دانستنی

کسب درآمد اینترنتی از سئوی سایت

کسب درآمد اینترنتی از سئوی سایت

یکی از شیوه هایی که نیاز به تخصص و مهارت دارد کسب درآمد اینترنتی از سئوی سایت می باشد که البته از عهده هر کسی بر نمی آید ولی خواهان ومشتریان زیادی دارد و جزو مشاغل پولساز با درآمد بالای اینترنتی محسوب می شود. این شغل اینترنتی را جزو مشاغل مطمئن ، پرسود ، تخصصی و دارای کلاس بالا می دانند.

به دلیل گسترش اینترنت و رقابت شدید بین سایت ها برای کسب درآمد بیشتر و افزایش بازدید و جذب مخاطب بیشتر ، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دارای اهمیت شد و مدیران سایت ها تلاش کردند تا با استفاده از سئو ، از رقیبان خود جلو بیفتند و برای تحقق این کار دست به جیب بردند و با پرداخت هزینه های مختلف ، این شغل را جزو مشاغل پردرآمد اینترنتی کردند.

آشنایی با سئو seo

واژه سئو seo اختصار عبارت Search Engine Optimization می باشد و به معنای فریب یا دستکاری موتورهای جستجو با روش های غیر اخلاقی نیست بلکه برای کمک به رویت و ارتباط درست وبسایت های اینترنتی در نتایج جستجوی طبیعی است که به دنبالش کسب رتبه بالاتر را به همراه دارد. سئو در واقع به استراتژی یک سایت برای افزایش اهمیت در صفحات موتورهای جستجو مرتبط است.

فرایند سئو و بهینه سازی صفحات سایت ، کار ساده ای نیست و نیازمند دانش بالا، علم پیش زمینه و صبر است چون الگوریتم موتورهای جستجو دائم در حال تغییر بوده و مهندس سئو باید خود را به روز نگه دارد. سئوکار فردی است که مهم ترین معیارها جهت پیاده سازی موفق سئو را انجام می دهد. هدف اصلی سئو کمک به سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران اینترنتی است.

کسب درآمد اینترنتی از سئوی سایت

به دلیل رشد زیاد سایت های اینترنتی، رقابت بین کسب و کارها شدید شده و مدیران سایتها تلاش می کنند تا در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل، در رتبه های بالا و صفحات اولیه باشند و برای تحقق این موضوع ، هزینه های زیادی را برای سئوی سایت در نظر می گیرند. شرکت های بزرگی هستند که برای پیشی گرفتن از سایر رقبا ، هزینه های بالایی می کنند و در این زمینه یکه تازی می کنند.

البته مدیران سایت های کوچک از اهمیت سئو غافل نشده و توجه خاصی به این مقوله برای افزایش بازدید سایت خودشان دارند. مدیران این سایت ها به دلیل نداشتن سرمایه کافی، خودشان به دنبال یادگیری سئو رفتند و تلاش کردند تا دانش خود در این زمینه افزایش دهند و از این طریق کمبود بودجه و سرمایه را جبران کنند.

کسب درآمد اینترنتی از طریق سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو جزو مشاغل تخصصی ،پردرآمد و پولساز اینترنتی محسوب می شود.

برخی از این مدیران چنان در کار خود مهارت پیدا کردند که امروزه به عنوان سئوکاران حرفه ای اقدام به کسب درآمد از این طریق می کنند.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

روش های کسب درآمد اینترنتی از سئو

همان طور که اشاره شد سئو  یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل، یک دانش پیچیده و گسترده است که نیاز دارد تا با سالها کار و تمرین ، آزمایش و خطا و مطالعه ، این علم را به دست آورد البته این موضوع سخت و غیرممکن هم نیست. راه میانبری هم وجود دارد و آن این است که این آموزش ها را از افراد کاردان و خبره سئو بیاموزید و اقدام به کسب درآمد کنید.

به طور کلی از سه راه یا روش می توان از سئو به عنوان منبع کسب درآمد اینترنتی استفاده کرد که لازمه این کار این است که خودتان به این دانش مسلط بوده و بتوانید آن را به بهترین شیوه ممکن اجرایی کنید این سه روش کسب درآمد از سئو عبارتند از :

۱- استخدام در شرکت های بزرگ اینترنتی

شیوه اول این است که به کار در شرکت های بزرگ طراحی سایت و یا هاستینگ فکر کنید . اگر در امور سئو دارای تخصص هستید می توانید به دو شیوه عمل کنید مثلا به یک شرکت بزرگ دارای سایت و فروشگاه پیشنهاد همکاری دهید و فقط برای آن شرکت و سایت، سئو را انجام دهید و یا به استخدام شرکتهای ارائه دهنده خدمات سئو ملحق شوید و پروژه های آنها را انجام دهید.

برای اطلاع از میزان استقبال و استخدام از سئو کاران ، کافیست تا به سایت های استخدامی اینترنت سر بزنید و ببینید چقدر آگهی های استخدامی برای جذب متخصصین سئو وجود دارد . اغلب این شرکتها بابت استخدام سئو کار حقوق ثابت بسیار خوبی می پردازند.

۲- کار سئو برای خودتان

کسی که متخصص سئو باشد می تواند به راحتی سایت خود را در صفحات اولیه جستجو نمایش دهد لذا روش دوم کسب درآمد از سئو ،کار کردن برای خود است . عده زیادی هستند که متخصص سئو هستند و فقط برای خودشان کار می کنند. این افراد روی سایت خود تمرکز می کنند و کسب و کار آنلاین خود را برجسته می کنند.

این افراد با علم سئو ، سایت خود را در صفحات اول گوگل می آورند و به دنبال افزایش بازدید ، اقدام به فروش باور نکردنی محصولات و خدمات و یا جذب تبلیغات می کنند و درآمد پایدار ، بالا و دائمی را تجربه می کنند.

۳- گرفتن پروژ های سئوی از سایت ها

روش سومی هم وجود دارد که افراد به صورت آزاد کار و دستچین شده اقدام به گرفتن پروژه های سئو می کنند. این افراد درآمدهای بسیار بالا و خارج از تصور دارند . برخی از سایت ها هستند که علاقه دارند تا یک سئو کار فقط به صورت اختصاصی در خدمتشان باشد و پروژه آنها را در طول سالیان انجام دهد و یا ممکن است در مقطع چند ماهه بر عهده بگیرند و بابتش بیست تا صد میلیون تومان پول پرداخت کنند.

برخی افراد سئو کار هستند که به دنبال این نوع سایت ها هستند و چند پروژه همزمان از سایت های مختلف را به عهده می گیرند و مبالغ زیادی کسب درآمد می کنند این افراد با بررسی پیشنهادها بهترین و پردرآمد ترین آنها را انتخاب می کنند.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی از سئوی سایت

کسب درآمد از سئو به دلیل نوع کار، میزان تخصص سئو کار ، زمانبر بودن و نیز نوع سفارش متفاوت و متغییر است ولی در هر حال جزو مشاغل پردرآمد و باکلاس اینترنتی محسوب می شود و افراد زیادی هستند که به روش های مختلف ، کسب درآمد بالا دارند .

نکته مهم درباره شیوه کسب درآمد از طریق سئو این است که این حرفه شاید تنها شغل اینترنتی باشد که افراد فعال در این زمینه باید حتما کاربلد ، متخصص و دارای دانش بالا باشند و روز به روز هم باید رشد کنند چون موتورهای جستجو روز به روز الگوریتم های خود را تغییر می دهند . اگر سئوکار نتواند خود را دائم به روز کند خیلی سریع میدان رقابت را به رقبا واگذار کرده و از گردونه کسب درآمدش خارج می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *