اخبار اقتصادی

۱۰ سایت برتر فروشگاهی ایران ( ۲۰۲۱ ورژن ایرانی)‌

این روزها بازار خرید آنلاین چه در بین سازندگان فروشگاه اینترنتی و چه در بین خریداران حسابی داغ شده است، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم ۱۰ سایت برتر فروشگاهی ایران و عوامل اثرگذار بر موفقیت آنها را به شکلی مفصل بررسی کنیم. بنابراین با دنبال کردن این مطلب از رایان طرح شاید ایده های جالب برای راه اندازی و اداره هرچه بهتر فروشگاههای آنلاین به ذهنتان خطور کند.

ایده هایی که اگر برای اجرایی کردن آنها وقت نگذارید حتی می‌توانند در همان ابتدا در نطفه خفه شوند!! مانند صدها فروشگاه اینترنتی که حتی شاید شما برای یکبار هم نامشان را نشنیده باشید.

شاید هم نه، آنقدر تلاش به خرج بدهید که روزی برسد تا رقیب سرسخت بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین کشور شوید.

به هر حال معرفی برترین ها انگیزه ای شد تا ما رازهای موفقیت بزرگان بازار اینترنتی را با شما ب اشتراک بگذاریم. اگر چه تعداد سایت های فروشگاهی موفق کم نیست، اما تصمیم گرفتیم

بر اساس عوامل مختلفی از جمله تجربه کاربری خوب، میزان رضایت مشتری، میزان بازدید و فروش، بعلاوه برخی از شیوه های بازاریابی لیست خود را تکمیل کنیم، پس اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید ما را تا انتها همراهی کنید.

 

دیجی کالا

۱.دیجی کالا

شاید دیگر از شنیدن این نام در همه جا خسته شده باشید؛ زیرا احتمالاً شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد بارها درباره این غول فروشگاهی آنلاین شنیده‌اید!! اما خب چه بخواهیم چه نخواهیم، دیجی کالا بسیار پرقدرت تر از دیگر فروشگاه های آنلاین با فاصله زیاد از سایر رقبای خود در رده نخست برترین فروشگاههای اینترنتی ایران قرار دارد.

رتبه تک رقمی الکسای این سایت بیان کننده این ادعا است.

احتمالاً همه ما برای یکبار هم که شده آن هم محض کنجکاوی از دیجی کالا خرید کرده ایم. شاید هم برخی از ما پا را فراتر گذاشته و برای آتو گرفتن از این فروشگاه سفارش آنلاین داده‌ایم،

برای اینکه همه جا بگوئیم نه، دیجی کالا آن طور که همه می گویند خوب نیست!! اما خب رشد بالای این سایت فروشگاهی که چند سالی از جهش یکباره آن نگذشته است بر بسیاری از چنین ادعاهایی خط قرمز می کشد.

به هر حال آنچه مشخص است این است که هیچ فروشگاهی چه فیزیکی و چه آنلاین نمی تواند رضایت تمام خریداران و کاربران خود را فراهم کند. چون زمانی که فروشگاهی مشتریان زیادی دارد، طبعا با سلایق و علایق گوناگون مواجه است و هرچقدر هم که خوب عمل کند، نمی‌تواند به صورت دسته جمعی رضایت خریداران را به دست می آورد، زیرا بالاخره کسی پیدا می‌شود که از عملکرد آن ناراضی باشد.

بنابراین نه دیجی کالا و نه حتی در سطح بین المللی و قدر قدرت تر از آن سایت فروشگاهی آمازون هم توانایی جلب رضایت همگان را نخواهند داشت.

رمزگشایی موفقیت دیجی کالا

شاید برای خیلی از افراد خصوصاً کسانی که قصد دارند فروشگاه اینترنتی دست و پا کنند آگاهی از داستان موفقیت دیجی‌کالا خالی از لطف نباشد.
شاید باورتان نشود که بدانید جرقه تاسیس دیجی کالا از چه چیز بی اهمیتی شروع شد.! موضوعی که خیلی از ما می توانستیم از کنار آن ساده عبور کنیم. اما خب همین جرقه کوچک چند سال بعد باعث شد که دیجی کالا مثل بمب سر و صدا به پا کرده و حسابی برای خودش طرفدار پیدا کند.

دو برادر موسس دیجی کالا سایت خود را زمانی راه‌اندازی کرده بودند که از خرید دوربین عکاسی بی کیفیت خود که به جای دوربین اصلی به آن ها داده شده بود، شاکی بودند. این دو برادر تصمیم گرفتند که بستری را برای فروش کالاهای اورجینال با تشکیل یک گروه هفت نفره فراهم کنند.

این بود که سایت دیجی کالا را برای فروش محصولاتی مثل دوربین، تلفن همراه و برخی دیگر از کالاهای دیجیتال راه اندازی کردند. پس از آن بود که کم‌کم محصولات آن را گسترش دادند و فروشگاه مجازی کنونی را ایجاد کردند.
کنجکاوی ما برای آشنایی بیشتر با این مجموعه پرقدرت تا آنجا پیش رفت که با آمار خیره کننده ارزش کل این شرکت مواجه شدیم. طبق گزارش واشنگتن‌پست که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد،

گفته شده است که این فروشگاه روزانه بیش از ۳۰۰۰ سفارش ثبت می‌کند و همین امر باعث شده است که ارزش مالی دیجی کالا امروزه به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که حدود ۶ سال قبل این رقم توسط نشریه اکونومیست ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده بود.

با این اوصاف برای همه ما جالب است که بدانیم راز موفقیت این فروشگاه اینترنتی چه بوده است؟ اگر چه دلایل موفقیت این شرکت گسترده و بیشمار است، اما یکی از علت های اصلی آن بازاریابی به شیوه مارکت پلیس (تامین کالا از چند هزار فروشنده) و جلب رضایت مشتری است.

همین امر باعث شده است که دیجیکالا ماهانه با ۲۶ میلیون بازدید جزو پر مخاطب ترین فروشگاههای آنلاین ایران و خاورمیانه شناخته شود.

این روزها دیجیکالا را نمی‌توان یک فروشگاه اینترنتی معمولی دانست، بلکه به عنوان یک برند بسیار معتبر و شناخته شده دانست که توانسته ۲۰ درصد از سهام خود را ۱۰۰ میلیون دلار به شرکای خارجی بفروشد.

 

۲. کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.

هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید

مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :

۱- وارد سایت زیر بشید .

۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید

۳-عضویت را بزنید

۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .

۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .

در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .

۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .

۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید

۲- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید

۳- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنوید

۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید

۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد

فروشگاه اینترنتی زنبیل

 

۳. فروشگاه اینترنتی زنبیل

فروشگاه اینترنتی زنبیل هم توانسته است خود را در لیست ده تایی برترین فروشگاه های اینترنتی ارائه شده توسط رایان طرح قرار دهد. هدف ایجاد چنین فروشگاهی ارائه خدمات منحصر به فرد و جلب رضایت مشتری است. این فروشگاه اینترنتی هم مانند سایر فروشگاه‌های آنلاین یکسری خدمات مشخص را ارائه می دهد، اما یکی از ویژگی‌های خوب آن بهره مندی از چتر حمایتی مشتری است.

بر اساس این مزیت اگر مشتری محصول خود را از سایت زنبیل خریداری کند و در حین استفاده در مدت زمان گارانتی، محصول خریداری شده دچار نقص و یا خرابی شود، بدون نیاز به حضور در شرکت سازنده، توسط این فروشگاه حمایت می‌شود. کارشناسان زنبیل تا برطرف کردن مشکل پا به پای مشتری خواهد ماند. این خدمت زنبیل برای کسانی که از فروشگاه این شرکت خریداری می‌کنند، رایگان است. از طرفی زنبیل خدماتی را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که در صورتی که مشتری بتواند اثبات کند که وجه دریافتی توسط این فروشگاه برای کالایی خاص بالا بوده است، می تواند کالا را مرجوع و وجه پرداختی خود را به صورت کامل دریافت کند.

فروشگاه آنلاین زنبیل با شگردهای خاص خود توانسته است که رتبه ۳۶۵ الکسا را از آن خود کند. زنبیل با ارائه محصولات متنوع و تضمین قیمت کالا در کنار سایر خدمات خود در جهت رضایت مشتری توانسته توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کند.

بانه‌ دات کام

۴. بانه‌ دات کام، سایت برتر فروشگاهی ایران

بانه دات کام، سایت برتر فروشگاهی ایران است که توانسته بسیار پرقدرت در زمینه فروش لوازم خانگی فعالیت کند. این فروشگاه آنلاین نیز یکی از سایت‌های خوبی است که توانست روزانه ترافیک بالایی را جذب کند. همانطور که احتمالا شما هم متوجه شده اید فروشگاه بانه دات کام محصولات خود را از مرکز بانه استان کردستان به سایر نقاط کشور می فروشد.

سایتی که محصولات خود را به وسیله امتیاز بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری گارانتی کرده است. این روزها آنقدر قیمت لوازم خانگی سرسام آور شده است که هیچ کس دوست ندارد محصولی که بابت آن پول زیادی پرداخت کرده است، دچار کوچک‌ترین نقصی باشد. به همین دلیل شاید مردم کمتر رغبت به خریدهای اینترنتی لوازم خانگی از خود نشان دهد. اما اعتمادسازی بالای فروشگاه بانه دات کام شرایطی را برای مشتریان و خریداران لوازم خانگی فراهم کرده است که بدون دغدغه اقدام به سفارش محصول مورد نظر خود کنند.

امکان پرداخت وجه در محل، ضمانت کمترین قیمت روی هر محصول، ارائه لوازم خانگی صوتی، تصویری، زیبایی و سلامتیو و… با تضمین اصالت کالا، از جمله مزایای ایجاد شده توسط این فروشگاه اینترنتی است. اما هیجان انگیز ترین قسمت ماجرا زمانی است که شما می توانید از تخفیف های ویژه فروشگاه بر روی محصولات با خبر شوید و تا حتی تا۵۰ درصد زیر قیمت کالای خود را خریداری کنید.

 

فروشگاه اینترنتی مدیسه

۵. فروشگاه اینترنتی مدیسه

فروشگاه اینترنتی مدیسه یکی دیگر از برترین سایت های فروشگاهی کشور است. این فروشگاه آنلاین که با شعار دوست خوش سلیقه شما، اقدام به ارائه شیک ترین کالاها با تنوع بالا کرده، توانسته است رضایت کاربران را جلب کند. مدیسه از آن دکان های آنلاینی است که در اولین قدم راه اندازی خود اقدام به ارائه پوشاک به مخاطبان خود می کرد، اما رفته رفته بر تعداد و تنوع محصولات خود اضافه کرد. اگر دوست دارید از میزان محبوبیت این فروشگاه با خبر شوید، کافیست نگاهی به رتبه این سایت در ایران و جهان داشته باشید.

مدیسه توانسته است رتبه ۲۴۱۱ الکسا درجهان و مقام ۱۲۸ در ایران را کسب کند. بنابراین به جرأت می‌توان این فروشگاه را یکی از پربازدید ترین و موفق ترین فروشگاه آنلاین کشور دانست. اگر جزو آن افرادی هستید که دوست دارید لباس های خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید و از طرفی علاقه خاصی به پوشیدن لباسهای خاص، دوست داشتنی، برند و فاخر دارید می‌توانید مدیسه را در لیست فروشندگان معتبر خود قرار دهید.

هرچند فروش محصولات مدیسه به پوشاک ختم نمی‌شود و در زمینه دیگری مثل لوازم آرایشی بهداشتی و عطرو ادکلن نیز فعالیت می‌کند، اما این سایت اصالت خود یعنی فروش پوشاک با بهترین کیفیت را همچنان حفظ کرده است.
شما می توانید از همان بدو عضویت در این سایت از تخفیف در خرید خود بهره مند شوید و در کنار آن از سایر تخفیف‌ها استفاده کنید. رابط کاربری حرفه ای فروشگاه آنلاین مدیسه، سیستم جستجوی کالاهای پیشرفته، دسته بندی شیک و حرفه‌ای به علاوه ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب آن از سایر مزیت‌های این سایت محسوب می‌شود.

 

فروشگاه اینترنتی خانومی

۶. خانومی

خانمی نیز یکی از ۱۰ سایت برتر فروشگاهی ایران محسوب می شود. اگر از آن دسته خانم هایی هستید که علاقه زیادی به لوازم آرایشی و بهداشتی دارید پس فروشگاه آنلاین خانمی می تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. ششمین مورد از لیست ده تایی که توسط کارشناسان رایان طرح جمع‌آوری شده است، استور آنلاین خانمی است.
این فروشگاه دارای قابلیت های متفاوت و گوناگونی است و شرایطی را فراهم می‌کند که نیاز بانوان و علاقمندان به لوازم آرایشی و بهداشتی مارک داخلی و خارجی را تأمین می کند.

یقینا پوست و زیبایی افراد تاثیر فوق‌العاده‌ای در اعتماد به نفس و البته پرستیژ آنها دارد، استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت اورجینال می‌تواند این زیبایی را دوچندان کند. بنابراین بدون اینکه نگرانی بابت بی کیفیت بودن محصولات داشته باشید، می توانید محصولات خود را از فروشگاه آنلاین خانومی خریداری کنید. البته ما قصد نداریم تبلیغ هیچ فروشگاهی را انجام دهیم، اما از آنجایی که این سایت توجه زیادی به اصالت کالای خود و تاریخ مصرف آنها دارد، بنابراین توانسته است تا حدود زیادی گوی سبقت را از حریفان خود برباید و رضایت زیادی را در بین کاربران خود فراهم کند.

یکی از مزیت های فوق العاده این فروشگاه امکان دریافت تست کالا قبل از خرید به صورت اشانتیون است. ویژگی منحصر به فردی که برای هر کاربر می تواند فوق العاده جذاب باشد. بنابراین شاید یکی از راه های موفقیت خانمی تامین رضایت خریداران از راه های خاص و منحصر به فرد است که بازار خرید و فروش آنلاین حسابی به آن احتیاج دارد.
از دیگر مزیت های دوست داشتنی فروشگاه خانومی بسته بندی محصولات خریداری شده در جعبه های شیک و جذاب با پست رایگان است. ظاهراً سایت‌ خانومی به درستی دست روی نقطه ضعف کاربرانش گذاشته است. این شرکت محصولات خود را از بیش از ۲۵۰ برند داخلی و خارجی عرضه و به فروش می رساند.

فروشگاه اینترنتی پلازا

 

۷. فروشگاه اینترنتی پلازا

هفتمین سایت برتر فروشگاهی ایران که قصد معرفی آن را به شما داریم فروشگاه اینترنتی پلازا است. این مجموعه بیشتر از ۱۲ سال است که فعالیت خود را در فضای آنلاین شروع کرده است. محصولات پلازا به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال به مشتریان عرضه می‌شود. انواع دوربین، موبایل، لوازم جانبی موبایل و سیستم های کامپیوتری از جمله محصولات ارائه شده توسط این سایت است.

این فروشگاه اینترنتی کالاهای خود را از مشهورترین برندها انتخاب کرده و برای فروش در سایت قرار می دهد. از ویژگی قابل توجه پلازا تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت است. در صورتی که افراد یکی از محصولات آنها را بخرند اما به دلیل خاصی آن را مرجوع کنند، فروشگاه پلازا برای جلب رضایت مبلغ دریافتی را پس خواهد داد.

نکته جالبی که درباره این سایت وجود دارد قسمت نقد و بررسی تخصصی محصولات دیجیتال است.

فراهم کردن چنین موقعیتی برای افرادی که دوست دارند قبل از خرید حسابی تحقیق کنند و با کالای مورد نظر خود آشنایی کامل پیدا کنند بسیار متمایز کننده و فوق العاده محسوب می شود. این مسئله باعث می‌شود که افراد با دید باز تر و دقیق تر محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

۸. فروشگاه اسنپ مارکت

فروشگاه اسنپ مارکت نیز جزو ۱۰سایت برتر فروشگاهی ایران محسوب می‌شود. 

این سایت جایگزین فروشگاه آنلاین نام ‌آشنای بامیلو است. هفت سال پیش در سال ۹۲ بود که بامیلو کار خود را در فضای آنلاین آغاز کرد، اما در این اواخر با مشکلات متعددی مواجه شد که با توجه به شرایط کار آن به تعطیلی کشید.

 

با همکاری کردن شرکت های هایپر استار و اسنپ، فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت ایجاد شد که جایگزینی برای برند بامیلو بود. تمامی کاربران بامیلو پس از راه اندازی اسنپ مارکت به این سایت منتقل شدند. این فروشگاه مختص پایتخت ‌نشینان است و افراد می‌توانند محصولات سوپرمارکتی خود را با تخفیف های هایپر استاری فوق العاده از طریق اسنپ آنلاین در سریعترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

تنوع محصولات در این فروشگاه بسیار بالا است و اغلب خانواده‌ها می‌توانند تمامی نیاز های سوپر مارکتی خود را با استفاده از اسنپ مارکت برطرف کنند. برای شهری مثل تهران که از آلودگی هوا، هزینه های سرسام آور حمل و نقل و ترافیک سنگین برخوردار است، بهره مندی از چنین سایت فروشگاهی جذاب خواهد بود و در وقت و هزینه افراد صرفه‌جویی خواهد کرد.

اسنپ مارکت همانند دیجی کالا برای راحتی مشتریان خود، اپلیکیشنی طراحی کرده است تا افراد با برنامه ریزی بهتر در هر مکان و زمانی به محصولات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

 

سایت فروشگاهی موتن رو

۹. سایت فروشگاهی موتن رو

حتماً کنجکاو هستید که بدانید سایت فروشگاهی موتن رو در چه زمینه‌ای محصولات خود را عرضه می‌کند؟! موتن که جزو

سایت برتر فروشگاهی ایران بوده رو همانند فروشگاه خانومی در زمینه فروش لوازم آرایشی بهداشتی قدم برداشته است. بد نیست بدانید تنها چهار سال (۱۳۹۵) است که این سایت فعالیت خود را شروع کرده است، اما گفته می‌شود در همین مدت زمان کوتاه توانسته حدود یک سوم فروش اینترنتی محصولات آرایشی بهداشتی را به خود اختصاص دهد.

بسته‌بندی‌های این سایت بسیار متنوع بوده و طیف وسیعی از محصولات را برای سه گروه زنان، مردان و کودکان تشکیل می‌دهد. یکی از نقاط قوت سایت موتن رو تجربه کاربری لذت بخش و کاربرپسند آن است که باعث شد تنها دو سال پس از شروع فعالیتش بتواند جایزه برترین سایت فروشگاهی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی را در جشنواره وب و موبایل ایران کسب کند.

کاربران می‌توانند محصولات اورجینال مورد نظر خود را با خیال راحت از این سایت تهیه کنند و یا با استفاده از مجله اینترنتی موتن رو اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهند.

سایت برتر فروشگاهی ایران لیون کامپیوتر

۱۰.سایت برتر فروشگاهی ایران لیون کامپیوتر

دهمین سایت برتر فروشگاهی ایران لیون کامپیوتر است. همان‌طور که حتماً هم از اسم این فروشگاه متوجه شده اید، این سایت در زمینه فروش محصولات دیجیتالی مثل کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت به همراه تجهیزات شبکه، ماشین های اداری و … فعالیت می‌کند.

این سایت نماینده رسمی برخی از محصولات داخلی و خارجی محسوب می‌شود. یکی از ویژگی خاصی که این فروشگاه در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، مهلت تست یک ماهه محصول است. این یک مزیت فوق‌العاده برای یک فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود که باعث جلب رضایت بیشتر کاربران خواهد شد.

از دیگر امتیازات خاص این فروشگاه داشتن تالار گفتگو است که در آن صدها نفر در زمینه کامپیوتر و دیگر محصولات موجود در سایت لیون کامپیوتر به بحث و بررسی می‌پردازند و حتی می‌توانند محصولات دست دوم خود را از این طریق به دیگران و یا خود سایت لیون به فروش برسانند.

نتیجه گیری

در این مطلب از رایان طرح شما را با ۱۰ مورد از فوق العاده ترین سایت هایسایت برتر فروشگاهی ایرانآشنا کردیم. اگرچه دیجی کالا نسبت به سایر فروشگاه ها پیشتاز عرصه فروش آنلاین است

اما این به آن معنا نیست که کسانی که ایده های خاص و انگیزه فعالیت دارند، نمی‌توانند در محیط آنلاین به موفقیت برسند. زیرا این فضا آنقدرها متنوع و گسترده است که همیشه جا برای ایده های نو و جدید وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *