اخبار اقتصادی

۱۰+۱ فروشگاه اینترنتی خوب ایران [+ راهنمای راه اندازی سایت فروشگاهی]

فروشگاه اینترنتی، واژه ای است که امروزه و در سال ۱۴۰۰ و ۲۰۲۰ دیگر برای هیچ فردی با دسترسی به شبکه جهانی وب (world wide web) و علاقه مندان به بررسی و خرید کالاها به صورت اینترنتی به هیچ عنوان غریب و تازه نیست و بدون ک اکثر شما عزیزان بارها و بارها در طول زندگی روزمره خود، با آن مواجه خواهید شد. در این مطلب شما را با ۱۰+۱ فروشگاه برتر اینترنتی در ایران آشنا خواهیم کرد و خواهیم دید که یک فروشگاه اینترنتی خوب چه ویژگی هایی دارد. چنانچه قصد خرید از یکی از این وب سایت ها را داشته یا می خواهید موردی مشابه را برای خود افتتاح کنید.

در ادامه به بررسی ویژگی های مثبت و منفی هریک از این فروشگاه ها خواهیم پرداخت و به این ترتیب، شما را در انتخاب بهترین گزینه در زمان خرید اینترنتی یاری خواهیم نمود. لازم به ذکر است در تهیه این مطلب تلاش شده است برای هر مورد بهترین گزینه موجود در میان فروشگاه های اینترنتی با توجه به فاکتورهای مختلف (التبه با توجه به نظر نویسنده و بر اساس تجربه شخصی) به شما معرفی شود.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

۱-فروشگاه دیجی کالا

بعید است فردی را در ایران پیدا کنید، که از اینترنت استفاده کند و نام فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را نشنیده باشد. دیجی کالا به عنوان قدیمی ترین فروشگاه آنلاین در سطح کشور، تا به امروز خدمات مختلف بسیاری را به این حوزه کاری وارد کرده و از تیم های پیشرو در حوزه کسب و کارهای اینترنتی است. این فروشگاه بیش از ۱۳ سال عمر داشته و در ابتدا با ظاهری بسیار ساده و فعالیتی بسیار محدود شروع به کار کرده است.

راه اندازی مارکت پلیس اینترنتی (سیستم چند فروشندگی توسط دیجی کالا)

از آنجا که این فروشگاه بر بستر وب، به دلیل قدمت زیاد خود همواره کوشیده است در بسیاری از خدمات اولین باشد، می توان گفت که دیجی کالا اولین پیاده کننده سیستم چند فروشندگی به صورت استاندارد در ایران بوده است. در واقع برند دیجی کالا از چند سال پیش از یک فروشگاه ساده اینترنتی به محلی برای عرضه کالا توسط فروشندگان مختلف تبدیل شده است که این امر مزایا و معایب خاص خود را دارد.

برای مثال شما در زمان خرید یک کالا می توانید بهترین قیمت و خدمات توسط فروشنگان مختلف کالا بر بستر این سایت اینترنتی را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین فروشگاه را با توجه به نیاز خود انتخب نمایید. البته لازم به ذکر است مواردی از جمله جدا بودن سبد خرید از برخی فروشندگان را می توان در دسته مشکلات این سیستم جای داد.

تصویری از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

همانطور که می دانید، دیجی کالا ارسال رایگان را برای محصولاتی با مجموع قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار تومان پیشنهاد می کند که این مورد در صورت خرید از چند فرد مختلف، می تواند دچار مشکل و ارسال کالاها توسط پیک های مختلف شود.

مزایای خرید از دیجی کالا

به مانند هر فروشگاه دیگری، خرید از دیجی کالا نیز مزیا و معایب خود را دارد. برخی از مزایای خرید از دیجی کالا شامل موارد زیر هستند:

  1. ساختار صحیح سایت و تجربه کاربری مناسب و پیشرو
  2. پیشنهادات ویژه و تخفیفات روزانه
  3. تحویل کالاها به صورت استاندارد و منظم
  4. امکانات مناسب جستجو و سرعت زیاد سایت
  5. گارانتی عودت کالاها در صورت پشیمانی از خرید
  6. تضمین تعویض کالاهای معیوب
  7. ضمانت اصالت کالا یا اعلام اصل نبودن کالاهای غیر اصل
  8. ارائه اطلاعات دقیق برای محصولات
  9. کنترل و جلوگیری از دستکاری نظرات کاربران به منظور شفاف سازی در زمان انتخاب
  10. اپلیکشن کاربردی و نسخه موبایل کاملاً اختصاصی
  11. محتوای مناسب و تهیه تصاویر واقعی از اکثر محصولات
  12. بن های تخفیف برای خریداران
  13. امکان خرید قسطی از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا
  14. سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ
  15. امکان خرید برای دیگران و ارسال به آدرس فرد مورد نظر
  16. تخفیفات مناسبتی خاص
  17. ارائه آفر و پیشنهادات ویژه به مشتریان وفادار با سابقه خرید بالا
  18. و موارد بسیار دیگر

معایب فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

هیچ سیستم و ساختاری بی نقص نیست و بدون شک دیجی کالا نیز در فرایند فروش کالا به صورت اینترنتی نقص هایی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. عدم امکان ترک کردن وضعیت ارسال به صورت لحظه ای
  2. عدم پیگری سفارشات مرجوع شده از سوی خود شرکت
  3. کاهش سرعت پاسخگویی و ارسال به دلیل شلوغی بیش از حد
  4. عدم وجود نسخه تبلت برای اپلیکیشن اینترنتی فروشگاه دیجی کالا
  5. ارسال نشدن کالاهای خریداری شده از چند فروشنده به صورت تجمیعی در یک سبد
  6. عدم پیشنهاد دقیق کالاهای جانبی مرتبط

آیا خرید اینترنتی از فروشگاه دیجی کالا ارزشمند است؟

پاسخ به این پرسش کاملاً به آن بستگی دارد که شما قصد خرید چه کالایی را دارید و در خرید اینترنتی از این فروشگاه کدام ارائه دهنده کالا یا تامین کننده را انتخاب می کنید. نکته ای که لازم است بدانید ، آن است که وقتی در حال نوستن این مطلب بودم، به جای عدد ۱۱ از عنوان ۱۰+۱ استفاده کردم این مورد تنها با هدف معرفی برترین فروشگاه از دید خودم و با توجه به تجربیات شخصی (البته در قیاس با سایر فروشگاه ها) بود.

بدون شک دیجی کالا را می توان برترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید کلی نامید و نوآوری در موارد زیر دیجی کالا را یک گام از هر فروشگاه دیگری پیش انداخته است. البته فراموش نکنید که ممکن از در زمان خرید نوعی کالای خاص خرید از یک فروشکاه تخصصی به مراتب به صرفه تر و ساده تر باشد. برخی از نو آوری های بدون رقیب برای دیجی کالا در سطح وب فارسی شامل موارد زیر است:

  • فراهم سازی امکان خرید کالاهای جعبه باز (open box) با قیمت کمتر
  • فراهم سازی امکان خرید انواع و اقسام کالا به صورت قسطی
  • سیستم پرداخت اختصاصی دیجی پی
  • تخفیفات اسنثنایی
  • سیستم همکاری در فروش اینترنتی افیلیت مارکتینگ

لازم به ذکر است، دیجی کالا در زمانی که هیچ شخصی به خدمات اینترنتی فروش کالا اعتماد نداشت، پا به عرصه ظهور گذاشت و با تلاش مداوم و مستمر و با ارائه خدمات مناسب، توانست فرهنگ فروش کالا به صورت اینترنتی را در کشور ما نهادینده کند و از این رو همانطور که انتظار می رود، در این مجموعه، تلاش مستمر بر اصل رعایت حقوق مشتری وجود داشته و نقایص موجود نیز تنها به دلیل حجم بالای کار و عدم امکان رسیدگی به صد در صد موارد بوده است.

خرید از این سایت کد تخفیف دیجی کالا

فروشگاه اینترنتی مدیسه

۲-کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.

هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید

مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :

۱- وارد سایت زیر بشید .

۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید

۳-عضویت را بزنید

۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .

۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .

در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .

۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .

۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید

۲- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید

۳- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنوید

۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید

۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد

۳- فروشگاه اینترنتی بانه دات کام مرجع خرید اینترنتی مستقیم از شهر بانه

فروشگاه اینترنتی بانه دات کام از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را با فروش کالاهای بانه ای آغاز کرده و در این مدت موفق شده است به افتخارات زیادی از جلمه رتبه ۵ ام برترین فروشگاه های اینترنتی در جنشواره برترین وب سایت های ایران دست پیدا کند. با این وجود نمی توان این نکته را به عنوان اصلی برای خرید اینترنتی از این فروشگاه منظور کنیم. به طور کلی می توان گفت که این فروشگاه، یک فروشگاه اینترنتی ارائه دهنده کالاهای بانه ای ارزان قیمت با سرعت و کیفیت بالای خدمات اما کیفیت شک بر انگیز محصولات است.

تصویری از فروشگاه اینترنتی بانه دات کام

نقاط قوت

موارد زیر را می توان به عنوان نقاط قوت سایت فروشگاهی اینترنتی بانه نام برد:

  • مشاوره پیش از خرید به صورت آنلاین و تلفنی
  • کدهای تخفیف و تخفیفات روزانه متنوع
  • نسخه ریسپانسیو برای استفاده راحت در موبایل
  • تجربه کاربری مناسب با توجه به سرعت لود بالا
  • ضمانت مرجوعی و تعویض کالا تا ۷ روز
  • توضحات کافی در مورد محصولات
  • عدم دستکاری نظرات کاربران(اینطوری به نظر میرسه و این نظر شخصه من هست)
  • سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ
  • امکان درخواست خبررسانی برای موجود شدن کالا
  • قیمت ارزانتر به دلیل ارسال مستقیم از بانه

نقاط ضعف

از نقاط ضعف این فروشگاه اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات اعلام قیمت به دلیل تامین کالا با ارز
  • عدم امکان پیگیری لحظه ای سفارش
  • عضویت اجباری برای خرید اینترنتی
  • نداشتن اپلیکیشن
  • ظاهر نه چندان ایده آل سایت
  • اطلاعات ناقص برای برخی از کالاها
  • سیستم پشتیبانی ضعیف

ارزش خرید از این فروشگاه اینترنتی

کافی است به بررسی معایب و نقاط قوت این فروشگاه بپردازید تا متوجه شوید که آیا خرید از فروشگاه آنلاین بانه دات کام به صورت اینترنتی برای شما ارزشمند است یا خیر، ضمناً بررسی چنین فروشگاه هایی که نتوانسته اند خود را به رقبای بزرگتری نظیر دیجی کالا نزدیک کنند، می تواند برای افراد علاقه مند به افتتاح فروشگاه اینترنتی نیز جذاب و پر از نکات مهم باشد.

خرید از این سایت کد تخفیف بانه دات کام

فروشگاه اینترنتی زززاگرس

۴- زز زاگرس، محلی برای خرید محصولات بهداشتی با بیش از ۲۵۰۰ کالا

زززاگرس که از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را با فروش محصولات بهداشتی آغاز نمود، به دلیل تامین مستقیم کالا و سرمایه گذاری قابل توجه در این بخش، با سرعت بسیار بالایی رشد کرده و اکنون یکی از پر طرفدارترین فروشگاه های اینترنتی در حوزه کاری خود محسوب می شود. این فروشگاه آنلاین که تنها محصولات اصل و با کیفیت را به فروش می رساند به تازگی به حوزه محصولات غذایی و خوراکی ها نیز ورود پیدا کرده و به این ترتیب، سهم خود را از بازار فروش اینترنتی تا حد بسیار زیادی افزایش داده است. اگر بخواهیم به اصلی ترین رمز موفقیت این فروشگاه اشاره کنیم، باید به ارائه کالاهای مصرفی و تامین نیاز روزمره مشتریان اشاره کنیم.

10+1 فروشگاه اینترنتی خوب ایران [+ راهنمای راه اندازی سایت فروشگاهی]

نقاط قوت

شاید مانند سه فروشگاه قبل، نام این فروشگاه را نشنیده باشید. اما کافی است به نقاط قوت این ایکامرس به شرح زیر توجه کنید تا متوجه شوید که همه چیز به قدمت وابسته نیست:

  • ارائه کالاهای متنوع و رعایت حق انتخاب
  • قیمت عادلانه و اقعی کالاهای ارائه شده
  • امکان مرجوعی کالا بدون قید و شرط و رعایت اصل مشتری مداری
  • ارسال رایگان با حد نصاب ۱۵۰ هزار تومان خرید
  • توضیحات محصول صحیح
  • ارائه عکس های مناسب از محصولات
  • ضمانت ارائه کالای اصلی و اورجینال
  • مشاوره آنلاین و تلفنی
  • تخفیف ویژه
  • کدهای تخفیف
  • تخفیفات استشنایی مناسبت برای خرید اینترنتی در روزهای خاص از فروشگاه

نقاط ضعف

  • عدم برخوداری از امکان پرداخت در محل
  • نداشتن تصاویر گردان سه بعدی محصول
  • تازگی کار و مشکلات ناشی از تجربه
  • رابط کاربری نه چندان زیبا
  • تجربه کاربری ضعیف وب سایت
  • نبود امکان بررسی وضعیت لحظه ای سفارش

ارزش خرید از این فروشگاه اینترنتی

به شخصه از خرید اینرنتی از این فروشگاه راضی بوده و هستم. مشکلات این وب سایت، از آن دسته مشکلاتی نیست که شما را از خرید از یک فروشگاه اینترنتی پشیمان کند و بیشتر برای علاقه مندان به راه اندازی سایت فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. خرید از فروشگاه زززاگرس می تواند به یک تجربه خوب برای علاقه مندان به تهیه کالا بر بستر اینترنت تبدیل شود.

خرید از این سایت کد تخفیف زززاگرس

فروشگاه دارو اینترنتی داروکده

۵- داروکده، قدیمی ترین فروشگاه دارو و مکمل به صورت تخصصی

اگر قصد خرید دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی ای مکمل به صورت اینترنتی را داشته باشید، چاره ای جز اعتماد به یک فروشگاه با پایه و اساس و با سابقه مناسب نخواهید داشت. داروکده اولین و قدیمی ترین فروشگاه اینترنتی فروش و ارائه کالاهای پزشکی، دارو و مکمل به صورت آنلاین است. این فروشگاه اینترنتی که در یک داروخانه فیزیکی در خیابان جمالزاده در شهر تهران مدیریت می شود، از ظاهر بسیار مناسبی برخودار بوده و سرعت بالایی نیز دارد. استفاده راحت و آسان از این فروشگاه، درکنار تجربه کاربری بالا و مناسب و تنوع محصولات زیاد و همچنین توضیح مناسب در مورد تمامی محصولات، خرید از این فروشگاه را برای شما به یک خرید مناسب تبدیل خواهد کرد.

فروشگاه دارو اینترنتی داروکده

نقاط قوت فروشگاه ابنترنتی داروکده

نکات مثبت خرید اینترنتی از این فروشگاه شامل موارد زیر است:

  • ارائه کالای اصل با قیمت مناسب
  • ارائه محصولات متنوع
  • اطلاعات فنی دقیق کالاها
  • ظاهر زیبا
  • تجربه کاربری منایب
  • سرعت لود بالا
  • نسخه موبایل سایت
  • پیشنهادات طلایی
  • پشتیبانی قوی
  • سابقه خوب
  • رعایت حقوق مشتری
  • ارسال رایگان برای خرید بالای ۳۰۰ هزارتومان
  • امکان پردخت در محل در شهر تهران
  • ارسال سریع در شهر تهران
  • ارسال با روش های مختلف

نقاط ضعف

از آنجایی که نقاط ضعف بیشتر در مزان قیاس با رقبا شکل واضحی به خود می گیرد، نمی توان مشکلات چندانی را برای این فروشگاه ذکر کرد. برخی از موارد مرتبط با ایرادات این فروشگاه اینترنتی شامل موارد زیر است:

  • عدم وجود پشتیبانی آنلاین
  • عدم وجود اپلیکیشن

ارزش خرید از این فروشگاه اینترنتی

خرید این دسته از کالاها، یعنی مواردی که دارای جزئیات تکنیکی بسیاری هستند و بررسی آن ها به زمان احتیاج دارد به صورت آنلاین به مراتب عقلانی تر از خرید حضوری است؛ به همین دلیل می توان گفت برای خرید مکمل و لوازم آرایشی بهداشتی و پزشکی بهتر است به خرید از یک فروشگاه اینترنتی روی بیاورید و چه گزینه ای بهتر از فروشنده ای خوشنام و با سابقه مانند داروکده.

خرید از این سایت

فروشگاه اینترنتی اداریم

۶- اداریم مرجعی مطمئن برای خرید تجهیزات اداری

کالای اداری می خواهید و به دنبال یک فروشگاه اینترنتی با قیمتی مناسب هستید، چه بهتر که این دسته از ابزار و وسایل را از یک فروشگاه تخصصی ارائه کنید که خدمات پس از فروش هم ارائه می دهد. اداریم نزدیک به دوسال است که فعالیت خود را بر بستر اینترنت آغاز کرده است و البته پیش از این حدود ۱۰ سال به صورت سنتی در خیابان ایرانشهر و در بازار ماشین های اداری به فعالیت می پرداخته است. این فروشگاه به صورت تخصصی در زمینه فروش و خدمات پس از فروش پرینتر، کارتریج، سرور، فکس، کپی و سایر کالاهای مورد نظر فعالیت می کند.

فروشگاه اینترنتی اداریم

نقاط قوت

برخی از نقاط قوت فروشگاه اینترنتی اداریم شامل موارد زیر است:

  • فروش تخصصی تعداد محدودی کالا و تسلط فنی
  • پشتیبانی تلفنی
  • قیمت های مناسب به دلیل تامین مستقیم
  • رابط کاربری مناسب سایت
  • سرعت بالای سایت
  • برخورد مناسب پیک اختصاصی (در اکثر فروشگاه های نیش-niche- از پیک عمومی استفاده می شود.)
  • خدمات پس از فروش و تعمیرات دستگاه های ارائه شده بدون واسطه
  • پرداخت در محل
  • امکان مرجوعی تا ۷ روز

نقاط ضعف

  • عدم امکان رهگیری آنلاین سفارش
  • عدم امکان پرداخت در محل برای شهرهایی غیر از تهران

ارزش خرید از این فروشگاه اینترنتی

بدون شک اگر در زمان خرید با یک فرد فنی و متخصص در همان حوزه در ارتباط باشید، روند بهتری را برای انتخاب کالا پشت سر خواهید گذاشت. در کنار این امر توجه به این نکته که می توانید در هنگام خرید از این فروشگاه از امکاناتی نظیر پشتیبانی و تعمیرات با تخفیفات ویژه بهره مند شوید، می تواند شما را برای خرید از این فروشگاه به صورت اینترنتی بیش از پیش مطمئن سازد.

خرید از این سایت برای دریافت تخفیف کافی است در توضیحات سفارش ذکر کنید که از ایران وب آکادمی با این وب سایت آشنا شده اید.

فروشگاه مد و پوشاک اینترنتی دیجی استایل

۷- دیجی استایل رقیبی قابل برای مدیسه و از زیر مجموعه های دیجی کالا

کار دیجی کالا به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به پایان نرسیده و مدیران این مجموعه پس از کسب موفقیت به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه، دست به راه اندازی و ایجاد چند بیزنس جانبی نیز زده اند. دیجی کالا یک فروشگاه البسه اینترنتی به نام دیجی استایل نیز زده است که به واسطه خدمت رسانی با ساختار و فرهنگ دیجی کالا، به رقیبی قابل برای مدیسه تبدیل شده و همواره مشتریان را خشنود کرده است. البته بدیهی است که در هر سیستمی نقص هایی نیز موجود است و دیجی استایل نیز به عنوان یک فروشگاه فعال بر بستر اینترنت از این قائده مستثنی نیست.

دیجی استایل نیز مانند دیجی کالا، تضمین اصالت کالا و بازپس گیری محصولات را به مشتریان خود ارائه می دهد. به این ترتیب می توانید با خیالی راحت پوشاک مختلف زنانه مردانه و بچه گانه را به صورت اینترنتی و با خیالی آسوده از این فروشگاه خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

نقاط قوت

برخی از مزایای خرید اینترنتی از فروشگاه دیجی استایل شامل موارد زیر است:

  • اپلیکیشن مناسب و کاربردی آیفون و اندروید
  • جدول راهنمای انتخاب سایز لباس در تمامی محصولات
  • ظاهر زیبا
  • UX یا تجربه کاربری مناسب
  • سرعت بالای لود سایت(مناسب آپدیت جدید گوگل و کاربر)
  • تامین کالا به صورت مستقیم از برترین تولید کننده های پوشاک
  • امکان بازگشت کالا پس از پرو (به منظور اطمینان از سایز و کیفیت)
  • اطلاعات دقیق کالا
  • عدم دستکاری نظرات کاربران
  • امکان ثبت نام در زمان خرید
  • امکان مرجوعی تا ۷ روز
  • متدهای مختلف ارسال کالا
  • ارسال رایگان برای خرید تا کف مشخص

نقاط ضعف

البته این فروشگاه نیز بدون نقص نیست و مانند هر ساختار دیگری مشکلات خاص خود را دارد که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • وجود نداشتن سیستم پیگری لحظه ای سفارش
  • مناسب نبودن نسخه ریسپانسیو موبایل
  • نبود بخش پیگیری شکایات
  • عدم تحویل درب واحد به دلیل ارسال تجمیعی و غیر ممکن بودن ترک موتور یا خودرو توسط پیک
  • عدم وجود سیستم چند فروشندگی یا مارکت پلیس بر خلاف دیجی کالا و سایر فروشگاه های بزرگ
  • ارائه نکردن تخفیفات چندگانه و قابل توجه
  • فالو نکردن مشتریان پس از مرجوع کردن محصول و کشف ایرادات در فرایند فروش

ارزش خرید از این فروشگاه اینترنتی

دیجی استایل هرچه که باشد، از زیر مجموعه های دیجی کالا است و بدون شک ساختار و فرهنگ مناسبی دارد. با این وجود، این ساختار نیز مشکلات خود را دارد. اگر از خرید از مدیسه تجربه خوبی نداشته اید می توانید از دیجی استایل به عنوان یک فرشگاه پوشاک و البسه اینترنتی استفاده کنید و سفارشات خود را به آن بسپارید. با این وجود توصیه نمی شود در صورت رضایت از خدمات مدیسه به این وب سایت روی بیاورید.

خرید از این سایت

اسنپ مارکت فروشنده اینترنتی لوازم سوپر مارکتی

۸- اسنپ مارکت، یک فروشگاه اینترنتی بی نظیر در زمینه کالای سوپر مارکتی

بدون شک نام اسنپ را شنیده اید. این کمپانی بزرگ، علاوه بر ارائه خدمات مرتبط با تاکسی های اینترنتی، چندین استارتاپ موفق دیگر نیز داشته است که یکی از بهترین آن ها، فروشگاه اینترنتی اقلام خوراکی به نام اسنپ مارکت است. این فروشگاه اینترنتی بر پایه تکنولوژی برنامه نویسی react.js یا ری اکت جی اس نوشته شده است و به همین دلیل، سرعت بینظیر و مثال زدنی دارد. این فروشگاه کالاهای سوپرمارکتی به صورت اینترنتی با ارائه تخفیفات و امکان انتخاب از میان مدل های مختلف کالا تجربه یک خرید موفق و لذت بخش را به شما ارائه می دهد.

نقاط قوت

نقاط قوت اسنپ مارکت بسیار زیاد هستند و برخی از ملموس ترین های آن شامل موارد زیر هستند:

  • پیشنهاد ارسال رایگان برای خرید با یک حداقل مشخص
  • کدهای تخفیف مختلف و بسیاری
  • ارسال رایگان برای اولین سفارش
  • پشتیبانی مناسب
فروشگاه آنلاین اقلام سوپر مارکتی اسنپ مارکت

نقاط ضعف

یکی از اصلی ترین مشکلات تمامی فروشگاه های آنلاین سوپرمارکتی، تغییر موجودی کالاها به دلیل مشکلات همیشگی نظیر خرابی برخی از محصولات و تعداد زیاد اقلام است. با این وجود اسنپ مارکت، نسبت به سایر رقبای خود نظیر اوکالا به مراتب کمتر با چنین مشکلاتی مواجه می شود. به شخص مشکل خاصی در تجربه خرید از اسنپ مارکت نداشته ام و توصیه می کنم، اگر قصد راه اندازی یک سوپر مارکت آنلاین را دارید، از این نمونه موفق یه عنوان الگویی مناسب برای خود استفاده کنید.

ارزش خرید از این فروشگاه اینترنتی

بدون شک خرید اینترنتی ازفروشگاه سوپرمارکتی اسنپ برای هر شخصی خوشایند خواهد بود. توصیه می کنم، اگر قصد خرید کالا خوراکی و اقلام مصرفی ضروری را دارید، می توانید با خیال راحت از این فروشگاه یعنی اسنپ مارکت استفاده کنید.

خرید از این سایت

۹- راگا دما ، مرجع تخصصی فروش آنلاین تحهیزات تاسیساتی بر بستر وب

راگا دما یک فروشگاه اینترنتی در زمینه تجهیزات تاسیساتی است که از قضا برنامه نویسی آن بر عهده یکی از دوستان من بوده است. این فروشگاه از نظر تجربه کاربری و ظاهر بسیار مناسب بوده و می توان از آن به عنوان یک فروشگاه آینده دار در حوزه محدود به فروش تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد. این وب سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده است.

نقاط قوت

برخی از نقاط قوت خرید کالای تاسیساتی به صورت اینترنتی از فروشگاه راگا دما شامل موارد زیر است:

  • راهنمایی تخصصی به دلیل پشتوانه فنی
  • طرف بودن با یک شرکت فنی مهندسی رسمی
  • قیمت های مناسب
  • خدمات پس از فروش عالی
  • نصب و راه اندازی توسط فروشنده با تخفیفات ویژه و قیمت مناسب

نقاط ضعف

بدون شک این فروشگاه به دلیل راه اندازی تازه و کم تجربگی مشکلاتی را نیز خواهد داشت، اما از آنجا که تعداد فروشگاه های فعال در این حوزه بر بستر اینترنت بسیار کم است، می توان وجود چنین مرجعی با پایه و اساس فنی قوی را امری ضروری دانست. از بزرگترین نقاط ضعف این فروشگاه اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم امکان پرداخت در محل
  • عدم امکان پیگیری لحظه ای سفارش
  • پشتیبانی آنلاین ضعیف(که با پشتیبانی تلفنی پوشش داده شده است)

ارزش خرید از این فروشگاه اینترنتی

به طور کلی خرید اینترنتی این دسته از کالاها به دلیل وجود تعداد کم فروشگاه، مشکلات خاص خود را دارد. با این وجود چنانچه قصد خرید، اینترنتی از یک فروشگاه تجهیزات تاسیساتی را دارید، تهیه این کالاها از شرکت تهویه گستر راگا می تواند شما را آسوده خاطر سازد که از پشتیبانی یک شرکت رسمی و مجاز تاسیساتی پشتیبانی کافی و لازم ر دریافت خواهید نمود.

برای خرید تجهیزات تاسیساتی با تخفیف ویژه کافی است در از طریق فرم سفارش اینترنتی این سایت نام مهندس فرهاد غلامی را به عنوان معرف ذکر کنید.

فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن لیلیوم

۱۰- لیلیوم فروشنده اینترنتی عطر و ادکلن

خرید عطر و ادکلن به صورت اینترنتی می تواند کمی چالش برانگیز باشد و به همین دلیل، بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای چنین کاری به یک فروشگاه فیزیکی مراجعه کنند. لازم است بدانید، لیلیوم با توضیحات دقیق و فراهم کردن امکاناتی نظیر فراهم سازی تستر عطرها، شرایطی را برای شما محیا ساخته است تا بتوانید با خیالی راحت عطر و ادکلن را از این فروشگاه اینترنتی تهیه کنید.

فر.شگاه عطر و ادکلن اینترنتی لیلیوم با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده است و یک فروشگاه ووکامرسی است. از بزرگترین ویژگی های این سایت می توان به زیبایی ظاهری و رابط کاربری مناسب آن در قیاس با رقبایش نامبرد که شاید بتوان این امر را بزرگترین رمز موفقیت آن دانست.

فروشگاه اینترنتی لیلیوم

نقاط قوت

بزرگتری مزیت های این فروشگاه آنلاین عطر شامل موارد زیر است:

  • تخفیفات زیاد
  • رابط کاربری زیبا
  • تجربه کاربری مناسب
  • سرعت لود بالا
  • ارائه کالای اصل
  • ارائه تستسر و سمپل
  • پشتیبانی مناسب

نقاط ضعف

برخی از ایرادات موجود در این فروشگاه شامل موارد زیر است:

  • عدم امکان پیگیری لحظه ای محصولات
  • عدم امکان سفارش چند کالا با مقاصد مختلف در یک سبد
  • عدم امکان خرید بدون ثبت نام

ارزش خرید از این فروشگاه اینترنتی

این امر کاملاٌ به سلیقه شما بستگی دارد. اگر از آن دسته افراد هستید که تنها زا مدلی خاص از عطرها استفاده می کنید خرید از این فروشگاه آنلاین می تواند تجربه ای خوب از یک خرید اینترنتی را به شما منتقل کند. با این وجود من نویسنده این مطلب به هیچ عنوان برای خرید چنین کالایی از طریق اینترنت اقدام نمی کنم.

خرید از این سایت

تصویری از اسنپ فود

۱۱- اسنپ فود، محلی برای خرید یا سفارش آنلاین

قصد خرید اینترنتی غذا از رستوران ها را دارید، چه بهتر که به یک مارکت پلیس با پشتیبانی خوب تکیه کنید. اسنپ فود بیش از آنکه یک فروشگاه اینترنتی باشد، به یک فود کورت آنلاین شباهت دارد، که بهترین رستوان ها، فست فود ها و اغذیه فروشی ها در اطراف شما را به معرض نمایش درآورده و این امکان را فراهم می کند که بتوانید از آن ها به راحتی خرید کنید.

نقاط قوت

نقاط خرید اینترنتی غذا از اسنپ فود شامل موارد زیر است:

  • سفارش ساده و راحت
  • امکان انتخاب فراوان از میان گزینه های مختلف بسیار
  • پشتیبانی سریع
  • جوابدهی مناسب در صورت بروز مشکل
  • عدم دستکاری نظرات
  • نظارت کافی بر روی ارائه دهندگان خدمات

نقاط ضعف

شاید بزرگترین ضعف اسنپ فود را بتوان عدم وجود یک رقیب توانمند دانست. در واقع به دلیل عدم وجود رقیبی قدرتمند برای اسنپ فود، این شرکت، تلاش چندانی برای رفع مشکلات محدود خود به عمل نیاورده و به همین دلیل است که در موقعیت خود در جا می زند. البته شاید نتوان نام یک ایراد را بر روی این مشکل گذاشت.

ارزش خرید از این فروشگاه اینترنتی

بدون شک اگر قصد تهیه غذا به صورت بیرون بر را داشته باشید، سفارش از اسنپ فود به مراتب بهتر از سفارش و خرید تلفنی است، زیرا در زمان خرید از این فروشگاه اینترنتی یا سرویس سفارش آنلاین غذا گزینه های بسیاری را در مقابل خود خواهید داشت که به این ترتیب می توانید با آسودگی خاطر بیشتری به سفارش و تهیه کالای مورد نظر خود بپردازید.

خرید از این سایت

بایدها و نبایدها در مدیریت یک فروشگاه اینترنتی: چه ویژگی هایی از دیدی مشتریان برای خرید اینرتنی مهم است

تفاوتی ندارد به فروشگاه اینترنتی به چشم یک کسب و کار آنلاین برای کسب درآمد از اینترنت نگاه می کنید، یا قصد خرید از یک فروشگاه بر بستر وب را دارید، در هر صورت توقع بهترین را خواهید داشت. مدیران فروشگاه ها نیز مانند هر کسب و کار اینترنتی دیگیری باید مشتریان خود را به چشم یک الویت دیده و همه چیز را برای آن ها به ایده آل ترین حالت ممکن پیش ببرند و شکلی وجود ندارد که در چنین صورتی، گوگل نیز به آن ها نظر ویژه ای خواهد داشت. برخی از موارید که باید به آنها توجه کنید شامل نکات زیر هستند:

  • جامعه هدف خود را مشخص کرده و برای آن ها کار کنید
  • ازتقلید کردن خود داری کرده و فقط الگو برداری کنید
  • کاربران را در الویت قرار دهید تا موتور جستجو شما را دوست داشته باشد
  • هیچ چیز ایده آل نیست، از پنهان کاری خود داری کنید
  • از تکنولوژی های نو و با کیفیت برای ساخت سایت استفاده کنید

سخن پایانی

چنانچه قصد راه اندازی یک سایت فروشگاهی را دارید، بهتر است از مشاوره یک شرکت فعال در این حوزه بهره مند شوید. برای دسترسی به چنین مشاوره ای می توانید به این صفحه مراجعه کنید، اما اگر تنها قصد خرید از فروشگاه های اینترنتی را دارید، می توانید تجربه خرید از بهترین فروشگاه اینترنتی ایران را با سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید، تا همه در کنار هم بتوانیم از خرید آنلاین بیشترین لذت را ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *