دانستنی

کسب درآمد اینترنتی با اپلیکیشن

کسب درآمد اینترنتی با اپلیکیشن

قبل از پرداختن به موضوع کسب درآمد اینترنتی با اپلیکیشن تذکر این نکته مهم است که اپلیکیشن های موبایلی در دو طبقه بندی کلی بازی ها و برنامه کاربردی طبقه بندی می شوند که البته هر کدام زیر مجموعه یا زیرشاخه های زیادی دارند. نکته مهم دیگر اینکه هر اپلیکیشنی با دو هدف: عمومی ( مثل اپلیکیشن قرآنی و مفاتیح بدون نیت کسب درآمد) و یا تجاری و کسب پول ارائه می شوند.

اپلیکیشن های عمومی رایگان و بدون هدف مالی منتشر می شوند ولی اپلیکیشن های تجاری با نگاه کسب درآمد عرضه می شوند و برنامه نویسان به طرق مختلف سعی می کنند تا کسب پول کنند. در سایت پول یابی قصد دارم تا شیوه کسب درآمد از اپلیکیشن را بیان کنم امیدوارم برایتان مفید باشد.

شیوه های کسب درآمد اینترنتی با اپلیکیشن تلفن همراه

اگر نگاهی به فروشگاهها یا مارکت هایی مانند بازار و مایکت و… به ویژه قسمت اپلیکیشن های پولی و آمار نصب آنها بیندازید متوجه خواهید شد که چه درآمد بالایی می توان از طریق اپلیکیشن های موبایلی به دست آورد البته همه قسمت های و میزان درآمد آنها برای همگان قابل مشاهده نیست ولی همین مقدار هم بیانگر پتانسیل بالای درآمدزایی از این روش می باشد.

۱- فروش مستیقیم اپلیکیشن موبایل

راحت ترین و ساده ترین روش کسب درآمد از اپلیکیشن موبایلی، فروش مستقیم آن از طریق مارکت ها می باشد. برنامه نویسان اندروید و ios ، اپلیکیشن خود را در استورها و فروشگاهها با قیمتی مشخص قرار می دهند و کاربران با پرداخت وجه، آن را دریافت می کنند . برنامه نویسان برای قرار گرفتن اپلیکیشن برای فروش باید قوانین و سیاست فروشگاه در مورد اپلیکیشن مثل حفظ حریم خصوصی کاربران را رعایت کنند.

البته عرضه مستقیم اپلیکیشن، زیاد ساده و به معنای کسب پول کامل و تمام نیست چون همه درآمد به برنامه نویس نمی رسد. مبلغی بابت حق واسطه و بازاریابی به استور یا فروشگاه تعلق می گیرد. پلی استور (فروشگاه اصلی اپلیکیشن گوگل)، آیتیونز (فروشگاه اپلیکیشن اپل) و حتی کافه بازار و مایکت درصدی را برای خودشان می گیرند. علاوه بر این، مالیات و ارزش افزوده هم به اپلیکیشن تعلق می گیرد.

۲- کسب درآمد غیر مستقیم و درون اپلیکیشنی

بسیاری از کاربران اندروید و ios حتما واژه پرداخت درون برنامه ای یا In-app purchases را شنیده اند.در این شیوه کسب درآمد، کاربران بدون هیچ پرداختی ، برنامه را دانلود و نصب می کنند و حتی برخی از قسمت های اپلیکیشن را رایگان استفاده کنند ولی برای استفاده از بخش هایی باید هزینه پرداخت کنند تا برایشان فعال شود. این قسمت های پولی اپلیکیشن منبع درآمد برنامه نویسان می باشد. در واقع برای استفاده از امکانات ویژه باید نسخه پریمیوم یا پولی آن را تهیه کرد.

البته برای پرداخت باید باز از طریق همان استوری که برنامه را دانلود کردند اقدام کنند و فروشگاه بابت این کار به عنوان واسطه حق خود را هم از فروش برداشت می کند. این قابلیت بیشتر در بخش بازی های موبایلی هست البته ممکن است در بخش کاربردی اپلیکیشن هم پرداخت درون شبکه ای باشد ولی معمولا در بخش بازی ها، اگر کاربر قابلیت خاص را بخواهد باید پرداخت مبلغی را انجام دهد تا آن قابلیت را به دست آورد.

۳- کسب درآمد از طریق تبلیغات در اپلیکیشن موبایلی

شیوه سوم کسب درآمد، از راه تبلیغات می باشد برنامه نویسان برای این کار ، اپلیکیشن های خود را به رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند ولی به ازای آن در اپلیکیشن تبلیغات قرار می دهند و کاربران بابت کلیک بر روی این تبلیغات، مبلغی از سفارش دهنده تبلیغات به صاحب اپلیکیشن پرداخت می شود. نوع تبلیغات معمولا تبلیغات کلیکی می باشد. این کار معایبی هم دارد از جمله اینکه خوشایند کاربران نیست و نمایش تبلیغات برایشان آزاردهنده است.

میزان تبلیغات وابسته به تعداد کلیک ها می باشد لذا باید کاربران زیادی نصب کنند تا کسب درآمد مناسب باشد. تبلیغات به دلیل صفحه کوچک موبایل، قسمت زیادی را می پوشاند و گاهی برای نمایش تبلیغات، توقفی اتفاق می افتد تا تبلیغات بالا بیاید. با وجود معایبی از این نوع، برخی برنامه نویسان برای رهایی از این مشکلات، پیشنهاد پرداخت درون برنامه را می دهند تا با ارتقا سطح کاربری از دست این نوع تبلیغات هم رها شوند.

راه دوم کسب درآمد از تبلیغات اپلیکیشن که حتما در برخی برنامه ها مشاهده کردید، هم پوش نوتیفیکیشن یا ارسال پیام می باشد. به این صورت که بعد از نصب و یا در بازه زمانی خاص، تبلیغ اپلیکیشن یا سرویس خاصی را می فرستند. در مجموع این نوع تبلیغات خوشایند کاربران نیست چون تبلیغات در زمان ها و شرایط نامناسب ارسال می شود و کاربران به دلیل مزاحمت ها، معمولا اپلیکیشن را غیر فعال و یا کامل حذف می کنند.

۴- ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن موبایل

برخی شرکت ها و برنامه نویسان اقدام به ارائه سرویس خاص خود می کنند و معمولا رایگان است ولی در زمان کار ، کسب درآمد می کنند برای نمونه می توان به اسنپ اشاره کرد که نصبش رایگان است و اصلا تبلیغاتی هم ندارد . ولی زمان استفاده و بعد از آنکه مبدا و مقصد سفر را مشخص می کنید هزینه را اسنپ مشخص می کند شما می توانید مبلغ را به راننده اسنپ بدهید و یا از طریق اینترنت پرداخت کنید.

شبیه همین کار در برخی فروشگاههای بزرگ از جمله دیجی کالا و … وجود دارد این فروشگاههای بزرگ برای توسعه کسب و کارشان ، اپلیکیشن موبایلی ارائه دادند و کاربران می توانند پس از انتخاب محصول ، از طریق موبایل ، آن محصول را سفارش و پولش را پرداخت کنند. این کار در واقع سبب توسعه کسب و کارشان و افزایش درآمد می شود.

۵- فروش حق اشتراک

برخی از شرکت ها و یا سایت ها هستند که یک سری امتیازات خاص و ویژه به کاربران می دهند و بابت این کار ، حق اشتراک یا امتیاز دریافت می کنند. این کار در بیشتر سرویس ها در سراسر جهان وجود دارد و کاربر بابت استفاده از مزایای خاص، باید مبلغی را به عنوان حق عضویت پرداخت کند.

در نمونه های ایرانی موارد زیادی از این نوع وجود دارد که در زمینه فیلم، موسیقی، آموزش های تخصصی و… فعالیت می کنند. برای نمونه سایت فیلیمو برای مشاهده آنلاین فیلم ها، حق اشتراک می گیرد . به طور کلی حق اشتراک ممکن است به صورت روزانه، هفتگی ، ماهیانه، فصلی و یا سالانه باشد.

۶- کمک های خیرخواهانه و داوطلبانه به اپلیکیشن

گاهی برخی از توسعه دهندگان و ارائه دهندگان اپلیکیشن ها، همه کارها از صفر تا صد را کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند و حتی هیچ نوع تبلیغاتی هم در اپلیکیشن استفاده نمی کنند و عملا هم هیچ درآمدی ندارند. منتهی صاحبان این اپلیکیشن ها یک محل یا مکانی را به عنوان کمک های داوطلبانه که به اختصار PYWWمی گویند تعبیه کردند و از کاربران می خواهند در صورت تمایل مبلغی را برای حمایت پرداخت کنند.

برای پرداخت پول هیچ نوع اجباری وجود ندارد و کاربران داوطلبانه می توانند پرداخت کنند. معمولا این شیوه توسط استارتاپ ها و شرکت های نوپا ارائه می شود.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

۷- ساخت و توسعه اپلیکیشن

برخی افراد و شرکت ها هستند که از طریق طراحی اپلیکیشن برای دیگران کسب درآمد می کنند. هیچ لزومی ندارد همه برای خودشان و یا شرکت خودشان اپلیکیشن بسازند. این افراد سفارش کار را از کسانی که توان فنی ساخت اپلیکیشن ندارند می گیرند و با عقد قرارداد، نرم افزار مناسب را طراحی و تحویل می دهند و از این راه کسب درآمد می کنند.

لذا شغل عده ای از برنامه نویسان، طراحی و ساخت اپلیکیشن برای دیگران و کسب درآمد از این راه است این افراد به مسائل بعد از آن و اینکه اپلیکیشن موفق خواهد شد یا نه؟ کاری ندارند فقط پول و دستمزد خود را می گیرند و کار را تحویل می دهند.

۸- استخدام در شرکت های برنامه نویس اپلیکیشن

شیوه دیگر کسب درآمد از اپلیکیشن استخدام و کار در شرکت ها می باشد بسیاری از برنامه نویسان موبایلی پس از ساخت چند اپلیکیشن و نرم افزار موبایلی، توسط شرکت های مرتبط جذب شده و در آن شرکت ها مشغول کار می شوند. در واقع کسب درآمد از اپلیکیشن، اینگونه برای آنها به سرانجام می رسد.

۹- استخدام به عنوان تولید کننده محتوا

برخی از برنامه نویسان به عنوان تولید کننده محتوای الکترونیکی در شرکت ها و نیز اپلیکیشن های معروف استخدام می شوند و از این طریق کسب درآمد را تجربه می کنند.

انواع اپلیکیشن های موبایلی

شاید این سوال مطرح شود که چه گروه از اپلیکیشن ها خواهان و طرفداران زیادی خواهند داشت. تحقیقات نشان می دهد که بازی های موبایلی پرطرفدارترین نوع اپلیکیشن موبایلی می باشد و نزدیک به نصف اپلیکیشن ها را شامل می شود این بخش از اپلیکیشن صدها میلیارد دلار درآمد داشته و همواره درآمدش در حال افزایش است.

سایر انواع اپلیکیشن موبایلی شامل: برنامه شخصی ، خبری، تجاری، بهداشت و درمان به ویژه لاغری و تناسب اندام، اپلیکیسن های سفارشی و شبکه های اجتماعی می باشد.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی با اپلیکیشن

شیوه و راههای کسب درآمد اینترنتی با اپلیکیشن موبایلی بسیار بیشتر از اینهاست ولی در سایت پول یابی، شاخص ترین و کارآمدترین روش ها را فهرست کردم. تلاش کردم تا شیوه هایی که قابلیت استفاده و اجرایی در داخل ایران دارد و یا اصولی و کارآمد می باشد را معرفی کنم. هر کسی می تواند با توجه به اهداف تجاری، شناخت از بازار هدف و کاربران و مخاطبان خود، اپلیکیشن مناسب را طراحی کند.

خلاصه آنکه در کسب درآمد از طریق اپلیکیشن موبایلی هر برنامه یا استراتژی که در پیش می گیرید باید هماهنگ با شناخت کامل نیاز مشتری و خواسته هایش باشد و شما هم مرتب اپلیکیشن خود را به روز کرده و با خواسته و نیاز مخاطب همسو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *