دانستنی

کاریابی با برنامه نویسی

کاریابی با برنامه نویسی

شاید برایتان جای سوال باشد که کاریابی با برنامه نویسی به چه شکل بوده و در چه جاهایی می توان مشغول کار شد؟ قبل از پرداختن به این موضوع باید بگویم که برنامه نویسی جزو مشاغل پردرآمد و دارای ظرفیت بالا از نظر تنوع اشتغال می باشد . از پلتفرم موبایل تا طراحی سایت ، از کدنویسی برای سرورها و هاست ها تا اندروید ، IOS و پایتون و سی شارپ و… را در بر می گیرد.

این تنوع کارکرد ، موجب شده تا کاریابی با برنامه نویسی برای متخصصان آن راحت تر باشد و به نوعی دستشان در انتخاب شغل بازتر باشد. لذا برنامه نویسان می توانند از راهها و شیوه های مختلف اقدام به کسب درآمد کنند و این اهمیت و اعتبار شغل آن را در بازار کساد مشاغل و کار ایران بالا می برد. کمتر برنامه نویس متخصصی وجود دارد که بیکار باشد.

در این مقاله قصد دارم تا شیوه های یافتن کار و شغل و همچنین کسب درآمد از برنامه نویسی را بگویم همراه سایت پول یابی باشید.

راههای کاریابی با برنامه نویسی

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

شیوه و راههای کاریابی با برنامه نویسی و فرمول های کسب درامد از این تخصص بسیار متنوع می باشد ولی اگر بخواهیم آن را دسته بندی کنیم به طور کلی شیوه های کاریابی و کسب درآمد به ۷ دسته تقسیم می شود که هر کدام از آنها مزایا ، معایب و نکات خاص خود را دارند ضمن اینکه ممکن است برنامه نویس برای کسب درآمد خود را محدود به یک شیوه نکند و با توجه به زمان آزاد، موقعیت و تخصص خود در چند زمینه فعال باشد.

در هر حال با توجه به همه شرایط، ۷ دسته شیوه کار و اشتغال برای برنامه نویسان وجود دارد که عبارت اند از:

۱- استخدام در شرکت ها، سازمان ها و استارتاپ ها

این نوع شغل برای کسانی که دنبال کسب درآمد ثابت و همیشگی هستند مناسب می باشد شرکت های زیادی هستند که در زمینه طراحی سایت ، استارتاپ ها و… فعالیت دارند و با ارسال رزومه می توانید مشغول کار شوید . سطح درآمد در این نوع شرکت ها اعم از اینکه خصوصی یا دولتی باشند متفاوت است و بین سه میلیون تا ده میلیون متغیر می باشد. بیشتر این شرکت ها در تهران مستقر هستند.

البته میزان حقوق در این نوع شرکت ها با توجه به سابقه شما، قدرت مالی شرکت، زبان برنامه نویسی و… تفاوت دارد خوبی این  نوع استخدام علاوه بر امنیت شغلی، کار گروهی را تمرین کرده و در کنار سایرین بیشتر رشد می کنید.

غیر از شرکت های دولتی و خصوصی می توان در استارت آپ ها فعالیت کرد . محیط استارت آپ ها به دلیل شور و هیجان حضور جوانان ، مکان مناسبی برای رشد بیشتر و تبادل علم می باشد ضمن اینکه کار تیمی در آن تقویت شده و تجربیات ارزشمندی کسب خواهد شد.

۲- تدریس و آموزش با تولید فیلم های آموزش برنامه نویسی

افراد زیادی هستند که به دنبال کسب آموزش هستند لذا در صورت تسلط نسبی به برنامه نویسی می توانید با تولید فیلم و کلیپ های آموزشی دانش و مهارت خود را تدریس کنید. هرچه تخصص شما بیشتر باشد این سطح آموزش می تواند بالا رود به طوری کلی در موارد زیر می توان از طریق تدریس و آموزش برنامه نویسی کسب درآمد کرد:

– تدریس خصوصی برنامه نویسان

می توانید با جذب علاقمندان به برنامه نویسی ، به صورت خصوصی آموزش برنامه نویسی بدهید.

– تدریس در آموزشگاهها و مراکز آموزشی

اگر تخصص و مهارت شما به حدی بالاست که به عنوان برنامه نویس مسلط و با تجربه مطرح هستید می توانید در آموزشگاهها و موسسات کامپیوتر تدریس برنامه نویسی کنید.

– تولید کلیپ و فیلم های آموزشی

می توانید برای سایت های معتبر برنامه نویسی و ارائه دهنده خدمات در این موضوع ، فیلم های آموزشی تولید کنید و از این راه کسب درآمد کنید.

– راه اندازی سایت آموزش برنامه نویسی

برای کسب درآمد می توانید سایت آموزشی برنامه نویسی راه اندازی کنید و با تولید محتواهای آموزشی مرتبط کسب درامد کنید البته راه اندازی وبلاگ زیاد توصیه نمی شود چون داشتن وبلاگ با توجه به تخصص شما در برنامه نویسی، اعتبار شما را کم جلوه می دهد.

۳- کسب درآمد در خانه یا فریلنسری

سومین شیوه کاریابی با برنامه نویسی فریلنسری یا آزادکاری می باشد. این شیوه کار یکی از جذاب ترین نوع مشاغل در ایران و سایر کشورها می باشد و برنامه نویس در خانه و به صورت آزاد اقدام به کسب درآمد می کند . برنامه نویس کاملا آزادنه و بدون داشتن رئیس و آقا بالاسر ، کار می کند و تمام درآمدش برای خودش است.

در واقع فریلنسر یا آزادکار کسی است که به صورت آزادانه و برای خودش کار می کند و وابستگی استخدامی و کاری با هیچ نهاد دولتی و خصوصی ندارد و با گرفتن پروژه در خانه ، داخل پارک، و هر جایی که دلش خواست ، اقدام به انجام پروژه می کند. تمام فرایند کار بدون محدودیت مکانی انجام می دهد.

شرایط انجام فریلنسر یا آزادکاری

کسی که آزادکار است می تواند در هر جایی کار و پروژه خود را انجام دهد و از نظر زمانی و وقت هم آزاد می باشد. منتهی آزاد بودن وقت نمی تواند همیشه به عنوان یک امتیاز محسوب شود چون مدیریت زمان در تحویل پروژه هم مهم است و اگر در کارش لحاظ نکند ممکن است کسب درآمدش در درازمدت آسیب جدی ببیند. تحویل ندادن پروژه در موعد مقرر، عدم رضایت مشتری را به همراه داشته و این یعنی نابودی کسب درآمد اینترنتی.

میزان درآمد آزادکاری یا فریلنسری بستگی به چند فاکتور دارد اول به میزان تخصص، دوم به میزان وقت گذاشتن برای کار و گرفتن تعداد پروژه ها، سوم حرفه ای عمل کردن و آماده کردن به موقع سفارش ها، چهارم روابط عمومی بالا و بازاریابی درست ، پنجم ارائه نمونه کارهای شاخص . در کل می توان از دو تا صد میلیون تومان به نسبت موارد بالا کسب درآمد داشت.

۴- ارائه ایده های خلاقانه

کسانی که با استفاده از برنامه نویسی بتوانند ایده های جدید، خلاقانه و کارآمد ارائه بدهند می توانند کسب درآمد خوبی را داشته باشند . برخی از برنامه نویسان هستند که با فروش ایده های خود کسب درآمد می کنند و اتفاقا خیلی هم از آن راضی هستند. هر کدام از ما ایده هایی جالب به ذهنمان می رسد و اگر کار برنامه نویسی را بلد باشیم می توانیم آنها را عملی کنیم .

با داشتن ایده های خلاقانه از دو راه می توانید آن را به پولساز بودن نزدیک کنید: ۱-  یا آن ایده راه به شرکتها و افراد خواهانش می فروشید و کسب درآمد می کنید ۲- و یا خودتان تمام مراحل اجرایی آن را انجام می دهید و به ثروت می رسید در هر دو حالت شما سود کرده اید.

به نظر برخی از برنامه نویسان، ایده سازی از پردرآمدترین روش های کسب و کار اینترنتی می باشد ولی سختی های خاص خود را دارد.

۵- گرفتن پروژه های دانشگاهی و دانشجویی

یکی از راههای شروع کسب درآمد ، گرفتن پروژه های دانشجویی در آغاز راه می باشد. برای این کار می توانید آگهی مرتبط با گرفتن پروژه را در سایت های تبلیغاتی ، فروم ها ، شبکه های اجتماعی و… منتشر کنید همچنین می توانید آگهی را در بین دانشجویان و اطراف خوابگاه دانشجویی و دانشگاهها نصب کنید.

پروژه های دانشجویی معمولا توسط دانشجویانی سفارش داده می شود که در انجام پروژه ها مشکل دارند و با توجه به وضع مالی دانشجویان، باید قیمت منصفانه و پایین باشد این کار چند خوبی دارد اول اینکه با تبلیغ دهان به دهان ،پروژه ها بیشتر می شود دوم اینکه با گرفتن پروژه ها ، رزومه قوی کاری برای خود درست می کنید و سوم اینکه در آغاز راه ، با تمرین، مهارت و تجربه کار عملی خود را بالا می برید.

۶- فروش اپلیکیشن تلفن همراه

یکی از بهترین راهها برای کسب درآمد میلیونی تمرکز بر روی برنامه نویسی برای موبایل است این کار، درآمد چند ده میلیونی به همراه داشته و همیشه هم خواهان دارد. ولی چندان ساده نیست و سختی های خاص خود را دارد . اگر ایده خوبی داشته باشید می توانید با یک گروه هم فکر ، این ایده را پرورش داده و عملی کنید.

البته ضروری است که به دانش برنامه نویسی اندروید یا IOS تسلط باشید و یک گروه زبده و کاربلد دور هم جمع شوید . پس از ساخت اپلیکیشن می توانید پس از تایید در کافه بازار قرار دهید و با مارکتینگ و بازاریابی خوب، کسب درامد بالایی را تجربه کنید.

۷- راه اندازی وبلاگ تخصصی

می توانید برای کسب درآمد از طریق برنامه نویسی ، طراحی سایت، ساخت اپلیکیشن موبایلی ، گرافیک و… وبلاگ نویسی کنید این کار تخصصی در درازمدت می تواند موجب تبلیغ کارتان شود . منظور از وبلاگ نویسی یعنی ایجاد وبلاگ در بلاگفا و میهن بلاگ، لوکس بلاگ و اینها نیست چون این کار اعتبار شما را به عنوان برنامه نویس زیر سوال می برد، بلکه منظور Blogging یا وبلاگ نویسی تخصصی است.

برای این کار می توانید یک سایت تخصصی در وردپرس بسازید و مجموعه تجربیات شخصی، مقالات آموزشی، رزومه کاری و ایده های خودتان را بیاورید. با پرمحتوا شدن سایت، به مرور ورودی کاربران زیاد شده و با خواندن مقالات ، پی به تخصص شما می برند و این سبب ایجاد اعتماد می شود و پروژه های خود را به شما به عنوان متخصص می دهند و یا از شما به عنوان مدرس و نیز پشتیبان فنی کمک می گیرند.

این یکی از بهترین روش های کسب درآمد از برنامه نویسی است . فقط باید از کپی کردن مطالب پرهیز کنید و مطالب تخصصی کاربردی تولید کنید.

سخن پایانی کاریابی با برنامه نویسی

راههای زیادی برای کاریابی از طریق برنامه نویسی وجود دارد مهم این است که شما از کارتان یک برند و شاخص بسازید و وقت بگذارید مثلا با تولید محتوا از طریق وبلاگ نویسی شناخته شوید، در شبکه های اجتماعی و تلگرام … فعالیت کنید . با ارائه پیشنهادات جذاب به شرکت ها و افراد برای خودتان بازاریابی کنید. شروع کار کمی سخت است ولی با کسب شهرت و اعتبار ، سفارش پروژه ها به سوی شما زیاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *