دانستنی

۸ اشتباه فاحشی که کسب‌وکارهای کوچک در رسانه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند

۸ اشتباه فاحشی که کسب‌وکارهای کوچک در رسانه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند

پیدا کردن شخص یا شرکتی که فیس‌بوک، توئیتر یا لینکداین نداشته باشد مشکل است، اما شرکت‌های کوچک باید آگاه باشند صرف اینکه هرکسی از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند، آنها را به ابزارهای مفید بازاریابی بدل نمی‌کند. در حقیقت بدون درنظر گرفتن استراتژی هوشمندانه، صرف کردن منابع مالی و انسانی در رسانه‌های اجتماعی هزینه‌ی زیادی برایتان به دنبال داشته و موجب کاهش منابع و بازگشت سرمایه‌ی منفی خواهد شد.

۸ مورد زیر اشتباهاتی هستند که باید از آنها پرهیز کرد.

۱- انجام چندین کار بصورت همزمان

حضور در رسانه‌های اجتماعی نیازمند زمان و تلاش بسیار است. باید بطور مستمر با دیگران همراه باشید، و با پیام‌های محرک و بسیار آموزنده با آنها ارتباط برقرار کنید. اینکار در یک پلتفرم اجتماعی به اندازه‌ی کافی مشکل هست چه برسد به دو، سه یا بیست پلتفرم. کسب‌وکارهای کوچک زیرک، با توجه به اینکه منابع داخلی محدود دارند، در هر زمان روی یک پلتفرم تمرکز می‌کنند.

۲- نداشتن استراتژی متمایز

زمانی که شرکت‌ها اشتباه شماره ۱ را مرتکب می‌شوند، بدنبال مسیر کوتاه‌تر می‌گردند که اغلب بصورت انتشار یک محتوای مشابه در هریک از پلتفرم‌هایشان است. این کار اشتباه است، کاربران رسانه‌های اجتماعی از چندین پلتفرم استفاده می‌کنند، وقتی همان پیام مشترک را چندین جا بخوانند علاقه‌شان را از دست می‌دهند. برای هر پلتفرم یک استراتژی منحصر داشته باشید. این کار به کاربران دلیل روشنی می‌دهد تا شما را در پلتفرم‌های مختلف دنبال کنند.

۳- کنترل پیام

برخی شرکت‌ها به حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی بعنوان پلتفرم‌های تبلیغاتی نگاه می‌کنند که کاری اشتباه است. در رسانه‌های اجتماعی، اعتبار ارزش بالایی دارد. اعتراف به اشتباه، درخواست کمک و پاسخ به انتقاد مشکلی ندارد. بسیاری از شرکت‌های کوچک این موارد را ناخوشایند می‌دانند. اگر شما هم از همین گروه‌ها هستید، یا روش برخوردتان را تغییر دهید یا بدنبال روش دیگری از بازاریابی اینترنتی باشید.

۴- بخشیدن و بدست آوردن

بخشیدن و بدست آوردن مسیر موفقیت در رسانه‌های اجتماعی‌ست. این استراتژی به روحیه‌ی بخشندگی نیاز دارد. شرکت‌های کوچک زمانی در رسانه‌های اجتماعی موفق می‌شوند که با ارائه‌ی محتوای سودمند، انتشار محتوای دیگران و تسهیل آزمایش محصولات و خدمات خود برای مردم پا را فراتر گذاشته و به کمک آنها بشتابند.

۵- فروش بیش از حد

کاربران رسانه‌های اجتماعی فروشندگی با چرب زبانی و تحمیل فشار را دوست ندارند. درحقیقت، بسیاری از آنها از رسانه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنند تا از تجارت‌گرایی فرار کنند. برای فروش محصولات و خدمات خود تلاش بیش از اندازه نکنید، چرا که واکنش شدیدی در پی خواهد داشت. رسانه‌ی اجتماعی، “اجتماعی” ست. بهترین راه فروش، برقراری ارتباط با جامعه‌ی رسانه‌های اجتماعی و سپس معرفی ایده‌ای برای کار در کنار یکدیگر است.

۶- عدم فروش کافی

در مقابل مورد شماره ۵، یک اشتباه بزرگ دیگر وجود دارد، یعنی عدم تلاش کافی برای فروش از طریق رسانه‌های اجتماعی. این امر در نتیجه‌ی نداشتن استراتژی است. اگر رسانه‌ی اجتماعی را ابزاری برای ایجاد اعتبار و آگاهی از برند تلقی کنید، خوب است اما در بعضی موارد مجبورید اعتبار و آگاهی از برند را به فروش تبدیل نمایید. کسب‌وکارهای کوچک و باهوش به تدریج فعالیت‌های درآمدزایی خود را در حساب‌های کاربری موجود در رسانه‌ها افزایش می‌دهند؛ نه اینکه قبل از موعد مقرر، بلکه وقتی زمان مناسب برای تبدیل دارایی‌های “نرم” (دارایی‌های ملموس و ناملموسی همچون منابع انسانی، مهارت، دانش و برند) به سرمایه و پول نقد فراهم باشد.

۷- غفلت در تعیین معیار

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچکی که چندین سال در رسانه‌های اجتماعی حضور داشتند هیچ نمی‌دانند وضعیت کمپین‌شان چطور است. مشخصا، عدم ارزیابی کمپین‌ رسانه‌های اجتماعی منجر به هدر رفتن سرمایه و ناتوانی در بهبود اثربخشی آن کمپین می‌گردد. معیارهای کاربردی و معروف عبارتند از پیگیری برند، سهم اجتماعی محتوای شرکت، ترافیک مراجعه شده به وب‌سایت شرکت از سایت‌های مختلف در رسانه‌های اجتماعی و تعداد اعضای در تعامل که از طریق کامنت‌ها و پیام‌های مستقیم محاسبه می‌شوند، همچنین دیگر اقدامات قابل اندازه گیری. این معیارها کامل نیستند اما برای سنجش ایستایی، بهبود و عدم بهبود کمپین قابل اعتماد می‌باشند.

۸- قرار دادن تمام داشته‌ها در یک سبد اجتماعی

بازاریابی از طریق رسانه‌ اجتماعی برای شرکت‌های کوچک بسیار وسوسه انگیز است چرا که موانع مالی آن تقریبا صفر است، عضو شدن در آن رایگان بوده و سرمایه‌ی اصلی زمان است. هرچند، برای فرایند کسب درآمد، آگاهی از برند و ایجاد اعتبار، گزینه‌های دیگر بازاریابی اینترنتی نتایج بسیار بهتر و سریعتری فراهم می‌کند، مثل بازاریابی ایمیلی. شرکت‌ها می‌توانند گزینه‌های مختلف را آزمایش کنند. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند مسیری مقاوم باشند، اما اگر آزمایش نکنید متوجه آن نخواهید شد. بر همین اساس بودجه‌بندی کرده و پیشرفت کنید!

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.

هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید

مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :

۱- وارد سایت زیر بشید .

www.sarkala.com

۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید

۳-عضویت را بزنید

۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .

۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .

در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .

۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .

۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید

www.sarkala.com

۲- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید

۳- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنوید

۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید

۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *