سبک زندگی

کسب درآمد اینترنتی با ورزش

کسب درآمد اینترنتی با ورزش

اگر در چند سال قبل صحبت از کسب درآمد اینترنتی با ورزش می شد بیشتر افراد فقط به فروش وسایل و ابزار ورزشی ، مکمل های ورزشی و بیشتر بدنسازی از طریق اینترنت اشاره می کردند. واقعیت این است که اینترنت تمام عرصه های زندگی از جمله ورزش را تحت تاثیر قرار داده و انجام ورزش به صورت اینترنتی هم امکان پذیر شده است . با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه ها و اماکن ورزشی ، همه  به اهمیت کسب و کار آنلاین ورزشی پی برده اند.

انتقال کسب و کارهای ورزشی از سنتی به فضای مجازی در دو سه سال اخیر سرعت بسیار زیادی گرفته ، طوری که تقریبا بیشتر رشته های ورزشی در اینترنت به شیوه های مختلف مشغول فعالیت هستند و مخاطبان و مشتریان زیادی را جذب کردند. راه اندازی کسب درآمد اینترنتی با ورزش علیرغم برخی کاستی ها ، نسبت به ورزش سنتی و فیزیکی مزایا و فواید زیادی دارد.

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا به شیوه راه اندازی کسب درآمد اینترنتی با ورزش و اینکه راههای کسب و کار آنلاین ورزشی چگونه امکان پذیر است ، بپردازم . امیدوارم مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

کسب درآمد اینترنتی با ورزش

به نظر می رسد که در سال های اخیر رغبت به ورزش در خانه بیشتر شده و افراد ترجیح می دهند به صورت آنلاین ورزش کنند. زمانی که قصد راه اندازی کسب و کار ورزشی به صورت سنتی و فیزیکی دارید ، باید تجهیزات لازم را برای مشتریان و ورزشکاران تهیه کنید. فرضا اگر می خواهید باشگاه بدنسازی راه اندازی  کنید ، باید یک سالن ورزشی بزرگ و تعداد زیادی تجهیزات ورزشی و همچنین وسایل جانبی مثل کمد ، رختکن ، سرویس بهداشتی و… را پیش بینی کنید.

در نقطه مقابل آن با راه اندازی یک باشگاه بدنسازی اینترنتی در منزل ، فقط چند وزنه و ابزار مانند میله لازم است و اصلا نیازی به کمد ، رختکن و سایر موارد نیست. برای شروع به عنوان مربی ورزشی ، به یک دوربین فیلمبرداری نیاز دارید که می توانید با دوربین موبایل این کار را انجام دهید. همچنین می توانید کلاس را از طریق ابزارهای رایگان مانند Skype برگزار کنید.

برای نمونه در ایام کرونایی و تعطیلی باشگاه ها ، بسیاری از مربیان ورزشی در خانه و از طریق اینترنت آموزش‌ خود را ادامه دادند. نکته جالب اینکه ، مغازه‌های محصولات ورزشی، بیشتر وسایل ورزشی قابل استفاده در منزل را می فروشند و اتفاقا فروش خوبی هم دارند.

پس برای شروع کسب درآمد اینترنتی با ورزش ، مهم نیست قبلا باشگاه ورزشی داشته‌اید و یا تازه می‌خواهید کسب و کار ورزشی خود را شروع کنید. مهم این است که بدانید چگونه یک کسب و کار ورزشی آنلاین تاسیس کنید و اقدام به کسب درآمد از اینترنت از این طریق کنید. وجود نمونه کسب درآمد میلیاردی با فرمول یک بیانگر میزان پولسازی ورزش است.

ضرورت شروع کسب و‌کار ورزشی آنلاین

این سوال مطرح می شود که چرا باید کسب و کار اینترنتی ورزشی داشت ؟ شاید تا قبل از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن اماکن ورزشی در سرتاسر کشور کمتر کسی به اهمیت تاسیس کسب و کار آنلاین ورزشی واقف بود. بعد از این که مراکز ورزشی به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند ، تازه کسب و کارهای سنتی و فیزیکی به فکر ورود به فضای مجازی و استفاده از پتانسیل آن برای بقای خود افتادند. این اجبار موجب کوچ سریع مربیان ورزشی به فضای اینترنت شد.

البته برخی از رشته های ورزشی با ابتکار مربیان ورزشی از سالیان قبل در اینترنت حضوری فعال داشتند و به قول معروف دارای شهرت بوده و حسابی جا افتاده‎اند. این مربیان و کسب و کارهای ورزشی به یک‌باره مشتریان زیادی پیدا کردند و کارشان حسابی رونق یافت.

طبق ضرب المثل : « جلوی ضرر را هر موقع بگیری منفعت است » هنوز هم دیر نشده و جامانده های گردونه کسب و کار ورزشی می توانند وارد این عرصه پولساز پرطرفدار شوند. پس باید هرچه زودتر به فکر راه‌اندازی کسب و کار آنلاین خود در زمینه ورزش مورد علاقه و تخصصی خودتان باشید.

با توجه به قرائن و شواهد ، حتی اگر ویروس کرونا از بین برود و مراکز و باشگاههای ورزشی هم باز شوند، همچنان عده‌ای از مردم ترجیح می‌دهند که در خانه خود ورزش کنند. به همین دلیل قرار نیست که با تمام شدن کرونا عمر کسب و کارهای ورزشی آنلاین هم به پایان برسد.

مزایای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی ورزشی

کسب و کارهای ورزشی اینترنتی فواید و مزایای فراوانی دارد که برخی از مهم ترین این فواید عبارتند از :

۱- هزینه کمتر کسب‌و‌کار ورزشی آنلاین

برای درک بهتر هزینه پایین کسب و کار اینترنتی ، تصور کنید می‌خواهید کلاس یوگا برگزار کنید. برای این کار به مکانی جهت تشکیل کلاس یوگا نیاز دارید. برای تهیه یک مکان کوچک حداقل باید چند میلیون تومان هزینه رهن و اجاره بپردازید. علاوه بر این‌ها به تجهیزات مختلفی مثل رختکن هم نیاز دارید. به این ترتیب حداقل چیزی حدود صد میلیون تومان و شاید بیشتر هزینه راه‌اندازی کلاس یوگا به روش سنتی می باشد.

اما به راحتی و با کمترین هزینه می توان کلاس آنلاین یوگا ، تکواندو ، پرورش اندام و یا هر ورزش دیگری راه اندازی کرد. برای این کار فقط لازم است هزینه خیلی کمی را برای شروع کارتان در فضای مجازی بپردازید. داشتن و راه اندازی کسب و کار ورزشی مجازی حتی یک هزارم کسب و کار ورزشی سنتی و فیزیکی هم هزینه ندارد.

۲- دسترسی همه مردم

زمانی که یک مجموعه ورزشی فیزیکی و سنتی راه اندازی می شود ، مشتریان باشگاه فقط به محله‌های نزدیک و اطراف‌محدود می شوند. کمتر کسی حاضر می‌شود مسیری طولانی را برای رفتن به باشگاه ورزشی طی کند . اما وقتی کسب درآمد اینترنتی با ورزش و یا کلاس ورزشی مجازی راه‌اندازی شود دیگر مشتریان‌ محدود به یک منطقه نیستند. مردم از سراسر کشور می‌توانند در کلاس‌های ورزشی شرکت کنند.

حتی لازم نیست کلاس ورزشی خود را به بخش زنان یا مردان تفکیک کنید. هرکسی در هر زمانی که دوست دارد می‌تواند در کلاس شرکت کند و هیچ محدودیت جنسیتی و سنی هم برای کاربران وجود ندارد. لذا دسترسی راحت همه مردم به کسب و کار آنلاین ورزشی یک مزیت فوق العاده محسوب می شود.

۳- کسب درآمد اینترنتی در خواب

وقتی کسب و کار ورزشی سنتی یا فیزیکی تاسیس می‌کنید در مواقعی که تعطیل هستید عملا هیچ درآمدی ندارید. مثلا اگر بخواهید چند روزی به تعطیلات بروید باید باشگاه خود را ببندید. در این شرایط مشتریان ممکن است برای انجام فعالیت تمرینی به جایی دیگر بروند. چه بسا یک هفته استراحت و تعطیلی می‌تواند موجب شود تا مشتریان خود را برای همیشه از دست دهید.

اما اگر کسب و کار ورزشی آنلاین داشته باشید دیگر لازم نیست که همیشه کار کنید و هیچ استراحتی هم نداشته باشید. می‌توانید با خیال راحت به تفریح و مسافرت بروید و به سایر کارهای‌تان بپردازید. حتی وقتی هم که در خواب هستید مشتریان زیادی از خدمات شما استفاده می‌کنند. به همین راحتی می توانید در خواب از کسب و کار ورزشی خود درآمد اینترنتی داشته باشید.

۴- کسب درآمد در خانه و همه‌جا

برای اداره و مدیریت کسب و کار آنلاین ورزشی لازم نیست صبح زود سر کار بروید. می‌توانید حتی در خانه خودتان هم یک مرکز ورزشی اینترنتی و باشگاه آنلاین داشته باشید. خیلی راحت در خانه یا حیاط منزل خود می‌توانید ویدیوهای آموزشی در زمینه ورزش تولید و یا کلاس آنلاین برگزار کنید. حتی این امکان هم وجود دارد که کلاس مجازی خود را در پارک یا ورزشگاه نزدیک محل سکونت خودتان برگزار کنید.

وسایل لازم برای راه‌اندازی کسب و کار ورزشی

وقتی قصد راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی ورزشی به صورت سنتی و فیزیکی دارید باید وسایل لازم را برای چندین مشتری آماده کنید. مثلا اگر بخواهید یک کلاس آموزش وزنه برداری به صورت فیزیکی تاسیس کنید باید یک سالن بزرگ و تعداد زیادی تجهیزات ورزشی مختلف فراهم کنید. همچنین باید کمد، رختکن و سرویس بهداشتی هم در مکان برگزاری کلاس در نظر بگیرید.

اما در خانه می‌توانید کلاس مجازی بدنسازی ایجاد کنید. فقط کافیست چند وزنه و تعدادی وسیله مثل میله ، هالتر و… تهیه کنید. همچنین نیازی به کمد و رختکن و سایر موارد این چنینی نیست. در کنار این‌ها برای کلاس مجازی به یک وسیله فیلم‌برداری نیاز دارید که می‌توانید از دوربین موبایل استفاده کنید. همچنین کلاس را می‌توانید از طریق ابزارهای رایگانی مثل اسکایپ برگزار کنید.

 

نکات کلیدی شروع آنلاین ورزشی

راه اندازی کسب و کار ورزشی اینترنتی اصلا کار سختی نیست. فقط اگر برخی از نکات ساده و کلیدی تاثیرگذار را رعایت کنید، موفق‌تر خواهید شد:

۱- انتخاب یک تخصص

اولین نکته‌ در کسب درآمد اینترنتی با ورزش این است که یک کسب و کار آنلاین تفاوت زیادی با کسب و کار فیزیکی دارد. منظور این است که نباید مثل یک کسب و کار فیزیکی عمل کنید. وقتی در یک محله‌ای باشگاه یا سالن ورزشی تاسیس می‌کنید ممکن است مرکز ورزشی دیگری در آن منطقه نباشد.

به همین دلیل هر ورزشی که در باشگاه خود آموزش می دهید احتمالا مشتری زیادی داشته باشد. حتی می‌توانید همزمان در چند رشته ورزشی مختلف در باشگاه خود فعالیت داشته باشید. اما کسب و کار آنلاین به این صورت نیست. همین الان هم تعداد زیادی کسب و کار آنلاین ورزشی در اینترنت در حال فعالیت هستند و برای همه کاربران در دسترس می باشند.

پس باید کسب و کار خود را طوری راه‌اندازی کنید که بتوانید مشتریان خاص خود را داشته باشید. لذا توصیه می شود که یک کار خاص و ویژه انجام دهید تا متمایز از بقیه رقبا باشید. باید مدتی تحقیق و جستجو کنید تا بتوانید بخشی از بازار را برای فعالیت پیدا کنید. به این کار نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه‌ای می‌گویند. یعنی بخشی از بازار را که رقابت کمتری دارد انتخاب کنید و در آن زمینه فعالیت کنید. با این کار می‌توانید کسب و کاری جامع‌تر برای طیف خاصی از مردم بسازید.

۲- انتخاب یک رسانه مناسب

بعد از این که قسمتی از بازار را برای شروع کسب درآمد اینترنتی با ورزش انتخاب کردید و تجهیزات و وسایل ورزشی مناسب هم فراهم کرده اید ، باید جا و فضایی را برای شروع کسب و کار آنلاین‌ خود انتخاب کنید. روش‌های مختلفی برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین وجود دارد که بهترین آن‌ها عبارتند از:

الف : شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی روشی ارزان و ساده برای ایجاد کسب و کار ورزشی است. کافیست یک پیج اینستاگرام و یا کانال تلگرام راه‌اندازی کنید و ویدیوهای ورزشی در آن قرار دهید. روش‌های مختلفی برای درآمدزایی از اینستاگرام وجود دارد. مثلا می‌توانید پیج ورزشی ایجاد کنید و از طریق تبلیغات محصولات ورزشی درآمد اینترنتی داشته باشید. همچنین می‌توانید یک کانال یا پیج آموزشی خصوص ایجاد کنید و فقط کسانی که هزینه موردنظر شما را پرداخت کرده‌اند وارد پیج کنید.

راه دیگر راه‌اندازی پیج فروشگاهی برای فروش لوازم ورزشی است. علاوه‌بر این می‌توانید برنامه ورزشی یا مکمل‌های غذایی را هم در اینستاگرام و تلگرام بفروشید. قابلیت‌های خوب و کاربردی اینستاگرام موجب شده که خیلی راحت بتوانید ایده‌های خود را در این فضا عملی کنید. مثلا این امکان وجود دارد که در ساعات مشخص از طریق لایو اینستاگرام یک کلاس آنلاین ورزشی برگزار کنید.

می‌توانید از طریق دایرکت اینستاگرام به کاربران ، برنامه ورزشی خصوصی بدهید یا تمرینات خاصی را برای آن‌ها در نظر بگیرید. به هر حال راه‌های زیادی برای ایجاد کسب و کار ورزشی از طریق اینستاگرام وجود دارد و این موارد تنها بخشی از آن‌هاست.

ب : راه اندازی سایت آموزشی

با وجود این که اینستاگرام و تلگرام امکانات خوب و کاملی برای کسب و کارهای ورزشی دارد اما همچنان برخی کمبودهای اساسی در آنها مشاهده  می‌شود. مثلا روند ثبت نام و یا واریز وجه در اینستاگرام زمان‌بر و پیچیده است. اما در وب سایت اینترنتی این کار به راحتی انجام می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید کسی می‌خواهد از شما آموزش مجازی ژیمناستیک تهیه کند.

اگر در اینستاگرام فعالیت کنید شخص باید به شما دایرکت بدهد. بعد شما باید اطلاعات اولیه لازم مثل قد، وزن، جنسیت و سابقه ورزشی او را بپرسید. سپس شخص باید جواب شما را بدهد. بعد هم اطلاعات لازم را براساس فیزیک فرد به او بدهید. تازه بعد از این مراحل شخص باید هزینه کلاس را برای شما واریز کند تا بالاخره بعد از یک گفتگوی طولانی بتواند در کلاس شما ثبت نام کند.

حالا زمانی را تصور کنید که کسب و کار شما بزرگ‌تر شده و روزانه ده‌ها نفر از شما درخواست ثبت نام می‌کنند. با این شرایط باید چند نفر دیگر را برای رسیدگی به پیام‌ها استخدام کنید. اما اگر وب سایت داشته باشید کارتان خیلی راحت می‌شود. فقط کافیست یک فرم بسازید و در آن اطلاعات لازم را از شخص دریافت کنید. در انتهای فرم هم یک لینک پرداخت اینترنتی قرار می‌دهید و شخص خیلی راحت هزینه کلاس شما را پرداخت می‌کند.

روش‌های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد ، اما راحت‌ترین و سریع‌ترین راه، استفاده از سیستم رایگان وردپرس است. برای فروش محصولات ورزشی یا دوره‌های آموزشی می‌توانید از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده کنید.

ج : طراحی اپلیکیشن موبایلی

اگر در کافه بازار یا گوگل پلی گردش کنید تعداد زیادی اپلیکیشن ورزشی پیدا می‌کنید که افراد زیادی آن‌ها را نصب کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن موبایلی این است که به کمک آن‌ها می‌توانید فعالیت کاربران را زیر نظر داشته باشید.

مثلا این امکان وجود دارد که اپلیکیشنی طراحی کنید که میزان کالری و نوع فعالیت ورزشی کاربران را اندازه‌گیری کند. از این طریق می‌توانید بفهمید که کاربر شما تا چه اندازه به برنامه ورزشی خود عمل می‌کند. همچنین می‌شود برنامه‌ای طراحی کرد که قد و وزن کاربر را بگیرد و براساس آن‌ها برنامه ورزشی مناسب را به او نمایش بدهد.

۳- داشتن یک برنامه دقیق

اگر می‌خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید باید با برنامه ریزی دقیق و منظم اقدام کنید. یعنی این طور نباشد که مدتی خیلی خوب فعالیت کنید و مثلا یک هفته اصلا فعالیت نداشته باشید. باید مرتبا فعال باشید و کاربران و مشتریان‌تان را به ورزش و فعالیت تشویق کنید. چون اگر مشتریان بعد از مدتی نتیجه نگیرند احتمالا دیگر از شما خدمات نمی‌گیرند و به جای دیگری می‌روند.

۴- حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

به هیچ وجه از نفوذ ، اهمیت و تاثیر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی غافل نشوید. حتی اگر قصد راه‌اندازی وب سایت اینترنتی یا طراحی اپلیکیشن را دارید باز هم حتما در کنارش صفحه اینستاگرام خود را ایجاد کنید. این کار موجب می‌شود تا کاربران بیشتری با کسب و کارتان آشنا شوند و آن را ببینند.

ایده های کسب درآمد از اینستاگرام

در بالا چند راه و روش کسب درآمد اینترنتی با ورزش از طریق اینستاگرام و تلگرام به صورت موردی ذکر شد . در اینجا چند ایده کسب درآمد اینترنتی با نگاه ورزشی که تحقق آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام امکان پذیر است شرح داده می شود. به عنوان یک مربی و ورزشکار در عصر دیجیتال زندگی می کنید که همه  چیز به صورت آنلاین شده است، کسب درآمد آنلاین مهمترین موضوع برای بقای مهارت ها و کسب و کارتان محسوب می شود.

عکس های سلفی سالن ورزشی ، فیلم های آموزشی ، انجام تمرینات و… ، محتوای ارزشمندی هستند که می توانند بیش از لایک ها برای شما درآمد کسب کنند. آنها می توانند برای شما پول نقد بیاورند.

این موضوع یعنی ، مشاغل و برند های تجاری از هر نوع، فعالانه بدنبال ورزشکاران و مربیانی مانند شما هستند تا از طریق استفاده از حمایت مالی و بازاریابی وابسته به آنها در ترویج و رشد تجارت خود کمک کنند. بهترین قسمت این است که این برند ها متوجه می شوند کار با شما ارزشمند است. هرچند شما ۲۰۰۰ یا ۱۰۰۰۰۰۰ فالوور داشته باشید.

علاوه بر این ، هنگامی که در فضای مجازی فعالیت کنید و شناخته شوید، نه تنها تخصص و مهارت خود را بطور آنلاین ترویج می دهید بلکه مخاطبان علاقمندی پیدا می کنید، که می توانید ارایه محصولات و خدمات خود را برای کسب درآمد بیشتر شروع کنید. البته توصیه می شود آموزش بازاریابی در اینستاگرام را برای تاثیرگذاری بیشتر فر بگیرید.

بر این اساس برخی از استراتژی های معمول کسب درآمد برای ورزشکاران در اینستاگرام و نیز سایر شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی عبارتند از:

۱- تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین

تصور کنید مربی یک رشته  ورزشی مثل یوگا ، تناسب اندام ، تکواندو  و یا پیلاتس هستید. اگر بتوانید همین تخصص را در یک شبکه اجتماعی پیاده کنید، با منفعت چندین برابری روبرو می شوید.چگونه؟ همانطور که برایمان اتفاق افتاده ، گاهی دوست داریم با یک مربی ورزشی کلاس داشته باشیم ولی به دلیل مسافت زیاد با سالن ورزشی آن مربی، از ثبت نام در کلاس منصرف می شویم.

گاهی هم داشتن بچه، دغدغه و فشار زندگی موجب می شود که نتوانیم ساعاتی را در بیرون از خانه باشیم. یا همین شیوع ویروس کرونا موجب قرنطینه و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شده است. اگر شما کلاس ورزشی خود را به طور مجازی در بستر اینترنت مهیا کنید، به هیچ یک از این مشکلات بر نخواهید خورد و هیچ سدی جلوی راهتان قرار نخواهد گرفت.

می توانید  در روزهای تعطیل، در سفر و در هنگام باز نبودن سالن ها به فعالیت ورزشی خود ادامه دهید و شاگردان وابسته و وفاداری برای خود پیدا کنید.

نکته مهم اینکه در صورت وجود یک کلاس ورزشی آنلاین، در سطح جهانی شناخته می  شوید و از هرجای دنیا طرفدار جذب می کنید. این موضوع به دیده شدن و رونق گرفتن کسب و کارتان کمک بسیاری می کند.

۲- بازاریابی وابسته و پست های اسپانسر شده

کار مستقیم شما با یک شرکت تجاری ورزشی برای تبلیغ محصول و خدمات خود منجر به فروش می شود. شما این کار را با پیدا کردن و ثبت نام در یک شرکت انجام می دهید، بسیاری از فروشگاه های آنلاین در واقع پیوندی برای انجام این کار در پایین وب سایت خود دارند. پس از ثبت نام و پذیرش در برنامه ، کد کوپن یا لینک منحصر به فردی به شما داده می شود تا با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

اگر هرکدام از پیروانتان روی لینک همکاری در فروش تان کلیک کرده و خریدی انجام دهند مقداری پول یا محصول رایگان بابت فروش کسب می کنید. هرچه دنبال کنندگان شما محصولات بیشتری خریداری کنند ، درآمد اینترنتی بیشتری نصیبتان خواهد شد.

اگر دنبال کنندگان زیادی داشته باشید، معمولاً یافتن برند هایی که تمایل به حمایت از پست ها و استوری هایتان  دارند آسان تر است. بعضی اوقات این حامیان مالی مستقیماً با شما تماس می گیرند ، ممکن است از طریق نماینده یا مدیر شما را پیدا کنند یا اینکه مجبور شوید خودتان بیرون بروید و آنها را پیدا کنید.

ایجاد یک رابطه قوی با حامیان مالی و تلاش برای انجام معامله ای که شامل چندین پست باشد ، همیشه ایده خوبی است. این مقدار اسپانسر را به حداکثر می رساند و پتانسیل درآمد اینترنتی شما را نیز افزایش می دهد.

۳- فروش محصولات یا خدمات خود

مهم ترین و بهترین استراتژی برای هر مربی ورزشی ، فروش محصولات و خدمات خود است. اگرچه این مورد بسیار سودآور و پولساز است، اما می تواند وقت گیر باشد. برای شروع کار با این گزینه ، ابتدا باید در مورد نوع محصول یا خدمتی که می خواهید ارائه دهید تصمیم بگیرید، درصورت تهیه محصول ، در مورد ویژگی های محصول ، نحوه فروش و تحویل آن به مشتریان خود ، برنامه ریزی و تصمیم گیری کنید.


این برای برخی از ورزشکارانی که مشغول تمرین هستند می تواند سخت و گاه طاقت فرسا باشد، اما خوشبختانه ابزارها و خدماتی وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

اکنون که می دانید سایر ورزشکاران چگونه هزینه های آموزش خود را از طریق اینستاگرام پرداخت می کنند، وقت آن رسیده است که فعالیت خود در فضای مجازی استارت بزنید و کمی بعد تبلیغات نام تجاری خود را برای حامیان مالی و مشاغل بالقوه آغاز کنید. تا شروع یک کسب درآمد عالی  از طریق اینستاگرام برایتان اتفاق بیفتد.

ایده های پولساز در زمینه ورزش و تناسب اندام

بعد از بیان ایده های کسب درآمد اینترنتی با ورزش از طریق اینستاگرام ، برای آموزش و درک بیشتر موضوع ، چند تا از ایده های ساده پولساز با نگاه به یک ورزش خاص مثلا تناسب اندام شرح داده می شود.

برای این که کسب و کاری پولساز و پررونق در زمینه ورزش داشته باشید به یک ایده خوب و نو احتیاج دارید. ایده‌های زیادی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید یک کسب و کار ورزشی آنلاین با درآمد اینترنتی بالا داشته باشید. برخی از این ایده‌ها عبارتند از:

۱- آموزش ورزش‌های ساده

در این روزها که باشگاه‌ها و مراکز ورزشی تعطیل هستند ورزش‌های ساده‌ای مثل یوگا، ایروبیک و زومبا که به تجهیزات زیادی احتیاج ندارند طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. خیلی راحت می‌توانید این ورزش‌ها را از طریق ویدیوهای آموزشی به کاربران و مخاطبان خود آموزش دهید و از این طریق درآمد اینترنتی خوبی داشته باشید.

۲- ارائه خدمات فیزیوتراپی اینترنتی

فیزیوتراپی روشی درمانی است که موجب می‌شود افراد دوباره بتوانند فعالیت عضلانی و جسمی خود را به دست آورند. مثلا وقتی شخصی تصادف سختی می‌کند ممکن است بعد از بهبودی نتواند مانند سابق راه برود. در این موارد علم فیزیوتراپی با ارائه ورزش‌ها و حرکات خاصی به شخص کمک می‌کند تا توانایی خود را پیدا کند. اگر در این زمینه مهارت دارید می‌توانید به صورت آنلاین به دیگران تمرین‌های فیزیوتراپی ارائه دهید.

۳- مربی شخصی

بیشتر ورزشکاران به خصوص آن‌ها که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند همیشه دنبال یک مربی ورزشی خوب می‌گردند. می‌توانید از این نیاز ورزشکاران استفاده کنید و به یک مربی خصوصی آنلاین تبدیل شوید. ابزارهای آنلاین مختلفی برای ارتباط با ورزشکاران وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید به راحتی مشاوره ورزشی ارائه دهید.

مثلا این امکان وجود دارد که از طریق برنامه‌هایی مثل اسکایپ یا تماس تصویری واتساپ بر فعالیت ورزشکاران تحت نظر خود نظارت کنید. در حالت عادی همزمان می‌توانید روی فعالیت یک ورزشکار نظارت داشته باشید. اما راه‌های ارتباطی آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که همزمان با چند ورزشکار از هر جایی در تماس باشید.

۴- راه اندازی  وبلاگ در زمینه ورزش

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد اینترنتی با ورزش راه اندازی وبلاگ است. در وب سایت خود مطالبی در زمینه ورزش، تناسب اندام و سلامتی بنویسید. برای کسب درآمد هم می‌توانید تبلیغات بگیرید یا از سرویس‌های تبلیغاتی اینترنتی تبلیغات استفاده کنید. علاوه‌بر این‌ها همکاری در فروش هم می‌تواند موجب افزایش درآمدتان از وبلاگ شود. همچنین فروش فایل های آموزشی ، کسب درآمد از طریق فروش اشتراک و… هم وجود دارد.

۵- فروش اینترنتی وسایل ورزشی

تمام ورزش‌ها به وسایل خاصی نیاز دارند. حتی یک پیاده‌روی ساده به کفش و لباس مناسب احتیاج دارد. پس می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش محصولات و وسایل ورزشی تاسیس کنید. البته بهتر است برای شروع کار روی یک رشته ورزشی خاص تمرکز کنید و ابزارهای موردنیاز این رشته را بفروشید. بعد از این که کمی کارتان رونق گرفت و درآمدتان بیشتر شد آن وقت محصولات رشته‌های ورزشی دیگر را هم بفروشید.

توجه کنید که راه اندازی وب سایت فروش تجهیزات ورزشی یک ایده فوق العاده برای کسب درآمد اینترنتی می باشد.

۶- ارائه آموزش‌های ساده ورزشی در خانه

هدف خیلی از افراد برای رفتن به باشگاه‌های ورزشی این است که وزن‌شان را کم کنند ، لاغر شوند و یا اندامی ورزیده ، بدنی سالم و تندرست داشته باشند. این کار را می‌توان در منزل و بدون نیاز به ابزار و وسایل باشگاه هم انجام داد. به این ترتیب می‌توانید تمرین‌های ساده ورزشی جهت سلامتی و تناسب اندام را به عنوان یک مربی ورزشی آموزش دهید. همچنین می‌توانید دوره‌های آموزشی آنلاین برگزار کنید و به صورت دسته جمعی از طریق نرم‌افزارهای ارتباط تصویری به ورزش در خانه بپردازید.

اصول طراحی وب سایت ورزشی

وب سایت های ورزشی مانند رشته های ورزشی تنوع زیادی دارند و تقریبا در هر زمینه ورزشی می توان یک سایت ایده آل و مناسب طراحی کرد. اغلب باشگاه های ورزشی ، تیم های ورزشی کوچک و بزرگ و تمامی افراد حقیقی و حقوقی می توانند یک سایت ورزشی داشته باشند.

هدف از ساخت وب سایت می تواند شامل مواردی مثل : اعلام نتایج بازی ها ، تحلیل ورزشی ، اطلاع رسانی ، معرفی باشگاه ، جذب مشتریان بالقوه از طریق طراحی سایت ورزشی ، فروش محصولات ورزشی، معرفی بازیکنان- تیم ها ، رشته های ورزشی ، آموزش های حرفه ای آ آموزش تمرینات و قوانین و.. باشد که باتوجه به اهداف سازنده سایت می تواند در بردارنده طیف وسیعی از این گزینه ها باشد.

۱- استفاده از استانداردهای طراحی سایت

اولین چیزی که در طراحی وب سایت ورزشی اهمیت خاص دارد ، استاندارد سازی آن می باشد رعایت استاندارد های طراحی سایت موجب روان تر شدن آن شده و سرعت لود صفحات را بالا می برد، تصاویر در طراحی سایت ورزشی نیز به عنوان اولین چیزی که بازدید کننده را به خود جذب می کنند ، اهمیت زیادی داشته و باید طبق اصول و استاندارد های طراحی سایت مورد استفاده قرار گیرند.

۲- توجه به اصول سئو

در طراحی سایت باید الگوریتم های موتور های جستجو را زیر نظر داشت و سایت ها را بر اساس آخرین تغییرات این الگوریتم ها طراحی و پیاده سازی کرد. طراحی سایت بر اساس اصول سئو موجب می شود سایت با موتور های جستجو سازگاری بیشتری داشته و این موتور ها به راحتی سایت را شناسایی کنند. در نهایت این امر نیز هزینه سئو و بهینه سازی سایت را بسیار کاهش داده و زمان کمتری نیز برای آن نیاز خواهد بود.

شاید این سوال به ذهن تان خطور کند که آیا نیازی به سئو سایت ورزشی  است؟ پاسخ مثبت است ، با توجه به هدفی که از ساخت سایت ورزشی دنبال می کنید قرارگرفتن در نتایج ابتدایی موتور های جستجو یکی از امتیاز هایی است  که در آن موتور های جستجو به عنوان یک سایت منبع و مرجع به عنوان تبلیغ کننده سایت شما شده و در واقع بازاریابی سایت را برعهده می گیرند.

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که نگاهی کوتاه به لیست بلندی از سایت های ورزشی داشته باشید، بازار رقابت داغ بوده و یکی از راهکار های پشت سر گذاشتن رقیبان ، سئو سایت ورزشی است

۳- ویژگی ها و امکانات سایت ورزشی

هر وب سایت با توجه به هدفی که برای آن ساخته می شود ، امکاناتی را برای صاحبان و بازدید کنندگان خود فراهم می کند. برخی از این امکانات و ویژگی ها عبارتند از:

امکان ایجاد اسلاید نمایشی

گالری تصاویر

ایجاد صفحات و زیر منو های بی نهایت در طراحی سایت ورزشی

راه اندازی قسمت فروش اینترنتی و فروشگاه اینترنتی در سایت

معرفی خدمات

رزومه باشگاه و هر آنچه که دوست دارید افراد در رابطه با شما بدانند.

استفاده از نقشه ی گوگل

سیستم خبر خوان و اعلام زنده نتایج بازی ها

بخش مقالات ، اطلاعیه ها و کتابخانه

سیستم پیشرفته مدیریت فروش و ارتباط مشتریCRM

چند زبانه بودن سایت های ورزشی

امکان ریسپانسو و واکنش گرا بودن

راه اندازی بخش نظرسنجی و بحث در مورد موضوعی خاص

سیستم آمارگیری دقیق از سایت

مدیریت آسان و کاربردی

پنل رایگان ارسال اس ام اس

لود شدن سریع صفحات

سیستم اعطای نماینگی

تالار گفتگو

نکته کلیدی اینکه برای طراحی سایت اصلا نیازی به پرداخت هزینه نیست . با سیستم مدیریت محتوای وردپرس به رایگان و به سادگی می توانید سایت موردنظرتان را طراحی کنید. آموزش صفر تا صد راه اندازی سایت وردپرس ورزشی در اینترنت به صورت متنی و فیلم آموزشی وجود دارد که می توانید با مطالعه آنها شروع به کار کنید. تنها هزینه ثبت دامنه و هاست است که باید بپردازید.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی با ورزش

ممکن است که باشگاههای ورزشی به دلایلی تعطیل شوند اما ورزش و انجام تمرینات تعطیل بردار نیست . در این دوران که خیلی از کسب‌وکارها مدتی تعطیل شدند یا ضرر کردند، بعضی از آن‌ها با قدرت به کار خود ادامه دادند. مثل افرادی که در سایت یا پیج اینستاگرام خود آموزش می‌دادند. یا فروشگاه‌های آنلاینی که تجهیزات ساده ورزشی می‌فروختند. این دو دسته نه تنها تعطیل نشدند، که حتی بهتر از قبل هم درآمد اینترنتی داشتند.

امروزه فضای مجازی و اینترنت تقریبا در هر بخشی وارد شده ، از نظر رشد و توسعه و همچنین میزان کسب درآمد آن را تحت تاثیر قرار داده است. دنیای پرنشاط ورزش نیز از قافله عقب نمانده و با حضور خود در بستر وسیع اینترنت جنبه جدیدی از ارتباطات را در این زمینه فراهم کرده است. افراد زیادی هستند که به عنوان مربی ، مشاوره ورزشی ، فروشنده محصولات و خدمات و… در حال کسب درآمد اینترنتی هستند.

شما هم برای اینکه خودتان را برای شرایط آینده آماده کنید و یا در این تغییرات کسب و کار ورزشی شما از بین نرود و ضرر و زیان نبیند همین الان کسب‌وکار اینترنتی ورزشی خود را شروع کنید . مطمئن باشید با کمی تلاش و جدیت و داشتن خلاقیت ، به کسب درآمد اینترنتی خوبی دست خواهید یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *