دانستنی

کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی + (۱۶ روش)

با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور، بحث مشاغل اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی از طریق وبلاگ نویسی قوت بیشتری به خود گرفته است. در کشورهای پیشرفته، وبلاگ نویسی به عنوان یک شغل کاملاً جا افتاده است و عدۀ زیادی از این طریق مشغول کسب درآمد هستند. در ایران نیز، با اینکه ماهیت وبلاگ و وبلاگنویسی هیچ وقت به جایگاهی که باید نرسید، اما عده‌ زیادی توانستند از طریق وبلاگ نویسی کسب درآمد کنند.

با استفاده از وبلاگ نویسی می‌توانید برای خود یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنید که به مرور برای شما درآمدزایی هم داشته باشد. اگر هم برای خود شغلی دارید باز هم وبلاگنویسی می‌تواند به شما در موفقیت شغلی و شناخته شدن به عنوان یک متخصص کمک کند.

تهیه‌ یک وبلاگ پرمخاطب و جذاب می‌تواند منجر به کسب درآمد گردد.اگر شما هم دوست دارید از اینترنت و کامپیوتر یا لب تاپ خودتون پول در بیارین و به محتوا نویسی نیز علاقه دارین، حتما این مطلب رو بخونید چون راه کسب درآمد اینترنتی از طریق وبلاگ نویسی رو به صورت کامل با تمام جزئیات به شما توضیح میده. پس این مقاله کاربردی رو به هیچ عنوان از دست ندید.

وبلاگ‌نویس به چه کسی گفته می‌شود؟

بلاگر (blogger) یا وبلاگ‌نویس به کسی گفته می‌شود که وظیفه نوشتن محتوا برای وبلاگ را برعهده دارد. وبلاگ نویس‌ها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که برخی از آنها به صورت مستقل و برخی نیز به صورت وابسته هستند. وبلاگ‌نویس مستقل به کسی گفته می‌شود که وبلاگ را با توجه به موضوع و سلیقه خود انتخاب می‌کند و هدف از وبلاگ نویسی کمک به یک وب سایت یا یک کسب‌وکار دیگر نیست.

این در حالی است که وبلاگ‌نویس وابسته تمامی فعالیت خود را برای تقویت یک وب‌سایت یا یک کسب‌و‌کار دیگر انجام می‌دهد. نمونه وبلاگ‌های وابسته، وبلاگ‌هایی هستند که در کنار فروشگاه‌های دیجیتال ایجاد می‌شوند تا برخی از کلید واژه‌های آنها را قوی‌تر کنند.

چگونه وبلاگ نویسی و کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی را شروع کنیم؟

کسی که به دنبال وبلاگ نویسی باشد و بخواهد که یک وبلاگ برای خود بسازد، باید پلتفرم لازم را فراهم کند تا متن مورد نظر خود را در آن قرار داده و در قالب یک وب سایت یا بلاگ در معرض دید کاربران قرار دهد. نوشتن وبلاگ را می‌توان به نوشتن کتاب یا حتی نوشتن دفتر خاطرات تشبیه کرد که در آن اطلاعات فرد با توجه به سلیقه و نیاز سایر افراد نوشته می‌شود. یک وبلاگ نویسی حرفه‌ای معمولاً سعی می‌کند اطلاعاتی در وبلاگ خود قرار دهد، که هم نوشته خود او باشد و هم برای خواننده جذاب باشد.

یک نکته بسیار مهم در وبلاگ نویسی، انتخاب سبک مناسب برای وبلاگ است. مطالب یک وبلاگ ممکن است کپی شده از سایت یا از منبع دیگری باشد یا خود فرد وبلاگ‌نویس آنها را آماده کرده باشد. به خاطر داشته باشید، وبلاگ‌هایی که با توجه به اطلاعات خود شخص و تجربه او آماده شده باشند، جذابیت بیشتری برای کاربران دارند.

چگونه از طریق وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم؟

وبلاگ ها از اهمیت بالایی در دنیای وب برخوردار می باشند و اگر با کاربردهای وبلاگ نویسی آشنا شویم می توانیم استفاده های گوناگونی حتی کسب درآمد از وبلاگ را از این نوع سرویس دهی در اینترنت داشته باشیم.

بسیاری از وبمسترها و افراد براین باور هستند که برای کسب درآمد از اینترنت حتما باید سایت های بزرگ و پیشرفته ای داشته باشید در صورتی که در برخی از موارد می توان با داشتن یک وبلاگ ساده ولی پرمحتوا و خلاقانه هم به نتایج مثبتی از جذب مخاطبان هدف خود از موتورهای جستجو دست یافت. بسیاری از وبلاگ های موفق را می توان یافت که با مقاله نویسی اختصاصی و هدفمند در موضوعات خاص بدون اینکه هزینه ای نمایند در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار دارند.

آیا واقعاً می توانید از طریق وبلاگ نویسی درآمد کسب کنید؟

کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی نمیتواند شما را یک شبه ثروتمند کند ، اما مطمئناً می توانید از طریق وبلاگ نویسی درآمد کسب کنید. بسیاری از وبلاگ های معروف با استفاده از روش های مختلف درآمد آنلاین کسب می کنند. غالباً این امر به “ایجاد درآمد” از وبلاگ شما گفته می شود. وبلاگ های کوچکتر با مخاطب هدف خاص می توانند به راحتی درآمد خوبی را بدست آورند. بسیاری از وبلاگ های معروف درآمد شش و حتی هفت رقمی را دراختیار دارند.

در زیر برخی از محبوب ترین روشهای کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی در سراسر جهان استفاده شده است ارائه شده است:

تبلیغات:

برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی از تبلیغات باید محتوای اختصاصی به اندازه کافی داشته باشید و وبلاگی بهینه شده برای کاربران داشته باشید تا ورودی از موتورهای جستجو افزایش یابد و در نتیجه کسب درآمد بیشتری از نمایش تبلیغات داشته باشید.

حمایت مالی:

اجرای یک محتوای تبلیغاتی (حمایت شده) از یک تبلیغ کننده. این کار اغلب در قالب پست های وبلاگ اسپانسر شده است ، اما می تواند شامل پست های رسانه های اجتماعی در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی نیز باشد.

بازاریابی وابسته:

لینک دادن به محصولات یا خدماتی که وقتی شخصی روی لینک شما کلیک می کند و اقدام به خرید می کند ، کمیسیون ارائه می دهد. این یک روش عالی برای کسب درآمد از وبلاگ شما است.

محصولات دیجیتال:

با فروش محصولات دیجیتالی مانند Ebooks ، دوره های آنلاین ، برنامه ها ، نرم افزار ، موسیقی و موارد دیگر. محصولات دیجیتالی عموماً هزینه های بالایی ندارند و تقریباً برای هر زمینه ای کار می کنند.

خدمات:

اگر نویسنده ، عکاس ، مربی یا افراد مشابه دیگری هستید ، این می تواند راهی عالی برای کسب درآمد از وبلاگ شما باشد. حتی ممکن است شما به یک وبلاگ کمک کنید تا بتوانید یک سرویس موجود را که ارائه می دهید ، مانند طراحی لوگو یا وبلاگ نویسی ، به بازار عرضه کنید.

محصولات فیزیکی:

اگرچه هزینه های بالاتری نسبت به محصولات دیجیتال دارند ، اما محصولات فیزیکی می توانند راهی عالی برای درآمدزایی باشند. افزودن فروشگاه آنلاین به وبلاگ وردپرس شما آسان است و شروع به فروش می کنید.

وبلاگ نویسی در چه زمینه‌هایی قابل اجراست؟

کسانی که به دنبال رقابت و کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی هستند، می‌توانند زمینه‌های زیر را به عنوان حوزه‌های اصلی فعالیت خود انتخاب کنند:

فشن و مدل: آرایش، زیبایی، پوشش، مو و محصولات زیبایی.

سفر و مسافرت: جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، بهترین مکان‌ها، مقاصد گردشگری، رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی؛

تکنولوژی: معرفی نرم‌افزارها، برنامه‌نویسی، توسعه وب، طراحی وب‌سایت، استارت‌آپ‌ها؛

کسب‌وکار: به‌روز‌رسانی‌های حوزه صنعت، گزارش‌های لحظه‌ای، نقاط کارشناسانه، بهترین شیوه برای انجام کارهای مختلف؛

بازاریابی محتوایی: شیوه‌های مختلف برای کسب درآمد، بهترین شیوه‌ها برای انجام سئو، شیوه‌های انجام کمپین‌های تبلیغاتی و محتوانویسی جذاب؛

غذا و خوراکی: دستور پخت و آماده سازی، معرفی رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها، معرفی تجهیزات آشپزخانه و معرفی دکوراسیون آشپزخانه؛

مسائل مالی: رویدادهای صنعتی، روش‌های مختلف کسب درآمد، روش‌های مختلف پس‌انداز، روش‌های اختصاص بودجه به هر پروژه؛

سلامتی و کاهش وزن: معرفی تجهیزات ورزشی، معرفی روش‌های تغذیه‌ای، معرفی روش‌های تمرین، معرفی رژیم‌های غذایی؛

سبک زندگی: باغبانی، بهبود وضعیت منزل از لحاظ کارایی و دکوراسیون؛ چیدمان تجهیزات منزل، برنامه ریزی برای کارهای مختلف، مسافرت، و نحوه انجام کارهای شخصی؛

کارهای حرفه‌ای و آکادمیک: ارائه مقاله‌های علمی و ترجمه شده، معرفی دانشگاه‌ها، معرفی نحوه پذیرش در دانشگاه‌های مختلف خارجی و داخلی، بحث‌های کارشناسی در حوزه‌های مختلف، شناخت افراد با توجه به زمینه‌های فعالیت؛

سرگرمی: نوشته‌های طنز و خنده‌دار، داستان‌های کوتاه و بلند، انتشار فیلم و کلیپ، انتشار موسیقی، ساخت پادکست، معرفی شخصیت‌های برجسته، معرفی تکنولوژی‌های جدید و ارائه نرم‌افزارهای موبایل.

چگونه یک وبلاگ بهینه و پربازدید داشته باشیم؟

برای کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی باید نحوه مدیریت و بهینه سازی یک وبلاگ را به خوبی بدانید، اما چگونگی مدیریت وب سایت و بهینه سازی آن نقش مهمی در افزایش ورودی کاربران و جذب مخاطب از موتورهای جستجو دارد که باید به عنوان یک وبلاگ نویس موفق پارامترهای کلیدی تولید محتوا و SEO را بدرستی انجام دهید.

محتوای مفید ایجاد کنید

محتوا پادشاه وب است، برای جذب مخاطب هدف به بلاگ خود باید محتوای باکیفیت و اختصاصی تولید کنید. اگر دانش کافی در زمینه تولید محتوا را ندارید می توانید به آموزش های مربوط به محتوا دسترسی پیدا کنید و مهارت کاربردی و مهم ترین عنصر موفقیت وبلاگ خود را فرا بگیرید.

کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید

یکی از مباحث مهم برای موفقیت شما در وبلاگ نویسی، انتخاب کلمات کلیدی مناسب می باشد، سعی کنید تمرکز خود را در کلمات کلیدی دم دراز و سه حرفی بگذارید و پرجستجو ترین آن ها را انتخاب کنید. و محتوای خود را در قالب کلمات کلیدی پیش ببرید. سعی کنید با ابزارهای آنالیز کلمه کلیدی کلماتی را انتخاب کنید که رقابت برای آن به نوعی سخت نباشد ، به این معنی که گرفتن رتبه در صفحه اول گوگل برای برخی کلمات دشوار خواهد بود.

لطفاً توجه داشته باشید ، دنبال کلمات کلیدی با دم بلند با حجم جستجوی بالا باشید، زیرا رتبه بندی در این کلمات برای وبلاگ نسبتاً آسان تر است.

لینک سازی کنید و بک لینک بگیرید

لینک سازی داخلی و کسب بک لینک یکی از عوامل مهم در افزایش بازدید وبلاگ ها می باشد، شما می توانید با استفاده از لینک های طعمه در داخل محتوای باکیفیت خود به راحتی بک لینک کسب کنید و ارزش وبلاگ خود را نزد موتورهای جستجو بالا ببرید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

به طور قاطعانه ای فعالیت در شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب هدف به وبلاگ و توسعه خدمات شما به کاربران دیگر موثر خواهد بود، سعی کنید فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی پربازدید بالا ببرید و با استراتژی های موثر در این فضا به گسترش کسب و کار خود بیافزایید.

بهینه سازی وبلاگ

علاوه بر تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی مناسب باید یک وبلاگ بهینه شده برای کاربران داشته باشید، برخی از وبلاگ نویس ها با اشتباهات متداول وبلاگی نامناسب را ایجاد می نمایند که این می تواند برای موتورهای جستجو یک نمره منفی باشد.

استفاده نکردن از تبلیغات و کدهای اضافی

اگر از تبلیغات پاپ آپ یا کدهای جاوا اسکریپ در وبلاگ خود استفاده می نمایید، باید بدانید که چراغ خطر را از سوی گوگل گرفته اید، سعی کنید یک قالب بهینه و سبک داشته باشید و از کدهای اضافی و زیباکننده برای وبلاگ خود استفاده نکنید.

استفاده از قالب مناسب

داشتن یک قالب استاندارد و سازگار با موبایل و تبلت از عوامل مهم رتبه بندی گوگل می باشد، برای این منظور باید قالبی سازگار با دستگاه های مختلف داشته باشید.

 

سخن آخر

در انتها باید گفت که در این مقاله سعی شد که اهمیت وبلاگ نویسی به منظور کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی را نشان دهیم ممکن است ماه ها طول بکشد تا وبلاگ شما در نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد، پس ناامید نباشید و هر روز محتوای اختصاصی و هدفمند برای وبلاگ خود ایجاد کنید. سئو و بهینه سازی مواردی زمان بر و پرفعالیت هستند. امیدواریم این مقاله به شما در کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی کمک کرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *