دانستنی

کسب درآمد از فروش اشتراک سایت

کسب درآمد از فروش اشتراک سایت

روش های مختلفی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد کسب درآمد از فروش اشتراک سایت یکی از آنهاست. در این روش برخی از محتواها و یا امکانات سایت از دید کاربران مخفی شده و در دسترس آنها نیست و برای برخورداری از این امکانات باید مبلغی را به عنوان حق اشتراک پرداخت کنند.

در واقع فروش حق اشتراک منبع درآمد برخی از سایت ها با امکانات ویژه می باشد که کاربران به صورت عادی به آن دسترسی ندارند در سایت پول یابی چگونگی کسب درآمد از فروش اشتراک سایت و روش های اجرایی آن، آموزش داده خواهدشد.

شیوه کسب درآمد از فروش اشتراک سایت

درباره فروش حق اشتراک در زندگی روزمره زیاد شنیدیم از حق اشتراک آب و برق تا حق اشتراک اینترنت که به نوعی درگیر آن هستیم. مثلا ارائه دهنده سرویس اینترنت، با دریافت مبلغی، شارژ را انجام می دهد حق اشتراک اینترنتی هم اینگونه است و سایت ها بابت ارائه خدمات خاص و ویژه به کاربران، مبلغی را می گیرند و مطالب، محتوا و ابزارهایی را که پنهان کردند و یا قفل شده، در اختیار کاربران قرار می دهند.

 

۱- حق اشتراک محتوا

مشهورترین نوع حق اشتراک بر اساس محتوا می باشد و به این شکل است که برای استفاده و در دسترس قرار گرفتن محتوا و مطالب خاص و ویژه، باید مبلغی را واریز کرد تا این امکان برای نمایش فراهم شود. در واقع کاربر ویژه vip امکاناتی را در اختیار دارد که کاربران عادی ندارند و به بخش هایی از سایت دسترسی دارد که دیگران نمی بینند.

این حق اشتراک می تواند بر اساس مدت (روزانه، هفتگی، ماهیانه، سالیانه و….) و کاملا اختیاری باشد میزان مبلغ هم باید مطابق ارزش محتوا برای خواننده باشد. با اتمام حق اشتراک کاربر دوباره به حالت عادی باز می گردد. درباره حق اشتراک مجلات و روزنامه های آنلاین هم اینگونه عمل می شود.

۲- حق اشتراک نرم افزارها

برخی سایت ها هستند که برای استفاده از نرم افزارهای ویژه و خاص، محدودیت هایی قائل می شوند و بابت آن باید حق اشتراک بپردازید . این سایت های بسیاری از نرم افزارها را رایگان می دهند ولی برای استفاده از برخی ، باید حتما حق عضویت یا اشتراک خریداری کنید. همچنین برای استفاده از برخی اسکریپت ها و انجمن سازها باید حق اشتراک بگیرید.

۳- حق اشتراک برخی سایت ها بابت مشاوره

برخی سایت های تخصصی و خاص، برخی از آموزش های خود (نوشتاری، ویدیویی، تصویری و…) را فقط به کاربرانی که عضویت ویژه و خاص دارند و بابت آن پولی پرداختند ارائه می دهند و یا سایتهایی هستند که انواع مشاوره: فنی ، تربیتی، روانشناسی، آموزشی و… را با گرفتن حق اشتراک پاسخ می دهند. این سایت ها به کاربران ویژه مشاوره های خود را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهند و تعهدی نسبت به مشاوره دادن به کاربران عادی ندارند.


۴- استفاده از ابزارهای و امکانات خاص

برخی از سایتها هستند که بابت برخی ابزارهای خاص مثلا ابزارهای اینترنتی یا هر چیز دیگر، حق اشتراک می فروشند و این ابزارها را در اختیار کاربران قرار می دهند. برخی از سایت ها مثل انجمن ها، برخی از امکانات خود را با دادن حق اشتراک به کاربران می دهند مثلا کاربر برای تبلیغ کالا و خدمات در انجمن و یا استفاده از فروشگاه انجمن و یا ارسال نامه به اعضا، باید حق اشتراک بگیرد و مجوز برای فعالیت در آن بخش ها را کسب کند.

۵- حق اشتراک برای فعال کردن فروشگاه

برخی فروشگاهها هستند که در ظاهر رایگان می باشند ولی بسیاری از امکانات آنها در داخل غیر فعال می باشد و کاربر برای استفاده از آنها باید اشتراک سالیانه بخرد تا بتواند از انها استفاده کند.

۶- حق اشتراک بابت حذف برخی تبلیغات

برخی سایت ها و بلاگ ها برای اینکه تبلیغاتی در وبلاگ شما نمایش داده نشود و یا امکانات خاصی به شما در وبلاگ بدهند حق اشتراک حذف تبلیغات را می گذارند و هر کاربری که این حق اشتراک را فعال کند و بخرد دیگر در وبلاگش تبلیغاتی نمایش داده نخواهد شد.

۷- حق اشتراک بابت عکس و تصاویر

برخی سایت ها هستند که بابت دانلود تصاویر با کیفیت و یا آپلود تصاویر در سایت باید حق اشتراک از آنها بخرید در واقع منبع کسب درآمد این سایتها، این حق اشتراک می باشد.

۸- حق اشتراک دانلود و آپلود

بسیاری از سایتهای آپلودسنتر بابت دادن فضا زیاد به کاربران، مبلغی را به عنوان کاربر ویژه از انها می گیرند ضمن اینکه برخی از سایت ها بابت اجازه دانلود سریع و یا دسترسی به فایل ها برای دانلود، مبلغی را به عنوان حق اشتراک می گیرند.

شیوه اجرایی کردن حق اشتراک سایت

برای کسب درآمد از فروش اشتراک سایت شما نمی توانید تمام امکانات سایت خود را پولی کنید و انتظار داشته باشید که موفق شوید. نیاز است تا برای اجرایی کردن این ایده کسب درامد از اینترنت، قواعدی را رعایت کنید. در آغاز باید محتوا، نرم افزار و یا هر امکانی را که قصد ارائه به کاربران دارید را رایگان در اختیار بگذارید نمی توانید از همان آغاز همه امکانات و خدمات را کاملا پولی ارائه دهید.

برای افزایش بازدید سایت مجبور هستید محتوای رایگان جهت جذب کاربر و افزایش ترافیک ارسال کنید با افزایش ترافیک سایت ، به مرور کاربران به دانش و تسلط شما بر موضوع ایمان آورده و پس از آن شما می توانید بابت ارائه خدمات خاص، کسب درامد و فروش حق اشتراک را اغاز کنید.

۱- ارائه خدمات باکیفیت و ارزشمند

برای اینکه کسب درآمد اینترنتی شما از فروش اشتراک منظم و دائمی باشد باید خدمات و محصولات شما هر چه که هست در نهایت کیفیت و ارزش باشد. اگر خدمات ارائه شده، بی کیفیت، نازل و بد باشد امکان تمدید حق اشتراک بسیار پایین می آید و چه بسا که این مشتری سایر خریداران را هم از گرفتن اشتراک سایت شما منصرف کند.

باید کاربر یقین پیدا کند هدفتان ارائه خدمات با کیفیت است و قصد سودجویی و یا کلاهبرداری ندارید. رعایت این اصل مهم در استمرار کسب درآمد اینترنتی شما تاثیر شگرفی دارد.

۲- دادن امتیازات خاص به برخی کاربران

می توانید در فروش حق اشتراک به برخی کاربران و اعضای خود امتیازات ویژه بدهید مثلا اعلام کنید کسانی که حق اشتراک بخرند کالاها و محصولات را با تخفیف ویزه می توانند تهیه کنند و یا به مناسبت های خاص ملی و مذهبی، امتیازات ویژه به این نوع کاربران بدهید.

۳- انجام اقدامات تشویقی به کاربران

گاهی لازم است برای اینکه کاربران را تشویق به خرید اشتراک کنید برخی از امکانات و محصولات را رایگان به ایمیل انها بفرستید و یا طی بسته های مختلف برایشان ارسال کنید. این کار موجب بازگشت به سایتتان شده و  ضمن افزایش ترافیک سایت، امکان دارد حق اشتراک را تمدید کنند.

۴- تخفیف در مناسبت ها

گاهی لازم است تا در برخی مناسبت ها (ملی، مذهبی ، سالروز افتتاح سایت و…) در میزان مبلغ حق اشتراک ها تخفیف های مناسب اعمال شود فرضا اعلام کنید به مناسبت عید فطر و یا عید قربان ، تخفیف ۲۰ درصدی به کسانی که حق اشتراک بخرند داده می شود.

۵- اعمال تخفیف در اشتراک های درازمدت

حق اشتراک از نظر زمانی می تواند هفتگی، ماهیانه ، فصلی ، سالیانه و… باشد و یا از نظر در اختیار داشتن امکانات به صورت کاربر برنزی، نقره ای و طلایی باشد . برای تشویق کاربران به خرید اشتراک های طولانی مدت و یا بالا، می توانید به نسبت میزان تخفیف ها را افزایش دهید فرضا در ماهیانه پنج درصد تخفیف در فصلی بیست درصد و در سالیانه تا چهل درصد تخفیف اعمال کنید .

 

میزان کسب درآمد از فروش اشتراک سایت

 

 

میزان کسب درآمد اینترنتی از این راه به فاکتورهای زیادی از جمله: تعداد اعضا ، مبلغ حق اشتراک، اهمیت محصول و خدمات ارائه شده، کاربردی بودن و خاص بودن امکانات و… بستگی دارد. ولی در کل با رعایت همه جوانب می توان کسب درآمد بالایی را تجربه کرد.

برای نمونه اگر ورودی کاربران یک سایت در ماه بیست هزار نفر باشد و هزار نفر از این افراد اشتراک ماهیانه دو هزار تومانی(کمترین مبلغ ممکن) بخرند در ماه دو میلیون تومان در بدترین حالت ممکن کسب درآمد خواهید داشت حال تصور کنید که محصولات و خدمات سایت شاخص و حق اشتراک آن بیشتر باشد درآمد به همان نسبت بالا خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *