دانستنی

کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب

کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب

یکی از کسب و کارهای نوین، کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب صوتی می باشد که در سال های اخیر طرفداران خاص خود را پیدا کرده و صداپیشگان زیادی در این حوزه کاری وارد شدند و اتفاقا درآمد مناسبی هم دارند. صدا پیشگی دیگر مثل گذشته فقط مربوط به دوبله فیلم، سریال، انیمیشن و مستندهای خارجی نیست و امروزه گستره آن بسیار وسیع شده است.

با گسترش اینترنت و تنوع کسب درآمد در آن، امروز افراد زیادی هستند که از کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب صوتی ارتزاق می کنند و به نظر می رسد که راضی هم می باشند. در سایت پول یابی قصد بررسی این نوع کسب درآمد از اینترنت را دارم .

 

فاکتورهای کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب

برای گوینده شدن فاکتورهای زیادی وجود دارد که برخی به صورت ذاتی دارند و برخی دیگر به صورت اکتسابی آن را در خود پرورش و تقویت می کنند مهم ترین این فاکتورهای گویندگی و صداپیشگی عبارتند از:

۱- فن بیان مناسب

فن بیان مناسب، داشتن لحن سینمایی، توانایی تندخوانی و تندگویی بدون تپق زدن، آشنایی کافی با دستور زبان و ادبیات فارسی از فاکتورهای اولیه است . در مورد زبان و ادبیات ، اگر بخواهد به زبان دیگری مثلا :انگلیسی، عربی ،فرانسه و… صداپیشگی کند باید به این زبان ها مسلط باشد.

۲- آشنایی با گستره وسیع صدا پیشگی

باید توجه داشت که گویندگی و صدا پیشگی فقط دوبله فیلم و انیمیشن نیست و امروزه صداپیشگی گستردگی خیلی بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و در تمام بخش های رسانه اعم از واقعی و مجازی استفاده می شود برای نمونه در تیزرهای تبلیغاتی، موشن گرافیک، نریشن ها، کتاب های صوتی، گویندگی رادیو و تلویزیون، بازی های کامپیوتری، اجراهای صحنه ای، وبینار، فایل های آموزشی اینترنتی و… استفاده می شود.

ملاک و میزان منفعت گویندگی

در انتخاب گوینده سه ملاک : ضبط با کیفیت صدا، عدم نویز کلامی و محیطی و انتخاب لحن و هیجان متناسب با متن را شاخص و مهم می دانند. با این مقدمه سوال این است که گویندگی چه نفعی می تواند داشته باشد؟ الان پروژه های حرفه ای زیادی در اینترنت درباره فیلم، کلیپ و فایل آموزشی ، بازیها و… در حال اجرا می باشد که برخی تا میلیون ها بازدیدکننده دارند، این یعنی کسب درامد اینترنتی بالا.

به دلیل استقبال زیاد سایت های پربازدید از افرادی که به اصطلاح صدای گرم و دلپذیر دارند ، گویندگان تیزرهای ویدیویی و کتاب های صوتی صاحب کسب و کار پررونق اینترنتی شدند. همچنین در چند سال اخیر به دلیل رشد برخی از شبکه اجتماعی و پیام رسان ها ، تهیه محتواهای صوتی و تصویری بیش از متنی مورد استقبال قرار گرفته است از این رو افرادی که صدای خوب و مناسب دارند در کسب پروژه های اینترنتی موفق هستند

استقبال از گویندگی فیلم و کتاب های صوتی به اندازه ای زیاد شده که شرکت های آموزشی، دوره های مختلف یادگیری و جذب نیرو برپا می کنند و با کمی جستجو در گوگل متوجه خواهید شد که چه کسب درامد بالایی به همراه دارد.

راههای کسب درآمد از گویندگی و کتاب های صوتی

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که شیوه کسب درآمد از گویندگی فیلم و کتابهای صوتی چه ضرورتی دارد و از چه راههایی می توان کسب درآمد کرد؟  مهم ترین روش ها عبارتند از:

۱- همکاری با شرکت ها و موسسات آموزشی

به دلیل رونق کتاب های صوتی ، فیلم آموزشی و دوره های آنلاین ، نیاز به افرادی که توانایی گویندگی دارند هر روز در حال افزایش است. اگر شما صدای واضع و شفافی دارید می توانید با شرکت ها و تولیدکنندگان کتاب های صوتی و نیز فیلم های آموزشی همکاری کنید و از این طریق کسب درآمد کنید.

برای شروع کار، رزومه خودتان با نمونه ای از فیلم و یا کتاب صوتی را بفرستید و در آن از میزان توانایی و زمینه علاقمندی خود بنویسید.

۲- تولید فیلم و کتاب های صوتی برای درآمد شخصی

اگر تمایلی به همکاری با شرکت ها ندارید می توانید خودتان محصولات آموزشی و صوتی تولید کنید و در اینترنت برای فروش عرضه کنید. می توانید فیلم های کوتاه آموزشی در زمینه های مورد علاقه و تخصصتان بسازید و عرضه کنید و یا می توانید یک کتاب رایگان را به صورت صوتی منتشر کنید . کتاب های زیادی هستند که به رایگان در اینترنت قرار دارند و حق التالیف آن متعلق به شخص خاصی نیست می توانید این کتابها را به صورت کتاب صوتی درآورده و در اینترنت به فروش برسانید.

اگر به ترجمه مسلط باشید می توانید کتاب های خارجی را با ترجمه فارسی و به صورت صوتی منتشر کنید همچنین کلیپ های آموزشی خارجی را ترجمه و صداگذاری کنید. این فایل ها را می توانید در سایت و یا وبلاگ شخصی برای فروش عرضه کنید و یا در سایت های همکاری در فروش برای کسب درآمد قرار دهید و یا از طریق شبکه های اجتماعی، سایت های اشتراک ویدیو ، ارسال ایمیل و… بازاریابی کنید.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی از فیلم و کتاب صوتی

گویندگی و صداپیشگی فیلم (آموزشی، تبلیغی، سرگرمی و…) و کتاب های صوتی امروز طرفداران خاص خود را دارد و شما می توانید خودتان اقدام به ضبط و انتشار آنها کنید و یا اگر خودتان صدای مناسب ندارید با یافتن شخص مناسب از دوستان و فامیل این کار را انجام دهید. افراد زیادی هستند که با تهیه و انتشار این مجموعه ها کسب درآمد خوبی از اینترنت دارند.

نکته مهم اینکه سعی کنید موضوعات و مطالب آموزشی پرطرفدار در اینترنت و همچنین کتاب های پرفروش و یا موضوعات پرطرفدار را شناسایی کنید و فیلم آموزشی و کتاب های صوتی در همان زمینه ها را انتخاب و تولید کنید. شناخت بازار هدف فاکتور مهمی در کسب درآمد بالا و نیز استمرار فروش اینترنتی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *