دانستنی

کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان (۱۰۰%واقعی)

راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی یکی از بهترین و پولسازترین مشاغل در دنیا است. با توجه به اینکه بسیاری از افراد قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند در هر شرایطی می توانند کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی کنند.

بسیاری از افراد کم سن به خصوص دانش آموزان این سوال را از من می پرسند که کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان چگونه است؟ آیا ما هم که دانش آموز هستیم در چنین سن می توانیم کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ و…

اول اینکه شما در هر شرایطی و در هر سنی می توانید برای خودتان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید. راه اندازی کسب و کار اینترنتی  کار سخت و دشواری نیست اما اگر سنتان کم است بهتر است از پایه کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

کسب و کار اینترنتی برای هیچ فردی هیچ محدودیتی ندارد. اگر دانش‌آموز هستید در هر سنی می توانید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید. اما قبل از راه اندازی بهتر است به یک سری نکات در مورد راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان اشاره کنم.

قبل از اینکه به نکات طلایی در مورد کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان اشاره کنم بهتر است به این نکته بپردازم اگر واقعا مصمم هستید و تصمیم به راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید پیشنهاد می کنم حتماً یک ایده ناب انتخاب کنید.

بهترین راه برای انتخاب یک ایده شناسایی تخصص و مهارت تان است. اگر در هر زمینه ای تخصص و مهارت دارید این مورد می تواند یک ایده مناسب برای شما باشد. شاید تصور کنید که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی حتماً باید ایده نابی را انتخاب کنید. شما در هر زمینه ای که مهارت و تخصص دارید میتوانید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

اکثر افرادی که سن پایین دارند و دانش آموز هستند سوالات زیادی را در مورد کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان میپرسند. این افراد به دنبال این هستند که با راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای خودشان در سن پایین که دارند کسب درآمد کنند.

با توجه به این که بسیاری از دانش آموزان قصد کسب درآمد هنگام تحصیل را دارند و می خواهند در کنار درس شان کسب و کار راه اندازی کنند این مقاله مناسب این افراد است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین شغل برای دانش آموزان چیست یا اینکه چگونه کسب درآمد هنگام تحصیل امکان پذیر است. با توجه به این که بسیاری است دانش آموزان و دانشجویان هم در کنار کلاس های شان می‌خواهند در دوران تحصیلات درآمد داشته باشند همین مقاله مناسب این افراد است.

در این مقاله قصد دارم به صورت کامل شما را با کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان و حتی دانشجویان آموزش بدهم هم که در کنار درس خواندن می توانید خیلی زود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درآمد برسید. پس همراه ما باشید تا شما را به صورت مفصل با کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان یا دانشجویان آشنا کنم.

چرا کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان ؟

راه و روش های زیادی برای  کار در منزل اینترنتی برای دانش آموزان وجود دارد. اما خوشبختانه یکی از ساده ترین روش‌ها برای درآمدزایی هنگام تحصیلات و درس خواندن کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان است. یعنی شما با راه اندازی کسب و کار اینترنتی در کنار تحصیلات تان خیلی راحت می توانید به درآمد برسید.

یکی از دلایلی که کسب و کار اینترنتی را به شما پیشنهاد می کنم این است که در چنین سن کمی که دارید می توانید با یادگیری دانش و اطلاعات زیادی را کسب کنید. اگر فکر می کنید که بدون اطلاعات و داشتن دانشی می توانیم یک کسب و کار اینترنتی موفقی راه اندازی کنید سخت در اشتباهید.

برای اینکه بتوانید کسب و کار اینترنتی پولسازی راه اندازی کنید نیاز به یک سری اطلاعات مثل مباحث دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی دارید. برای همین است که پیشنهاد می‌کنم در کنار تحصیلات تان شروع به یادگیری مباحث مهم کسب و کار اینترنتی کنید.

یکی دیگر از دلایلی که کسب و کار اینترنتی را به شما دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز پیشنهاد می کنم این است که شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی در سن کم یک موقعیت و فرصت بسیار پولساز برای شماست. اگر بتوانید در چنین سن کمی که دارید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید مطمئن باشید در آینده بعد از اینکه کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کردید جز بهترین ها در حوزه کاری خود هستید.

اصلا نیاز به سرمایه ای ندارید

کلاً بحث سرمایه در راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان مبحثی است که مانع راه اندازی کسب و کارشان می شود. شاید بر این باور باشید که اگر بخواهید در دوران دانش‌آموزی تان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید نیاز به سرمایه زیادی خواهید داشت. ولی اصلا اینطور نیست!

یکی از دلایل بزرگی که مانع راه اندازی کسب و کار اینترنتی بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان شده است این است که فکر می کنند با توجه به اینکه در دوران تحصیل ایشان منبع درآمد مطمئنی ندارند تا سرمایه لازمی را جمع کنند نمی توانند کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی کنند.

می خوام به شما یک خبر خوب بدهم! آن هم این است که اگر قصد کسب درآمد از اینترنت را دارید و می خواهید در فضای مجازی کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید نیاز به هیچ سرمایه نخواهید داشت. بهترین سرمایه شما جمع آوری اطلاعات تان و افزایش آگاهی تان است که در ادامه به صورت کامل در این باره با شما صحبت خواهم کرد.

توانایی ،مهارت و تخصص تان را افزایش بدهید

کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان

همان طور که گفتیم اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را داشته باشید نیاز به سرمایه خاصی ندارید.نه تنها شما بلکه هیچ کسی در ابتدای راه اندازی کسب و کار آنلاین اش به سرمایه بالایی نیاز ندارد و نهیاتا سرمایه ای که نیاز دارید هزینه راه اندازی و ساخت سایت است البته در ادامه در مورد راه اندازی و ساخت سایت با شما صحبت خواهم کرد.

بهترین کار برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در دوران تحصیلی تان این است که شما بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید و اطلاعات و آگاهی تان را در زمینهای که می خواهید کسب و کارتان را راه اندازی کنید افزایش بدهید.

البته علاوه بر اینکه باید مهارت و تخصص تان را در زمینه ای که می خواهید کسب و کارتان را راه اندازی کنید افزایش بدهید باید به عنوان یک فرد وب مستر یک سری اطلاعات و آگاهی در زمینه کسب و کار اینترنتی داشته باشید.

به عنوان مثال اگر فکر میکنید که برای راه اندازی کسب و کارتان بابت طراحی و راه اندازی سایتتان نیاز به هزینه های اضافی دارید یا اینکه باید هزینه‌های چندین میلیونی را به شرکت های برنامه نویس و طراحی سایت بسپارید سخت در اشتباهید!

اصلاً نیازی به این هزینه‌های سنگین دارد. بهترین کار این است که توانایی و مهارت خودتان را در زمینه راه اندازی و ساخت سایت افزایش بدهید. شاید فکر کنید که برای درست کردن سایت باید زبان های برنامه نویسی مثل php،html، cssو… را یاد بگیرید. در صورتی که اصلا اینطور نیست.

شما با استفاده از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس (wordpress)  می توانید برای کسب و کارتان سایت راه اندازی کنید. یعنی بدون علم برنامه نویسی میتوان یک سایت حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید.

تنها وظیفه شما این است که اطلاعات و آگاهی تان را در زمینه وردپرس افزایش بدهید.  پس افزایش اطلاعات و آگاهی بسیار مهم است و شاید مهمترین وظیفه شما در طول تحصیلات تان باشد.

البته بحث راه اندازی و ساخت سایت فقط یکی از مباحثی است که باید یاد بگیرید. در راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید با یک سری اصول مثل بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، سئو و بهینه سازی سایت و… آشنایی داشته باشید تا در هنگام راه اندازی کسب و کارتان دچار مشکل و سردرگمی نشوید.

شاید فکر کنید حتما نیاز است برای یادگیری این مباحث داخل دوره های آنلاین شرکت کنید! ولی اگر هزینه ندارید نیازی  نیست نگران باشید. منابع زیاد رایگانی وجود دارد که به صورت کاملاً رایگان می توانید از آن ها استفاده کنید. بهترین منبع برای یادگیری شما سایت یوتیوب و آپارات است که می توانید از این سایت ها برای یادگیری و جمع آوری اطلاعات استفاده کنید.

ایده تان را به درستی انتخاب کنید

اولین و مهمترین کار در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان این است که باید سعی کنید بهترین ایده را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

وقتی اسم ایده می آید بسیاری از دوستان فکر می کنند حتماً باید ایده ناب و دست اول را انتخاب کنند. یا ایده ای را انتخاب کنند که تا به حال توسط فرد دیگری انتخاب نشده باشد. اگر اینطور فکر می کنید سخت در اشتباهید!

منظور از انتخاب ایده اصلا این نیست که شما ایده ای را انتخاب کنید که کسی انتخاب نشده باشد آیا تا به حال راه اندازی نشده باشد. بهترین راه برای انتخاب ایده این است که باید بررسی کنید و ببینید که در چه زمینه مهارت و تخصص دارید و با توجه به مهارت و تخصصی که دارید کسب و کار اینترنتی تان را راه‌اندازی کنید.

به عنوان مثال اگر در زمینه فیزیک یا ریاضی و یا حتی زبان خارجی مهارتی دارید می توانید کسب و کار اینترنتی تان را در این زمینه راه اندازی کنید. به عنوان مثال میتوانید اگر به درس زبان انگلیسی علاقه دارید و در این زمینه مهارت داری یک سایت در زمینه آموزش زبان انگلیسی راه اندازی کنید و با فروش دوره های آموزش زبان انگلیسی به شیوه های مختلفی درآمد زایی کنید.

یا اگر در در زمینه غیر درسی فعالیت می کنید و مهارت خاصی دارید می توانید با توجه به آن ایده تان را انتخاب کنید. مثلاً اگر در زمینه موفقیت یا روش های مطالعه کتاب های زیادی را خوانده اید و مهارت و تخصص دارید می توانید در این زمینه کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

پس در اولین قدم برای کسب و کار اینترنتیبرای دانش‌آموزان باید کامل بررسی کنید و ببینید که در چه زمینه‌ای مهارت و تخصص دارید. همین حالا یک کاغذ و قلم بردارید و هر مهارت و تخصصی که دارید را یادداشت کنید.

پس دو تا از مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب ایده علاقه و مهارت است. شاید فکر کنید که در هیچ زمینه مهارت و علاقه خاصی ندارید. که غیر ممکن است!

اگر فکر می کنید که مهارت و تخصص خاصی ندارید اصلاً نباید نگران باشید. این ایده ای را انتخاب کنید که در آن زمینه علاقه دارید و در همان زمینه کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

البته داشتن یک سری مهارت و تخصص به شما کمک می کند به عنوان مثال باید مباحث وبمستری مثل سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا و… را یاد بگیرید. یادگیری چنین مهارت‌های کمک بزرگی به شما خواهد کرد. همانطور که گفتم اگر بخواهیم چنین مهارتهایی را یاد بگیرید می توانید از منابع رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید و بعد از اینکه درآمد رسیدید در دوره های حرفه و پولی شرکت کنید.

 

در اولین قدم یک سایت راه اندازی کنید

بعد از اینکه یک ایده مناسب انتخاب کردید نوبت به راه اندازی و ساخت سایت می رسد. مهمترین وظیفه ای که شما دارید راه اندازی و ساخت سایت است. راه اندازی سایت اصلاً کار سخت و پیچیده ای نیست. شما مثل آب خوردن می توانید برای کسب و کار اینترنتی تان سایت راه اندازی کنید.

خیلی از افراد از من می پرسند که آیا برای راه اندازی و ساخت سایت باید به شرکت‌ها و افراد برنامه نویس مراجعه کنیم و سفارش طراحی سایت مان را به آنها بسپاریم یا نه؟ ممکن است این سوال سوال خیلی های شما باشد.

اول اینکه اگر بخواهید کار راه اندازی سایتتان را به شرکت های طراحی سایت و افراد برنامه نویس بدهید ممکن است چندین میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان بابت راه اندازی و ساخت سایتتان هزینه بر باشد که اصلا پیشنهاد نمی کنم. چون همانطور که گفتیم هدف اصلی ما این است که شما با کمترین سرمایه ممکن برای کسب و کارتان سایت راه اندازی کنید.

راه اندازی سایت اصلا کار سخت و دشواری نیست و در کمتر از یک ساعت می توانید یک سایت کاملاً حرفه‌ای با تمام امکانات برای خودتان راه اندازی کنید.

به لطف بزرگ سیستم های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس و جوملا راه اندازی سایت کار بسیار ساده شده است در صورتی که بسیاری از افرادی که اصلاً مباحث ساخت سایت را نمی‌دانند میتوانند برای خودشان سایت راه اندازی کنند. پست

اگر نمی دانید که وردپرس چیست منابع رایگان زیادی در اینترنت وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

‏تولید محتوا را کامل یاد بگیرید

دومین مبحثی که باید به صورت کامل در آن مسلط شوید تولید محتوا است. اگر سایتی که راه اندازی می کنید هیچ محتوایی در آن قرار ندهید مسلماً مخاطبان و کاربران تان نمی توانند شما را پیدا کنند.شما باید با توجه به ایده کسب و کاری تان که انتخاب کردید در آن زمین شروع به تولید محتوا کنید.

کاری که باید انجام دهید این است که مبحث تولید محتوا را کامل یاد بگیرید. یادگیری تولید محتوا اصلاً کار سخت و دشواری نیست. شما با تولید مقالات در حوزه کاری که فعالیت می کنید می‌توانید مخاطبان و کاربران زیادی را جذب کنید. همین مقاله ای که در حال خواندن از هستید نمونه‌ای از یک محتوای تولید شده در زمینه کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان است.

بهترین راه برای تولید محتوا این است که وب سایتهای رقیبانتان را کامل بررسی کنید و در زمینه هایی که محتوا تولید کردند شما هم شروع به تولید محتوا کنید. فقط به این نکته توجه کنید که مطالبی که داخل سایتتون قرار میدهید به هیچ عنوان کپی برداری و تکراری نباشد.

 

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید

یکی از مهم ترین مهارت هایی که باید یاد بگیرید مهارت بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی دیجیتال شامل شاخه های مختلفی است که اگر به آنها مسلط شوید تا حدی می توانید خودتان را بی نیاز کنید. دیجیتال مارکتینگ شامل مباحثی مثل بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی، سئو و بهینه سازی سایت و… می باشد.

اصلا نیازی نیست در تمام این ها به یک متخصص تبدیل شوید. شما تا حدی اصول شاخه های دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید کفایت می کند.

مهمترین اصلی ترین شاخه در دیجیتال مارکتینگ بهینه سازی سایت و سئو است. اگر می خواهید بدون نیاز به تبلیغات اینترنتی و تبلیغات شبکه اجتماعی مخاطبان و کاربران سایت تان را خیلی راحت پیدا کنند باید سایت تان را سئو کنید و اصول سئو و بهینه سازی سایت را یاد بگیرید.

سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهم‌ترین مهارت و تخصص هایی که باید یاد بگیرید. اگر اصول سئو را یاد بگیرید و بتوانید خودتان سایتتان را برای گوگل و بقیه موتورهای جستجو بهینه سازی کنید نیاز به هزینه‌های اضافی ندارید. و میتوانید ترافیک نامحدودی را وارد سایت تان کنید.

با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می تواند کمک بزرگی به کسب و کارتان کنید.

 

حالا چطور از اینترنت پول در بیاوریم؟

کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان کار سخت و دشوار نیست و فقط نیاز به زمان و یادگیری دارد. برای این که بتوانید در دوران تحصیلات تان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید باید توانایی هایی را که به شما معرفی کردم را یاد بگیرید.

اصلاً نیازی نیست بابت یادگیری هزینه کنید. همانطور که گفتم می تواند از منابع رایگان اینترنت استفاده کنید. اگر زبان انگلیسی تان که خوب است که چه بهتر می توانید از منابع انگلیسی هم کمک بگیرید.

البته برای درآمدزایی از اینترنت ایده های زیادی وجود دارد. مثلاً می‌توانید از طریق فروش اطلاعاتتان در اینترنت درامد زایی کنید دقیقا مشابه سایت آکادمی سبز که در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت می‌کند. یا این که یک مهارت خاصی را یاد بگیرید و از طریق دورکاری کسب درآمد کنید.

حتماً برای کسب و کار اینترنتی تان هدف مشخصی داشته باشید. بدون هدف نمی توانید در راه اندازی کسب و کارتان موفق شوید. هدف اصلی تان باید رشد و توسعه کسب و کارتان باشد.

به این نکته توجه کنید که حتماً اصول دیجیتال مارکتینگ را در راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان تا حد زیادی یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *