علم و تکنولوژی

کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری

کسب درآمد از طراحی سایت

کسب‌وکارهای آنلاین برای افزایش فروش به همه مناطق جغرافیایی و همچنین تعداد مشتریان، احتیاج به یک وب‌سایت اینترنتی دارند. یک طراح وب‌سایت علاوه بر در نظر گرفتن هزینه‌های طراحی سایت (شرکتی، فروشگاهی، شخصی)، باید به عوامل دیگر مثل ظاهر قالب اصلی و سایت، سرعت سایت و سئو، تولید محتوا نیز تسلط نسبی داشته باشید تا بتواند پروژه خوبی را تحویل مشتری دهید. یک طراح سایت، برای دریافت پروژه طراحی سایت، باید مهارت‌های خاصی را بلد باشد که در ادامه برخی از آنها را برای شما بیان می‌کنیم.

برای دریافت پروژه طراحی سایت به‌چه مهارت‌هایی نیاز داریم

  • آشنایی با صفحه سازها
  • آشنایی اولیه با بخش گرافیک
  • دانستن طراحی‌های بروز برای سایت‌های مختلف
  • کار با افزونه و ابزارک ها
  • اصول مذاکره و فن بیان برای جذب مشتری
  • داشتن قدرت بازاریابی
  • نوشتن و ویرایش محتوای وب‌سایت
  • حل مشکلات کد نویسی سایت
  • به‌روزرسانی وب‌سایت
  • مشخص کردن نیازهای فنی سایت
  • ایجاد کردن فایلهای پشتیبان

به درآمدهای کم فکر نکنید!

ازآنجایی‌که طراحی سایت یکی از شغل‌های پردرآمد در زمینه IT است، درآمد شما بستگی به تعداد پروژه‌ها و همچنین کیفیت کار شما دارد. اگر قصد دارید به‌صورت فریلنسر کار کنید و زیر نظر شرکت یا برندی نباشید، کار شما برای جلب اعتماد مشتریان تا حدودی سخت‌تر می‌شود و باید تلاش زیادی کنید و نمونه کارهای زیادی درزمینهٔ طراحی سایت برای رزومه خود داشته باشید.

شما به‌عنوان یک فریلنسر طراحی سایت، باید یک دفتر مجازی برای ارائه نمونه کارها، آموزش‌ها و از همه مهم‌تر گرفتن پروژه داشته باشید، که این دفتر مجازی می‌تواند یک وب‌سایت شخصی،عضو شدن در شبکه‌های اجتماعی مثل پیج اینستاگرام، کانال تلگرامی، صفحه فیس‌بوک یا توییتر و سایت‌های برون‌سپاری باشند که در ادامه توضیح می‌دهیم با استفاده از این روش‌ها، چطور پروژه طراحی سایت بگیریم؟

از سایت‌های فریلنسری پروژه طراحی سایت بگیرید

کسب درآمد از طراحی سایت
کسب درآمد از طراحی سایت

شما می‌توانید علاوه بر سایت شخصی خود از سایت‌های فریلنسری برای دریافت پروژه طراحی سایت استفاده کنید. در این سایت‌ها، فریلنسرها و کارفرماها به‌راحتی می‌توانند باهم ارتباط برقرار کنند و به یکدیگر وصل شوند. در این بخش، بهترین سایت‌های فریلنسری در ایران را معرفی می‌کنیم.

درآمد از طریق سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

سایت پونیشا یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری در ایران

سایت پونیشا یکی از سایت‌هایی است که شما می‌توانید برای دریافت پروژه طراحی سایت در آن عضو شوید. سایت پونیشا به دلیل اینکه افرادی متخصص زیادی در این سایت عضو هستند و همچنین پرداخت‌های امنی که برای مشتریان خود دارد، تبدیل به یکی از سایت‌های معروف فریلنسری هم برای کارمندان و هم مشتریان شده است.

این وب‌سایت نسخه موبایلی خود را نیز ارائه داده که با فعال کردن اعلان‌های آن روی گوشی به‌محض درج پروژه در وب‌سایت، سرعت عمل داشته و می توانید با بررسی‌های کلی پروژه را بگیرید.

سایت فریلنسری انجام میدم

سایت انجام میدم یکی دیگر از وب‌سایت‌های معروف فریلنسری ایرانی هست که درزمینهٔ های گرافیک، تبلیغات و برنامه نویسی و طراحی سایت فعالیت دارد و شما می‌توانید به‌راحتی با پیشنهاد قیمت‌ مناسب به کارفرماها، از این وب‌سایت برای دریافت پروژه طراحی سایت استفاده کنید.

سایت فریلنسری پارسکدرز

سایت پارسکدرز هم یکی دیگر از سایت‌های فریلنسری هست که برای دریافت پروژه طراحی سایت می‌توانید به‌صورت دورکاری در این وب‌سایت استخدام شوید. هرچقدر کیفیت پروژه‌های شما بالا باشد و کارنامه رضایت مشتری خوبی در رزومه خود داشته باشید، درنتیجه باعث درآمد بیشتر و پیشرفت کاری شما می‌شود. سایت پارسکدرز از سیستم مالی گروگذاری مقداری وجه به شما این تضمین را می‌دهد که بعد از انجام صحیح پروژه حق الزحمه شما را پرداخت خواهد کرد.

سایت فریلنسری ورکفا

در سایت ورکفا شما می‌توانید برای دریافت پروژه طراحی سایت به دو روش اقدام کنید. روش اول به این صورت است که لیست پروژه‌ها را مرور کنید، و پروژه‌ای را که می‌توانید انجام دهید، برای صاحب پروژه پیشنهاد ارسال کنید. روش دوم، با ثبت‌نام و عضویت در سایت و مشخص کردن مهارت خودتان ، آن‌ها پروژه را برای شما ایمیل می‌کنند.

سایت فریلنسری Freelancer و Upwork خارج از کشور

این دو سایت که از بزرگ‌ترین سایت‌های فریلنسری هستند، برای کاربران ایرانی تحریم می باشند. باوجوداین تحریم‌های مالی که برای دریافت دستمزد طراحان وجود دارد، پلتفرم WINaTALENT که در بخش IT فعالیت می‌کند، یک‌راه ارتباطی با کارفرمایان و پروژه‌های خارجی را فراهم کرده، که مشکل دریافت دستمزد به‌صورت ریالی برطرف شده است.

عضویت در سایت بازار کار آنلاین مشاغل کامپیوتر

برای نمونه، سایت کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز یکی از وب‌سایت‌های معتبر مشاغل گروه فناوری اطلاعات و کامپیوتر است که می‌توان برای دریافت پروژه طراحی سایت استفاده کرد. شما باید در این سایت از منوی کارجو، قسمت ثبت رزومه شغلی رزومه خود را ثبت کنید.

جستجوی آگهی‌های استخدام طراحی سایت

شما می‌توانید برای دریافت پروژه طراحی سایت، از سایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز، با کلیک بر منوی استخدام و بخش جستجوی شغل و آگهی استخدام، وارد صفحه جستجوی پیشرفته شوید و از طبقه‌بندی‌های شغلی که در این بخش وجود دارد، یکی را انتخاب و پروژه‌های دورکاری طراحی سایت را جستجو کنید.

آموزش در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، لینکدین و غیره

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در بین ایرانیان است، که بیشتر افراد و صاحبان کسب‌وکار از این برنامه استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با ساخت یک اکانت، به‌راحتی آموزش‌ها و نمونه کارهای خود را در آن پست کنید و همچنین اگر می‌خواهید سریع‌تر سفارش بگیرید، می‌توانید ازهشتگ های تخصصی طراحی سایت برای دریافت پروژه طراحی سایت استفاده کنید، چراکه این هشتگ ها برای بیشتر دیده شدن شما کمک خوبی هستند.

معمولاً در شبکه اجتماعی لینکدین، بیشتر صاحبان کسب‌وکار و متخصصین در آن عضو هستند، زمانی که این افراد احتیاج به طراحی سایت داشته باشند، سراغ شما می‌آیند. در لینکدین، اکثر مراجعه‌کنندگان یا قصد همکاری با شمارا دارند یا اینکه یک مشتری مستقیم می‌باشند که در این‌جا بیشتر افراد پروژه‌ها را به‌صورت واسطه‌ای کارمی کنند. مهم‌ترین راه دریافت پروژه طراحی سایت از این شبکه‌های اجتماعی، ارائه مطالب آموزشی خاص و جدید هست.

بازاریابی تلفنی از سایت‌های صفحات اول گوگل

شما می‌توانید با داشتن یک بانک اطلاعاتی شماره تلفن از این سایت‌ها با ارسال پیامک یا تماس تلفنی برای دریافت پروژه طراحی سایت اقدام کنید. البته این کار شاید برای مخاطبین مقداری آزاردهنده باشد، که حتماً باید مهارت کلامی بالا، برای جذب مشتری را یاد گرفته باشید.

قرار دادن تبلیغ خودتان در نمونه کارهای انجام شده

شما به‌عنوان یک فریلنسر برای دریافت پروژه طراحی سایت، می‌توانید با هماهنگی مشتری خود، یک بنر کوچک را در سایت مشتری قرار دهید و از این طریق بقیه افراد و رقبا با شما آشنا می‌شوند.

اعتمادسازی برای مشتریان

اعتمادسازی برای مشتریانی که قبلاً از آن‌ها سفارش کار گرفته‌اید، یکی از مهم‌ترین راهکارها می‌باشد. چراکه وقتی مشتری از کیفیت کار شما راضی و اعتماد کامل داشته باشد، این خود وسیله‌ای برای تبلیغ دهان‌به‌دهانی توسط مشتری به بقیه افراد یا مراجعه بعدی خود مشتری برای شما می‌شود، این امر منجر به دریافت پروژه طراحی سایت بیشتر برای شما می‌شود.

روش های دیگر دریافت پروژه طراحی سایت

  • قرارداد آگهی تبلیغ خودتان در سایت‌های رایگان مثل دیوار، شیپور و …
  • همکاری با دوستان و آشنایان برای دریافت پروژه طراحی سایت و دادن پورسانت به آن‌ها
  • همکاری با شرکتهای برون‌سپاری و دورکاری
  • استفاده از دیگر سایت‌های فریلنسری مانند تایپ ایران، من کار تو، کاریشه ، پارس فریلنسر،دورکار، کاریتو، سان تایپ و …

توصیه‌های کاربردی برای فریلنسرهای طراحی وب سایت

حال که تصمیم دارید به‌عنوان یک فریلنسر برای دریافت پروژه طراحی سایت شروع به فعالیت کنید، برای جذب کارفرمایی که ملاقات حضوری با او را ندارید، باید یک رزومه قوی با ظاهری مرتب برای خودتان داشته باشد، چراکه این قضیه کمک زیادی درگرفتن پروژه به شما کمک می‌کند.

فریلنسری شغلی است که ممکن است زمانی شما پروژه‌های پرسود برای سفارش دهند یا گاهی هم بدون دریافت پروژه طراحی سایت باشید. پس‌ازاین فرصت‌ها استفاده کنید و مهارت خودتان را بالا ببرید و به‌هیچ‌وجه ناامید نشوید.

اشتباهات فریلنسرهای تازه‌کار برای دریافت پروژه طراحی سایت

نداشتن نمونه کار برای فریلنسرها یا آزاد کاران بسیار خطرناک است. در این دوره که افراد شغل فریلنسری را انتخاب کرده‌اند، حتماً باید نمونه کار داشته باشند. چرا که داشتن یک نمونه کار، مهارت شما را نشان می‌دهد. پس بهترین نمونه‌کارها را برای ارائه و کمک به درک توانایی‌های خود داشته باشید.

ارتقاء ندادن تخصص طراحی سایت

شما باید حوزه فعالیتی خود را بررسی کنید و کمبودهای مهارتی خود را شناخته و ارتقاء دهید. این مهارت‌ها می تواند مثل: کارکردن با برنامه یا نرم‌افزار خاص یا توسعه دامنه لغات تخصصی طراحی سایت باشد.

مشخص نبودن راه‌های ارتباطی برای دریافت پروژه طراحی سایت

شما به‌عنوان یک فریلنسر طراحی سایت، باید راه‌های ارتباطی خود با مشتریان را کاملاً مشخص کرده باشید. راه‌های ارتباطی مانند قرار دادن شماره تماس در وب‌سایت شخصی خود، یا آی‌دی برنامه‌های پیام‌رسان مثل تلگرام، واتساپ و یا آی‌دی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام.

مشخص نبودن قیمت دقیق پروژه‌ها

در شغل فریلنسری طراحی وب‌سایت، شما باید خودتان قیمت پروژه‌ها را تعیین کنید. چراکه این تعیین قیمت، باید بر اساس سطح مهارتی شما باشد. اگر تازه‌کار هستید، از دادن قیمت‌های بالا خودداری کنید.

نداشتن تعهد به مهلت زمانی توافق شده با کارفرما

قبل از اینکه پروژه‌ای را قبول کنید، باید از مدت‌زمان انجام یک پروژه و رخدادهای پیش‌بینی‌نشده آگاه باشید. اکثر فریلسنرهای طراحی وب‌سایت به این نکته مهم توجه نمی‌کنند و همین قضیه، هنگام دریافت پروژه طراحی سایت، باعث بدقولی آن‌ها نسبت به کارفرما می‌شود.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید برای دریافت پروژه طراحی سایت از راهکارهای فوق استفاده کنید، حتماً باید برای خود یک استراتژی و هدف مشخص برنامه‌ریزی کنید. یادگیری را متوقف نکنید و مهم‌تر از همه علاقه‌مند به این شاخه باشید. با مشکلات و موانع این شغل آشنا شوید و تلاش کنید که آن‌ها را حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *