دانستنی

کلمات کلیدی : بهترین روش های پیدا کردن کلمه کلیدی در سئو

انتخاب کلمه کلیدی یکی از مهمترین و اساسی ترین مرحله در سئو است. انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهمترین موضوعی است که هر سئوکار و هر کسی که بخواهد وب سایتش را برای گوگل بهینه سازی کند باید به درستی انجام بدهد.

یکی از دلایلی که باعث می شود خیلی از وب سایت ها در سئو سایت شان شکست بخورند این است که کلمات کلیدی مناسبی را برای سایتشان انتخاب نمی کنند. اگر قصد دارید که سایت تان را برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو بهینه سازی کنید پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب شما را با مهمترین روش های انتخاب کلمه کلیدی مناسب را در سئو آشنا کرده ایم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

کلمات کلیدی در سئو چیست؟

 

 

کلمه کلیدی یا keyword کلمه ایست که کاربران و مخاطبان برای پیدا کردن مطالب خود در گوگل و بقیه موتورهای جستجوگر جستجو می کنند.

در کل کلمه کلیدی معرفه محتوای یک سایت هستند. در واقع وقتی عبارتی را در گوگل و بقیه موتورهای جستجوگر سرچ میکنید در حال استفاده از کلمه های کلیدی هستید به عنوان مثال اگر می خواهید یک گوشی موبایل از اینترنت تهیه کنید عبارت هایی مثل” خرید گوشی”، “خرید موبایل”،” خرید گوشی سامسونگ” و… را سرچ می کنید که به تمام این عبارات هایی که در موتورهای جستجوگر سرچ میکنید کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی گفته می شود.

استفاده درست از کلمه کلیدی یکی از مهمترین مراحل سئو و بهینه سازی سایت است. کلمه کلیدی تان را باید به درستی انتخاب کنید. قبل از انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید تحقیقات کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید که در ادامه شما را با مهم‌ترین و موثرترین ابزارها برای انتخاب کلمه کلیدی آشنا می کنیم.

بهترین روش های و ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی

در این بخش قصد دارم شما را با بهترین ابزار ها برای انتخاب کلمه کلیدی آشنا کنم. با استفاده از این ابزار ها می توانید مناسب ترین و کاربردی ترین کلمه کلیدی برای  سایت تان را انتخاب کنید.

همانطور که گفتیم پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل سئو و بهینه سازی وب سایت است که باید به درستی انجام شود. در بسیاری از مواقع وب سایت ها در مورد محصولات و خدماتشان توضیحاتی را ارائه می‌دهند ولی افرادی که به دنبال این خدمات و محصولات هستند عبارات دیگری را جست و جو و سرچ می کنند.

اگر بتوانید برای سایتتان و محتواهایی که تولید میکنید کلمه کلیدی مناسبی را پیدا کنید شانس زیادی دارید تا مشتریانتان شما را راحت پیدا کنند. اگر محصول و خدماتی را ارائه می دهید که می خواهید مشتریانتان خیلی راحت شما را پیدا کنند باید از کلمه کلیدی مناسبی در سایت تان استفاده کنید. در ادامه قصد دارم شما را با اصلی ترین ابزارها آشنا کنم.

اولین ابزار: keyword planner

 

یکی از بهترین ابزارها برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب ابزار keyword planner است. ابزار کیبورد پلنر ابزاری است که توسط گوگل ارائه شده است و به شما گروهی از کلمات کلیدی مهم و پر رقابت را به شما نشان می دهد. این ابزار کلمه کلیدی ها را بر اساس مناطق، کشورها و همچنین تاریخ و زمان نشان می دهد.

برای استفاده از ابزار کیبورد پلنر در ابتدا باید ثبت نام کنید و سپس این ابزار را برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب تنظیم کنید.

 

بعد از اینکه داخل سایت keyword planner ثبت نام کردید بر روی گزینه Discover new keywords کلیک کنید.

در کادر مشخص شده کلمات کلیدی اصلیتون قرار تایپ کنید و روی گزینه GET STARTED کلیک کنید.  و در انتها کلمات کلیدی پیشنهادی را دریافت کنید.

دومین ابزار: kwfinder

یکی دیگر از بهترین ابزارها برای پیدا کرد کلمه کلیدی های پولساز ابزار kwfinder است.این ابزار به دلیل ماهیت بسیار جذاب و زیبایی که دارد جز یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است. با جستجوی کلمه کلیدی تان در این ابزار کلمات کلیدی مشابه را به شما معرفی می کند. ابزار  kwfiner  علاوه بر این که کلمات کلیدی مشابه را به شما معرفی می کند میزان سرچ و رقابت هر کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد.

تنها مشکلی که این ابزار دارد محدودیت در جستجوی کلمه کلیدی و محدودیت در نمایش تمام کلمه کلیدی مشابه است. اگر در این سایت ثبت نام کنید می‌توانید روزانه پنج عبارت کلیدی را جستجو کنید. بهتر است قبل از استفاده از این ابزار حتماً در این سایت ثبت نام کنید.

سومین ابزار: keywordtool.io

سومین ابزار برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب ابزار keyword tool io است. این ابزار این امکان را به شما می دهد کلمات کلیدی مناسبی را برای سایت تان انتخاب کنید. کار با این ابزار بسیار ساده است و هیچ محدودیتی در جستجوی کلمات کلیدی به شما نمیدهد. فقط محدودیت این ابزار این است که تعداد سرچ کلمات را به شما نمیدهد. این ابزار این امکان را به شما میدهد کلمات کلیدی پیشنهادی youtube  ، bing و… را به شما پیشنهاد می دهد(کلماتی که در این وبسایت ها جست و جو میشوند).

 

چهارمین ابزار: keyword explorer

 

 

چهارمین  ابزار keyword explorer سایت moz است. این ابزار اطلاعات بسیار مفیدی مثل priority, organic، CTR به شما می دهد. البته درصد سختی کلمه کلیدی را هم به شما نشان می دهد اما این درصد سختی در زبان فارسی اصلا دقیق نیست. کار با این نرم افزار بسیار ساده است و میتوانید عبارت کلیدی خود را در کادر کلمات کلیدی وارد کنید و جستجو را بزنید. البته این را هم بگویم که این ابزار در تعداد search محدود است.

پنجمین ابزار: seochat

سئو چت یک وب سایت بسیار کامل برای تحلیل و بررسی وب سایت هاست. این سایت یک ابزار بسیار جالب و متفاوت برای انتخاب کلمات کلیدی دارد. این ابزار کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل را ارائه می دهد. ابزار seo chat کلمات پیشنهادی زیادی را برای انتخاب کلمه کلیدی به شما نشان می دهد. می توان گفت یکی از بهترین ابزارها برای انتخاب کلمه کلیدی این ابزار است.

تنها عیب این ابزار نشان ندادن آمار دقیق کلمات کلیدی می باشد، اما عبارات کلیدی را به شما پیشنهاد میکند که توسط کاربران در گوگل سرچ می شود. ابزار seochat این امکان را به شما میدهد کلمه کلیدیتان تان را بر اساس سنجش سختی و رقابت دسته بندی می کند به عنوان مثال:

در تصویر بالا کلمه کلیدی ” کادو ولنتاین” را جستجو کردیم. که شامل ۳ level می باشد. level 1 کلمات کلیدی سخت، level 2 کلمات کلیدی متوسط و level 3 کلمات کلیدی راحت را شامل میشود.

سنجش سختی این ابزار نسبت به بقیه ابزار ها دقیق تر است. اما به این نکته توجه کنید برای اینکه بفهمید یک کلمه کلیدی چقدر سخت است باید آن را به صورت کامل تحلیل و بررسی کنید.

 

ششمین ابزار: google trends

یکی دیگر از ابزار ها که توسط خود گوگل ارائه می‌شود ابزار google trends می باشد. با استفاده از این ابزار میتوانید ترند کلمه کلیدیتان را مشاهده کنید. این ابزار در انتخاب کلمه کلیدی بسیار کمکتان می کند و میتوانید بهترین کلمه کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید.

ابزار گوگل ترندز علاوه بر اینکه ترند و نمودار کلمه کلیدی تان را به شما نشان می دهد، یکسری کلمات کلیدی پیشنهادی هم به شما نشان می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید مشاهده کنید که عبارات کلیدی تان بیشتر در چه شهر های جستجو می شود.

 

هفتمین ابزار: semrush

 

هفتمین ابزار برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب ابزار semrush می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید کلمه کلیدی های مناسبی را برای سایت تان انتخاب کنید. البته این سایت فقط برای پیدا کردن کلمات کلیدی نیست و امکانات زیادی را برای بررسی و تحلیل سایت در اختیارتان قرار می دهد.

هشتمین ابزار: wordstream

 

 

یک ابزار بسیار قدرتمند در جهت پیدا کردنکلمه کلیدی مناسب است. این ابزار دارای یک پایگاه داده بسیار قوی و قدرتمند است که بیش از ۱۰ میلیارد کلمه کلیدی را در پایگاه داده اش جمع آوری کرده است. این ابزار کلمه کلیدی های مرتبط با کلمه کلیدی اصلی تان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با استفاده از ابزارهای بالا می توانید کلمات کلیدی تان را انتخاب کنید. البته به همراه انتخاب کلمه کلیدی باید تحقیقات کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید. انتخاب کلمات کلیدی با تحقیق کلمات کلیدی متفاوت است.در انتخاب کلمه کلیدی شما کلمه کلیدی مورد نظرتان را برای سایتتان انتخاب می کنید اما در تحقیقات کلمات کلیدی با بررسی نیاز کاربر و تحلیل رقیبان و کاربران پولساز ترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب می کنید.

به عنوان مثال: ممکن است کلمه کلیدی را انتخاب کنید که بالای ۱۰۰۰ سرچ در ماه داشته باشد. اما در تحقیقات کلمات کلیدی، کلمات کلیدی را انتخاب می‌کنید که مشتریان شما از آن استفاده می کنند. اگر می خواهید تحقیقات کلمات کلیدی را به صورت کامل و جامعه یاد بگیرید و پولساز ترین کلمه و کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *