دانستنی

۱۰ روش کسب درآمد آنلاین برای دانشجویان

امروزه، ما در جهانی زندگی می کنیم که هر کسی قبل از دریافت مدرک دانشگاهی می تواند شروع به کسب درآمد از خانه‌ی خود کند.یکی از بهترین دوره های زمانی برای شروع کسب و کار اینترنتی دوران دانشجویی است، دوره ای که در کنار درس خواندن فرصت گشت و گذار در دنیای کسب و کار اینترنتی و ایده های مختلف برای شما وجود دارد.

کسب و کار اینترنتی برای دانشجویان یکی از دغدغه های بزرگ برای دانشجویانی است که قصد دارند در کنار درس و تحصیلات خود کسب و کار اینترنتی با درآمد دائم داشته باشند.برای اینکه خیلی از دانشجویان به فکر کسب درآمد اینترنتی  هستند و می خواهند درآمدزایی کنند این مطلب را نوشته ایم تا یک کمک بزرگ بین دانشجویان کنیم . توصیه می کنم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید .

می توان گفت این ۱۰ روش که در ادامه به شما معرفی می کنیم جز پردرآمدترین کسب و کار اینترنتی برای دانشجویان در ایران است . شما اگر با توجه به علاقه و تخصص خود یکی از این ایده ها را انتخاب کنید و ادامه دهید قطعاً می توانید به درآمد بالایی در ماه برسید.

۱۰ روش کسب درآمد آنلاین برای دانشجویان

۱- کسب درآمد از تخصص و مهارت خود

اولین و پردرآمدترین روش کار اینترنتی برای دانشجویان , کسب درآمد از تخصص و مهارت خود می باشد . شما می توانید با توجه به تخصص و مهارتی که دارید به درآمدهای نجومی و بسیار بالا در ماه به رسید .در این مدل اطلاعات و تخصصی که دارید را به فایل های آموزشی مثل مقالات , کتاب های pdf , پادکست ها , ویدیو ها تبدیل میکنید و با فروش آنها درآمدزایی خواهید کرد .کسب درآمد از این مدل بسیار بالا و با دوام است . شاید فکر کنید که چه کسی قرار است محصولات و دوره های شما را تهیه کند و بخرد ?

خیلی از افراد هستند که قصد دارند در جایگاهی که شما قرار دارید قرار بگیرند و با ارائه خدمات و محصولات به این افراد می توانید درآمد بالایی را در ماه کسب کنید .فروش اطلاعات از طریق اینترنت یکی از پردرآمدترین کسب و کارها در جهان می باشد.

فروش اطلاعات یعنی اینکه شما تخصص و مهارت خود را در قالب فایل های آموزشی قرار دهید و درون اینترنت بفروشید . افراد زیادی هستند که با فروش دوره های آموزشی خود به درآمدهای میلیونی و یا چند صد میلیونی در ماه رسیدند. بنده پیشنهاد می کنم همین ایده را شروع و عمل کنید , برای این کار شما به یک وب سایت نیاز دارید .

در اولین قدم باید یک وب سایت برای خود راه اندازی کنید که برای طراحی و راه اندازی سایت به هیچ دانش و علم برنامه نویسی نیاز ندارید و در کمتر از یک ساعت می توانید یک وب سایت کاملا حرفه ای و تخصصی برای خودتان را اندازی کنید .اگر در این زمینه همین حالا فعالیت خودتان را شروع کنید در ۲ الی ۳ ماه دیگر می توانید به درآمد بسیار بالایی برسید . درآمدی که از طریق این مدل کسب می کنید کاملا اتوماتیک و خودکار است و نیازی نیست شما برای کسی کار کنید .

فقط به این نکته توجه کنید که کسب و کار اینترنتی یک شغل یک شبه پولدار شدن نیست و اگر قرار است شما با این مدل به درآمد بالایی در ماه رسید حداقل باید ۲ تا ۳ ماه برای کسب و کارتان زمان بگذارید.

اگر برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی مشکلتان طراحی سایت است اصلا نترسید همانطور که گفتیم , برای راه اندازی یک وب سایت اصلا به کدنویسی و برنامه نویسی نیاز ندارید و خیلی راحت در کمتر از ۱ ساعت میتوانید یک وبسایت کاملا حرفه ای و تخصصی برای خودتان راه اندازی کنید.

۲- کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش

کسب درآمد از همکاری در فروش یعنی شما محصولات یا خدمات دیگران را تبلیغ می کنید و در ازای هر خرید پورسانتی به شما تعلق می‌گیرد،در این روش شما وب سایتی را اندازی میکنید و کالا و محصولات دیگران را تبلیغ می کنید و به ازای هر فروش مبلغ را دریافت خواهید کرد. این مدل می تواند یکی از مدل‌های پولساز کار اینترنتی برای دانشجویان باشد .

۳-کسب درآمد از طراحی سایت

چهارمین ایده پولساز و پردرآمد برای دانشجویانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند، ساخت و طراحی سایت می باشد، همانطور که گفتیم برای طراحی و ساخت سایت به علم برنامه نویسی و کدنویسی اصلا نیاز نیست. و شما بدون داشتن علم برنامه نویسی میتوانید وب سایت های کاملا تخصصی و حرفه ای راه اندازی کنید .

شما با انجام پروژه های طراحی سایت می‌توانید به درآمدهای میلیونی در ماه دست پیدا کنید. اما خیلی از افراد می پرسند چطور ممکن است بدون کدنویسی یک وبسایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنیم؟

شما با استفاده از وردپرس wordpress خیلی ساده می توانید یک وبسایت کاملا حرفه ای و اختصاصی با تمام امکاناتی که دلتان بخواهد برای مشتریان خود راه اندازی کنید.

۴-کسب درآمد با تولید محتوا

یکی از مدل های کسب و کار اینترنتی برای دانشجویان کسب درآمد با تولید محتوا می باشد . شما که اصول تولید محتوا را بدانید با تولید محتوای ارزشمند و سئو شده می توانید به ازای هر محتوایی که تولید میکنید درآمد بالایی را کسب کنید.

خیلی از افراد و شرکت ها هستند که کار تولید محتوا وب سایتشان را به دیگران می سپارد که شما می توانید به ازای هر محتوا که برای این افراد تولید می کنید مبلغ بسیار بالایی را دریافت کنید . البته برای تولید محتوا باید اصول سئو(seo) و بازاریابی محتوا را بلد باشید و در این زمینه توانایی و مهارتتان را افزایش بدهید.

۵-فروش مطالب درسی به صورت ماهیانه

یکی دیگر از ایده های پولساز کار اینترنتی برای دانشجویان فروش مطالب درسی به صورت VIP و ماهانه است .در این مدل شما یک وب سایت آموزشی در زمینه رشته تحصیلی خود را اندازه می کنید و مطالب درسی مثل نمونه سوال , جزوه , صوت و فیلم های آموزشی , نکات درسی و… را به صورت ماهانه می‌فروشید .

در این روش کسی که از وب سایت شما خرید کرد می تواند یک ماه به صورت خودکار به فایلهای آموزشی دسترسی پیدا کند . این روش یکی از شیوه های مدرن کسب درآمد از اینترنت می باشد.

۶-مدیر رسانه های اجتماعی

همۀ ما روزانه وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، توییتر و غیره میگذرانیم. اگر دانشجویی هستید که عادت دارید تعداد زیادی لایک یا کامنت دریافت کنید، یا اگر در ایجاد انگیزه در دیگران از طریق پست های خود مهارت دارید، خوب است که این را به یک حرفه تبدیل کرده و از آن کسب درآمد کنید.

مدیران شبکه های اجتماعی انجمن هایی را برای شرکت ها در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنند، با این انجمن ها از طریق کامنت ها تعامل برقرار می کنند و آنها را به انجام نوعی اقدام (مانند خواندن پست وبلاگ، ثبت نام در لیست ایمیل، یا خرید یک محصول) ترغیب می کنند. مدیران شبکه های اجتماعی همچنین نقشی حیاتی در ایجاد آگاهی از برند برای یک شرکت دارند.

۷-نویسنده فریلنسر

مدیران شبکه های اجتماعی محتوایی را ایجاد می کنند که باعث ایجاد روابط و ارتقای فروش برای شرکت ها می شود. نویسندگان فریلنس کسانی هستند که این مطالب را می نویسند. امروزه نیاز بسیار زیادی به نویسندگان وجود دارد، زیرا شرکت های بیشتری می خواهند اعتماد طولانی مدت با مخاطبان هدف خود ایجاد کنند و آنها این کار را با ارائه محتوای با کیفیت بالا انجام می دهند.

نویسندگان فریلنسر عالی در جریان روند بازاریابی و تحقیقات به روز هستند و باید بدانند کدام نوع محتوا بهترین عملکرد را دارد. آنها نه تنها در انتقال ایده های پیچیده مهارت دارند، بلکه می دانند چگونه این کار را به روشی انجام دهند که  به بهترین شکل ممکن در قالب محتوای خاصی قرار بگیرند.
از آنجایی که تقاضا برای این کار زیاد بوده و برای شروع به چیز دیگری بجز یک کامپیوتر برای تایپ کردن نیاز ندارد، میتواند به یک منبع کسب درآمد جذاب برای دانشجویان تبدیل شود.

۸-کسب درآمد با اینفلوئنسر شدن

در گذشته اینفلوئنسری وجود نداشت و اگر بود با این نام کسی این شغل را نمی شناخت، اینفلوئنسر کسی است که در زمینه خاصی عمیق می شود و به واسطه محتوایی که تولید می کند مخاطبان ایشان را اینفلوئنسر این حوزه یعنی فرد تاثیرگذار این حوزه می دانند.

اینفلوئنسرها با آمدن اینستاگرام به شکل جدی مطرح شدند، هرچند که پیش از اینستاگرام افرادی زیادی از طریق سایتشان در زمینه ای عمیق شده بودند اما این رسانه اینستاگرام بود که این شغل را بیش از پیش مطرح کرد.

در این روش شما در یکی از زمینه های مورد علاقه تان که طرفداران خاص خود را هم دارد عمیق می شوید و از طریق رسانه اینستاگرام محتوای به درد بخور به مخاطب ارایه می دهد و استمرار در این کار موجب می شود که مخاطبان هدف گرد شما جمع شوند و فالوورهای زیادی به دست آورید و مسلما از تبلیغات درآمد کسب کنید.

۹-وبلاگ نویسی تخصصی

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی با هزینه ی کم وبلاگ نویسی تخصصی است. اگر به نوشتن خیلی علاقه دارید این شغل میتواند گزینه ی خوبی برای شما باشد. شما با نوشتن موضوعات خاص و با ایجاد یک وبلاگ برای خودتان میتوانید به درآمد بالایی برسید.طراحی یک وبلاگ نیاز به دانش خاصی ندارد و شما میتوانید خیلی راحت و ساده یک وبلاگ خیلی حرفه ای برای خود ایجاد کنید . اگر زمان تایپ کردن دارید میتوانید با تایپ کردن به درامد بسیار بالایی در ماه برسید.

برای اینکه بتوانید از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید باید یک سایت داشته باشید! به این موضوع توجه کنید که شما به هیچ عنوان از سیستم های وبلاگ دهی مثل blog.ir، blogfa و… استفاده نمی کنید.برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی شما باید با استفاده از وردپرس یک سایت راه اندازی کنید و شروع به نوشتن کنید تا ترافیک سایتتان افزایش پیدا کند. هرچه تعداد ورودی سایتتان بیشتر باشد درامدتان بیشتر می شود.حالا شاید بپرسید که مدل درآمدزایی از این روش کسب و کار آنلاین چگونه است؟

وقتی سایتتان را راه اندازی کنید، وقتی تعداد بازدید کنندگان سایتتان افزایش پیدا کند شما میتوانید از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید. شما بابت تبلیغات برای سایت های دیگران کسب درآمد می کنید.

۱۰-کسب درآمد از طریق یوتیوب

یوتیوب یکی از سایت هایی است که از طریق آن می توان به درآمد بالایی رسید. در سایت یوتیوب می توانید ویدئو های خودتان را به اشتراک بگذارید و به ازای بازدیدی که ویدئو شما می خورد مبلغی را دریافت می کنید. اگر دانشجو هستید و در مهارت و تخصصی دارید ویدئو آموزشی تهیه کنید و با اشتراک گذاری آن در یوتیوب کسب درآمد کنید.

۱۱- کسب درآمد از آپارات

سرویس ویدیویی آپارات این امکان را به افراد می‌دهد تا با انتشار ویدیو در کانال کسب درآمد کنند. در این حالت آپارات درصدی از درآمد تبلیغاتی خودش را برای صاحبان ویدیوها در نظر می‌گیرد و به آن‌ها پرداخت می‌کند.

اگر اکانت و کانال پربازدیدی در آپارات دارید و ویدیوهای اختصاصی خیلی زیادی را ساخته و یا تولید کرده اید، قابلیت کسب درآمد با آپارات بسیار برای شما مناسب خواهد بود. حتی اگر هنوز کانال خود را نساخته اید و یا ایده ای برای ویدئو ندارید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که همین الان می‌توانید برای ساخت آن به صورت کاملا رایگان اقدام کنید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردم خیلی کوتاه به ۱۰روش کسب درآمد آنلاین برای دانشجویان اشاره کنم، روش هایی که واقعا یک دانشجو می تواند با اجرای کردن آنها درآمد ماهانه خوبی کسب کند. اما نکته اینجاست که در تمامی این روش ها نیاز به کمی صبر خواهید داشت و عجله در کسب و کار اینترنتی بزرگترین آفت آن است و هر لحظه ممکن است به خاطر عجله و عدم صبر کسب و کار را رها کنید و تصور کنید که اگر به سراغ کار دیگری بروید خیلی سریعتر به درآمد می رسید.برخی روش هایی که در این مطلب معرفی شدند نیاز به صبر بیشتر و برخی نیاز به صبر کمتر دارند اما در حال عادی با فرض فعالیت مستمر و کافی در حدود ۶ ماه می توان به درآمد رسید.

مشاغل ذکر شده در بالا، از بهترین مشاغل برای کسب درآمد یک دانشجوی در حال تحصیل بصورت آنلاین می باشد تا بتواند در کنار دانشگاه خود، مقداری درآمد و تجربه نیز کسب کند. امیدواریم مطالب این مقاله به تصمیم شما در این زمینه کمک کرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *