دانستنی

کسب درآمد با شماره هوشمند مخابرات

کسب درآمد با شماره هوشمند مخابرات

روش و راهکار کسب درآمد با شماره هوشمند مخابرات چند سالی است که رواج پیدا کرده و به نظر می رسد که منبع درآمد سرشاری برای برخی افراد، شرکت ها و حتی سایت های اینترنتی شده است. زمانی تبلیغات این نوع کسب درآمد در تبلیغات تلویزیونی و سایت های اینترنتی چشمگیر بود و به دلیل برخی مشکلات و کلاهبرداریها، در سالهای اخیر کمی کمرنگ شده است.

با این حال هنوز افرادی هستند که از این شیوه کسب درآمد بالایی دارند و به روش های مختلف پول در می آورند . در سایت پول یابی قصد دارم تا به چگونگی کسب درآمد با شماره هوشمند مخابرات بپردازم. (نگاه کنید به مقاله: کسب درآمد از مشاوره آنلاین)

شیوه کسب درآمد با شماره هوشمند مخابرات

حتما نام خطوط in یا شماره های تلفن هوشمند را شنیده باشید این خطوط با شماره ۹۰۹ شروع می شوند . قبل از گسترش اینترنت adsl بیشتر از اینترنت دیال آپ استفاده می شد و با کنار رفتن دیال آپ و گسترش adsl ، خطوط هوشمند به طرف سرویس های مشاوره تلفنی premium Rate  متمرکز شد و دارندگان خطوط هوشمند سعی کردند تا از این روش کسب درآمد کنند.

خدماتی که با پیش شماره ۹۰۹ ارائه می شود بیشتر در زمینه مشاوره و راهنمایی بوده و هزینه تماس به صورت دقیقه ای یا بر اساس هر تماس محاسبه می شود. میزان هزینه تماس بین مخابرات و آن شرکت و یا فرد صاحب خط طی قرارداد تعیین شده از شخص تماس گیرنده دریافت می شود. معمولا ۸۰ درصد درآمد به صاحب خط و ۲۰ درصد به مخابرات می رسد ( البته گاهی با درصد اختلاف جزئی)و هزینه بر روی قبض تلفن ثابت تماس گیرنده اعمال می گردد.

شیوه گرفتن مجوز کسب درآمد از تلفن هوشمند

برای گرفتن مجوز شماره هوشمند باید فرایندی را طی کرد تا شماره واگذار شود . در سالهای اخیر به دلیل کلاهبرداری ها و نیز اعتراضات پدر و مادرها به خاطر تماس کودکان با برخی از این خطوط هوشمند و دریافت قبوض سنگین ، سختگیری هایی در واگذاری شماره های هوشمند اعمال می شود و برخی مدارک ضمیمه ای را هم می خواهند.

برای اخذ شماره هوشمند علاوه بر شناسنامه و کارت ملی ، برخی مدارک دیگر مثل: مدرک تحصیلی متناسب با زمینه همکاری، مجوز رسمی ثبت شرکت، داشتن پروانه کسب ، داشتن کد اقتصادی ، تکمیل فرم قرارداد  و… الزامی است البته با توجه به نوع کسب و کار و یا مثلا مشاوره ارائه مدارک متفاوت می باشد.

راههای سودجویی و کلاهبرداری از خطوط هوشمند مخابرات

این شیوه اگرچه مزیت هایی دارد ولی معایب و مشکلاتی دارد که با انتقاداتی هم مواجه شده و بیشتر این سودجویی ها از عدم آگاهی مردم سرچشمه می گیرد برخی از روش های سودجویی عبارتند از:

۱- سودجویی برخی شرکت های فروشنده

برخی شرکت ها و افراد برای فروش محصولات خود در روزنامه و سایت ها آگهی می دهند و کاربران از همه جا بی خبر بابت اطلاع و دریافت کالا، تماس می گیرند و بدون آنکه بداند به ازای هر دقیقه تماس و یا با هر تماس ، باید مبلغی را پرداخت کنند و شرکت ها ناجوانمردانه از این راه از افراد پول می گیرند.

۲- اعلام نکردن هزینه تماس

برخی از این خطوط هوشمند با تماس افراد، اعلام نمی کنند که بابت مکالمه و یا تماس علاوه بر تعرفه عادی مخابرات، باید هزینه اضافه ای جهت مکالمه با این خط هوشمند پرداخت کنید. تماس گیرنده بدون اطلاع ، دقایق زیادی صحبت می کند و هزینه اضافی را ندانسته متحمل می شود.

۳- سودجویی از کودکان

برخی از شرکتها با تبلیغات متعدد تلویزیونی و اینترنتی، از ناآگاهی کودکان سوء استفاده می کنند و آنها را تشویق به تماس با این شماره ها می کنند. کودکان هم فرضا برای شنیدن قصه، لطیفه، دانستنی های علمی، سرگرمی و… بدون اطلاع پدر و مادرها ، ساعت ها تماس می گیرند و هزینه هنگفتی بر خانواده ها از این طریق تحمیل می شود.

۴- سودجویی برخی از شرکت ها از خدمات پس از فروش

برخی شرکت ها و موسسات، کالا و خدماتی را که به مشتریان می فروشند بابت پشتیبانی یا رفع مشکلات احتمالی این شماره هوشمند را می دهند . مثلا برخی شرکت های نرم افزاری ارائه خدمات، برای خدمات پشتیبانی مثل آموزش نصب، چگونگی رفع مشکل و… این شماره هوشمند را اعلام می کنند مشتری هم برای رفع مشکل مجبور است تا با این شماره تماس بگیرید و علاوه بر هزینه نرم افزار هزینه جانبی بابت تماس را هم بدهد.

راهکار اصولی کسب درآمد با شماره هوشمند مخابرات

با نادیده گرفتن جنبه های غیراخلاقی و کلاهبرداری برخی افراد ، ولی می توان از شیوه های کاملا اصولی و قانونی، از طریق این شماره های هوشمند مخاربرات کسب درامد کرد. و این شیوه اگرچه نمی تواند به عنوان یک شغل ثابت باشد ولی می توان به عنوان منبع کسب درآمد به آن نگاه کرد. به شرطی که در آغاز تماس به تماس گیرنده گوشزد کنید که هزینه اضافی بابت تماس برایتان به همراه خواهد داشت.

۱- ارائه خدمات سرگرمی و فان

می توانید با راه اندازی سایت و یا تبلیغات در اینترنت ، شماره هوشمند خود را منتشر کرده و بابت خدمات سرگرم کننده مثل فال ، سیستم قصه گو، گفتن جوک و لطیفه، تعبیر خواب و… کسب درآمد کنید. این شیوه برای برخی علاقمندان طرفداران خاص خود را دارد.

۲- دادن مشاوره در زمینه های مختلف

این شیوه بهترین روش و عالی ترین راهکار کسب درآمد با شماره هوشمند مخابرات می باشد و اتفاقا مورد استقبال کاربران قرار می گیرد. مشاوره در زمینه حقوقی، پزشکی، تحصیلی و کنکور، املاک و مسکن، کسب و کار و مشاغل، خانواده و… می تواند منبع درآمد خوبی باشد برخی از این مشاوره های مثلا مشاوره حقوقی نسبت به بقیه ممکن است خواهان و طرفداران بیشتری داشته باشد.

۳- دادن آموزش های فنی و رفع اشکال

این شیوه هم بیشتر در زمینه رفع ایرادات فنی لوازم و وسایل به ویژه کامپیوترها استفاده می شود و کاربران بابت تماس با شرکت های مرتبط، هزینه تماس را پرداخت می کنند. بسیاری از سایت های دانلود اینترنتی اگر دقت کنید تبلیغ بزرگی با یک شماره تماس که با ۹۰۹ شروع می شود ارائه می دهند و با تماس کاربران، و از این راه کسب درامد خوبی دارند.

شما هم اگر درباره کسب درآمد با شماره هوشمند مخابرات نظر و یا راهکاری می شناسید می توانید با ارسال نظر و دیدگاه ، با دیگران به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *