دانستنی

۷ مزیت شگفت‌انگیز رنگ‌آمیزی

۷ مزیت شگفت‌انگیز رنگ‌آمیزی

بدون شک همه شما می‌دانید که رنگ‌آمیزی برای بزرگسالان نوستالژی مهمی است. مداد‌شمعی و مداد‌رنگی دیگر تنها ابزار رنگ‌آمیزی در مدرسه نیستند- پدر، مادرها و افراد حرفه‌ای تمام طبقات جامعه مزایای نشستن پای یک کتاب رنگ‌آمیزی قدیمی را می‌دانند. اما رنگ آمیزی، فراتر از یک سرگرمی یا گذراندن بعدازظهر روز جمعه است، درواقع می‌تواند به روش‌های مختلف در زندگی‌تان سودمند باشد.

۱- می‌توانید مشکلات را به تدریج پشت سر بگذارید.

هر فردی در زندگی افکاری در سر دارد که آرزو می‌کند هیچگاه وجود نداشتند. رنگ آمیزی مشکلات را ناپدید نمی‌کند، اما حضور آنها را کمرنگ می‌نماید. روان‌درمانگر مشهور، کارل جانگ، به بیمارانش رنگ‌آمیزی را پیشنهاد می‌دهد چرا که معتقد است این کار “روندی درونی است که فرد از طریق آن به سمت تکامل رشد پیدا می‌کند.”
شاید رنگ‌آمیزی به تازگی به وسیله‌ای برای یادآوری گذشته تبدیل شده باشد، اما قرن‌هاست برای درمان کاربرد داشته است.

۲- می‌توانید ارتباطات اجتماعی بیشتری داشته باشید.

همانطور که مد‌های جدید به مرور همه‌گیر می‌شوند، افراد بیشتری روز‌به‌روز به هنر روی می‌آورند. از آنجاییکه رنگ‌آمیزی فعالیت خسته‌کننده‌ای نیست، می‌توان در حین صحبت با دوستان یا خوردن نوشیدنی موردعلاقه‌ی خود آن را انجام داد. با اینکه هرکسی در اینگونه جمع‌ها روی نقش خودش کار می‌کند، اما گویی همه روی یک پروژه‌ی‌ بزرگتر و با یکدیگر کار می‌کنند.

۳- استرس کمتری خواهید داشت.

همانطور که گفتیم، رنگ‌آمیزی کار مشکلی نیست. خیلی راحت است که با یک مداد شمعی یا مداد رنگی، نگرانی‌ها و دلواپسی‌هایتان را محو کنید. رنگ‌آمیزی نه تنها یک فعالیت ذهنی عالی است که به ذهن آرامش می‌بخشد، بلکه سطح استرس فرد را کاهش می‌دهد. بعلاوه، واکنش‌های افراطی فرد را در موقعیت‌های استرس‌زا در زندگی کم می‌کند.

۴- بیشتر تمرکز می‌کنید.

اگرچه رنگ‌آمیزی نیاز به مهارت و تلاش بخصوصی ندارد، اما توجه و تمرکز دقیقی می‌طلبد. از آنجاییکه در انجام این فعالیت بسیار متمرکز می‌شوید، از محیط پیرامون دور می‌شوید. تمامی عوامل خارجی کم اهمیت می‌شوند تا از این کار یک قطعه‌ی هنری زیبا بسازید. این کار همچنین روشی فوق‌العاده برای فرار از کسب‌وکار و زندگی روزمره و مسائلی از قبیل زنگ خوردن دائمی تلفن همراه است.

۵- خودتان را بروز می‌دهید.

رنگ آمیزی فعالیتی فردی بوده و روشی مناسب برای ابراز خود است. وقتی رنگ‌آمیزی می‌کنید در واقع چیزی را خلق می‌کنید که تنها با استفاده از قدرت ذهن شما ایجاد شده است. هیچ کسی از این ترکیب رنگ یا تکنیکی که شما برای رنگ‌آمیزی آن کاغذ سفید بکار برده‌اید استفاده نکرده است.

۶- توانایی‌هایتان را تقویت می‌کنید.

همانطور که گفته شد، رنگ‌آمیزی نیازمند دقت و تمرکز است. اما زمانیکه روی کاغذ تمرکز می‌کنید، در کنار مهارت‌های حرکتی باید از حس بینایی خود کمک بگیرید. اینکار هر دو نیمکره‌ی مغز را فعال کرده و به توانایی‌های مختلف قوت می‌بخشد. در واقع، عده‌ای بر این باورند که رنگ‌آمیزی ممکن است زوال عقل را در بزرگسالان به تاخیر انداخته و یا حتی از آن جلوگیری کند.

۷- می‌توانید در دکوراسیون خانه خود از آنها استفاده کنید.

با اینکه موارد دیگر این فهرست بسیار عمقی و مرتبط با احساسات، اجتماع و سلامت ذهن هستند، توجه به این نکته نیز مهم است که وقتی رنگ کردن را به پایان می‌رسانید در واقع هنر زیبایی را خلق کرده‌اید. هیچ دلیلی وجود ندارد که اثر هنری خود را روی دیوار قرار ندهید زیرا به زیبایی خانه می‌افزاید. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر به نظر برسد می‌توانید آن را قاب بگیرید. همانطور که گفتیم، اثر شما منحصر به فرد است، تا می‌توانید آن را به رخ بکشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *