دانستنی

کسب و کار اینترنتی چیست و چرا باید راه اندازی کنیم؟

در این مطلب قصد دارم به شما بگم که کسب و کار اینترنتی چیست و چرا باید ان را راه اندازی کنیم و در ادامه میپردازیم به معایب و مزایای کسب و کار های اینترنتی . اگر دوست دارید که بدانید کسب و کار اینترنتی چیست؟ توصیه میکنم حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید. این مطلب یک مقاله جامع و کامل راجب کسب و کار اینترنتی میباشد که به کلیه موارد ان به صورت کامل پرداخته ایم.

 

کسب و کار اینترنتی چیست؟

 

کسب و کار اینترنتی به هر کاری که در فضای اینترنتی باشد و منجر به کسب درآمد شما بشود را کسب و کار اینترنتی گویند. امروزه شما نیز میتوانید یک کسب و کار اینترنتی در منزل برای خود راه اندازی کنید و به درآمد اینترنتی میلیونی در ماه دست پیدا کنید .

 

امروزه کسب و کار های اینترنتی زیادی تشکیل شده اند که هیچگاه فکر نمیکردند این کسب و کار ها به کسب و کار های اینترنتی تبدیل بشوند به عنوان مثال میتوان به فروشگاه های اینترنتی ایران مثل دیجیکالا و… و یا آژانس های انلاین مثل اسنپ اشاره کرد .

به عنوان مثال :

 

در گذشته اگر شما میخواستید یک عینک بخرید باید به مغازه های عینک فروشی میرفتید و عینک میخریدید اما در حال حاضر شما میتوانید عینک را از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید و بخرید . امروزه بیشترکسب و کار های فیزیکی به کسب و کار های اینترنتی تبدیل شده اند و بالای ۸۰ درصد از کسب و کار های فیزیکی این قابلیت را دارند که به کسب و کار های اینترنتی تبدیل بشوند .

قطعا اگر شما صاحب یک کسب و کار فیزیکی و سنتی هستید همین حالامیتوانید آن را به یک کسب و کار انلاین و اینترنتی تبدیل کنید و از رقیبان خود جلو بزنید . کسب و کار هایی که اینترنتی نشده اند یک موقعیت جدی و پولساز را از دست میدهند .

در این قسمت پرداختیم به اینکه کسب و کار اینترنتی چیست و در قسمت های بعدی بیشتر شما را با مزیت و معایب کسب و کار های اینترنتی اشنا خواهیم کرد.

 

 

انواع کسب و کار اینترنتی

 

خب در این قسمت سعی دارم شما را با انواع کسب و کار اینترنتی اشنا کنم  . کسب و کار اینترنتی مدل های زیادی دارد که در ادامه به چندین مدل ان پرداخته ایم :

۱_افرادی که متخصص هستند و در زمینه ای تخصص دارند مثل یک برنامه نویس , مشاوره ها , یک درس خواص و… شما اگر در زمینه ای تخصص داشته باشید قطعا میتوانید یک کسب وکار اینترنتی پولساز و حرفه ای برای خودتان راه اندازی کنید . هرگز خودتان را دست کم نگیرید شما با توجه به تخصص و مهارت هایی که در هر زمینه دارید یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کنید .

 

۲_افرادی که صاحب کسب و کار هستند : اگر شما صاحب کسب و کار سنتی و یا فیزیکی هستید میتوانید ان را به یک کسب و کار اینترنتی تبدیل کنید . اگر شما صاحب یک کسب و کار فیزیکی هستید و کالا و محصولات فیزیکی ارائه میکنید خیلی راحت میتوانید ان را به یک کسب و کار انلاین تبدیل کنید . اگر کسب و کار فعلی شما به یک کسب و کار انلاین تبدیل بشود قطعا موقعیت بهتری برای موفقیت در کسب و کار خود دارید مثل فروشگاه های موبایل , کیف وکفش, لباس , ساعت , تابلو فرش و…که محصولات خود را به صورت اینترنتی میفروشند .

 

۳_افرادی که صاحب ایده هستند : اگر قطعا شما دارای یک ایده هستید قطعا آن را میتوانید در اینترنت پیاده سازی کنید .

مزایای کسب و کار اینترنتی

در این بخش شما را با مزایای کسب و کار اینترنتی اشنا خواهیم کرد و به شما میگیم که کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کار فیزیکی چه مزیت هایی دارد.

 

۱_بدون نیاز به سرمایه و هزینه بالا : یکی از مزیت های کسب و کار اینترنتی این است که به هیچ سرمایه بالایی نیاز ندارد شما در اکثر اوقات میتوانید یک کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه یا با کمترین هزینه ی ممکن را برای خودتان راه اندازی کنید .

 

۲_بازار هدف گسترده : یکی دیگر از مزیت های مهم کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کار های سنتی این است که بازار هدف بسیار گسترده ای دارد یعنی در کسب و کار های اینترنتی مخاطبان شما میتوانند از همه جا باشند بگذارید با مثالی واضح بیتشر برایتان توضیح بدهم :

 

فکر کنید شما یک فروشگاه لباس  در بازار تهران دارید حالا تمام مشتریان شما و افرادی که از شما خرید میکنند فقط از همان شهری هستند که شما در ان فروشگاه دارید ولی اگر فروشگاه شما اینترنتی باشد از تمام کشور از شما خرید میکنند . اگر کسب و کار شما آنلاین باشد قطعا بازار هدف گسترده تری خواهید داشت .

 

۳_عدم محدودیت زمانی در کسب و کار های اینترنتی : یکی دیگر از مزیت های مهم در کسب و کار های انلاین عدم محدودیت زمانی میباشد . برخلاف اینکه کسب و کار های سنتی دارای محدودیت زمانی میباشند یعنی در یک زمان و تایم مشخص شروع و تعطیل میشوند .کسب و کار های انلاین اصلا چنین نیستند .

اگر شما یک فروشگاه انلاین راه اندازی کنید هرگز تعطیل نمیشود و به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز باز است که این باعث میشود مشتریان شما به صورت ۲۴ ساعته از شما خرید کنند و کسب و کار شما هرگز تعطیل نشود .

 

۴_رئیس خودتان هستید :یکی دیگر از مزیت های شیرین کسب  و کار های اینترنتی این است که شما قرار نیست دیگر برای کسی کار کنید و خودتان رئیس خودتان هستید .

 

۵_همه چیز اتوماتیک است : پنجمین مزیت کسب و کار های اینترنتی این است که همه چیز به صورت اتوماتیک انجام میشود یعنی کاربران به سایت شما هدایت میشوند و محصول یا کالای مورد نظرشان را سفارش میدهند و هزینه را پرداخت میکنند که سفارشات انها به صورت کاملا اتوماتیک انجام میشود و اصلا نیاز نیست شما پشت سیستم خودتان باشید .

و…

معایب کسب و کار اینترنتی

در این قسمت سعی دارم شما را با معایب کسب و کار اینترنتی اشنا کنم . کسب و کار های اینترنتی علاوه بر مزایایی که دارند دارای یک سزی معایب نیز میباشند که در این بخش به مهمترین انها پرداخته ایم .

 

۱_ احتیاج به صبر و حوصله دارد :یکی از معایب کسب وکار اینترنتی این است که به صبر و حوصله احتیاج دارد . شما باید کسب و کار انلاین خود زمان بگذان بگذارید  . یکی از دلایلی که خیلی از افراد در کسب  و کار اینترنتی خود شکست میخورند این است که اصلا صبر و حوصله ندارند و این باعث شکست آنها در کسب و کارشان میشود . مقدار زمانی که شما باید برای کسب  و کار اینترنتی خود بگذارید بین ۱ الی ۳ ماه میباشد .

 

۲_نیاز به ایده و خلاقیت است : اگر میخواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق بشوید باید یک ایده ی خلاقانه و پولساز را انتخاب کنید . بهتر است شما با توجه به تخصص و علاقه ای که دارید یک ایده انتخاب کنید .

 

۳_کسب و کار های اینترنتی بسیار حساس تر از کسب و کار های سنتی میباشد .

 

تا به الان در این مقاله ی ” کسب و کار اینترنتی چیست ” با خیلی از موارد کسب و کار های اینترنتی آشنا شده اید و دیدید که کسب و کار های اینترنتی نسب به کسب و کار های فیزیکی چه معایب و مزایایی دارند .

 

 

سرمایه اولیه برای راه اندازیه کسب و کار اینترنتی چقدر است ؟

 

مقدار سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کار فیزیکی خیلی کمتر میباشد . شما خیلی راحت میتوانید با کمترین سرمایه ی ممکن یک کسب درامد اینترنتی واقعی برای خود داشته باشید به عنوان مثال : اگر شما بخواهید یک فروشگاه اینترنتی فروش لباس را راه اندازی کنید باید هزینه ی چندین میلیونی برای اجاره ی فروشگاه خود داشته باشید در صورتی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چنین نیست , شما با کمترین هزینه ی ممکن میتوانید یک فروشگاه اینترنتی برای خود راه اندازی کنیدو محصولاتتان را در اینترنت بفروشید . این میتواند یک مزیت بزرگ برای افرادی باشد که قصد دارند کسب و کار خود را به یک کسب و کار اینترنتی تبدیل کنند .

اگر قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کنید اما نمیدانید که باید از کجا شروع کنید توصیه میکنم حتما فیلم رایگان زیر را مشاهده کنید .(برای اطلاعات بیشتر بر روی نوشته ی زیر کلیک کنید)

 

نتیجه گیری :

در این مقاله پرداختیم به اینکه کسب  و کار اینترنتی چیست و چه مزایا و معایبی نسبت به کسب و کار فیزیکی دارد  . توصیه ما به شکا دوستان عزیز این است که اگر کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی نکرده اید حتما برای راه اندازی ان برنامه ریزی کنید . اگر محصولات فیزیکی دارید خیلی سده میتوانید ان ها را در اینترنت بفروشید و اگر محصولات فیزیکی ندارید میتوانید با توجه به علاقه و تخصصی که دارید از اینترنتی درامدزایی دائم داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *