دانستنی

کسب و کار آنلاین چیست و چرا باید راه اندازی کنیم ؟

در این مطلب قصد داریم شما را با کسب و کار آنلاین و کسب و کار اینترنتی آشنا کنیم . اگر قصد دارید که از طریق اینترنت به درآمد برسید و یک کسب و کار آنلاین و پولساز برای خودتان راه اندازی کنید توصیه می کنم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید .

ویژگی های کسب و کار آنلاین چیست ؟

۱_ برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و آنلاین شما فقط به اینترنت نیاز دارید و اصلا به یک مکان فیزیکی نیازی نداریم .

۲_ میزان درامد از کسب و کارهای آنلاین بسیار با دوام تر و پایدارتر از هر کسب و کار فیزیکی می باشد .شما و راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی میتوانید درآمد بیشتری را کسب کنید .

۳_ کسب و کار آنلاین فقط مختص یک خیابان و یا یک شهر نیست و تمام افراد در تمام دنیا میتوانند به کسب و کارتان دسترسی داشته باشد .

۴_ کسب و کارهای اینترنتی هرگز تعطیل نمی‌شود و در ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس مخاطبان و کاربرانتان هستند برای مثال اگر شما صاحب یک کسب و کار فیزیکی باشید یک روز مریض شوید و به سر کار نروید آن روز کسب و کارتان به کل تعطیل می شود و هیچ درآمدی نمی توانید داشته باشید اما کسب و کارهای آنلاین اینطوری نیستند.

۵_ برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین و یک شغل اینترنتی به سرمایه بالایی نیاز ندارد اما برای راه اندازی یک کسب و کار فیزیکی به سرمایه‌های چندین میلیونی و یا چند صد میلیونی نیاز دارید .

۶_ در کسب و کارهای فیزیکی شما به یک محل کار فیزیکی مثل مغازه , دفتر , انبار نیاز داریم ولی در کسب و کارهای آنلاین اینطور نیست و شما می توانید یک کسب و کار اینترنتی در خانه برای خودتان راه اندازی کنید .

دفتر کار کسب و کار اینترنتی خود می تواند خانه ی شما باشد و دیگر نیازی نیست که هزینه ی اجاره یک دفتر یا محل کاری را بدهید .

 

۷_ روشهای زیادی برای کسب درآمد اینترنتی واقعی وجود دارد , اگر محصول فیزیکی برای فروش ندارید اصلا نگران نباشید چون شما می توانید از روشهایی مثل فروش اطلاعات , راه اندازی خدمات و… کسب درآمد بالایی داشته باشیم .

۸_ راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به شرایط خاصی نیاز ندارد , به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را داشته باشید به هیچ مدرک خاص مثل لیسانس یا فوق لیسانس نیاز ندارید , شما می توانید در هر شرایط سنی یک کسب و کار آنلاین و اینترنتی برای خودتان راه اندازی کنید , شما در کنار کسب و کار اصلی خود میتوانید یک کار اینترنتی داشته باشید .

۹_ میزان درامد از کسب و کارهای آنلاین چندین و چند برابر کسب و کارهای فیزیکی می باشد به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یک نوع کسب و کار اینترنتی است و درآمد یک روز این فروشگاه اینترنتی چندین و چند برابر درآمد ماهانه یک فروشگاه فیزیکی می باشد .

۱۰_ در کسب و کار آنلاین درآمدزایی کاملا اتوماتیک می باشد و به حضور شما نیازی نیست . اگر تجربه خرید اینترنتی را داشته باشید متوجه می‌شوید که منظور من چیست . در کسب و کارهای اینترنتی هرگاه کاربری از وب سایت تان خرید کنند پول به صورت اتوماتیک به حسابتان واریز می شود و محصول به صورت کاملا اتوماتیک برای فرد خریدار ارسال می شود یعنی بعد از پرداخت وجه محصول به صورت اتوماتیک همانطور که شما تعریف می کنید ارسال می شود.

معایب کسب و کار آنلاین نسبت به فیزیکی :

همانطور که به مزایای یک کسب و کار آنلاین پرداختیم در این بخش می خواهم شما را با معایب کسب و کارهای آنلاین شما را آشنا کند .

معایب کسب و کارهای آنلاین نسبت به کسب و کارهای فیزیکی بسیار کم می باشد که در این بخش به اصلی‌ترین معایب کسب و کارهای آنلاین پرداختیم .

۱_ نیاز به زمان دارد : برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پولساز شما به زمان نیاز دارید , اگر فکر میکنید که یک شبه می توانید به درآمدهای بسیار بالایی در ماه برسید سخت در اشتباهید, برای رساندن کسب و کارهای آنلاین به درآمد به زمان و صبر نیاز است . میزان زمانی که برای به درآمد رساندن یک کسب و کار اینترنتی نیاز دارید باید حداقل ۱ تا ۲ ماه زمان بگذارید . که شما می توانید در کنار کسب و کار اصلی خود یک کسب و کار آنلاین و اینترنتی راه اندازی کنید و به مرور زمان آن را توسعه بدهید .

۲_نیاز به ایده ی پولساز دارد :یکی دیگر از معایب کسب و کار آنلاین این است که شما باید یک ایده پولساز و مناسبی را انتخاب کنید تا بتوانید به درآمد برسید , انتخاب ایده مناسب یکی از مهمترین بخش های هر کسب و کار آنلاین می باشد , پس در انتخاب حوزه فعالیت دقت کنید و یک ایده مناسب را پیدا کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید .

۳_اصول را باید بلد یاشید : یکی دیگر از معایب کسب و کار اینترنتی این است که اگر اصول را ندانید و بلد نباشید خیلی سخت موفق می‌شوید . دانستن اصول هر کسب و کار اینترنتی مثل بازاریابی اینترنتی , تولید محتوا , سئو و بهینه سازی وب سایت یکی از مهم ترین موارد در راه اندازی هر کسب و کار آنلاین می باشد .

شما باید اصول کسب و کار اینترنتی را یاد بگیرید تا بتوانید یک کسب و کار پولساز و حرفه ای برای خودتان راه اندازی کنید که ما در وب سایت آکادمی سبز کلیه اصول را به صورت کامل و جامع به شما یاد داده ایم .

چرا باید بفکر راه اندازی کسب و کار آنلاین باشید ؟

۱_خودتان رئیس خودتان هستید :

۱_ یکی از ویژگی های که باعث می شود شما کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی  کنید این است که خودتان رئیس خود هستید و این یکی از دلایل مهم افراد است که خیلی از افراد دوست دارند  برای خود کسب و کاری را راه اندازی کنند و خودشان همه کارهای خودشان باشند و برای دیگران کار نکنند .

اگر کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید هیچ کس به شما نمی گوید که چه کار کنید ,  چطور کار کنید و …

خودتان رئیس و صاحب کار خود هستید , کسی نمی‌تواند از کار بیهوده شما شکایت کند و یا شما را به دلیل تاخیرتان توبیخ کنند . اگر شما هم از این نوع افراد هستید راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می تواند گزینه خوبی برای شما باشد

البته این را بدانید که داشتن انضباط فردی و برنامه ریزی برای کسب و کار خود یکی از موارد مهم و ضروری در هر کسب و کار آنلاین و اینترنتی می باشد . برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به این فکر کنید که خودتان رئیس خود هستید .

۲_کسب درآمد خودکار از اینترنت :

یکی از دلایلی که باعث می شود شما کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید این است که به صورت کاملا اتوماتیک چه در خواب و بیداری , در مسافرت , مهمانی و … می‌توانید درآمد زایی کنید و به درآمد عظیمی در ماه دست پیدا کنید .

یکی از مهم‌ترین مزیتهای کسب و کار آنلاین نسبت به بقیه کسب و کارها این است که به صورت کاملا خودکار درآمد زایی می‌کنید که این ویژگی را کسب و کارهای دیگر ندارند .

بنابراین وقتی در محل کسب و کارتان نیستید , مسافرتی یا هنگام خواب مشتری به وب سایت شما مراجعه می کند و و محصول و خدمات آن را مشاهده میکند , سفارش خود را ثبت میکند , هزینه را پرداخت و محصول را دریافت می کند . یکی از دلایل مهم برای راه اندازی کسب و کار آنلاینتان می باشد .

۳_از کسب و کار اینترنتی خود لذت میبرید :

یکی دیگر از دلایلی که باعث راه اندازی کسب و کار آنلاین تا نمیشود این است که شما از کسب و کاری که راه اندازی کردید لذت می برید چون بیشتر مردم به شغل و کاری مشغول هستند که از آن لذت نمی برد و آن را دوست ندارد و فقط از روی اجبار خود آن کار را انجام می دهند , ولی کسب و کارهای اینترنتی بر اساس علاقه و تخصص تان راه اندازی می شود که اگر غیر از این باشد باعث شکست شما است بنابراین شما همواره مشغول کاری هستید که که عاشق آن هستید .

۴_تایم و زمان را در دست دارید :

می توان گفت یکی از دلایل و مزایای کسب و کارهای آنلاین این است که زمان را در اختیار دارید . هنگامی که شما برای کسی کار میکنید باید به قوانین زمان کاری خود پایبند باشید . ولی وقتی کسب و کار از خودتان باشد طبق قوانین و زمانی که خودتان تعریف می کنید می توانید کسب و کار خود را شروع کنید و به سر کار خود بروید .

در کسب و کار آنلاین و اینترنتی هر موقع دلتان خواست کار میکنید و هر موقع هم خواستید کارتان را تعطیل میکند . ولی این را فراموش نکنید که باید یک تایم مشخصی را برای کسب و کارتان برنامه ریزی کنید به عنوان مثال اگر فردی هستید که بعد از ظهر ها بهتر کار می کنید ساعت کاری خود را از ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب تنظیم کنید و همیشه این تایم را برای کارتان تنظیم کنید .

۵_سود و درآمدزایی بیشتر :

یکی دیگر از دلایل که شما باید به فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین خود باشید این است که اگر کسب و کار اینترنتی خود را درست اداره کنید می توانید پول بیشتری را از اینکه برای دیگران کار کنید به دست بیاورید . که علت این کار به چند چیز است :

۱_ بدیهی است که در هر کسب و کاری افرادی که در آن ایجاد می کنند باید بیشتر از حقوقی باشد که می گیرند در غیر این صورت آن شرکت ورشکسته خواهد شد حال تصور کنید که اگر برای خودتان کار کنید کل پول را دریافت خواهید کرد .

۲_ همانطور که گفتیم در کسب و کار آنلاین خیلی از کارها قابل خودکارسازی است و این باعث می شود که هزینه ها و مخارج کمتر بشود .

۳_ هزینه هایی مانند بیمه , لباس , اجاره , وسایل و… کاهش پیدا میکند که این دقیقه به نفع شماست .

۶_به دفتر , شرکت و مغازه اصلا نیاز نیست :

برخلاف اینکه برای راه اندازی خیلی از کسب و کارها به دفتر , شرکت یا مغازه نیاز است اما در کسب و کارهای اینترنتی چنین نیست . همین کار باعث می شود میزان درآمد شما افزایش یابد و دیگر نیازی به دادن اجاره یه مکان یا مغازه ندارید کی می تواند یک مزیت بسیار بزرگ برای افرادی باشد که قصد دارند یک کسب و کار برای خودشان راه اندازی کنند

۷_میتوانید همزمان چند شغل داشته باشید :

یکی از بزرگترین دلایل راه اندازی کسب و کار آنلاین این است که شما می‌توانید چندین شغل اینترنتی را داشته باشید .

داشتن همزمان چند کسب و کار اینترنتی کار سخت و دشواری نیست و فقط به برنامه ریزی و زمان بندی نیاز دارد که بتوانید چندین کار اینترنتی را اداره کنید .

راه اندازی چند شغل اینترنتی می‌تواند میزان درآمد شما را چندین و چند برابر کند اما به این نکته توجه کنید که با یک دست نمی‌شود بیش از یک هندوانه برداشت منظور من این است که همزمان چند کسب و کار اینترنتی را برای خودتان راه‌اندازی نکنید .

شما اول یک کسب و کار آنلاین برای خودتان شروع کنید و بعد از آنکه آن را به درآمد رساندید و توسعه دادید بروید و کسب و کار دیگری را هم استارت بزنید .این می‌تواند یک فرصت شغلی مناسب را برایتان ایجاد کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *