دانستنی

۴ نکته برای مدیریت استخدام فریلنسرها

۴ نکته برای مدیریت استخدام فریلنسرها

به عنوان یک استارتاپ و کسب‌وکار تازه‌کار، ممکن است سرمایه کافی برای استخدام کارکنان تمام وقت موجود نباشد. در این حالت است که استخدام فریلنسر سودمند خواهد بود. در این جا نکاتی را ذکر می‌کنیم که چگونه بتوانید استخدام فریلنسرها را مدیریت کنید.

 

۱- قاطع بودن

به عنوان یک رئیس و کارفرما می‌دانید که چگونه کار را انجام شده می‌خواهید. به هنگام استخدام فریلنسرها سعی کنید تمامی جزئیات کوچکی که می‌خواهید در پروژه ببینید را ذکر کنید. به عوان مثال، اگر به طراح وب نگویید که دقیقا چه وب‌سایتی می‌خواهید، آن فریلنسر به جای شما تصمیم خواهد گرفت. این باعت سردرگمی و اتلاف وقت در بازبینی پروژه می‌شود. هم چنین می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد.

پیشنهاد ما این است که حتما مسائل مربوط به چارچوب زمانی، نیازمندی‌ها و انتظارات، توضیحاتی درمورد پرداخت و جزئیات پروژه را شرح دهید.

۲- پرداخت به موقع

برای شخصی که شغل ثابت دارد، داشتن چک ماهیانه بسیار سودمند است. برای فریلنسرها، پرداخت به صورت تصادفی انجام می‌شود بنابراین دریافت نکردن هر مبلغ پرداختی، اثرات سوئی بر سلامت مالی آنان می‌گذارد. به هنگام تعیین بودجه برای کسب‌وکار خود، هزینه پرداختی مربوط به فریلنسرها را نیز در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود بتوانید هزینه خدمات آماده شده را پرداخت کنید.

اولین موضوع شکایت هر فریلنسر، پرداختن نشدن به موقع دستمزد است. بازخوردهای بدی که از پرداختن نکردن به موقع دریافت می‌شود می‌تواند اعتبار کسب‌وکارتان را به مخاطره بیاندازد.

۳- دسترسی

مدیریت زمان چیزی است که باید از طرف کارفرما و فریلنسر درک شود. استخدام فریلنسرها بدین معنی نیست که شما تمام وقت به آنان دسترسی دارید. توجه داشته باشید که آنان اولویت‌های کاری و شخصی دیگری نیز دارند. فریلنسرها را با پیغام بمباران نکنید چرا که ممکن است برایشان محیط کاری نامطلوبی را ایجاد کنید.

۴- تحقیق

بدست آوردن اطلاعات در مورد سابقه شغلی فریلنسرها، برای کسب‌وکارتان بسیار سودمند است. تمامی فریلنسرها باید رزومه‌ یا پروفایلی از سوابق کاری خود داشته باشند. تمام قواعدی که برای کارمندان دائمی اجرا می‌شود، برای فریلنسرها نیز باید اجرا شود. این باعث می‌شود که با آگاهی انتخاب کنید.

فریلنسر قبلاً تحقیقات خود را در مورد کسب‌وکار شما انجام داده است، بنابراین شما نیز به هنگام رویارویی با آنان این کار را انجام دهید.

عوامل بسیاری هستند که در استخدام فریلنسرها باید مد نظر قرار دهید. به یاد داشته باشید که شما این کار را برای حفظ منافع کسب‌وکارتان انجام می‌دهید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *