دانستنی

۱۰ ایده جذاب برای کسب درآمد نوجوانان؛ از تدریس تا کار در فست فود

۱۰ ایده جذاب برای کسب درآمد نوجوانان؛ از تدریس تا کار در فست فود

10 ایده جذاب برای کسب درآمد نوجوانان؛ از تدریس تا کار در فست فود

برای پیدا کردن شغل و کسب درآمد نوجوانان راه های زیادی وجود دارد. در ادامه قصد داریم چند نمونه کسب و کار خانگی برای نوجوانان را به شما معرفی کنیم. البته کسب درآمد دانش آموزی فقط به کار در خانه محدود نمی‌شود و نوجوانان می‌توانند کارهای بیرون از خانه هم انجام بدهند.

با ورود به دوران نوجوانی، به سن مسئولیت پذیری و تلاش برای استقلال مالی خواهید رسید. در این دوران ممکن است به فکر کسب درآمد بیفتید و با آن وسایل دلخواهتان را خریداری کنید یا به گردش و تفریح بروید. اگر آینده نگر باشید، ممکن است بخواهید درآمد داشته باشید و آن را پس انداز کنید و برای خرید خودرو یا مخارج دانشگاه مبلغی را از قبل در نظر گرفته باشید. برای این کار انجام مشاغل مختلف می‌تواند کمک کننده باشد.

۱۰ ایده جذاب برای کسب درآمد نوجوانان

در ادامه با چند پیشنهاد به عنوان شغل برای نوجوانان همراه شما خواهیم بود.

۱. پخش تراکت

teenager jobs/کسب درآمد برای نوجوانان

پخش تراکت یکی از راه‌های تبلیغات است که بسیاری از مشاغل از آن استفاده می‌کنند. این روش تبلیغات به صورت آفلاین انجام می‌شود؛ پس برای انجام آن به تعدادی نیروی کار نیاز است. از طرف دیگر انجام این کار به آموزش یا کسب مهارت خاصی نیاز ندارد. بسیاری از صاحبان کسب و کار برای پخش تراکت‌های خود ترجیح می‌دهند از نیروی کار نوجوانان بهره گیرند. از این کار می‌توان به عنوان یکی از پر درخواست‌ترین راه های کسب درآمد نوجوانان نام برد.

پخش تراکت معمولا در مکانی نزدیک به آن کسب و کار انجام می‌شود، برای مثال تبلیغات یک بوتیک، در مجاورت بوتیک یا چند قدم عقب‌تر انجام می‌شود. بدین وسیله دریافت کننده تراکت فرصت نگاه احتمالی به آن و مراجعه برای خرید را خواهد داشت. روش دیگر پخش تراکت مراجعه به درب منازل و پخش آن‌ها است.

۲. کار در خرده فروشی ها

teenager jobs/روش های کسب درآمد برای نوجوانان

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد دانش آموزان و نوجوانان کار در خرده فروشی‌ها به عنوان فروشنده و شاگرد است. فروش اجناس یا کمک به چیدن قفسه‌ها و کارهایی از این قبیل افرادی پرانرژی نیاز دارد. نوجوانانی که به تازگی به سن مسئولیت پذیری وارد می‌شوند و شوق کسب درآمد دارند گزینه مناسبی برای انجام این گونه کارها هستند.

امروزه با غیر حضوری شدن مدارس و با تعطیلی مدارس در فصل تابستان این کار متقاضی زیادی دارد و یکی از مزایای آن لحاظ کردن تخفیف اجناس برای کارکنان خود است که نوجوانان را برای انجام آن مشتاق‌تر می‌کند. یکی دیگر از مزایای این کار برای نوجوانان سرو کار داشتن با افراد گوناگون در سنین مختلف و سلیقه‌های متفاوت است که با انجام این کار علاوه بر کسب درآمد قادر خواهند بود خوش برخوردی و پر انرژی بودن را تمرین کنند.

۳. کار در کارواش

روش های کسب درآمد برای نوجوانان

کار کردن در کارواش برای نوجوانان علاقه مند به خودرو که به دنبال کسب درآمد و در کنار آن تجربه در این زمینه هستند، می‌تواند بسیار جذاب باشد. این شغل بسیار انعطاف پذیر است؛ به این ترتیب که نوجوانان آزادی بیشتری برای انتخاب ساعت‌هایی که می‌خواهند کار کنند دارند. اما در کنار این آزادی باید بدانند که مسئولیت بزرگی را قبول خواهند کرد؛ زیرا باید مطمئن باشند حین کار صدمه‌ای به خودرو نمی‌زنند و یا بر روی بدنه آن خراش ایجاد نمی‌کنند. نوجوانان با پرداختن به این کار می‌توانند یک شغل کم خطر را تجربه کنند و در صورت گذاشتن زمان کافی، درآمد معقولی داشته باشند.

۴. نگهداری از حیوانات خانگی

teenager jobs/کسب در آمد در نوجوانی

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد نوجوانان که به خصوص در مناطق اعیان نشین کلانشهرها بیشتر دیده می‌شود، نگهداری از حیوانات خانگی کسانی است که فرصت کافی برای این کار ندارند. در این کار نوجوانان باید حیوانات خانگی را به بیرون از منازل برده و ساعاتی آن‌ها را بگردانند یا در صورت مسافرت کاری یا تفریحی صاحبانشان، تا بازگشت آن‌ها به صورت تمام وقت از حیوانات خانگی نگهداری کنند. این کار برای نوجوانان علاقه مند به حیوانات و گشت و گذار در بیرون از منزل، می‌تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد.

۵. کار در فست فود

teenager jobs/راه های کسب درآمد برای نوجوانان در خانه

بسیاری از نوجوانان می‌توانند با توجه به حداقل سنی که برای این کار در نظر گرفته می‌شود، آن را انجام دهند. برخی از صاحبان این گونه مشاغل حاضرند نوجوانانی که سابقه کاری در این زمینه ندارند را نیز به کار مشغول کنند. برای موفقیت در این گونه مشاغل نوجوانان باید به سرو کار داشتن با افراد مختلف علاقه داشته باشند و همچنین مطمئن باشند که می‌توانند کارها را سریع انجام داده و مشتریان را معطل نگذارند.

۶. کسب و کار خانگی برای نوجوانان

teenager jobs/کسب و کار خانگی برای نوجوانان

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین شیوه‌های کسب درآمد در نوجوانی، راه اندازی یک کسب و کار کوچک در آخر هفته‌ها با همکاری دوستان است. در این نوع مشاغل تعدادی از نوجوانان با همکاری و مهم‌تر از آن هم فکری یکدیگر وظایفی را به عهده گرفته و آن‌ها را انجام می‌دهند. برای مثال نوجوانان می‌توانند یک نوع از صنایع دستی که به ساخت آن علاقه مند هستند را انتخاب کرده و با ساخت و فروش آن کسب درآمد کنند.

۷. کسب درآمد دانش آموزی با تدریس

teenager jobs/کسب و کار برای دانش آموزان

تدریس هم به نوعی کسب و کار خانگی برای نوجوانان محسوب می شود. نوجوانانی که به تدریس علاقه مند هستند می‌توانند به همکلاسی‌های خود یا افراد کوچک‌تر درس‌هایی که در آن‌ها توانایی آموزش دادن دارند را بیاموزند. از مزیت‌های این کار می‌توان به آزادی در انتخاب زمان و مکان تدریس، انتخاب درسی که در آن تخصص بیشتری دارند و سادگی کار اشاره کرد. البته قبل از انجام این کار باید از توانایی‌های خود و توانایی در انتقال مطالب مطمئن شد. این روزها که اکثر کلاس‌ها به صورت آنلاین هستند، تدریس یکی از راه های کسب درآمد برای نوجوانان در خانه است.

۸. تولید محتوا

teenager jobs/شغل های پردرآمد برای نوجوانان

یکی دیگر از زیرشاخه‌های کسب و کار خانگی برای نوجوانان تولید محتوا است. برای مثال نوجوانان با توجه به راه اندازی و اجرای راحت‌تر وبلاگ نسبت به وبسایت، می‌توانند وبلاگ شخصی خود را راه اندازی کرده و با درج مطالب و پذیرفتن آگهی و تبلیغات کسب درآمد کنند.

با درج مطالب متنوع نوجوانان می‌توانند کاربران مختلفی را به خواندن مطالب خود ترغیب کرده و با افزایش بازدیدکنندگان، تبلیغات فروشگاه‌های اینترنتی را در وبلاگ خود درج کنند. همچنین نوشتن مطلب برای سایت‌های دیگر یا گردآوری مطالب نیز می‌تواند در این دسته از مشاغل قرار گیرد. تولید محتوا می‌تواند یک کسب و کار برای دانش آموزان و البته کسب و کار خانگی برای نوجوانان به شمار آید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

۹. اینفلوئنسری

teenager jobs/کسب درامد اینترنتی برای نوجوانان

با گسترش روز افزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، نوجوانانی که دارای پیج اینستاگرامی با تعداد فالوور‌های زیاد هستند، می‌توانند از پیج خود برای کسب درآمد استفاده کنند. بسیاری از مشاغل اینترنتی علاقه مند به تبلیغ کسب و کار و محصولات خود از طریق اینفلوئنسر‌ها هستند. در این کار نوجوانان در پیج خود تجربه استفاده از آن محصول را عنوان کرد

۱۰. تایپ و صفحه بندی

teenager jobs/کسب درآمد دانش آموزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *