دانستنی

۵ نکته در مورد برون‌سپاری برای کسب‌و‌کارهای کوچک

۵ نکته در مورد برون‌سپاری برای کسب‌و‌کارهای کوچک

 

شرکت‌ها، بزرگ یا کوچک، از برون‌سپاری به منظور تحقق بخشیدن به بسیاری از عملکردهای تجارت مورد نظر خود استفاده می‌کنند. بسیاری از کسب‌وکارها تا جای ممکن به برون‌سپاری عملکردهای خود می‌پردازند در حالی که سایر کسب‌وکارها به برون‌سپاری تعداد کمی از عملکردها و یا هیچ یک ازآن‌ها می‌پردازند. نکته‌ی کلیدی در تصمیم‌گیری در مورد این مسئله که آیا برون‌سپاری به عنوان یک راهبرد سنجیده برای تجارت محسوب می‌شود یا خیر، درک موضوع صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهبود کارایی عملیات است.

در بازار رقابتی امروز، شرکت‌ها باید بر روی هر دوی این جنبه‌ها متمرکز شوند تا بتوانند میزان سود خود را افزایش دهند. از طریق کسب مزایا در زمینه‌ی هزینه‌ها، کسب‌و‌کارهای کوچک می‌توانند از برون‌سپاری به عنوان یک نیروی کمکی عمده در دستیابی به اهداف استراتژیک خود بر اساس سود و اولویت‌های موجود در بازار استفاده کنند.

در تجزیه و تحلیل مزایا و هزینه‌ها در برون‌سپاری، ۵ عامل مالی و غیر مالی زیر میبایست مورد توجه و بررسی قرار بگیرند:

۱- صرفه‌جویی در هزینه‌ها

از لحاظ اقتصادی، برون‌سپاری باید به افزایش سود از طریق کاهش هزینه‌های عملیاتی بپردازد. این تجزیه و تحلیل می‌تواند نسبتا ساده باشد. آیا برون‌سپاری به کاهش یا حذف سرمایه‌گذاری بر روی هزینه‌های مربوط به کارکنان و تجهیزات منجر می‌شود؟ در کنار کاهش هزینه‌ها از طریق برون‌سپاری، کیفیت خدمات دریافت شده نیز باید مورد بررسی قرار بگیرند. کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها که به کاهش کیفیت منجر شود، نباید هیچ‌گاه به عنوان نتیجه‌ی به دست آمده از برون‌سپاری در نظر گرفته شود .

۲- تکنولوژی و منابع انسانی تامین‌کنندگان

تصمیم‌گیری در مورد برون‌سپاری باید تجزیه و تحلیل فناوری‌ها و منابع انسانی تامین‌کنندگان را نیز شامل شود. آیا یک تامین‌کننده از عهده‌ی تمام نیازهای برون‌سپاری یک شرکت در یک حوزه‌ی به خصوص برخواهد آمد؟ آیا تجهیزات و نرم افزارهای لازم به روز شده‌اند؟ و آیا کارکنان این تامین‌کننده به خوبی آموزش دیده‌اند و قادر هستند تا فعالیت‌های مرتبط با برون‌سپاری را با موفقیت به انجام برسانند؟ اگر فناوری‌ها و منابع در اختیار تامین‌کننده نتوانند از عهده‌ی تقاضا و نیازهای مربوط به عملکردهای برون‌سپاری برآیند، هدف این برون‌سپاری به سرعت با شکست روبرو خواهد شد.

۳- کیفیت و زمان‌بندی مناسب

کیفیت و زمان‌بندی مناسب به اندازه‌ی صرفه‌جویی در هزینه‌ها از اهمیت برخوردار است. اگر یک تامین‌کننده برون‌سپاری، در تحویل کار خود در موعد مقرر با شکست روبرو شود و کار او از کیفیت لازم برخوردار نباشد، هرگونه مزایای ناشی از کاهش هزینه‌ها، نتیجه‌ی عکس خواهد داشت. باید در مورد کنترل کیفیت برون‌سپاری تامین‌کنندگان و روند بازیابی پس از فاجعه، تحقیقات کافی صورت بگیرد. تصور کنید که اگر تامین کننده از معیار کنترل کیفیت ضعیفی برخوردار باشد و یا از هیچ برنامه‌ای به منظور رویارویی با مرحله‌ی بازیابی در صورت بروز فاجعه برخوردار نباشد، این شرایط می‌تواند چه تاثیری بر روی تجارت مورد نظر داشته باشند. یک تجارت نمی‌تواند با ریسک ایجاد وقفه در عملکردهای خود به دلیل مشکلات تامین‌کننده روبرو شود.

۴- عامل مزیت رقابتی

آیا یک تامین‌کننده می‌تواند به عنوان یک “شریک تجاری” برای شرکت محسوب شود به جای این که صرفا یک تامین‌کننده باشد؟ آیا این تامین‌کننده می‌تواند قابل اعتماد باشد؟ آیا این تامین‌کننده با شرکت مورد نظر به عنوان مشتری در اولویت خود رفتار می‌کند؟ آیا این تامین‌کننده به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در بازار به شرکت کمک می‌کند؟ آیا این تامین‌کننده قادر و آماده است تا برای کمک به شرکت در جهت دستیابی به موفقیت قدم‌های بزرگتر بردارد؟ با توجه به عملکرد برون‌سپاری، آیا تامین‌کننده می‌تواند به ارائه‌ی گزارشات دائمی در مورد میزان موفقیت و پیشرفت شرکت بپردازد؟ و در صورت افزایش تقاضا برای تجارت مورد نظر و یا در موارد اضطراری، آیا تامین کننده از قابلیت‌های فنی یا غیرفنی به منظور کنترل نیازهای فزاینده‌ی تجارت مورد نظر برخوردار است؟ یک تامین‌کننده باید قادر به افزایش منابع خود به نفع شرکت باشد.

۵- تمرکز بر روی شایستگی‌های اصلی کسب‌وکار

یکی از مزایای اصلی برون‌سپاری این است که به صاحبان و مدیران کسب‌و‌کار زمان داده شود تا بر روی جنبه‌های اصلی تجارت خود متمرکز شوند. برون‌سپاری به کاهش زمان صرف شده بر روی بخش‌های فرعی تجارت منجر شده و به صاحبان کسب‌و‌کار و مدیران اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را به عملکردهای هسته‌ای کسب‌و‌کار خود اختصاص دهند، که این مسئله بدین معناست که می‌بایست زمان کمی برای نظارت بر روی عملکرد یک تامین کننده صرف شود. وظیفه‌ی یک تامین‌کننده این است که به نتایجی که از قبل توافق شده است دست یابد.

برون‌سپاری، علاوه بر داشتن مزایای اقتصادی، می‌تواند با بهبود بخشیدن به عملکردها، افزایش دانش، برتری‌های فنی، کیفیت و زمان‌بندی مناسب به کسب‌وکارها کمک کند. برون‌سپاری قطعا می‌تواند در کسب‌و‌کارهای کوچک و به منظور دست یافتن به مزایای رقابتی مورد استفاده قرار بگیرد.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *