دانستنی

۶ نشانه که نشان می‌دهد فرد یک نارنجک اجتماعی است

۶ نشانه که نشان می‌دهد فرد یک نارنجک اجتماعی است

همه ما با این افراد آشنایی داریم. افرادی که به جای روبه‌رو شدن با آنها تلاش می‌کنید تا از آنان دوری می‌کنید، به جای تماس گرفتن پیام می‌دهید و زمان کمتری را با آنان سپری می‌کنید.
افرادی هستند که ما تمایل به معاشرت با آنان داریم و افرادی نیز هستند که مانند طاعون یا بمب از آنان دوری می‌کنیم. در بحث اجتماعی، یک نارنجک اجتماعی فردی است که هر زمانی ممکن است منفجر شود و بی‌نظمی ایجاد کند. این شخص را بین گروهی از افراد راه دهید و هرج و مرج را مشاهده کنید. نارنجک‌های اجتماعی افرادی سمی هستند که اگر به آنان اجازه دهید توانایی تأثیرگذاری بر شما را دارند.

اگر درباره ویژگی‌های آنان اطمینان ندارید، در اینجا شش نشانه این افراد را برای شما ذکر می‌کنیم:

۱- آنان از همه چیز شکایت می‌کنند.

برای عده‌ای هیچ چیز به اندازه کافی خوب نیست. اگر کیفی پر از پول به آنان بدهید، شکایت می‌کنند که بسیار سنگین است. آنان در هر چیز یک مورد منفی پیدا می‌کنند و این خسته کننده است.

۲- قضاوت می‌کنند.

قضاوت کردن نادرست نیست. هر روزه این کار را انجام می‌دهیم. زمانی این قضاوت نادرست است که بر اساس اطلاعات ناکافی باشد. افراد قضاوت کننده این کار را انجام می‌دهند؛ آنان به سرعت تصمیم می‌گیرند و بدون در نظر گرفتن تمام حقایق به نتیجه می‌رسند، شاید به این دلیل که تمایلی به گوش دادن ندارند.

۳- گوش نمی‌دهند.

در ارتباط با نارنجک‌های اجتماعی، در زمان گفت‌وگو با آنان و قبل از “انفجار”، کارکرد مداوم ذهنشان را می‌بینید؛ چراکه سخن شما را از قبل حدس می‌زنند. این اتفاق دارای دو معنی است: زمانیکه شما سخن می‌گویید آنان در حال فکر کردن هستند، که یعنی به شما گوش نمی‌دهند؛ و اینکه تنها چیزی که در ذهنشان است خودشان است. انفجار!

۴- انتقادی هستند.

عموماً انتقاد نوعی حمله به حساب می‌آید و بیان نقص، به کوچک کردن دیگران و بالا بردن خود کمک می‌کند. اگر چه بعضی انتقادات برای یادگیری و پیشرفت ضروری هستند، گاهی با شنیدن مداوم آن از یک فرد، این انتقاد سازنده به درد تبدیل می‌شود.

به یاد داشته باشید: هر چیزی زیادش بد است. اگر چیزی برای گفتن دارید، خوب است، اما به خاطر داشته باشید نکات منفی و مثبت را با هم متعادل کنید.

۵- برای خود متأسفند.

آنان افرادی هستند که همیشه شخص یا چیزی را برای سرزنش کردن پیدا می‌کنند؛ چه سیستم باشد، چه مدیریت و چه کمبود وقت. در واقع آنان قربانی هستند و از تفکر واکنشی رنج می‌برند. آنان به جای “نمی‌خواهم” از “نمی‌توانم” استفاده می‌کنند و به افراد منفی‌باف تبدیل می‌شوند که همه از آنان دوری می‌کنند.

۶- راز نگه‌دار نیستند.

چند بار شنیده‌اید “به من گفتند به کسی نگم، اما …” و دقیقا آنچه را قرار بود بیان نکنند، بازگو می‌کنند؟

دوستان همه چیز را به هم می‌گویند زیرا این کاری است که دوستان انجام می‌دهند. زمانی که از شخصی آشنا و یا دوستی غیر صمیمی می‌شنوید که چنین چیزی می‌گوید، به سرعت در می‌یابید که او بدترین راز نگه‌دار در دنیاست و توانایی‌اش در خبرچینی بسیار بالاست. از این افراد به کلی دوری کنید، چرا که زمانی که شایعات پخش شوند، جمع کردن آنان دشوار است.

افرادی که با آنان در ارتباطید، تأثیر مستقیم بر برند، ارزش‌ها، شخصیت شما در حال و آینده دارند. ارتباطات خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *