دانستنی

کسب درآمد اینترنتی از طریق فریلنسری

امروزه کسب درآمد از راه فریلنسری زیاد به گوشمان می خورد ، شنیدن و دیدن کسانی که این روزها از خانه و پشت کامپیوتر یا گوشی خود کسب­ درآمد می­کنند بنظر شاید عجیب برسد!

به نظر میرسد جذابیت شغل فریلنسر ها هم است که قادر هستند حتی در زمان استراحتشان یا در سفر، خدمات ارائه کنند و ثانیه ای و ساعتی، درامد داشته باشند.

هر فردی که به اینترنت دسترسی دارد می‌تواند با استفاده از مهارت‌هایی که دارد و یا می تواند کسب کند به درآمد خوبی دست پیدا کند.

شما نیز می‌توانید به صورت تمام وقت به صورت فریلنسینگ کار کنید یا همزمان با شغل پاره وقت یا تمام وقت، به عنوان شغل دوم فریلنسر باشید.

برای کسب درآمد ساده‌ترین راه فریلنسری است. شما می توانید حتی در منزل در مورد هر موضوعی که تخصص دارید به عنوان یک فریلنسر درآمد بالایی داشته باشید.

تنها با کمی فکر کردن، آموزش دیدن در زمینه موردعلاقه می‌توانید به عنوان یک فریلنسر در فضای مجازی به درآمد بالا برسید!

فریلنسینگ چیست؟ فریلنسر کیست؟

اگر بخواهیم کلمه فریلنسینگ را معنا کنیم فریلنسینگ به معنی آزادکاری می باشد و شخصی که از خودش شغل دارد و هیچ تعهدی به مجموعه یا شرکتی ندارد فریلنسر نامیده می شود.

برخی از فریلنسرها به وسیله شرکت و موسسه ها به افراد معرفی می گردند اما برخی دیگر به صورت جداگانه کار می کنند و از طریق سایت و انجمن ها مشغول به کار هستند.

پس طریقه همکاری فریلنسرها بستگی به شریاط متفاوت استمثلا تعدادی از فریلنسرها خواهان بستن قرارداد و رسمی شدن هستند اما عده ای دیگر به طور رایگان برای به دست آوردن شهرت کار می کنند.

چگونه فریلنسر شویم؟

همانگونه که قبلا گفتیم برای افرادی که خواهان خوداشتغالی هستند فریلنسینگ بهترین گزینه است.

فریلنسر می تواند هم زمان برای تعدادی کارفرما کار کند و از توانایی هایش برای کسب درآمد استفاده کند.

آنها تمام وقتشان در اختیار خودشان است و هرموقع از روز که مایل بودند می توانند کار کنند.

به نظر ایده آل است، نه؟

به خصوص برای افرادی که دوست ندارند زیاد با دیگران سروکله بزنند، آنها می توانند در محیط دلخواه خود کار کنند و از اینکه خودشان ابتکار عمل دارند خوشحال باشند، چون این بهترین شغل برای آنهاست.

حال زمان آن رسیده که محل کار خود را مشخص کرده و شروع به کار کنید، اگر به تنهایی زندگی می کنید شما می توانید به راحتی پشت میز آشپزخانه شروع کنید یا یک اتاق را به اتاق کار خود تبدیل کنید و نگران دیگران نباشید.

اما اگر با دیگران زندگی می کنید باید فضایی را برای ساعات کاری و تنها بودن پیدا کنید که ترجیحا این فضا، اتاقی در بسته باشد.اگر خانه شما محیط مناسبی برای شروع به کار نیست، می توانید در یک محیط کوچک تجاری شروع کنید و محیطی را برای خود اجاره کنید.

در واقع می توان با هزینه های بسیار کم محیط مناسبی برای این شغل پیدا کرد حتی کتابخانه هم فضای مناسبی برای فعالیت در این حرفه است.

اهمیتی ندارد که در کجا می خواهید فعالیت کنید فقط باید تمرکز داشته باشید و حواستان پرت نشود و در کنار این موارد احتیاج به کامپیوتر، پریز برق و شارژر هم دارید و همچنین گزینه های لازم برای انجام این حرفه را باید در کنارتان داشته باشید.

۱- یک تخصص مشخص انتخاب کنید

اگر تازه شروع به کار در زمینه فریلنسری کرده اید، امکان دارد آماده انجام هر کاری باشید.

اما هرچه بیشتر در حرفه آزادکاری خود در مورد فعالیت هایی که انجام می دهید استراتژیک تر باشید مشتریان بیشتری جذب می نمایید.

زیرا داشتن تخصص در زمینه خاص خیلی بهتر از فردی است که همه کار انجام می دهد.

۲- خدمات خود را واضح و شفاف نشان دهید

در اوایل کار خود باید تصمیم بگیرید که چه کارهایی را قرار است انجام دهید و چه کارهایی را نمی خواهید انجام دهید.

هرچه قدر در مورد خدماتتان دقیق تر باشید برایتان بهتر است.

این کار به برند شدن شما کمک می کند و باعث می شود بتوانید نمونه کارهای خود را به همان سمتی که می خواهید حرکت دهید و سرانجام به کسب درآمد بالا از طریق فریلنسری منجر خواهد شد.

۳- مشتری ایده‌ آل را مشخص کنید

قبل از اینکه بخواهید به جستجوی مشتری بپردازید، باید تصویر روشنی از اینکه با چه کسانی بهتر کار خواهید کرد، تهیه کنید.

آیا می‌خواهید وبسایت‌هایی برای صاحبان مشاغل کوچک بسازید، گسترش ویژگی های جدید برای شرکت های تازه تاسیس با فناوری رشد بیشتر را آغاز کنید یا قراردادهای طولانی مدت با شرکت ها ببندید؟

این ایجاد تمایز بین اینکه چه کسی و چه نوع شغلی را انتخاب کرده اید برای ارائه بهتر خدمات و کسب درآمد بالا فریلنسری لازم است.

۴- طراحی یک سایت قوی برای نمایش نمونه کارها

یکی از بهترین راه ها برای اینکه بتوانید مهارت فنی خود را نشان دهید داشتن یک سایت برای به نمایش گذاشتن نمونه کارهایتان است.

اگر می‌خواهید به عنوان یک فریلنسر تازه کار شما را جدی بگیرند به سایتی نیازمندید که:

  1. تخصص شما را به نمایش می‌گذارد.
  2. تجربیات مربوط به گذشته را برجسته می‌کند.
  3. نشان می‌دهد که شما کی هستید.
  4. اطلاعات تماس شما را شامل می‌شود تا مشتریان بالقوه بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

بعلاوه، اگر تجربه شغلی زیادی ندارید، یک نمونه کار عالی می‌تواند به شما کمک کند تا ثابت کنید که در حوزه فعالیت خود متخصص هستید.

هدف از نمونه کارها آموزش، ایجاد علاقه و متقاعد کردن مشتریان بالقوه است که می‌خواهند شما را برای نیازهای فنی خود انتخاب کنند.

۵- مهارت های خود را افزایش دهید

اطمینان حاصل کنید که شما مهارت هایی دارید که باعث تقاضای چشمگیری می شود.

پروژه هایی که می خواهید با آنها کسب درآمد کنید بسازید و مهارت های جدیدتان را تمرین کنید.

اگر بتوانید خود را در میان رقبای بزرگ با پروژه های جالب متمایز کنید اوضاع به نفع شما می شود.

۶- برای خود کسب اعتبار کنید

روش‌های زیادی برای ایجاد اعتبار در صنعت شما وجود دارد.

جدا از ایجاد محتوای وبلاگ با کیفیت بالا و همکاری با افراد تأثیرگذار برجسته در صنعت خود، می‌توانید یک کتاب الکترونیکی بنویسید، یک دوره آنلاین ایجاد کنید و برای بیشتر دیده شدن در داخل سایت، پیرامون مشاغل صحبت کنید.

این بالا بردن اعتبار کمکتان می کند دانش خود را برای دیدن مشتریان بیشتر نشان دهید.

هر چه پیام خود را گسترده تر کنید، جایگاهتان محکمتر می شود.

۷- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

حتما در شبکه های اجتماعی مهم عضو شوید. حضور شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند پل محکمی برای برقراری ارتباط بین شما و سایر افراد باشد.

درباره خدمات خود هر روز حرف بزنید، مطالب و اطلاعات مفید در اختیار افراد قرار دهید و کاری کنید که کاربران جذب خدمات شما شوند.

از این طریق می توانید مشتریان زیادی از راه شبکه های اجتماعی جذب کنید و همچنین با آنها ارتباط بیشتر برقرار کنید و در آخر درآمدتان افزایش یابد.

۸- تولید محتوا برای بلاگ فراموش نشود

در سایت خود حتما بخشی را به بلاگ اختصاص داده و طبق یک برنامه منظم درباره تخصص خود محتوا تولید کنید، تجربیات خود را بنویسید، در مورد خدماتی که ارائه می دهید اطلاعات بیشتری بدست آورید و در اختیار کاربران بگذارید.

یادتان نرود که هرچه شما بیشتر اطلاعات کاربردی و رایگان در اختیار کاربران بگذارید، آنها بیشتر به شما وفادار می شوند و از خدمات شما استفاده می کنند.

۹- قیمت گذاری خدمات خود را تعیین کنید

یکی از مشکلات اساسی برای فریلنسرها، تعیین نرخ خدماتی می باشد که ارائه می­دهند.

اگر هزینه خیلی پایینی را انتخاب نمایند، مشکل انتقال تجربه به میان می آید.

یعنی این احتمال وجود دارد که مشتری فکر کند با یک تازه کار و بی تجربه طرف است و همچنین ممکن است هزینه ای که می گیرید نیازهای شما را برطرف نکند.

اگر هم قیمت بالایی برای خدماتتان انتخاب کنید، ممکن است مشتری شخص دیگری را برای همکاری ترجیح دهد.

سعی کنید از هزینه های خدماتی که ارائه می دهید مطلع باشید و قبل از صحبت با مشتری شرایط را بسنجید و بهترین قیمت را برای خدمات خود بیابید.

راه های کسب درآمد دلاری با فریلنسری

خیلی از مردم می خواهند بدانند چگونه می توانند از طریق فریلنسری درآمد دلاری داشته باشند ما در ادامه راه هایی برای به دست آوردن درآمد دلاری از راه فریلنسری به شما پیشنهاد می دهیم.

۱-کسب درآمد دلاری با فریلنسری از طریق شبکه های اجتماعی

یک فریلنسر که جایگاه خود را تثبیت کرده است در بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغ محصول خود حضور دارد.

این می تواند بازاریابی خدمات آنها در فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام یا توییتر باشد.

نه تنها این، داشتن تعداد مناسب فالوور در شبکه های اجتماعی شما را به یک اینفلوئنسر تبدیل می کند.

اگر زرنگ باشید بعد از مدتی با بالا بردن سطح زبان انگلیسیتان می توانید با پیج های خارجی مرتبط با حوزه کاریتان ارتباط بگیرید و تبلیغات کنید و به کسب درآمد دلاری در ایران برسید .

۲-کسب درآمد دلاری با فریلنسری در یوتیوب

اگر به عنوان فریلنسر می خواهید در یوتیوب بازاریابی کنید و برند خود را گسترش دهید می توانید فیلم های کوتاه چگونه فلان کار را انجام دهید را ارائه کنید.

مواردی چون طریقه بهینه سازی سئو سایت جهت بالا بردن از سایت، چگونگی برطرف کردن مشکلات، نحوه مدیریت شبکه های اجتماعی و … که در صورت دیده شدن تبلیغات پست های شما در یوتیوب درصدی از سود تبلیغات به شما تعلق می گیرد.

۳-کسب درآمد دلاری با فریلنسری از سایت های فریلنسینگ

برای کسب درآمد دلاری سایت های معروفی وجود دارد که این سایت ها طرفداران زیادی دارند.
در این سایت ها خدمات زیادی در زمینه های مختلف به فریلنسرها سپرده می شود.
سایت هایی چون Upwork ، Freelancer ، Fiverr چند نمونه از بهترین وب سایت های فریلنسیگ هستند که می توانید از طریق آنها درآمد دلاری کسب کنید.

نتیجه گیری

کسب درآمد از طریق فریلنسری برای افرادی که از تخصص خود مطمئن هستند و دوست ندارند برای کسی کار کنند کاملا امکان پذیر است. به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله کسب درآمد اینترنتی را مطالعه کنید.
اما بهتر است بی گدار را به آب نزنید اول حرفه فریلنسری خود را به جایی برسانید که درآمد داشته باشید سپس شغل فعلی خود را کنار بگذارید.
همچنین اگر دوست دارید به درآمد بالا با فریلنسری برسید، حتما باید نکات و اصول مهمی که در این مقاله به آنها اشاره شد درنظر داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *