دانستنی

کسب درآمد با ادمین شدن

کسب درآمد با ادمین شدن

شیوه کسب درآمد با ادمین شدن سابقه طولانی در ایران دارد و به سالهای قبل باز می گرد سایت ها و انجمن ها به دلایل متعددی اقدام به استخدام نیرو به عنوان ادمین یا مدیر می کردند و بابت این موضوع به مدیران خود حقوق و مزایا و یا امکانات ویژه می دادند . ادمین ها هم بر اساس وظایف تعریف شده برایشان، کارشان را در سایت انجام می دادند این مدیریت به شیوه های گوناگونی انجام می شد که در ادامه خواهد امد.

ادمین سایت ها کم کم کارشان توسعه پیدا کرد و علاوه بر سایت های اینترنتی به شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها به ویژه تلگرام کشیده شد. در سایت پول یابی قصد دارم تا شیوه کسب درآمد با ادمین شدن سایت و کانالها را شرح دهم امیدوارم مفید باشد.

تعریف ادمین

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

کلمه ادمین admin در اصل انگلیسی است و مخفف کلمه administration می باشد. در فارسی به کلمه مدیر ترجمه شده است. برای ادمین با توجه به نوع کار، وظایف مشخص و اجازه دسترسی تعریف می شود. مثلا ادمین کامپیوتر به کسی گفته می شود که در کامپیوتر به تمام قسمت ها دسترسی داشته باشد. دقیقا مانند مدیر یک مدرسه و یا هتل ، که می تواند با توجه به شرح وظایف، کارها را انجام دهد.

ادمین سایت و کانال هم اینگونه است فرضا ادمین یا مدیر سایت فردی است که مسئولیت نگهداری ، توسعه ، اداره و مدیریت سایت را بر عهده دارد و شاید مهم ترین وظیفه وی ، درست کار کردن سایت و اطمینان از عدم وجود مشکل باشد. ادمین ها بر اساس نوع وظایف تقسیم بندی می شوند یکی ادمین، اصلی و مدیر کل سایت یا کانال می باشد و ادمین های دیگر تحت نظر و هدایت او کار می کنند.

وظایف ادمین سایت و کانال

مدیریت کل یا ادمین اصلی و صاحب سایت به دلیل مشغله های زیاد کاری فرصت رسیدگی به سایت و یا کانال ها را ندارد و لذا مجبور هست که افرادی را به عنوان ادمین یا مدیر استخدام کند. این مدیران بر حسب برنامه و شرح کاری، وظایفی را به عهده دارند و باید در جهت اهداف تعیین شده سایت و کانال حرکت کنند.

زمینه کاری این افراد می تواند طراحی، تیم تولید محتوا، سئو کاران، کدنویسان و برنامه نویسان، پاسخ به کاربران و… باشد . ادمین های استخدام شده بابت مدیریت و وظیفه ای که دارند پول دریافت می کنند و میزان پول دریافتی بستگی به نوع شرکت و یا سایت و توان مالی آن دارد ممکن است کسب و کارهای کوچک قادر به پرداخت مبالغ بالا نباشند.

۱- مدیریت تولید محتوای سایت و کانال

طبیعی است که سایت ها و کانال ها بقا و رشدشان به تولید محتوا وابسته است و این بخش کلیدی ترین و حساس ترین قسمت می باشد لذا از وظایف ادمین و یا مدیر سایت، تولید محتوا و یا نظارت بر محتواهای ارسال شده و یا آموزش شیوه ارسال و فعالیت می باشد . خود مدیر می تواند محتوا ارسال کند و یا محتواهای ارسال شده توسط دیگران را بررسی کند.

نمونه این نظارت در فروم های ایرانی هست که مدیران هر بخش به ارسال کاربران نظارت می کنند تا خلاف قوانین سایت و کشور نباشد. البته پرداخت حقوق به همه ادمین ها شاید میسر نباشد ولی سایت ها و شرکت های بزرگ بابت نظارت و یا تولید محتوا به ادمین های خود حقوق پرداخت می کنند.

۲- تحلیل بازدید سایت و کانال

صاحبان سایت های بزرگ و کانال ها برای برنامه ریزی دقیق نیاز دارند تا افرادی، آمار بازدیدکنندگان را به صورت ماهیانه، هفتگی ، فصلی و سالانه تجزیه و تحلیل کنند. اگرچه آنالیز بازدیدکنندگان توسط ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس انجام می گیرد ولی برخی صاحبان کسب و کار، وظیفه انالیز رفتار کاربران را از ادمین های خود می خواهند .

هدف اصلی این کار، شناخت علایق و روحیات بازدیدکنندگان بوده تا بر اساس این علایق برنامه ریزی کنند و عملکرد سایت و کانال را بهبود ببخشند و از رقبا در این زمینه عقب نمانند.

۳- افزایش بازدید سایت و کانال

ادمین سایت و کانال با تحلیل بازدید سایت، باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش ترافیک و یا بازدید پیدا کند تا کاربران سایت مرتب بیایند و یا ممبر کانال لفت ندهند. ضمن اینکه تلاش کند تا هر ورودی و کاربر را به مشتری تبدیل کند. رصد رفتار کاربران، رفع معایب سایت، تحلیل صفحات پربازدید و برنامه ریزی برای افزایش ترافیک از وظایفش می تواند باشد.

برای افزایش ترافیک می تواند از روش های درست تولید محتوا، شبکه های اجتماعی، اشتراک گذاری در فروم ها، استفاده از پست مهمان در سایت ، تبادل کاربران در کانال ها، کاربر پسند کردن سایت، ارسال ایمیل انبوه یا مارکتینگ، ارسال پیامک و… استفاده کند.

۴- گردآوری اطلاعات کاربران و برقرار ارتباط

یکی از وظایف ادمین های سایت و کانال ها، جمع آوری و دسته بندی اطلاعات کاربران می باشد فرضا ایمیل و یا اطلاعات ارتباطی از انها بگیرد تا اطلاعاتی که از طریق سایت و کانال به دست می آید را جمع بندی کند تا در مواقع لزوم بتواند با کاربران ارتباط برقرار کند.

حفظ تعامل سازنده  ادمین سایت و کانال و یا گروه تلگرامی با کاربران در برنامه درازمدت سایت فوق العاده مهم است. شاید گاهی لازم باشد تا پیامی به عنوان تبریک روز تولد ، اطلاعاتی درباره محصولات و کالاهای جدید برای اعضا فرستاد و از این طریق انها را ترغیب به بازدید مجدد کرد. ضمن اینکه اطلاع از انتقادات، پیشنهادات و نظرات کاربران در رشد سایت و رفع نقایص مهم است.

۵- معرفی درست خدمات و محصولات

کاملا طبیعی است که یکی از اهداف مهم کانال های تلگرامی و سایت ها، کسب درآمد اینترنتی می باشد لذا معرفی محصولات و خدمات سایت به کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی وارد یک مغازه یا سوپر مارکت می شویم محصولات در دید بوده و یا توسط مغازه دار معرفی می شود لذا یکی از وظایف ادمین ها می تواند معرفی درست محصولات می باشد.

ادمین سایت و کانال باید محصولات و خدمات را به گونه ای مناسب در دید کاربران قرار دهد و یا معرفی کند که کاربران ترغیب به خرید شوند برای این کار می توان از تولید محتوای متنی، ویدیوها، کاتالوگ ها، اینفوگرافیک و تصاویری جذاب استفاده کرد.

۶- پشتیبانی فنی سایت و کانال

اگر صاحب سایت و یا کانال فرصت لازم و یا اطلاعات فنی کافی برای مسائل فنی سایت و کانال نداشته باشد می تواند ادمین فنی استخدام کند تا بررسی رتبه سایت(جایگاه سایت ، کلمات کلیدی ، افت و رشد سایت و..)، بک آپ گیری از سایت، بررسی روزانه وضعیت سرور و هاست (از نظر آپ تایم، کنترل پنل هاست و…)،طرح گرافیکی سایت (ظاهر سایت لوگو و بنرها و…) را انجام دهد.

همچنین ادمین فنی ، بررسی امنیت و نگهداری سایت( رمزهای ورود به سایت و هاست، تعریف سطح دسترسی کاربران و مدیران ، هک نشدن سایت و…) به روز نگه داشتن سایت از نظر نرم افزارهای روز ، توسعه امکانات سایت و کانال (افزودن امکانات جدید به سایت و ربات کانال رو…) را بر عهده دارد.

نکته مهم درباره وظایف ادمین سایت و کانال :

در تکمیل بحث کسب درآمد با ادمین شدن ، باید توجه کنید که ، تمام این کارها و وظایف را صاحب سایت به تنهایی می تواند انجام دهد و ادمین و مدیر جدیدی استخدام نکند ولی با رشد سایت و کانال، شاید فرصت انجام تمام این کارها را نداشته باشند لذا مجبور هستند تا ادمین و یا مدیرانی را به کار بگمارند تا در رشد سایت خللی وارد نشود.

این نکته مهم است لذا تمام وظایف می تواند برای صاحب سایت و کانال باشد و یا به دیگران محول کند.

ویژگی ادمین سایت و کانال

اگر صاحب سایت و یا کانال هستید و قصد استخدام ادمین را دارید ادمین و یا مدیر شما باید دارای ویژگی های زیر باشد تا کارتان راحت تر پیش برود ضمن اینکه خود شما به عنوان صاحب سایت و کانال هم باید دارای این ویژگی ها باشید :

۱- داشتن انگیزه بالا

یک ادمین کاربلد باید دارای انگیزه بالا بوده و در کنار آن دارای خلاقیت و ایده های جذاب و نوین باشد همکاری با چنین فردی احتمال موفقیت را بیشتر کرده و رسیدن به اهداف ترسیم شده را ممکن می کند.

۲- علاقمند به کار

ادمین باید علاقمند به کسب و کار اینترنتی و حتی عاشق این نوع مشاغل باشد . کسی که ساعت ها باید پشت کامپیوتر بنشیند و روی یک سایت و یا کانال و گروه کار کند اگر علاقمند نباشد نمی تواند کار را ادامه دهد.

۳- قدرت مدیریت

ادمین سایت یا کانال باید شم و قدرت مدیریت گروه را داشته باشد تا در شرایط سخت بتواند با اقدام مناسب و بجا ، خسارات را کم کند. با فنون هدایت و مدیریت نیروها آشنا بوده و حداکثر استفاده را از عوامل اجرایی ببرد.

۴- داشتن روابط عمومی بالا

یک گروه و تیم قدرتمند مجموعه ای از برنامه نویسان، طراحان، تیم تولید محتوا و… هستند لذا ادمین باید با همه رابطه دوستانه کاری داشته و افزون بر اینها در رابطه با مشتریان هم نهایت ارتباط و حسن خلق را داشته باشد. تعامل سازنده با همگان رمز موفقیت محسوب می شود.

۵- آشنایی با اصول اولیه سایت و کانال

ادمین سایت حداقل باید با اصول اولیه طراحی سایت و یا ربات و برنامه نویسی آشنا باشد. ، مهارت کافی در زمینه تولید محتوای تخصصی و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو داشته باشد تا بتواند مطالب مناسب برای سایت و کانال را شناسایی کند و در نظارت موفق باشد.

با برخی نرم افزارهای ضروری مانند آنالیز سایت (ابزارهای گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس ، ابزارهای آمار روزانه ، ابزارهای سئو ، فعال کردن ربات تلگرام و شیوه کار با آن و… را بداند.

آینده شغلی ادمین های سایت و کانال

کسب درآمد با ادمین شدن سایت و کانال به دلیل تعداد زیاد سایت ها و کانال های تلگرامی در حال افزایش است و افراد زیادی برای رتق و فتق امور به آنها نیاز دارند. لذا هر روز افراد بیشتری برای این کار استخدام می شوند. برای همین آگهی هایی با متن « نیاز به مدیر سایت و ادمین فعال داریم» در حال افزایش می باشد و این نشانگر رونق یافتن این کار است.

صاحبان سایت و کانال های تلگرامی به دلیل مشغله زیاد کاری و حجم زیاد  کارها به تنهایی نمی توانند همه امور را انجام دهند برای همین نیاز به ادمین یا ادمین هایی برای سایت یا کانال تلگرامی دارند. معمولا این استخدام و به کارگیری در سایت ها و کانال های بزرگ با درآمد بالا میسر است و کسب و کارهای کوچک توان پرداخت پول در درازمدت را ندارند.

سخن پایانی کسب درآمد با ادمین شدن

نکته پایانی در کسب درآمد با ادمین شدن این است که، با توسعه سایت های بزرگ و نیز تشکیل کانال های تلگرامی ، کسب و کارهای بزرگ ، افرادی را با شرح وظایف خاص به عنوان ادمین یا مدیر سایت استخدام کردند و وظایف این ادمین ها، تهیه و انتشار مطالب در سایت و کانال ها، پاک کردن اسپم در فروم ها و قسمت نظرات سایتها و نیز گروههای تلگرامی، مسدود کردن کاربران متخلف به ویژه در فروم ها، پاسخگویی به نیاز کاربران ، هدایت و رهبری کاربران، پشتیبانی و رسیدگی به درخواست ها و… می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *