دانستنی

چگونه یک فروشگاه اینترنتی لباس راه اندازی کنیم؟

چگونه یک فروشگاه اینترنتی لباس راه اندازی کنیم؟

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

اگر صاحب یک فروشگاه لباس در گوشه‌ای از شهر هستید؛ روزانه چند مشتری وارد مغازه‌تان می‌شوند؟! ۲۰۰ مشتری؟ ۳۰۰ مشتری؟ چه تعداد از این افراد با دست پر از فروشگاه خارج می‌شوند؟

اگر فرض کنیم در بهترین حالت فروش اجناس هم باشید، لازمه فروش‌تان این است که در فروشگاه حاضر باشید، یا اینکه برای استخدام فروشنده هزینه پرداخت کنید. یعنی اگر یک روز به هر دلیلی مانند کسالت، سفر، تعطیلی مناسبتی، مجبور شوید فروشگاه را تعطیل کنید، عملا آن روز هیچ فروشی نخواهید داشت.

اگر به شما بگوییم راهی وجود دارد که نه تنها در روزهای تعطیل فروشگاه، که در خواب هم می‌توانید بفروشید، چه؟! بدون اینکه بخواهید هزینه‌ای اضافی بابت فروشنده بپردازید. تازه علاوه بر آن، تعداد مشتریان نامحدودی از همه جای ایران می‌توانید داشته باشید.

یا ممکن است جزو دسته دومی باشید؛ که اصلا فروشگاه فیزیکی پوشاک ندارید و می‌خواهید با حداقل سرمایه، کسب و کاری در زمینه فروش لباس داشته باشید.

پیشنهادی که برای هر دوی شما داریم، راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. چون برای کسب درآمد از آن، نه محدودیت جغرافیایی تعریف شده است، نه محدودیت زمانی و نه تعداد مشتری. در یک جمله: شما می‌توانید محصولتان را در هر زمان و مکان، به هر تعداد مشتری بفروشید.

در این مطلب، قرار است روش‌های فروش آنلاین لباس از جمله راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس را یاد بگیرید و با کمک آن، به درآمدهای بالا برسید.

 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لباس ایدۀ خوبی است؟

نیاز به لباس و پوشاک برای افراد، همواره وجود داشته، دارد و خواهد داشت؛ پس نیاز و تقاضای آن هیچوقت از بین نمی‌رود. هر چند حتی اگر اینطور هم نبود؛ خودتان باید این نیاز را ایجاد می‌کردید. اما به هر حال از این جهت کارتان راحت است و مطمئن باشید، اگر فروشگاه خوبی داشته باشید، می‌توانید خوب بفروشید.

شاید مشتریان تا چند سال پیش برای خرید پوشاک به‌صورت آنلاین وسواس به خرج می‌دادند؛ اما امروز با دیدن درآمد بالای فروشگاه‌هایی مانند دیجی استایل و مدیسه می‌بینیم، که افراد حتی لباس را هم خیلی راحت، آنلاین می‌خرند. ترجیح می‌دهند به جای وقت گذراندن در ترافیک، در منزل خود همینطور که روی کاناپه لم داده‌اند، خرید خود را انجام دهند.

اگر خودتان الان فروشگاه داشته باشید، که مشکلی بابت تأمین محصول ندارید، اما اگر تازه بخواهید یک کسب و کار فروشگاهی راه بیندازید و محصول آن را نداشته باشید، چطور؟

شما سایت‌تان را راه اندازی کرده و روی آن کار کنید. بعد از مدتی که محتوای خوب و باکیفیتی در آن گذاشتید و روی ظاهرش کار کردید، احتمالا جایگاه خوبی در گوگل می‌گیرد. خب الان شما سایتی دارید که رتبه خوبی در محصولات مورد نظرتان دارد. پس حالا راحت می‌توانید با تأمین کنندگان مذاکره کنید. این هم از تأمین محصول.

یک نکته دیگر: به جای اینکه از همان ابتدا، با تنوع زیادی از محصولات شروع کنید، بخش کوچک‌تری از مشتریان را هدف گیری کنید. مثلا با لباس کودک شروع کنید؛ یا خانم‌های باردار را هدف بگیرید، یا تنها لباس‌های تولد بفروشید. این کار که همان نیچ مارکتینگ است، در شروع بسیار جواب می‌دهد.

خب حالا که تصمیم گرفته‌اید، فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید؛ ما راهی که تا رسیدن به درآمد پیش رو دارید، را به شما آموزش می‌دهیم.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

اگر این قدم‌ها را بردارید، در نهایت صاحب یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای و پرفروش لباس خواهید بود؛ البته به شرط اینکه هیچ مرحله‌ای را دور نزنید! و همۀ آن‌ها را انجام دهید.

۱. ایجاد و خرید یک سایت فروشگاهی

قبل از هر چیز باید بستری برای فروشگاه‌تان داشته باشید. به جای اینکه شما را درگیر روش‌های پیچیده طراحی سایت کنیم، یک روش بسیار ساده برای ساخت فروشگاه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. فقط کافی‌ست سایت خود را در فروشگاه ساز پرتال ایجاد کنید. با اینکه یک تست رایگان ۷ روزه دارید، اما اگر تصمیم‌تان برای ساخت فروشگاه اینترنتی لباس جدی است، معطل نکنید. روی شکل زیر کلیک کنید.

یک نمونه از فروشگاه‌های اینترنتی لباس که با پرتال ایجاد شده، فروشگاه پُرُو است. خودتان آن را ببینید.

یکی از بسته‌های فروشگاهی را انتخاب و فعال کنید. نگران هم نباشید، تمام آموزش‌های لازم برای ساخت سایت فروشگاهی قدم به قدم در سایت به شما داده می‌شود. بعد از یک ساعت، شما صاحب فروشگاهی با آدرس دلخواه خود هستید. هر چند که مقاله «چگونه یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌‌ای و پرفروش بسازیم؟» نیز خیلی خوب شما را راهنمایی می‌کند.

۲. انتخاب قالب مناسب برای فروشگاه اینترنتی

سایت‌تان نیز مانند همان فروشگاه بازار، به یک رنگ و دکور زیبا نیاز دارد. بخشی از ظاهر سایت‌تان را قالبی که انتخاب می‌کنید، می‌سازد. پرتال بیش از ۵۰ قالب دارد که تعدادی از آن‌ها مخصوص سایت‌های فروشگاهی است. خودتان نگاهی به قالب ها بیندازید. قالبی انتخاب کنید که در عین زیبا بودن، باید ساده باشد و مشتری را گیج نکند.

 

۳. گذاشتن محصولات در فروشگاه

حالا وقت آن رسیده محصول‌تان را در ویترین فروشگاه‌تان بچینید. چون مشتری از نزدیک محصول شما را نمی‌بیند، باید اطلاعات کافی از آن را در اختیارش قرار دهید. این اطلاعات شامل تصاویری باکیفیت و مناسب از محصول، توضیحات محصول، مقایسه محصولات و…است.

پیشنهاد می‌کنیم دو مقاله زیر را هم مطالعه کنید، تا باورتان شود، که تصاویر اهمیت زیادی در سایت دارند.

  • یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد!
  • آموزش بهینه سازی تصاویر سایت در ۶ قدم

محتوای متنی یعنی توضیحات محصول را هم مشتری دوست دارد؛ هم گوگل! پس به سئوی سایت‌ تان بسیار کمک می‌کند. ( بعدا بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.)

علاوه بر توضیحات هر صفحه از محصول، بهتر است بلاگ هم داشته باشید.

۴. انتخاب اسم و لوگو برای فروشگاه اینترنتی

دوست دارید مشتریان، فروشگاه شما را با چه اسمی بشناسند؟

هر نوع فروشگاهی داشته باشید، باید یک اسم برای آن در نظر بگیرید. نگران آن هم نباشید، مقالۀ «انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی» کامل شما را راهنمایی می‌کند.

همچنین می‌توانید برای فروشگاه‌تان یک لوگوی جذاب در نظر بگیرید تا مشتریان با دیدن آن یاد شما بیفتند. لوگو فروشگاه اینترنتی‌ تان در عین سادگی، باید هم به کسب و کارتان مرتبط باشد و هم به‌راحتی در ذهن مشتری بماند.

۵. استفاده از تکنیک‌های فروش و مارکتینگ فروشگاه

الان فروشگاه‌تان برای فروش آماده است. اما مشتری از کجا باید بداند شما فلان فروشگاه اینترنتی لباس را دارید؟ پس وقت آن رسیده که خودتان فروشگاه را به مشتری معرفی کنید. چگونه؟ با کمک روش‌های بازاریابی اینترنتی مانند سئو، تبلیغات گوگل، فعالیت و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا.

انتظار نداشته باشید، بالافاصله بعد از راه اندازی فروشگاه، سیل مشتری به سمت‌تان بیاید. اگر اینطور بود، الان هیچ تفاوتی بین فروشگاه‌های پرفروش و کم فروش وجود نداشت. مسئله این است که خودتان انتخاب می‌کنید، فروشگاه موفقی داشته باشید یا نه. در مقالۀ «۱۰ نکته برای افزایش فروش سایت فروشگاهی‌تان» به نکات کاربردی برای افزایش فروش اشاره کرده‌ایم.

یعنی ما نه تنها در فرایند ساخت فروشگاه اینترنتی، بلکه در مرحله فروش هم همراه شما هستیم. حتی بخشی با عنوان افزایش فروش اینترنتی را برای شما آماده کرده‌ایم.

یک فروشگاه اینترنتی موفق لباس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

هر فروشگاه موفق و پرفروشی که می‌بینید، قطعا ویژگی‌های زیر را دارد. پس شما هم اگر می‌خواهید یکی از این فروشگاه‌ها باشید، نکات زیر را رعایت کنید.

سایت‌تان با هر دستگاهی قابل دسترسی باشد

مشتری دوست دارد، همیطور که در مترو، تاکسی یا تخت خواب است، با موبایل خود لباسی که می‌خواهد را سفارش دهد. پس سایت شما باید در تلفن همراه یا تبلت، به همان خوبی دسکتاپ نمایش داده شود؛ این همان طراحی ریسپانسیو سایت است، که بسیار واجب است.

فرایند خرید ساده باشد

مشتری به این دلیل، خرید آنلاین را انتخاب کرده؛ که انجامش راحت است. حالا اگر این را برایش سخت کنید، بیخیال فروشگاه اینترنتی شما می‌شود و ممکن است رقیبتان را برای خرید انتخاب کند.

ظاهر ساده‌ای برای سایت‌تان انتخاب کنید؛ دسته‌بندی‌های مشخصی برای محصولات در نظر بگیرید؛ به طوری که مشتری با ورود به سایت گیج نشود. همچنین تا حد ممکن مراحل خرید را کوتاه کنید؛ وگرنه از خرید منصرف می‌شود. مثلا برای یک فروشگاه اینترنتی لباس، کافی است اطلاعات سفارش و آدرس مشتری را از او بگیرید.

بخشی برای نظرات کاربران داشته باشد

بخشی از سایت فروشگاهی، که مشتریان به شدت آن را دوست دارند؛ چون بیش از شما، به نظر مشتریان‌تان اعتماد می‌کنند. پس حتما بخشی از صفحه محصولتان را برای آن اختصاص دهید.

نماد اعتماد داشته باشد

مشتری که شما را نمی‌شناسد، فروشگاه‌تان هم که مکان مشخصی ندارد. پس از کجا باید به شما اعتماد کند؟! احتمالا اولین کاری که می‌کند؛ این است که پایین صفحه به دنبال نماد اعتماد الکترونیک می‌گردد. راستی ما جدیدترین راهنمای تصویری گرفتن اینماد را در بلاگ گذاشته‌ایم.

سایت سرعت بالایی داشته باشد

مشتری آنلاین کم حوصله است. اگر سایت دیر بالا بیاید (بیشتر از ۳ یا ۴ ثانیه)، احتمالا آن را می‌بندد و به سراغ بعدی می‌رود. شاید بپرسید، چگونه سرعت سایت‌تان باید بهینه شود؟ مهم تر از همه استفاده از یک سیستم ساخت سایت استاندارد است که پرتال قطعا در این مورد حرفی برای گفتن دارد. چون تخصص اصلی‌اش، سایت‌های فروشگاهی است. اگر باورتان نمی‌شود، خودتان نمونه ها را چک کنید.

محتوای مفیدی در سایت منتشر کنید

چرا این همه روی محتوا تأکید داریم؟ چون هم مشتری آن را دوست دارد؛ هم گوگل! منظورمان از محتوا، هم توضیحات محصول در هر صفحه است و هم محتوای مفیدی که در بلاگ سایت‌تان قرار می‌دهید. این محتوا اگر برای کاربر مفید باشد، قطعا تأثیر زیادی در بالا آمدن سایت‌تان دارد.

همۀ نکاتی که گفتیم، کامل در فروشگاه ساز پرتال رعایت شده است. اگر باورتان نمی‌شود؛ تست آن را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *