دانستنی

گوگل ادسنس چیست و کسب درآمد از آن چگونه است؟

گوگل ادسنس چیست و کسب درآمد از آن چگونه است؟

روش‌های زیادی برای کسب درآمد از ترافیک وب سایت وجود دارد. یکی از آنها تبلیغ محصولات و خدمات سایر کسب و کارهای مرتبط با محتوای وب سایت خودتان است. امروزه برنامه‌های تبلیغاتی زیادی به کسب درآمد کمک می‌کنند که محبوب‌ترینشان گوگل ادسنس است.

این برنامه تبلیغاتی در اواسط سال ۲۰۰۳ از جانب شرکت گوگل معرفی شد و در حال حاضر محبوب‌ترین برنامه تبلیغاتی در اینترنت است. وب مسترها و مالکان سایت با این ابزار می‌توانند از ترافیک سایت، کسب درآمد کنند. گوگل سالیانه ۱۰ میلیارد دلار به ناشران تبلیغاتی پرداخت می‌کند.

البته توجه کنید که این برنامه از زبان فارسی و اکانت های ایرانی پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین وب سایت شما باید به زبان‌های دیگری مثل انگلیسی، ترکی، عربی و غیره و برای مخاطبان خارجی درست شود. در مورد دریافت نقدی سود حاصل هم نمایش تبلیغات هم، برخی از افراد و شرکت‌ها در ایران، خدمات کسب درآمد از گوگل ادسنس را با کمک حساب‌های اعتباری در خارج از کشور فراهم نموده‌اند که می‌توانید از آن ها کمک بگیرید. اگر علاقه‌مند به تولید محتوا به زبان‌های دیگر و کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس هستید در این مقاله با ما همراه شوید.

فواید گوگل ادسنس

  • امروزه حجم زیادی از ناشران و تبلیغ کنندگان یعنی بیش از ۱۰ میلیون سایت در حال استفاده از گوگل ادسنس هستند.
  • ناشران و تبلیغ کنندگان در سطح بالای امنیتی مشغول به فعالیت هستند. گوگل به عنوان واسطه میان این دو جناح عمل کرده و به فکر شفافیت در کل این فرایند است. تمامی معیارهای ضروری قابل ردیابی درون اکانت Google Analytics هستند.
  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف محتوا در ادسنس میسر است. تبلیغ کنندگان در ادسنس از متن، تصاویر، تبلیغات HTML، تبلیغات ویدئویی و غیره در اندازه‌های مختلف استفاده می‌کنند. می‌توانید به عنوان ناشر تبلیغاتی، انواع و اشکال مختلف تبلیغات را مور بررسی قرار دهید. با این روش، پر درآمدترین نوع تبلیغ را پیدا می‌کنید.

نکته: اندازه‌های تبلیغات مورد استفاده به وسیله سایر تبلیغ کنندگان را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال طبق یکی از مطالعات انجام شده در این زمینه بیش از ۶۳ هزار نفر از مبلغان و ناشران محتوا، اندازه‌های ۹۰×۷۲۸  و ۲۵×۳۰۰ را بسیار مناسب و محبوب دانسته‌اند.

اندازه و جایگاه تبلیغات در گوگل ادسنس

عملکرد ادسنس چگونه است؟

کل این فرایند، بسیار ساده است. در ابتدا باید اکانت ادسنس بسازید؛ سپس کد کوتاهی را به صفحات وب سایت خودتان اضافه می‌کنید. در نتیجه گوگل هم تبلیغات هدفمند  و مرتبط با محتوای سایت یا کاربران را بر اساس الگوریتم‌ها و معیارهای خودش روی صفحه سایت شما به نمایش در می‌آورد.

پس از نمایش این تبلیغات، بازدید کنندگان از سایت شما روی این تبلیغات کلیک می‌کنند و درآمدزایی شما آغاز می‌شود. پرداخت گوگل ادسنس براساس کلیک (Cost-Per-click) و اشتراک درآمد (Revenue-Sharing) است. یعنی باید تا حد ممکن تعداد کلیک شدن تبلیغات قرار گرفته روی سایت خودتان را افزایش دهید.

نکته: برای گول زدن گوگل و افزایش ساختگی تعداد کلیک‌ها تلاش نکنید. بازدیدکنندگان را برای کلیک کردن تبلیغات تشویق نکنید. خودتان هم تبلیغات را کلیک نکنید! گوگل از سیستم پیچیده‌ای برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها استفاده می‌کند. اگر گوگل متوجه فعالیت مشکوک در وب سایت شما شود یا به کیفیت ترافیک و کلیک‌ها شک کند؛ اکانت شما را به حالت تعلیق در می‌آورد.

گوگل ادسنس چقدر درآمد برایمان به همراه دارد؟

گوگل به ازای کلیک روی تبلیغ، پول پرداخت می‌کند. ناشران تبلیغ، هزینه ۸۶ درصد از کلیک‌ها را دریافت می‌کنند (در مورد استفاده از ادسنس برای جستجو هم ۵۱ درصد از هزینه را دریافت می‌کنند).

حق کمیسیون شما تا حد زیادی به رقابت یا نرخ کلیک در موقعیت کاری جاویژه (Niche) وابسته است. در عمل حق کمیسیون به ازای هر کلیک از ۰/۲ دلار تا ۱۵ دلار متغیر است. در اکثر موقعیت‌های جاویژه کمتر از ۳ دلار به ازای هر کلیک پرداخت می‌شود. با این حال برخی از موقعیت‌های جاویژه بسیار سودآور هستند.

دو روش برای یافتن سودآورترین موقعیت‌های بازاری جاویژه وجود دارد:

  1. با ابزار CPC Map tool، میانگین هزینه به ازای هر کلیک را ارزیابی کنید:

موقعیتهای کاری جاویژه در ادسنس

با توجه به تصویر فوق سه بازار جاویژه در ایالات متحده شامل بیمه، آموزش آنلاین و بازاریابی و تبلیغات هستند. اگر می‌خواهید وبلاگ طراحی کنید پس این سه موضوع را تحت پوشش قرار دهید؛ چون برایتان بسیار مفید خواهند بود.

  1. با ابزار Keyword Magic tool نرخ هزینه به ازای هر کلیک (CPC) را برای کلید واژه خاصی مورد بررسی قرار دهید:

جستجوی کلید واژه در ادسنس

این ابزار بزرگترین پایگاه کلید واژه در جهان را در اختیار دارد (تا آگوست ۲۰۱۹ بیش از ۶/۱۴ میلیارد کلید واژه در آن به ثبت رسیده است). فقط باید کلید واژه (مثل adsense) را وارد کنید تا هزاران عبارت جستجوی مرتبط با CPC، حجم جستجو برای هر کدام و سطح رقابت برای این عبارت‌ها در اختیارتان قرار گیرد.

نکته: درآمد شما تنها به هزینه بابت هر کلیک در موقعیت جاویژه وابسته نیست. درآمد به عواملی مثل تناسب تبلیغات با علایق مخاطب، مکان قرارگیری تبلیغ روی صفحه و غیره هم وابسته است. پس به محتوای وب سایت، ظاهر و حسی که به مخاطب منتقل می‌کند؛ توجه کنید. جایگاه مختلف تبلیغ درون صفحه را هم مورد بررسی قرار دهید تا سودآورترین مکان را پیدا کنید.

سفارش طراحی سایت

ترافیک، پادشاهی می‌کند

در نهایت مهم‌ترین عامل کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس، حجم ترافیک وب سایت است. می‌توانید گران‌ترین موقعیت جاویژه در بازار و بهترین محل قرارگیری تبلیغات را انتخاب کنید. ولی اگر هیچ کسی به وب سایت شما سر نزند؛ این تلاش‌ها هم بی فایده می‌ماند. به خاطر بسپارید که تنها تعداد بسیار اندکی از بازدیدکنندگان روی تبلیغات کلیک خواهند کرد (برخی از وبمسترها نرخ کلیک یک تا دو درصدی را مناسب می‌دانند ولی هیچ آمار رسمی از جانب گوگل در این زمینه ارائه نشده است). به احتمال زیاد، درآمد کمتر از یک دلار به ازای هر کلیک عاید شما خواهد شد. حالا باید ببینید که برای رسیدن به درآمد مدنظرتان به چه مقدار ترافیک نیاز دارید. این امر نیازمند تولید مقدار محتوای با کیفیت و منحصر به فرد است.

از این رو طراحی سایت بر اساس موضوعی که اطلاعات زیادی در موردش دارید؛ کاری منطقی است. تولید محتوای با کیفیت در حوزه تخصص خودتان بسیار آسان و خوشایند است. از یک سایت ده صفحه‌ای انتظار تولید هزار دلار درآمد در یک ماه وجود ندارد. بهتر است قبل از ثبت اکانت در گوگل ادسنس، اول ۲۰ تا ۳۰ صفحه محتوا تولید کنید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

در نهایت . . .

به راحتی می‌توان با گوگل ادسنس کسب کسب درآمد کرد ولی به سرعت با این روش، ثروتمند نمی‌شوید. برای رسیدن به درآمد با ثبات، قواعد زیر را رعایت کنید:

  • در مورد موضوعات مورد علاقه و مطالبی که از آنها آگاه هستید؛ محتوا بنویسید.
  • به طور مرتب به تولید محتوا بپردازید تا گوگل، وب سایت شما را به روز و حاوی اطلاعات جدید تشخیص دهد.
  • گوگل را به وسیله کلیک‌های تقلبی، گول نزنید.
  • سودآورترین موقعیت‌های بازاری جاویژه را بررسی نموده و متناسب با آنها به تولید محتوا بپردازید.

این کارها باعث جذب ترافیک زیاد و کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس می‌شود. اگر به کسب درآمد از این طریق پرداخته‌اید یا برای این کار برنامه دارید، نظرات خودتان را با تیم کارلنسر در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *