دانستنی

۵ روش برای ایجاد محتوای اینستاگرامی جذاب و همه‌گیر

۵ روش برای ایجاد محتوای اینستاگرامی جذاب و همه‌گیر

در دنیای دیجیتالی امروز، صرف نظر از اینکه در چه نوع کسب‌وکاری هستید، درک اینکه در تجارت رسانه‌ای هم شرکت دارید مهم است.
این موضوع بدین معنی است که صرفنظر از آنچه به فروش می‌رسانید، در کسب‌وکاری نیز مشغولید که باید محتوای مربوط به حرفه‌ و صنعت خود را به مخاطب هدف خود برسانید.

دلیل این امر رسانه‌های اجتماعی هستند.

ظهور و رشد رسانه‌های اجتماعی به هر شخص این توانایی -و مسئولیت- را بخشیده که صرف نظر از بودجه، سن، جنسیت، ملیت یا هر فاکتور دیگری که سابقاً سبب محدودیت می‌شد، بتواند به مخاطب موردنظر خود دست یابد.

امروزه یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای شناساندن برند و رساندن پیام، اینستاگرام است.

اینستاگرام از زمان انتشار آن در ۲۰۱۰ رشد فزاینده‌ای داشته و به یکی از محبوبترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی موجود تبدیل شده است. ویژگی‌های ساده و سهولت استفاده و رابط کاربری جذاب آن اعتیادآور است. به محض پست کردن چیزی، درباره‌ی اینکه چقدر مردم آن را دوست داشته‌اند یا نه بازخورد دریافت می‌کنید.

روبن چاوز، کارآفرین سریالی، مشاور و کسی است که با برندهای بزرگ و کوچک کار می‌کند تا رویکرد رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را روش‌مند کند. حساب‌های رسانه‌های اجتماعی روبن بیش از ۲٫۵ میلیون فالوئر دارد. چاوز می‌گوید “من پنج تا هشت ساعت در روز را در طول دو سال گذشته صرف اینستاگرام کرده‌ام و چیزهای زیادی درباره‌ی ترقی صفحات و وایرال شدن مطالب یاد گرفته‌ام.”

در این پست ۵ چیزی را که چاوز آرزو می‌کند زمانی که آغاز به کار می‌کرد می‌دانست را می‌خوانید.

۱- درباره‌ی چیزی حرف بزنید که واقعاً به آن علاقه دارید.

چاوزمی‌گوید “بسیاری از مردم حساب اینستاگرام خود را کاملاً بر مبنای چیزهایی که سایرین در آن موفق بوده‌اند اما خودشان هیچ ارتباطی با آن ندارند، راه‌اندازی می‌کنند. این روش خوبی برای جذب فالوئر فراوان یا بنای یک جمعیت از حامیان پروپاقرص نیست. سایرین به سادگی فقدان علاقه و اصالت را حس می‌کنند.”

اگر کسب‌وکاری دارید، احتمالاً چیزی است که واقعاً به آن علاقه دارید. به هر طریق، مطمئن شوید اینستاگرام شما موضوعی را پوشش می‌دهد که با اشتیاق یا حداقل هوشمندانه درباره‌اش سخن می‌گویید.

۲-اصالت داشته باشید.

همانطور که چاوز می‌گوید “شبکه‌های اجتماعی مملو از اشخاص یا شرکت‌هایی است که تظاهر به چیزی می‌کنند که در واقع نیستند. یک مثال رایج که غالباً اتفاق می‌افتد این است که برندهای شخصی، ثروت ساختگی و مبالغه شده را نمایش می‌دهند. اگر واقعاً میلیونر نیستید، در اینترنت چنین تظاهری نکنید.”

از طرف دیگر، اگر هدف اصلی شما میلیونر شدن است برندی بسازید که آن را محقق کند. مثلاً، می‌توانید صفحه‌ی اینستاگرام خود را با مستند کردن سفر خود به سوی میلیونر شدن آغاز کنید. فرازها، فرودها، پیروزی‌ها، شکست‌ها، و…

“مردم دوست دارند پشت صحنه‌ی هر چیزی را ببینند خصوصاً کسی که قاطع است. حرف آخر: با خودتان و برندتان صادق باشید، و قطعاً پابرجا می‌مانید”

۳-داشتن ذهنیت “آیا باید این پست را به اشتراک بگذارم؟”

چاوز می‌گوید پرسیدن این سؤال به تنهایی می‌تواند کمک شایانی به حرکت رو به جلوی استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما بکند.
چاوز می‌گوید “من قبل از به اشتراک گذاشتن هر پستی این سؤال را از خود می‌پرسم: ” آیا اگر این پست را جای دیگری ببینم صادقانه آن را با یک دوست به اشتراک می‌گذارم؟” اگر جواب بله است، آن را پست می‌کنم. اگر جواب خیر است، این کار را نمی‌کنم.”

۴- مطالب درگیرکننده ایجاد کنید.

چاوز می‌گوید تنها راه ایجاد مداوم مطالب درگیرکننده این است که با مخاطب خود هم‌صدا شوید تا بدانید چگونه به زبان فالوئرهایتان سخن بگویید.”

او در ادامه می‌گوید “زمانی که اینستاگرام خود را شروع کردم، تنها به خاطر نفع شخصی خودم اندیشه‌های قدرت‌بخش را پست می‌کردم، زیرا مکانی را می‌خواستم که کلماتی را که برایم الهام‌بخش است را ببینم. من دانش‌آموز پیشرفت شخصی بودم. در نهایت به جذب مخاطبینی که بسیار شبیه خودم بوده‌اند رسیدم زیرا آن‌ها نیز مانند من دانش‌آموز پیشرفت شخصی بودند. آن‌ها کتاب‌های این‌چنینی بسیاری خوانده بودند و بسیاری از همان ارزش‌ها و ایده‌ها را به اشتراک می‌گذاشتند. به همین خاطر، من می‌دانستم چگونه به زبان آن‌ها سخن بگویم و با آن‌ها هم‌صدا شدم. کار ساده‌ای بود، زیرا با خودم نیز حرف می‌زدم.”

۵- ثابت قدم باشید.

ثبات و پایداری در هر چیزی کلیدی است. ثبات در دنیای پرسرعت اینستاگرام ضروری است. چاوز پیشنهاد می‌دهد که یک روش پست گذاشتن که خوب عمل می‌کند را بشناسید و از همان پیروی کنید. “این موضوع به نوع اینستاگرامی که دارید بستگی دارد و به طور تخمینی می‌تواند بین یک تا چهار بار در روز باشد. حساب‌های شخصی معمولاً زیاد پست نمی‌گذارند، در حالی که صفحات مربوط به کسب‌وکار یا متفرقه، اغلب بیشتر پست می‌گذارند.”

همچنین چاوز به شدت بر این باور است که با یک تم که یادآور برند شماست در انسجام باشید. مردم برای دیدن تصاویر زیبا در اینستاگرام هستند، اگر محتوای شما عکس نیستند، مطمئن شوید که گرافیک‌هایی با رزولوشن بالا پست می‌کنید، و تم بصری منسجمی داشته باشند.

رسانه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام توانایی و پلتفرم ایجاد یک برند را در اختیار ما قرار داده‌اند. امیدواریم این نکات از طرف کسی که برند و حساب‌های بزرگی را از هیچ ساخته است، برای شما ارزشمند و اثرگذار باشد.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *