دانستنی

کجا و چطور پروژه فریلنسری پیدا کنیم؟ معرفی ۴ سایت فریلنسری معتبر ایرانی

برای انجام پروژه فریلنسری روش‌های مختلفی در پیش روی‌تان است. برقراری ارتباط مستقیم با کارفرما، درخواست از جامعه‌ی دوستان و ایجاد آگهی شاید مرسوم‌ترین روش‌ها باشد. اما اگر در آستانه‌ی مسیر شغلی خود به عنوان فریلنسر هستید، بد نیست که سری به چند سایت فریلنسری معتبر که در این یادداشت به آن‌ها اشاره شده بیاندازید.


سایت فریلنس پارس (www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

 

پونیشا

پونیشا قدیمی‌ترین سایت فریلنسری در ایران است که در هر حوزه‌ای که فکرش را بکنید پروژه فریلسنری در آن یافت می شود. با ایجاد یک حساب کاربری در پونیشا می‌توانید هم پروژه دریافت کنید و هم پروژه‌های خود را به دیگر فریلنسرها واسپاری نمائید.

برای ایجاد پروژه فریلنسری در پونیشا باید مبلغی را بپردازید که در زمان نوشتن این مطلب ۲۱.۰۰۰ تومان است. همچنین برروی هر تراکنش که در سایت انجام می‌شد، درصدی به عنوان کمیسیون به پونیشا تعلق می‌گیرد.

نقاطه قوت پونیشا

  • کمیت بالای پروژه ها
  • کمیت بالای فریلنسرها
  • سادگی استفاده از سایت

نقاط ضعف پونیشا

  • کمیسیون بالا
  • تعرفه نسبتا بالا برای تعریف پروژه

نویسش

نویسش به صورت تخصصی بر حوزه‌ی تولید محتوا فعال است و برخلاف اکثر سایت های فریلنسری شرایط و قواعد خاصی را برای جذب فریلنسر دارد. اگر کپی رایتر هست، می‌توانید در نویسش ثبت‌نام کنید و پروژه فریلنسری تولید محتوا بگیرید. میانگین درآمد در نویسش از پلفترم‌های مشابه بالاتر است و کیفیت بهتری را نیز در تعامل با کاربران نویسنده‌اش دارد.

نقاط قوت نویسش

  • تمرکز بر یک حوزه تخصصی
  • هزینه های استاندارد
  • تسویه حساب منظم

نقاط ضعف نویسش

  • فرایند بررسی صولانی
  • سخت‌گیری در جذب نویسنده

پارس کدرز

سایت فریلنسری پارس کدرز شباهت زیادی به پونیشا دارد و تقریبا ساختار عملکردی‌شان مشابه یکدیگر است. با این تفاوت که هزینه‌ی ایجاد پروژه فریلنسری در پارس کدرز ارزان‌تر است و در مقابل، تنوع کمتری در متخصص دارد.


وینا تلنت

وینا تلنت یک سایت فریلسنری متمایز از سه پیشنهاد پیشین است. بر خلاف سایت‌های قبلی که شما عمدتا با مشتریانی از ایران سروکار دارید، در ویناتلنت مشتریانی از سراسر جهان را می‌توانید پیدا کنید. به عبارت دیگر، هر پروژه فریلسنری که در این سایت ثبت می‌شود توسط یک مشتری و کارفرمای


سوالات متداول درباره‌ی کار فریلنسری

بهترین فریلنسری ایرانی کدام؟

بهترین یا بدترین در این موضوع معنایی ندارد. پیشنهاد ما آن است که در هر چهار سایتی که در این مقاله پیشنهاد شده ثبت نام کنید، چند پروژه فریلسنری را بررسی کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که همکاری با کدام سایت برای‌تان مناسب‌تر است.

برای ثبت نام در سایت های فریلنسری به چه مدارکی نیاز است؟

مدارک خاصی مورد نیاز نیست، تنها مدارک هویتی برای تسویه حساب از شما درخواست می‌شود. همچنین ممکن است برای احراز توانایی شما آزمون‌هایی را مشخص کنند.

آیا سایت های فریلنسری ایرانی معتبرند؟

چهار سایت فریلنسری که در این یادداشت معرفی شد بله. جملگی دارای شرکت ثبت شده‌اند و سال‌هاست به فعالیت مشغول‌اند. در مورد بقیه سایت‌ها لازم است بررسی دقیق‌تری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *