دانستنی

کسب درآمد با فروش کتاب

کسب درآمد با فروش کتاب

 

از راههای پول درآوردن و ایجاد شغل، کسب درآمد با فروش کتاب می باشد یک کار فرهنگی که در عین حال درآمد مناسبی هم دارد. اگر کتاب تالیفی دارید، یا صاحب انتشارات هستید و یا به عنوان بازاریاب اینترنتی در کار فروش کتاب اعم از کتاب های واقعی ، کتاب های الکترونیکی یا ایبوک ها و… هستید می توانید از این راه کسب درآمد بالا و فروش خوبی داشته باشید.

روش های زیادی برای بازاریابی و فروش کتاب و کسب درآمد از این طریق وجود دارد لذا در سایت پول یابی قصد دارم تا راههای کسب درآمد با فروش کتاب را آموزش دهم امیدوارم مورد استفاده ناشران و بازاریابان اینترنتی قرار گیرد.

اهمیت کسب درآمد با فروش کتاب در اینترنت

برخی از فعالان عرصه اینترنت معتقدند با پیشرفت های امروزی فروش کتاب در کتابفروشی ها و داخل قفسه های فروشگاهها ، کار مناسبی نیست چون یا در دید قرار نمی گیرند و یا اینکه دیگر افراد حوصله گشت و گذار در این مغازه و آن مغازه، این قفسه و آن قفسه کتاب را ندارند بلکه با یک جستجوی ساده در گوگل، کتاب مورد نظر را سفارش و یا دانلود می کنند.

به عقیده این افراد بهترین شیوه ، فروش مستقیم کتاب تالیفی و یا فروش فایل دانلودی به شکل ایبوک یا الکترونیکی می باشد. در این شیوه به ویژه فروش دانلودی کتاب و آثار تالیفی دیگر حتی هزینه های چاپ کاغذ، بسته بندی و پست و… هم از بین می رود و کسب درآمد و سود فروش کتاب به دلیل کم شدن هزینه های جانبی بسیار کم می شود. اینترنت ضمن تسهیل کردن فروش، فرایند فروش را ساده تر کرده و درآمد را افزایش داده است..

شیوه و راههای کسب درآمد با فروش کتاب

راهها و شیوه های زیادی برای کسب درآمد با فروش کتاب وجود دارد توصیه می شود که قسمت کوتاهی از کتاب را در اینترنت منتشر کنید تا کاربران با مطالعه آن تحریک شده و کل کتاب را بخرند درست مثل داخل کتابفروشی ها، که خریدار با گرفتن کتاب، چند صفحه آن را ورق زده و با خواندن نکات جذاب، اقدام به خرید می کند. با نشان دادن بخش کوتاهی از کتاب، خواننده را تحریک به خرید کل کتاب می کنید.

در مجموع راهها و روش های مختلفی برای فروش و افزایش کسب درامد از کتاب وجود دارد که شاخص ترین روش ها و بهترین آنها عبارتند از:

۱- انتشار الکترونیکی یک فصل کتاب

برای تحریک بازدیدکنندگان و مخاطبان اینترنتی یک بخش کوچک از کتاب را به شکل پی دی اف و رایگان منتشر کنید و در آخر این بخش منتشر شده ، فهرست کامل و توضیحات کتاب را بیاورید تا کاربر برای خرید قانع شود. البته بهتر است فصل انتخاب شده برای انتشار، بهترین قسمت کتاب و حاوی اطلاعات ارزشمند باشند تا کاربران به مفید بودن کتاب اطمینان پیدا کنند.

برای تحریک بصری کاربران می توانید عکس های جذاب از کتاب و یا تصاویر داخل کتاب را انتخاب و منتشر کنید. سعی کنید تصاویر چشم نواز ، جذاب و دارای پیام باشند.

۲– انتشار رایگان خلاصه ای از کتاب

 

شیوه دیگر اینکه، می توانید خلاصه ای از کتاب و مطالب ارائه شده در آن را تهیه کرده و به رایگان منتشر کنید این خلاصه نویسی باید طوری باشد که در عین دادن اطلاعات جهت آشنایی با محتوای کتاب، کاربران و مخاطبان اینترنتی را تحریک به تهیه و خرید کتاب کند. در پایان خلاصه کتاب می توانید شیوه خرید و تهیه متن کامل کتاب را بگذارید.

این خلاصه نویسی و انتشار الکترونیکی و در اختیار همه بودن، هرگز به معنای کم شدن فروش نخواهد بود بلکه بر عکس موجب شهرت و معرفی محتوای کتاب به کاربران و افزایش فروش آن می شود چون با خواندن خلاصه محتوا و شناخت از مفید بودن آن، اقدام به تهیه کتاب می کنند.

۳- انتشار کتاب های الکترونیکی مکمل

 

برای اینکه کتاب اصلی خود را درست معرفی کنید و در ضمن خود را به عنوان نویسنده توانمند نشان دهید یک کتاب کم حجم و مکمل در کنار کتاب اصلی نوشته و به صورت الکترونیکی و رایگان منتشر کنید. این یک روش خلاقانه برای مخاطبان اینترنتی می باشد. برای نمونه کتاب شما در موضوع موسیقی سنتی می باشد . برای این کتاب یک ایبوک کم حجم درباره موسیقی فرضا مقامی تهیه و منتشر می کنید.

در آغاز کتاب بنویسد این کتاب مقدمه و دریچه ای به کتاب اصلی موسیقی سنتی نگاشته شده است پس از خواندن آن کتاب اصلی موسیقی، چند نکته مکمل را در این کتاب کوچک الکترونیکی یاد بگیرید . در واقع شما با ذکر این نکات کلیدی، درباره کتاب اصلی تبلیغ می کنید و اینکه خوانده را تحریک می کنید تا کتاب اصلی را بخرد ضمن اینکه خودتان را هم به عنوان نویسنده کتاب معرفی می کنید.

۴– انتشار فیلم و کلیپ از کتاب

 

برای تبلیغ غیر مستقیم کتاب می توانید فیلم و یا کلیپی چند دقیقه ای از نظرات خریداران را در اینترنت منتشر کنید و یا برای معرفی کتاب در سایت قرار دهید. تاثیر این فیلم و کلیپ ها این است که ضمن انعکاس نظر خوانندگان کتاب، افراد جدید را ترغیب به خرید کتاب می کند.

نکته مهم اینکه سعی کنید تا کلیپ حالت تبلیغاتی برای کتاب نداشته باشد و بیشتر بیان دیدگاه و نظرات خوانندگان باشد . نگاه در تهیه فیلم، روی صحبت با خوانندگان و بیان بی طرفانه نظرات آنها باشد. این فیلم را می توانید در شبکه های مختلف اینترنتی منتشر کنید و لینک خرید کتاب را در متن فیلم و یا در نوشتار معرفی بیاورید.

۵- تهیه فایل صوتی و پاورپوینت

 

اگر موضوع شما آموزشی و یا مطلب تخصصی خاص می باشد می توانید با تهیه پاورپوینت ، نکات اصلی و کلیدی آن را بیاورید و در شبکه های اجتماعی و سایت های اشتراک گذاری منتشر کنید.

همچنین نویسنده کتاب می تواند مطالب مختصر و مفیدی از کتاب را طی فایل صوتی تهیه کرده و منتشر کند این کار ضمن تبلیغ کتاب، می تواند در داخل فایل، پیشنهاد خرید کتاب را هم بدهد. فایل می تواند با صدای هر کسی باشد ولی تاثیر صدای نویسنده کتاب در فروش بیشتر خواهد بود.

مکان های فروش کتاب در اینترنت

 

 

۱- ارائه در سایت ، وبلاگ و یا فروشگاه شخصی

 

می توانید آثار و نوشته های خود را در سایت ، وبلاگ و یا فروشگاه شخصی ارائه دهید اگر هم ندارید می توانید با راه اندازی سایت و فروشگاه، به راحتی این کار را انجام دهید کار سختی نیست کافیست اقدام کنید موفق خواهید شد.

۲- فروش در سایت های فروش کتاب و فروش فایل

 

با جستجو در اینترنت، سایت های فروش کتاب زیادی وجود دارند که می توانید کتاب خود را برای فروش در آنها قرار دهید برای نمونه سایت کتابراه یکی از آنهاست . شما می توانید کتابهای الکترونیکی را در این سایت ها آپلود کنید و بعد از تایید مدیر سایت(که معمولا چند روز طول می کشد) در آخر کتاب شیوه خرید و تهیه کتاب اصلی را بنویسید البته باید طوری عمل کنید که تبلیغ محسوب نشود

می توانید فایل کامل دانلود کتاب را در فروشگاههای معروف فایل، مثل فورکیا، فایل سل و… آپلود کنید و از این راه کسب درآمد مستقیم و بی دردسر داشته باشید. در این روش دیگر نیازی به پست کردن کتاب و مسائل جانبی ندارید چون کاربران با پرداخت پول، اصل کتاب را دانلود می کنند. البته این نوع فروشگاهها درصدی را به عنوان حق الزحمه فروش دریافت می کنند.

۳- استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

 

می توانید از پتانسیل بالای شبکه های اجتماعی استفاده کنید مثلا در توئیتر و فیسبوک تبلیغ و معرفی کنید و یا با تهیه عکس و فیلم های چند ثانیه ای در اینستاگرام منتشر کنید و یا فایل صوتی آن را در تلگرام منتشر کنید و یا یک کانال برای معرفی کتابها و آثار خود و یا بازاریابی کتابها ایجاد کنید. نکات کلیدی کتاب ، کلمات قصار، فهرست و.. کتاب را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

از شبکه های تخصصی تر که محل کسب و کار افراد خبره است مثل شبکه اجتماعی تخصصی لینکدین استفاده کنید و به جذب مشتری بپردازید. در فروم ها ی مناسب لینک خرید و یا معرفی کتاب را قرار دهید و یا با نظر دادن در فرومها و وبلاگهای علمی کتاب خود را معرفی کنید.

توصیه های کلیدی برای فروش بهتر کتاب

 

اگر نویسنده کتاب و یا فعال بازاریاب در زمینه کتاب می باشید موارد زیر برای فروش و کسب درآمد بیشتر در اینترنت توصیه می شود:

۱- فروش کتاب های پرطرفدار

 

 

اگر بازاریاب اینترنتی کتاب هستید سعی کنید تا موضوعات و کتب پرطرفدار که برای کاربران جذابیت دارد و خواهان آن ها زیاد می باشد را برای فروش انتخاب کنید عناوین آموزشی کمیاب و منحصر به فرد بیشتر فروش می رود. خودتان می توانید کتابهای آموزشی تهیه کنید و به صورت دانلودی برای فروش عرضه کنید و دیگر مشکلات تحویل محصول و پست و… را نخواهید داشت.

۲- تحقیق در اینترنت و شناخت موضوعات پولساز

این روش ادامه فروش کتاب های پرطرفدار می باشد. برای آگاهی از چگونگی یافتن موضوعات پرطرفدار، نوشتن و گردآوری اطلاعات و یا یادگیری بازاریابی کتابهای مناسب و پرفروش، به سایت های مرتبط مراجعه کنید . سایت های با موضوع کتاب را بررسی کنید و موضوعات پرطرفدار و فایل های پرفروش آنها را شناسایی کنید و از این روش برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید

البته از کپی کردن و تقلید پرهیز کنید بلکه هدف از این کار، افزایش شناخت بازار کتاب و ورود آگاهانه در این حیطه می باشد.

۳- فروش کتابهای کم حجم

الان دیگر مردم حوصله خواندن کتابهای حجیم و چند صد صفحه ای را ندارند به قول معروف دنبال کتاب های ساندویچی با صفحات کم هستند. لذا توصیه می شود که کتابها را در حدود سی تا پنجاه صفحه ای تهیه کنید و مطالب را طوری فشرده ارائه دهید که ضمن برآورده کردن نیاز کاربران، زمان زیادی برای مطالعه آن صرف نکنند.

به تجربه ثابت شده که تعداد زیاد صفحات کتابهای الکترونیکی، تاثیر منفی در فروش دارد. مطالب کوتاه، جذاب و خواندنی مفید که در نیم تا یک ساعت خوانده شود تاثیرش از کتابهای حجیم که چند روز مطالعه اش طول می کشد تاثیر گذارتر است. مطالب کم، اشتیاق کاربران به خواندن را بیشتر می کند و کسی که تمایل به خواندن داشته باشد آن را می خرد.

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com
۲- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۳- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنوید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد

۴-دادن پورسانت بالا برای فروش کتاب

اگر نویسنده کتاب هستید و از سیستم های واسطه ای مثل فروش فایل و یا بازاریاب های اینترنتی قصد استفاده دارید درصد پورسانت یا بازاریابی کتاب را زیاد در نظر بگیرید. این شیوه ساده ترین روش برای افزایش فروش و سریع ترین شیوه برای معرفی کتاب می باشد. در واقع با این کار، بازاریابان زیادی اقدام به فروش کتاب و فایل می کنند .

با انتخاب پورسانت بازاریابی بالا، هرگز ضرر نمی کنید چون افراد زیادی اقدام به بازاریابی و فروش کتابتان می کنند و با افزایش فروش نه تنها پورسانت داده شده جبران می شود که درآمدتان هم افزایش خواهد یافت.

۵- داشتن انگیزه و پشتکار

اگر خودتان نویسنده کتاب هستید و یا یک بازاریاب اینترنتی در زمینه فروش کتاب هستید میزان فروش و موفقیتتان در کسب درآمد با فروش کتاب بیش از هر چیزی به انگیزه، تلاش و پشتکارتان بستگی دارد. نویسنده کتاب نباید فقط امید به ناشر داشته باشد که کتابش را بفروشد بلکه خودش باید آستین همت را بالا بزند و اقدام به فروش کند.

بازاریاب اینترنتی هم باید تلاش و جدیت در کار داشته باشد و از تمام شیوه های ممکن برای افرایش فروش استفاده کند.

نکته آخر کسب درآمد با فروش کتاب اینکه هر کتابی هر چند خوب و عالی باشد نباید تصور کنیم که دیر یا زود همه دنیا پی به اهمیت آن خواهند برد و فروشش خودبه خود افزایش خواهد یافت، تنها راه افزایش فروش این است که خودتان پیشقدم شوید و به شکل اصولی و با استفاده از تمام شیوه ها و ترفندها، کتابتان را معرفی کنید و به همه بفهمانید که چه نویسنده و یا بازاریاب توانمندی هستید این شاه کلید موفقیت در فروش کتاب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *