دانستنی

۶ نکته برای راه‌اندازی یک استراتژی بازاریابی ویدئویی

۶ نکته برای راه‌اندازی یک استراتژی بازاریابی ویدئویی

سازمان شما باید استفاده از ویدئو را به منظور مشارکت مخاطبان آغاز کند. این روش در ایجاد الگوهای جدید و جذب مشتریان راغب به شما کمک خواهد کرد. همچنین این روش قابل اندازه‌گیری است، بنابراین شما متوجه خواهید شد که آیا این روش برای شما موثر است یا خیر.

اما چگونه باید کار خود را آغاز کنید؟ کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ بسیاری وجود دارند که حتی پیش از آغاز کار خود، در میان تلاش‌های آن‌ها وقفه ایجاد شده است زیرا بسیاری از آنها نمی‌دانستند که اولین قدم در ایجاد یک استراتژی برای بازاریابی ویدئویی چه می‌تواند باشد.

بهتر است حدسیات را کنار بگذاریم و بر روی آنچه که باید در طول این سفر مهم و پرثمر مورد توجه قرار دهید، سرمایه‌گذاری کنیم. مزایایی که به دنبال این سرمایه‌گذاری به دست می‌آیند به اندازه‌ای ارزشمند هستند که مطمئنا نمی‌خواهید آن‌ها را از دست بدهید.

۱- منابعی را اختصاص دهید.

همه‌ی افراد نگران بودجه‌ی خود هستند. هر سازمانی سعی می‌کند تا کار بیشتری را با صرف هزینه‌های کمتر انجام دهد. اگرچه لازم نیست که شما هزینه زیادی را برای مجهز کردن سازمان به یک استودیو و یا استخدام کردن یک تیم ویدئویی، اختصاص دهید.

لازم است که محتوای کافی برای هر یک از مراحل مختلف مسیری که مشتریان طی می‌کنند تولید کنید و هر چند هفته یکبار یک ویدئوی جدید منتشر کنید. این روند ممکن است زیاده‌روی به نظر برسد، اما شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های هنگفت، به اختصاص دادن منابع درست بپردازید.

اگر بتوانید تنها بر روی یک استخدام سرمایه‌گذاری کنید، در این صورت یک فیلمساز، می‌تواند نقطه‌ی خوبی برای آغاز کار باشد. یک فیلمساز قوی می‌تواند به فیلمبرداری و تدوین تمامی فیلم‌های شما پرداخته و به تولید حداقل یک ویدئو در طول هفته بپردازد.

همچنین، شما نیاز به یک استودیوی رسمی و تجهیزات بسیار عالی ندارید. بلکه کیفیت در کار، از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما به غیر از کیفیت، اعتبار نیز حائز اهمیت است.

بازدیدکنندگان شما، توسط ویدئوهای بامزه، هوشمندانه و مفید تحت تاثیر قرار می‌گیرند نه به وسیله‌ی نورپردازی صحیح که در ویدئو به کار رفته است.

۲- در مورد داستانی که قصد ساختن ویدئو بر اساس آن را دارید، تصمیم بگیرید.

برای بیشتر سازمان‌ها، کمبودی در زمینه‌ی محتوای بالقوه‌ی ویدئوها وجود ندارد. در مورد مخاطبان خود و آنچه که می‌خواهید آن‌ها در مورد شما بدانند، فکر کنید.

اولین نکته در مورد یک ویدئوی خوب، ارائه‌ی یک شرح و توضیح در مورد فعالیت شرکت شما و اینکه شما چه کسی هستید، می‌باشد. سپس شما باید ویدئوی خود را بر اساس هر یک از مراحل بازاریابی، تولید کنید.

ویدئوهای جالب بسیاری از کمپین‌ها، می‌توانند در مورد مشکلات مردم به ارائه‌ی نکات بسیاری بپردازند و به برند شما ویژگی‌های انسان‌دوستانه ببخشد. ویدئوهای در ارتباط با دموی محصولات نیز می‌توانند به سرعت به آموزش مخاطبان پرداخته و به ایجاد اعتماد در مورد محصولات شما منجر شود.

مصاحبه با رهبران فکری و مشتریان می‌تواند برای مخاطبان شما الهام‌بخش باشد بنابراین ایجاد حس اعتماد، تنها چیزی نیست که شما باید انجام دهید بلکه دلیل انجام این کار نیز باید برای مخاطبان روشن کنید. و همانطور که خریداران در میان تیم فروش شما به مشارکت می‌پردازند، ویدئوهای شخصی نیز می‌توانند سبب بازگشت عناصر انسانی به فرآیندهای فروش دیجیتالی شوند.

۳- تنها به نمایش محصولات نپردازید.

توضیحاتی که در مورد محصولات شما ارائه می‌شوند از اهمیت برخوردارند، اما همیشه قانع‌کننده‌ترین داستان‌ها را برای مخاطبان ارائه نمی‌دهد. سعی کنید از طریق بیان داستان‌های موفقیت افراد، مشتریان را در سازمان خود مشارکت دهید. اجازه دهید تا شرکای شما در مورد تجارت و کسب‌وکار خود، و دلیل کار کردن با شما، صحبت کنند.

۴- ویدئوهای کوتاه تولید کنید.

همانطور که همه‌ی فیلم‌سازان ممکن است به این نکته اشاره کنند، تدوین کردن، به عنوان یکی از سخت‌ترین مراحل ساخت یک ویدئو محسوب می‌شود. تمام محتوای فیلمبرداری شما ممکن است عالی و بی‌نقص باشد. و تمام کارهای تیم شما ممکن است شگفت‌انگیز به نظر برسد. اما شما نمی‌توانید همه‌ی این موارد را در یک دقیقه فیلم بگنجانید.

متاسفانه، بازدیدکنندگان از مدت زمان محدودی برای توجه کردن به ویدئوهای شما برخوردارند، بنابراین شما باید زمان ویدئوهای خود را کوتاه نگه دارید.

همانطور که به ساختن ویدئوی خود ادامه می‌دهید، به بررسی تعداد بازدیدکنندگان بپردازید، سپس متوجه خواهید شد که آیا نیاز و تقاضایی برای تولید ویدئوهای طولانی‌تر و با محتوای عمیق‌تری وجود دارد یا خیر.

۵- هیچ گاه ویدئوی خود را با یک صفحه‌ی سیاه و خالی به پایان نرسانید.

اگر بازدیدکننده‌ی شما تا انتهای ویدئو را مشاهده کرده باشد، بهتر است او را با یک صفحه‌ی سیاه و خالی تنها نگذارید، بلکه به ارائه‌ی نکاتی در مورد آگاهی برای دسترسی به مطالعات موردی و تحقیقات مرتبط بپردازید.

در انتهای ویدئو، تماشا کردن یک ویدئو مشابه را پیشنهاد دهید و یا اطلاعات تماس را برای آشنایی بیشتر در اختیار بازدیدکننده قرار دهید. همچنین می‌توانید یک سوال برای رای‌گیری مطرح کنید تا به جلب توجه افراد بپردازید.

۶- اولویت‌بندی سنجش‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها

سنجش میزان عملکرد، تنها راهی است که به کمک آن متوجه شوید، آیا ویدئوهای شما با موفقیت روبرو شده‌اند یا خیر. همیشه به دنبال عواملی مانند تعداد بازدیدکنندگان نباشید. این عامل نمی‌تواند به تنهایی شما را به سمت عوامل پیشرفت بعدی سوق دهد.

در مورد چگونگی بازدید از ویدئوها و میزان مشارکت بازدیدکنندگان در این ویدئوها، به جمع‌آوری داده‌ها بپردازید. مدت زمان بازدید، تکرار بازدید و نرخ افت را نیز مورد بررسی قرار دهید. این داده‌ها به شما کمک می‌کنند که بدانید آیا این ویدئوها برای شما موثر بوده‌اند یا خیر.

قدرتمندترین ابزار این است که آمارهای به دست آمده را تا رسیدن به هر یک از بازدیدکنندگان دنبال کنید. تیم فروش شما می‌تواند به این سرنخ دست پیدا کند که که چه کسی تمام ویدئوها را تا پایان تماشا کرده است و چه کسی این ویدئوها را بعد از ۱۰ ثانیه قطع کرده است.

حدود ۱۰ سال پیش، بازاریاب‌ها در زمینه‌ی استفاده از رسانه‌های اجتماعی ترس و تردید داشتند. امروزه، هر شرکتی در دنیا، منابعی را به رسانه‌های اجتماعی اختصاص داده است. در برخی از این شرکت‌ها گروه‌هایی حضور دارند که بر روی این زمینه فعالیت می‌کنند.

ویدئو می‌تواند مرزی برای آغاز موفقیت‌ها باشد. چالش آغاز انجام این کار در مقایسه با مزایایی که به دنبال آن دریافت می‌کنید، بسیار ناچیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *