دانستنی

۹ مزیت کار پروژه‌ای و فریلنسری برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ

اگر تصمیم گرفتید از کار تمام وقتتان به عنوان یک دیجیتال مارکتر استعفا بدهید یا به دنبال مسیر شغلی متفاوتی هستید و به انجام کار پروژه‌ای و فریلنس فکر می‌کنید، این مقاله برای شماست. فریلنسینگ یا کار آزاد، دورکاری و کارهای پروژه‌ای بعد از دوران پاندمی کرونا طرفداران بیشتری پیدا کردند. خیلی از افراد توانستند در چنین شرایطی پربازده‌تر و موفق‌تر عمل کنند و روز به روز هم به تعداد طرفداران فریلنسینگ اضافه می‌شود. اما به عنوان یک دیجیتال مارکتر، مزایای فریلنسری و انجام کارهای پروژه‌ای برای شما تنها به داشتن آزادی زمانی و مکانی محدود نمی‌شود. با ادامه مطلب همراه باشید تا با ۹ مزیت کار پروژه‌ای و فریلنسری برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

 

مزایای کار پروژه‌ای و فریلنسری برای دیجیتال مارکترها

فریلنسر بودن در هر حوزه کاری مزایا و معایب خاص خودش را دارد. به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ انجام کارهای پروژه‌ای و فریلنسری مزایای زیر را برایتان به همراه خواهد داشت.

۱. حق انتخاب نوع کار

به عنوان یک دیجیتال مارکتر گزینه‌های کاری زیادی برای انجام دادن به صورت پروژه‌ای یا فریلنس برایتان وجود دارد. بسیاری از شرکت‌ها چه در داخل و چه خارج از ایران ترجیح می‌دهند با یک دیجیتال مارکتر متخصص و باتجربه به صورت پروژه‌ای همکاری کرده و کارهای مربوط به این حوزه را برون سپاری کنند. یکی از مزایای کار فریلنسری برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ حق انتخاب نوع کار است. با وجود انتخاب‌های زیادی که پیش رو دارید می‌توانید انتخاب کنید که به عنوان یک کپی رایتر، متخصص شبکه‌های اجتماعی و یا هر حوزه مرتبط دیگری با شرکت‌های مختلف همکاری کنید.

۲. یادگیری مهارت‌های جدید

کار پروژه‌ای و فریلنسری فرصت خوبی است برای اینکه مهارت های خود را در حوزه تخصصی‌تان افزایش بدهید. همانطور که می‌دانید، یکی از بهترین روش‌ها برای متخصص شدن در هر حوزه‌ای، در کنار گذراندن دوره های تخصصی، تجربه عملی کار است. به عنوان یک دیجیتال مارکتر تمام وقت، شما تنها در یک حوزه محدود امکان رشد و پیشرفت دارید، اما به عنوان یک فریلنسر می‌توانید در هر حوزه‌ای تخصص کسب کرده و آن را عملا در حین انجام پروژه تقویت کنید. برای یادگیری مهارت‌های جدید نیاز به سرمایه زیادی ندارید، و در عین حال می‌توانید میزان درآمدتان را با کسب مهارت‌های جدید افزایش بدهید.

۳. کسب درآمد بیشتر

به عنوان یک فریلنسر محدودیتی برای کسب درآمد نخواهید داشت. این که میزان درآمدتان از کارهای پروژه‌ای و فریلنسینگ چقدر خواهد بود بستگی زیادی به انرژی و زمانی که به کارتان اختصاص می‌دهید دارد. برای اطلاع از مهارت‌های مورد نیاز و سطح درآمد یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌توانید سری به سایت های فریلنسری زده و یا صفحه آگهی‌های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ پروژه ای را برای بررسی شرایط استخدام فریلنسر ببینید.

با توجه به اینکه با انجام کار پروژه‌ای دستتان در انتخاب نوع و تعداد کارها بازتر است، می‌توانید منابع درآمدی متعددی داشته و سطح درآمدتان را افزایش بدهید. قیمت گذاری در این روش کاری به معیارهای مختلفی از جمله سطح تجربه، مشتریان قبلی، زمان انجام کار و غیره بستگی دارد و برای هر فردی متفاوت است.

۴. امکان انتخاب مشتری

به عنوان یک دیجیتال مارکتر تمام وقت، شما برای کارفرما کار می‌کنید، اما به عنوان یک فریلنسر می‌توانید خودتان انتخاب کنید که با کدام مشتریان کار کنید. به عنوان یک دیجیتال مارکتر فریلنس می‌توانید با مشتریانی کار کنید که مهارت‌های شما برایشان مناسب‌تر است. ممکن است شما در زمینه تولید محتوا قوی‌تر بوده و یا در حوزه سئو تخصص بیشتری داشته باشید، براساس اینکه چقدر مهارت و امکان انجام کار را دارید می‌توانید با مشتریان مناسب در ارتباط بوده و بسته به زمانی که دارید به انجام پروژه های کوچک و بزرگ بپردازید.

۵. شبکه سازی

شبکه سازی و گسترش ارتباطات حرفه‌ای در هر حوزه‌ای یکی از عوامل مهم موفقیت است. به عنوان یک دیجیتال مارکتر پروژه‌ای و فریلنسر شما این فرصت را دارید تا در حوزه‌های مختلفی (از تولید محتوا، بهینه سازی کلمات کلیدی و سئو گرفته تا توسعه وب) با شرکت‌ها و افراد مختلفی همکاری کرده و از این طریق شبکه حرفه‌ای خودتان را گسترش بدهید.

۶. افزایش خلاقیت

معمولا یکی از دلایلی که به افزایش رضایت کاری منجر می‌شود، امکان خلاقیت و انجام کارها به روشی نو و منحصر به فرد است. در حوزه دیجیتال مارکتینگ شما نیاز دارید که فرد خلاقی باشید. داشتن خلاقیت در کنار تخصص و مهارت، از ویژگی‌هایی است که باعث گرفتن پروژه‌های بیشتر و افزایش موفقیت به عنوان یک فریلنسر می‌شود.

۷. انجام همزمان چند پروژه

بازار کار دیجیتال مارکتینگ به صورت پروژه‌ای و فریلنس بسیار پرتقاضا است و در صورتی که شما در حرفه خودتان حرفی برای گفتن داشته باشید همیشه می‌توانید پروژه‌های بیشتری دریافت کنید. در صورتی که امکان انجام پروژه های متعددی را به طور همزمان داشته باشید می‌توانید درآمد بیشتری کسب کرده و شبکه حرفه‌ای تان را سریع‌تر گسترش بدهید.

۸. انجام کار در خانه

یکی از مزایای مهم فریلنسری برای اغلب افراد، امکان انجام کار در خانه و شناور بودن ساعات کاری است. به عنوان یک فریلنسر برای انجام کار محدودیت زمانی و مکانی (به جز تاریخ تحویل پروژه) ندارید و می‌توانید با لباس راحتی و در خانه خودتان کار را پیش ببرید!

۹. عدم محدودیت ساعات کاری

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد کار فریلنسری و پروژه‌ای را به تمام وقت ترجیح می‌دهند، امکان حق انتخاب ساعات کاری است. بسیاری از افراد در ساعات آخر روز بازدهی بیشتری دارند و نمی‌توانند صبح‌ها به خوبی کار کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و یا به طور کلی ترجیح می‌دهید آزادی بیشتری در انتخاب ساعت‌های کاری‌تان داشته باشید، این روش کاری برای شما بسیار مناسب است.

خلاصه مزایای کار پروژه‌ای و فریلنسری برای دیجیتال مارکترها

کار پروژه‌ای و فریلنسری در هر حوزه‌ای مزایا و معایب خاص خودش را دارد. اینکه انجام کار به این روش چقدر برای شما مناسب است، بستگی زیاد به میزان تجربه، ترجیحات فردی و حتی شخصیت خودتان دارد. به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ شما این امکان را دارید تا با انجام کارهای پروژه‌ای و فریلنسری مهارت و شبکه تخصصی‌تان را گسترش داده و خلاقیت و آزادی عمل بیشتری در انجام کارهای مرتبط با تخصص‌تان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *