دانستنی

۱۰ نکته در بک لینک طبیعی

بک لینک طبیعی یکی از فاکتورها و معیار های بسیار مهم در سئو سایت است. با توجه به اینکه خیلی افراد به دنبال ساخت بک لینک برای سایتشان هستند مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنند اینه که حتما باید به فکر ایجاد بک لینک طبیعی باشند.

پس در ادامه همراه من باشید تا به شما بگم منظور از بک لینک طبیعی در سئو چیه!؟

 

بک لینک طبیعی چیست؟

مهمترین فاکتور در لینک سازی ساخت بک لینک کاملا طبیعی است. که من در این مقاله به صورت کامل اومدم در باره بک لینک طبیعی با شما صحبت کردم.

به زبان خیلی ساده در سئو کلمه بک لینک یا backlink به معنی این است وقتی یک سایتی داخل یک صفحه و یا صفحاتش به سایت شما لینک میدهد به اصطلاح بک لینک گفته میشود.

بک لینک ها یکی از مهمترین فاکتورهای سئو خارجی یا همان off page seo هستند. اما برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه از لینک سازی برای سایت تان را بگیرید حتما حتما باید به صورت کاملا طبیعی برای سایت تون لینک بسازید.

خیلی از افراد هزینه های زیادی بابت لینک سازی میدهند. خیلی ها بابت رپورتاژ آگهی هزینه های زیادی میکنند! اما لگر اصول دریافت بک لینک طبیعی را ندانید هرگز نمیتوانید بهترین نتیجه از لینک سازی طبیعی بگیرید. اگر میخواهید با کمترین تعداد بک لینک بهترین نتایج را بگیرید باید اصول طبیعی بودن لینک سازی کامل رعایت کنید.

به لینک هایی که شما به صورت کاملا طبیعی برای سایت تان میسازید بک لینک طبیعی گفته میشود.

مهمترین نکته قبل از لینک سازی طبیعی

یکی از دلایلی که خیلی از افراد از لینک سازی نتیجه نمیگیرند این است که بک لینک طبیعی برای سایتشان نمیسازند. من کامل به شما گفتم چطور بک لینک طبیعی بسازید

یکی از مهمترین فاکتورها قبل از ایجاد بک لینک طبیعی این است که شما باید محتوای حرفه‌ای برای سایتتان تولید کنید. محتوای که تولید می کنید باید تمام فاکتورهای سئو محتوا در آن رعایت شده باشد. اگر محتوای بی کیفیتی برای سایتتان تولید کنید هرگز حتی با لینک سازی طبیعی هم نمی‌توانید به نتایج اول برسید.

بین محتوا و بک لینک ، محتوا حرف اول را می‌زند! زمانی باید به سراغ لینک سازی طبیعی برای سایتتان بروید که محتوای با کیفیت برای سایتتان تولید کرده باشید. پس از شما می خواهم قبل از اینکه شروع به لینک سازی و بک لینک برای سایت تان کنید حتماً حتماً یک بار دیگر محتوای تان را کامل بررسی کنید و تمام عیب و نقص هایی که دارد را برطرف کنید.

یک مورد دیگر در تولید محتوای سئو شده این است که شما باید قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید باید محتوای رقیبانتان را کامل مورد بررسی قرار بدهید و یک محتوای جامع تر و و کامل تر نسبت به آن ها تولید کنید.

در کنار تولید محتوا حتما حتما فاکتورهای سئو داخلی محصوصا سئو محتوا را رعایت کنید تا محتوایی که تولید می کنید یک محتوای بی نقص و عیب باشد.

نکات مهم در ایجاد بک لینک طبیعی

10 نکته راجب بک لینک طبیعی گفتم که برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید باید برای سایت تان شروه به لینک سازی طبیعی کنید

رسیدیم به یکی از مهمترین قسمتهای این مقاله در این بخش قصد داریم درباره مهمترین فاکتورهای ایجاد بک لینک طبیعی با شما صحبت کنیم. همانطور که گفتیم برای این که بتوانید از لینک سازی برای سایت تان بهترین نتیجه را بگیرید باید کاملاً طبیعی عمل کنید.

 

منظور از طبیعی عمل کردن یعنی اینکه شما با توجه به الگوریتم های گوگل طوری برای سایتتان لینک بسازید گوگل متوجه نشود. یعنی در کل شما روند لینک سازی سایت تان را طبیعی برای گوگل نشان می دهید. اما برای طبیعی نشان دادن لینک سازی سایتتان حتماً باید یک سری نکات بسیار مهم را رعایت کنید تا گوگل متوجه این موضوع نشود که در ادامه به صورت کامل درباره این نکات با شما صحبت کردیم.

۱- استفاده از انکرتکست های عمومی

شاید بپرسید که گوگل از کجا می تواند خیلی راحت متوجه شود که روند لینک سازی سایتتان به صورت طبیعی است یا نه؟

یکی از روشهایی که خیلی راحت گوگل می‌تواند این موضوع را متوجه شود از طریق انکر تکست هایی است که شما از طریق آن به سایتتان لینک می دهید . برای اینکه بک لینک طبیعی برای سایت تان بسازید به هیچ عنوان نباید از انکر تکست هایی مثل کلمه کلیدی، کلمات هم خانواده با کلمه کلیدی و کلمات کلیدی همراه با نام برند استفاده کنید.

در لینک سازی طبیعی شما باید از انکر تکست های عمومی مثل اینجا، اینجا کلیک کنید، کلیک کنید، این سایت، لینک منبع، منبع، سایت منبع استفاده کنید. به عنوان مثال اگر میخواهید داخل وبلاگ های تان برای صفحات سایتتان لینک بسازید حتماً باید به این کلمات به صفحه مربوطه لینک بدهید.

نکته خیلی مهمی که هنگام دریافت بک لینک طبیعی باید رعایت کنید این است که حتماً قبل و بعد این کلمات ه کلیدی اصلی و یا کلمات هم خانواده با کلمه‌ی کلیدی اصلی‌تان را تکرار کنید و به این انکر تکست های عمومی لینک بدهید.

شما باید ۸۰% لینکهایی که برای صفحات سایتتان می سازید به انکر تکست های عمومی لینک بدهید.

۲- فقط به سایت خود لینک ندید

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم برای دریافت وکیل اینکه طبیعی است که شما به هیچ عنوان نباید در یک صفحه فقط و فقط به سایت خودتان لینک بدهید. برای گوگل کاملاً غیر طبیعی است که یک سایت بیشتر از یک لینک به سایت شما لینک بدهد.

مثلا اگر قرار است داخل یک وبلاگ به سایت تان لینک بدهید حتماً حتماً یک لینک به سایت خودتان بدهید و دو لینک دیگر به یک سایت هم مرتبط. این کار باعث می‌شود روند لینک سازی شما کاملاً طبیعی باشد.

البته به خاطر اینکه بابت رپورتاژ آگهی ممکن است هزینه زیادی بدهید بهتر است بیشتر از یک لینک به سایت تان ندهید. ممکن است هنوز گوگل متوجه این موضوع نباشد ولی مطمئن باشید با توجه به الگوریتم های جدیدی که در راه است در آینده خیلی راحت می‌تواند گوگل این موضوع را شناسایی کند.

۳- در پاراگراف اول لینک ندهید

یکی دیگر از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد هنگام دریافت بک لینک طبیعی انجام می دهند این است که هنگام لینک سازی در پاراگراف اول به سایت شان لینک میدهند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و هر وقت پستی را در وبلاگ هایتان منتشر می کنید و یا رپورتاژ آگهی می گیرید در پاراگراف اول به سایتتان لینک می دهید این کار کاملاً غیر طبیعی است.

درست است لینکی ای که در پاراگراف اول میدهید قدرت بسیار زیادی دارد. اما هدف اصلی شما ما باید لینک سازی طبیعی برای سایتتان باشد. در لینک سازی طبیعی شما نباید در پاراگراف اول به سایتتان لینک بدهید.

۴- برای صفحه اصلی سایت لینک بسازید

صفحه اصلی سایت یکی از مهمترین صفحات هر وبسایت است. وقتی شما قدرت صفحه اصلی سایت تان را بالا می برید این کار باعث می شود قدرت بقیه صف صفحات سایت تان هم بالا برود. در کنار لینک هایی که برای مقالات سایتتان می سازید حتماً برای صفحه اصلی سایت تان هم بسازید.

۵- استفاده از تمام روش های لینک سازی

هنگام دریافت بک لینک طبیعی فقط و فقط نباید از یک روش لینک سازی استفاده کنید. مثلاً فقط در وبلاگ ها لینک نسازید یا فقط برای سایتتان رپرتاژ آگهی نگیرید. شما باید از بقیه روش ها مثل لینک سازی پروفایلی، لینک سازی در کامنت ها، لینک سازی در شبکه های اجتماعی، لینک سازی در شبکه های اشتراک ویدیو و… استفاده کنید تا روند لینک سازی تان طبیعی تر باشد.

۶- دادن لینک به تمام صفحات

یکی از روشهایی که بسیاری از افراد انجام می دهند و بک لینک هایی که برای سایت شان میسازند کاملاً غیر طبیعی است این است که فقط برای یک صفحه شروع اولین سازی میکنند.

در ایجاد بک لینک طبیعی شما باید برای تمام صفحات سایتتان مخصوصا صفحه اصلی شروع لینک سازی کنید.  وقتی گوگل می بیند که شما فقط دارید برای یک صفحه لینک می سازید بقیه صفحات شما هیچ لینکی ندارند و این باعث می‌شود خیلی راحت متوجه شود که خودتان دارید اعتبار آن صفحه را بالا می برید.

پس در کنار این که باید برای کلمات کلیدی اصلی‌تان لینک سازی کنید باید دربرای بقیه مقالات سایتتان هم لینک بسازید.

۷- دادن لینک در زمان های مختلف

وقتی شما در یک زمان تعداد زیادی بک لینک برای سایتتان می سازید این روش لینک سازی کاملاً غیر طبیعی است. شما باید در در زمان های مختلف شروع به لینک سازی برای سایتتان کنید. سعی کنید در طول روز برای محتواهای سایتتان لینک بسازید.

یا به عبارت دیگر اگر می خواهید برای سایت تان رپورتاژ برید، اگر تعداد رپورتاژ ها بسیار زیاد است حتماً در زمان های مختلف برای سایتتان رپورتاژ بگیرید. این کار باعث می‌شود روند لینک سازی سایتتان طبیعی جلوه کند.

۸- لینک ندادن به سایت و تکرار نام برند

برای لینک سازی طبیعی اصلا نیازی نیست حتماً در صفحات مختلف به سایت تان لینک بدهید. وقتی شما کلمه کلیدی و نام‌برند تان را کنار هم تکرار می کنید همین موضوع باعث می‌شود گوگل خیلی راحت اعتبار  صفحه ای که می‌خواهید  در نتایج گوگل دیده شود را بالا ببرد.

به عنوان مثال  برای ایجاد بک لینک طبیعی در وبلاگ هایی که می خواهم لینک سازی کنم  فقط اسم آکادمی سبز و کلمه کلیدی را تکرار می کنم، مثلا آکادمی سبز کسب درآمد اینترنتی . این کار باعث میشود گوگل صفحه ای که برای کلمه کلیدی کسب درآمد اینترنتی باشد را اعتبارش را افزایش بدهد.

فقط به این نکته توجه کنید که به هیچ وجه هیچ لینکی به سایت خودتون ندید.

۹- بروزرسانی محتوا هنگام لینک سازی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای ایجاد بک لینک طبیعی این است که شما باید هنگام لینک سازی برای سایتتان محتوای سایت تان را کامل بروزرسانی کنید. برای اینکه روند لینک سازی سایتتان طبیعی باشد سعی کنید برای هر صفحه ای که ایجاد می کنید حتما هنگام لینک سازی آن را به روز رسانی کنید.

مثلاً برای مقالات سایت تان می توانید وقتی برای سایتتان بک لینک می سازید در حد یک پاراگراف یا دو پاراگراف وب سایت تان محتوای اضافه کنید. این کار باعث می شود روند لینک سازی وب سایت تان کاملاً طبیعی باشد.

۱۰- افزایش کامنت مقالات هنگام لینک سازی

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است حتماً تعداد کامنت صفحات سایتتان را افزایش بدهید. برای صفحاتی که می خواهید لینک سازی کنید روزانه ۴ الی ۵  کامنت پر محتوا در حد ۲ الی ۳ پاراگراف در مقالات سایت تان قرار بدهید و خودتان جواب کامنت ها را بدهید.

سعی کنید به صورت کاملاً طبیعی برای سایتتان کامنت بزنید تا گوگل متوجه نشود. اگر این کار را به مدت یک ماه برای یکی از مقالات سایتتان انجام بدهید نه تنها تاثیر مثبتی روی سئو سایت میگذارد بلکه وقتی برای سایتتان هم بک لینک طبیعی ایجاد کنید گوگل به این راحتی ها به شما شک نمی کند.

چرا باید بک لینک طبیعی بسازیم؟

بک لینک طبیعی باعث میشود که شما بهترین نتیجه در سئو سایت را بگیرید. من کامل به شما گفتم چطور میتونید بک لینک کاملا طبیعی برای سایتتان بسازید

شما باید برای این که بتوانید بهترین نتیجه از بک لینک هایی که می سازید را بگیرید باید اصول لینک سازی طبیعی را کامل رعایت کنید. با توجه به الگوریتمهای جدید گوگل ، گوگل خیلی راحت بک لینک هایی که طبیعی ساخته می شوند را نسبت به بک لینک هایی که غیر طبیعی ساخته می شوند تشخیص می دهد.

برای همین است که شما باید اصول لینک سازی طبیعی را رعایت کنید و با توجه به فاکتورهای جدید گوگل بدون اینکه گوگل متوجه شود برای سایتتان لینک بسازید. برای دریافت بک لینک طبیعی یکسری فاکتورها و معیارها وجود دارد! فقط و فقط کافیست این فاکتورهایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد را کامل رعایت کنید تا لینک هایی که می سازید طبیعی از نظر گوگل باشند.

 

اگر از عبارت کلیدی مختلف را در گوگل جستجو کرده باشید می بینید یک سری از سایت ها با کمترین تعداد بک لینک در نتایج اول گوگل قرار گرفته اند. یک سری از سایت ها هم آنقدر تعداد بک لینک هایشان زیاد است که صفحه اول گوگل قرار دارند اما به نتایج اول مخصوصاً رتبه اول گوگل نمی‌رسند. و یکی از دلایلی که مانع رسیدن شما به نتایج اول گوگل میشود همین بک لینک های غیر طبیعی است.

جمع بندی

دریافت بک لینک طبیعی یکی از مهمترین فاکتور ها در سئو خارجی است. با توجه به اینکه خیلی از افراد به دنبال لینک سازی برای سایت شان هستند باید اصول ساخت بک لینک طبیعی را کامل رعایت کنند.

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد هنگام لینک سازی برای سایت شان رعایت نمیکنند بحث طبیعی بودن لینک هاست. با توجه به الگوریتم های جدید گوگل، شناسایی لینک های غیر طبیعی و طبیعی برای گوگل بسیار راحت شده است. برای همین شما باید طبق الگوریتم های گوگل شروع به لینک سازی کنید.

یکی از بزرگترین دلایلی که ممکن است شما از لینک سازی نتیجه نگیرید همین مورد است که لینک های طبیعی برای سایت تان نمیسازید. من توی این مقاله تمام فاکتورهایی که باید کامل رعایت کنید تا لینک های کاملا طبیعی برای سایت تان بسازید کامل معرفی کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *