دانستنی

چگونه یک فریلنسر می شویم؟

چگونه یک فریلنسر می شویم؟

در حالی که روز به روز افراد بیشتری به کار فریلنسینگ مشغول می شوند، ممکن است پیش خود فکر کنید که آیا شما هم باید به این کار بپردازید یا خیر. به نظر شما بهترین راه برای تبدیل شدن به یک فریلنسر چیست؟

در این پست، پنج شیوه مختلف برای تبدیل شدن به یک فریلنسر را به شما نشان می دهم و در مورد مزایا و معایب هر یک توضیح خواهم داد.

راه ۱٫ شروع به کار بلافاصله پس از فارغ التحصیلی

با مواجهه شدن با بازار کار ضعیف امروزی، بسیاری از فارغ التحصیلان جدید به کار فریلنسینگ روی می آورند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. برخی از جنبه های مثبت و منفی این راه را با هم مرور می کنیم.

مزیت ها :

یافتن یک شغل سریعتر : در اقتصاد امروز، فارغ التحصیلان جدید ممکن است ماه ها برای پیدا کردن یک شغل در زمینه تحصیلی خود صبر کنند. با کار فریلنسینگ آنها می توانند به سرعت شروع به کار کنند.

کسب درآمد بیشتر :  فارغ التحصیلان اغلب با کارهای پیش پا افتاده و سطح پایین و همینطور دستمزد کم و ناچیز روبرو هستند. با کار فریلنسینگ خودشان تصمیم خواهند گرفتند تا چه حد درآمد کسب کنند.

استفاده از اطلاعات : فارغ التحصیلان دانشگاه اغلب با آخرین اطلاعات در مورد رشته خود آشنایی دارند. اغلب به کارگیری این اطلاعات برای آنان در کار فریلنسینگ جالب خواهد بود.

معایب :

بی تجربگی : فارغ التحصیلان جدید اغلب در رابطه با رشته خود هیچ تجربه کاری ندارند. آنها ممکن است در ارائه نمونه کار به مشتری با مشکل مواجه شوند.

کمبود اعتماد به نفس : از آنجا که آنان تاکنون کاری را که مرتبط با رشته تحصیلی شان باشد انجام نداده اند و درآمدی کسب نکرده اند، ممکن است به خودشان اطمینان کافی نداشته باشند.

شوک محیطی : رفتن از یک محیط آکادمیک به بازار آزاد، یک تغییر بزرگ است. انجام پروژه های یک استاد و انجام پروژه های یک مشتری کاملا با یکدیگر متفاوت است.

البته شروع کار فریلنسینگ بعد از اتمام دانشگاه تنها راه نیست. به یکی دیگر از راه ها نگاهی می اندازیم.

راه ۲٫ خستگی پس از کار کردن برای دیگران

بسیاری از حرفه ای ها در نهایت خودشان تصمیم می گیرند که به کار فریلنسینگ روی بیاورند. چند سال کار مداوم به عنوان یک کارمند سنتی نیز دارای برخی جوانب مثبت و منفی است.

مزیت ها :

تجربه فراوان : حرفه ای ها می توانند به سال ها تجربه کاری مرتبط اشاره کنند. آنها احتمالا نمونه های بسیاری از کارهای گذشته خود همراه دارند.

مرجع خوب : به دلیل سال ها تجربه کاری، اکثر افراد حرفه ای می توانند به راحتی مشتریان خود را پیدا کنند. در واقع اولین مشتری برخی از آنها، کارفرمای سابق آنها بوده است.

اعتماد به نفس زیاد : از آنجا که آنها در حال حاضر به عنوان یک حرفه ای کار می کنند، پس به احتمال زیاد درباره خود و کار خود، اعتماد به نفس بالایی خواهند داشت.

معایب :

اشتیاق کمتر : یک کارمند سنتی ممکن است برای خود پس انداز داشته باشد و ممکن است برای دستمزد بالاتر اضافه کاری کند. او ممکن است به کار فریلنسینگ روی نیاورد.

تعهدات بیشتر : یک کارمند احتمال دارد به خریدهای عمده ای مانند خرید یک خانه اقدام کند. این ممکن است باعث شود در کار سنتی خود احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

عادت داشتن به محل کار سنتی : تفاوت های بسیاری بین یک فریلنسر و یک کارمند سنتی وجود دارد. کارکنان سنتی ممکن است به کلاه های بزرگی که بر سر فریلنسرها می رود، عادت نداشته باشند!

همه فریلنسرها تمام وقت کار نمی کنند. یکی دیگر از مسیرهای تبدیل شدن به یک فریلنسر، کار پاره وقت می باشد.

راه ۳٫ فریلنسینگ به عنوان یک کار پاره وقت

آیا انجام یک شغل سنتی و انجام کار فریلنسینگ به صورت همزمان، با هم تداخل دارد؟
البته که نه! هزاران نفر وجود دارند که با موفقیت کار فریلنسینگ و سنتی را با هم ترکیب کرده اند و با هیچ مشکلی مواجه نشده اند.

یکی از بزرگترین مزایای کار پاره وقت فریلنسینگ این است که شما هنوز می توانید از تمام مزایای یک کارمند تمام وقت لذت ببرید (از قبیل بیمه، کسب درآمد در روزهای تعطیلات، روزهای بیماری، و …).

البته انجام کار فریلنسینگ به صورت پاره وقت بدون خطرات نیست. مدیریت زمان احتمالا بزرگترین چالشی است که فریلنسرهای پاره وقت با آن روبرو هستند.

بسیاری از فریلنسرهای پاره وقت در نهایت به یک فریلنسر تمام وقت تبدیل می شوند، اما بسیاری دیگر خوشحال هستند که کار فریلنسینگ را همچنان به صورت پاره وقت و به طور نامحدود ادامه می دهند.
افرادی وجود دارند که به انتخاب خود فریلنسر نمی شوند. برخی از آنها به این کار روی می آورند زیرا احساس می کنند تنها گزینه موجود برای کسب درآمد است.

راه ۴٫ از دست دادن شغل

یک راه برای تبدیل شدن به یک فریلنسر که هیچ کس نمی خواهد به بحث در مورد آن بپردازد، از دست دادن شغل است. برخی از فریلنسرها به کار فریلنسینگ روی می آورند زیرا آنها کار طولانی مدت و ثابت خود را از دست داده اند و احساس می کنند که نمی توانند جایگزینی برای آن پیدا کنند. در واقع کار فریلنسینگ آخرین امید آنها است.

این فریلنسرها اغلب دارای استرس و ناامیدی بسیاری هستند. اغلب، آنها هرگز نمی خواستند که یک فریلنسر باشند. آنها حتی ممکن است از کار فریلنسینگ هیچ لذتی نبرند.
برخی از چالش هایی که این افراد با آن مواجه هستند عبارتند از:

کمبود بودجه : این افراد به این دلیل نا امید هستند که می دانند ناچارند کارهایی را انجام دهند که از نرخ بازار کمتر است. آنها همچنین به دلیل کمبود بودجه نمی توانند در کار فریلنسینگ خود سرمایه گذاری کنند.

پریشانی مالی : یک فریلنسر که به دلیل از دست دادن ناگهانی کار سابقش به کار فریلنسینگ روی آورده است، ممکن است هیچ پس اندازی از قبل نداشته باشد و یا ممکن است تمامی پس انداز خود را در این راه از دست بدهد.

شوک محیطی : تفاوت بین اشتغال سنتی و کار فریلنسینگ ممکن است حتی برای کسانی که احساس می کنند فریلنسینگ تنها گزینه پیش روی آنان است، بسیار زیاد باشد. به یاد داشته باشید این افراد هرگز نمی خواستند یک فریلنسر باشند.

راه ۵٫ نیاز به انعطاف پذیری در کار

این مسیر نهایی برای کسانی است که نیاز به کارهایی با انعطاف پذیری بیشتری دارند. آنها ممکن است کارهای غیر سنتی را به دیگر کارها ترجیح دهند.

این افراد می توانند انتخاب کنند چه زمانی کار کنند، چقدر کار کنند، و حتی چه پروژه هایی را قبول کنند. انعطاف پذیری بیش از این در هیچ کاری وجود ندارد.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *