دانستنی

۱۳ روش کسب درآمد اینترنتی (تنها با یک لپ تاپ)

۱۳ روش  کسب درآمد اینترنتی (تنها با یک لپ تاپ)

وقتی صحبت از درآمد اینترنتی می‌شود، یاد یک جملۀ جالب از وارن بافت می‌افتم:

«اگر نتوانی در خواب کسب درآمد کنی، هیچ وقت پولدار نخواهی شد و تا وقتی زنده‌ای باید کار کنی.»

درک این جمله اصلا سخت نیست؛ چون همۀ ما زمان و توانایی محدودی برای کار کردن داریم. به‌علاوه اینکه کنترل همۀ شرایط بیرونی دست خودمان نیست. شاید به هر دلیلی مانند بیماری، مسافرت، یا تعطیلی کشور مدتی نتوانیم مشغول به کار شویم. آن وقت تکلیف درآمدمان چه می‌شود؟ باید از کجا پول درآوریم؟

تنها یک راه حل دارید و آن کسب درآمد از اینترنت است. چون با کمک کسب و کارهای اینترنتی، در هر زمان و مکانی می‌توانی کار کنی و درآمد داشته باشی؛ حتی در خواب یا در شرایطی، مثل اخیرا که خیلی از کسب و کارها به دلیل شیوع بیماری، نتوانستند فعالیت کنند.

با بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشتند، صحبت کردیم. اغلب آن‌ها این ۳ دغدغه را داشتند که:

  • برای شروع کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه باید داشته باشم؟
  • برای شروع کار آنلاین، چه مهارت‌هایی باید بلد باشم؟
  • و آیا تضمینی وجود دارد که بتوانم از آن کسب درآمد کنم؟

به همین دلیل، قصد دارم ابتدا، دربارۀ این موارد صحبت کنم. سپس اگر خیال‌تان راحت شد و خواستید ادامه دهید، روش‌های کسب درآمد از اینترنت را با هم مرور می‌کنیم.

برای شروع کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه نیاز دارم؟

همین الان اگر بخواهید یک مغازه یا شرکت کوچک در گوشه‌ای از شهر راه بیندازید، بیش از ۱۰۰ میلیون باید سرمایه داشته باشید. آن هم یک کسب و کار معمولی نه عالی! در حالیکه با یک دهم این سرمایه، می‌توانید صاحب یک کسب و کار آنلاین عالی شوید.

البته این ۱۰ میلیون برای بعضی از روش‌ها مورد نیاز است؛ چون قطعا روش‌هایی هم وجود دارد، که هیچ سرمایه مادی نخواهد! بله درست است…بدون سرمایه هم می‌توانید یک کسب و کار اینترنتی را شروع کنید. به نظرتان الان فردی که صاحب یک پیج قدرتمند در اینستاگرام است، در ابتدا چه هزینه‌ای صرف کرده؟! و صدها نمونه دیگر که واقعا بدون سرمایه یا با مقدار کم، الان صاحب درآمد بالایی از اینترنت هستند.

یک نمونه آن هم، راه اندازی یک فروشگاه آنلاین است که با ۲ میلیون هم شدنی است. در مقاله «راه های کسب درآمد در خانه» هم گفتیم، که خیلی از این کارها را در منزل و با کمک یک لپ تاپ هم می توانید انجام دهید. در ادامه به روش‌های بیشتری اشاره می‌کنم. خب این از دغدغه سرمایه که آن را برای خود تبدیل به یک غول کرده بودید.

برای کسب درآمد اینترنتی، چه مهارت‌هایی باید داشته باشم؟

“می‌خواهم کسب درآمد از اینترنت داشته باشم، اما هیچ مهارتی ندارم که بتوانم از آن درآمد کسب کنم؛ حتی مهارت و تجربه کار در این فضاها را ندارم. تا الان فروشنده خوبی در بازار سنتی بوده‌ام، اما بعید می‌دانیم بتوانم در فضای آنلاین هم همین اندازه خوب باشم و… .”

دنیای اینترنت، آنقدر هم که فکر می‌کنید پیچیده و سخت نیست و تنها با کمی تمرین آن را یاد می‌گیرید. بعضی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت، نیاز به هیچ مهارت قبلی ندارد. مثلا برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هیچ مهارت و تخصصی نیاز ندارید. هر چیزی هم نیاز داشته باشید، به شما آموزش داده می‌شود.

پس مهارت شما زیاد اهمیتی ندارد. مهم این است که راهش را یاد بگیرید. وقتی یاد گرفتید، هر چیزی هم که نیاز داشته باشید کم کم یاد می‌گیرید. ما هم با مطالب آموزشی جذاب بلاگ، به شما کمک می‌کنیم.

از کجا معلوم به درآمد آنلاین برسم؟

 

طبیعی است که نگران آینده کسب و کارتان باشید. اما بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ هیچکس نمی‌تواند به شما تضمین بدهد؛ جز خودتان. اما می‌توانیم به شما تضمین بدهیم، که کار اینترنتی درآمد بالایی می‌تواند داشته باشد؛ چون بسیار زیاد دیده‌ایم که افرادی با انجامش، به پول زیادی رسیده‌اند. وقتی دیگران توانسته‌اند یعنی شدنی است. تنها می‌ماند تلاش خودتان که کسی نمی‌تواند، از قول شما تضمینش را بدهد.

اگر شروع کردید، روی آن وقت و تلاش صرف کردید و نتیجه نگرفتید، آن وقت بیایید بگویید تا کسب درآمد از اینترنت و هر محتوایی در مورد آن وجود دارد را از بین ببریم 🙂

خب این هم از دغدغه سوم که امیدوارم برطرف شده باشد. اگر هنور برای کسب درآمد از اینترنت شک دارید، پیشنهاد می‌کنم مقاله «۹ دلیل قانع‌کننده برای کسب درآمد از اینترنت» را بخوانید.

حالا که کمی دلتان آرام گرفته است و خیالتان راحت شده است، به سراغ راه‌ های کسب درآمد اینترنتی برویم.

از چه راه‌هایی می‌توانم درآمد اینترنتی داشته باشم؟

روش‌های کسب درآمدی که در ادامه توضیح می‌دهم، آنقدری تنوع دارد که حتما حداقل یکی از آن‌ها مناسب خودتان است. سعی کرده‌ام در مورد درآمد متوسط هر کدام هم صحبت کنم. هر درآمد اینترنتی هیچ محدودیتی ندارد. تا حدی که گاهی، می‌تواند شما را از انجام هر کار دیگری بی نیاز کند.

۱. راه اندازی فروشگاه اینترنتی، راهی کم هزینه و با درآمد بسیار بالا

این از آن روش‌هایی است که نه نیاز به سرمایه زیاد دارد؛ نه مهارت و تخصص. شاید بگویید: مگر طراحی سایت و کار با آن دانش فنی و کدنویسی نیاز ندارد؟!

نه! چون الان روش‌هایی برای طراحی سایت بدون کدنویسی وجود دارد، که همۀ سختی کار را از دوش شما برداشته است. یک راه آن ساخت سایت با کمک فروشگاه ساز است، که یک ساعته تمام می‌شود.

بابت هزینه آن هم نگران نباشید. چون حتی همان دیجی کالا هم که الان می‌بینید غولی برای خود شده، با یک فروشگاه کوچک که فقط دوربین و پرینتر داشت شروع کرد. بعد از مدتی که کارش گرفت، گسترش پیدا کرد. شما هم الان می‌توانید با سرمایه‌ای اندک در حد ۲ یا ۳ میلیون (یا حتی کمتر) شروع کنید. بعد از مدتی، چند برابر این پول را دریافت می‌کنید.

چه محصولی بفروشم؟

در یک سایت فروشگاهی، انواع محصولات فیزیکی تا محصولات مجازی مانند پادکست، ویدئو و کتاب الکترونیکی را می‌توانید بفروشید. اگر محصول فیزیکی ندارید، می‌توانید فروشگاه فایل یا محصولات دانلودی راه بیندازید که آن هم  اتفاقا گزینه مناسبی است.

اگر هنوز در مورد انتخاب محصول ایده‌ای ندارید، پیشنهاد می‌کنم برای ایده گرفتن از ابزارهایی مانند گوگل ترندز ( Google trends) و کیورد پلنر (Keyword planner) استفاده کنید و ببینید برای آن چقدر تقاضا وجود دارد. همچنین می‌توانید یکی از سایت‌های فروشگاهی مثل فروشگاه سرکالا را باز کنید و یکی از محصولات آن را برای فروش انتخاب کنید. مقاله «چه محصولی را بفروشیم» هم کمک زیادی به شما می‌کند.

بعد از انتخاب محصول، ایجاد و ساخت فروشگاه خودتون می‌ماند که چند ساعت بیشتر طول نمی کشد. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، آنقدرها که تصور می‌کنید، کار دشواری نیست! اگر باورتان نمی‌شود، بخش زیر را مطالعه نمایید . به شما کمک میکنه تا فروشگاه خودتون را ایجاد کنید . 

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

کسب درآمد در سرکالا

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید

مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

۲. اگر محصول ندارید، از همکاری در فروش کسب درآمد کنید!

گاهی قصد فروش محصول را دارید؛ اما خودتان هیچ محصولی ندارید و نمی‌توانید آن را تأمین کنید. پس چاره چیست؟

 

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing)، که راهی است که می‌توانید از آن درآمد داشته باشید. به این ترتیب که، شما یک محصول از فروشندۀ اصلی را در سایت خود قرار می‌دهید. اگر بتوانید با کمک روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو یا گوگل ادز یا هر روش دیگر، محصول را بفروشید، درصدی را از فروشنده دریافت می‌کنید.

یک نکته: این روش برای یادگیری فروش آنلاین خوب است اما اگر هدفتان کسب درآمد بالاست، به جای آن خودتان صاحب سایت فروشگاهی‌تان باشید.

۳. کسب درآمد اینترنتی با کمک سایت شخصی

درآمدی که از سایت شخصی به‌دست می‌آورید، کمی با سایت فروشگاهی فرق می‌کند. هم اینکه زمان بیشتری طول می‌کشد؛ هم اینکه مثل سایت فروشگاهی قابل اندازه گیری نیست. اما بعد از مدتی همان مزایا برای شما درآمد می‌شود.

یکی از روش های خوب برای کسب درآمد از سایت شخصی، تولید محتوا و داشتن بلاگ است که بعدا بیشتر در مورد آن صحبت می کنم. در هر زمینه ای که تخصص یا علاقه دارید، شروع به تولید محتوای متنی یا ویدیویی کنید. بعد از مدتی که سایت شما رتبه خوبی گرفت و شناخته شد، به چند روش می‌تواند برای شما درآمد داشته باشد. مثلا:

  • بعد از مدتی، محصولات مرتبط با همان حوزه در سایت بگذارید و بفروشید.
  • یا اینکه تبلیغات دیگران را بگیرید و به ازای آن پول بگیرید. (پست های اسپانسری)
  • به دیگران مشاوره بدهید و به عنوان یک مرجع در همان حوزه شناخته شوید.

 

۴. اینستاگرام راهی برای درآمد اینترنتی

اینستاگرام هم یکی از همان روش‌هایی است که نیاز به سرمایه اولیه ندارد. شاید تا الان از اینستاگرام تنها برای سرگرمی استفاده می کرده‌اید. اما شاید بهتر باشد کمی نوع استفاده تان را عوض کنید. احتمالا از گوشه و کنار در مورد افرادی که توانسته اند با کمک اینستاگرام به درآمدهای بسیار بالا برسند شنیده‌اید.

در مقاله راه های کسب درآمد از اینستاگرام گفته ایم که از چه راه هایی می‌توانید از این شبکه اجتماعی پول درآورید. مثلا:

  • راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام و فروش محصول
  • تولید محتوای تخصصی در یک حوزه و بلاگر شدن
  • تبدیل پیج اینستاگرام به یک رسانه یا پیج شناخته شده و گرفتن سفارش تبلیغ دیگران

شاید بپرسید آیا اینستاگرام برای کار شما مناسب است یا نه؟! تا زمانی که ندانیم حوزه فعالیت شما قرار است چه باشد نمی‌شود به این سؤال جواب داد. مثلا اگر در حوزه زیبایی و مد فعال هستید، این شبکه‌ گزینه خوبی برای شماست. اگر می‌خواهید بدانید در بخش نظرات برای ما بنویسید تا به شما جواب دهیم.

یا یکی دیگر از سؤالاتی که زیاد آن را می‌شنوم این است که سایت بهتر است یا اینستاگرام؟!

جواب شما در این مقاله ست: سایت یا اینستاگرام؟ کدام برای من مناسب تر است؟

فقط خیلی خلاصه به شما بگویم که داشتن هر کدام از این دو به تنهایی، باعث می شود قدرت دیگری را از دست بدهید.

۵. آزادکاری یا فریلنسری راهی دیگر برای کسب درآمد آنلاین

راستش را بخواهید، برای هر کسی سخت است که صبح زود راس یک ساعت مشخص، در اداره باشد و تا ساعت خاصی هم همان‌جا بماند و یک سری کارهای مشخص (که حتی ممکن است به آن علاقه‌ای هم نداشته باشد) انجام بدهد. اگر شما هم چنین طرز تفکری دارید، بهتر است روی آزادکاری یا فریلنسینگ فکر کنید.

آزادکار یا فریلنسر، به‌صورت پروژه‌ای و در زمینه‌های مختلفی می‌تواند کسب درآمد کند. مثلا کسب و کارهای دیجیتال، برای تولید محتوا، ترجمه، مدیریت شبکه اجتماعی، طراحی سایت، سئو، تبلیغات و بسیاری از کارهای دیگر، فریلنسر می‌گیرند. کسب درآمد شما به‌عنوان آزادکار به حجم و کیفیت کاری که انجام می‌دهید، بستگی دارد. از زیر ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و تا چند میلیون می‌تواند برسد. در زیر یکی از سایت های فریلنسری معتبر را برای عضویت و کسب درآمد معرفی کرده ایم .

 

کسب درآمد از طریق سایت فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

۶. ادمین یا مدیر شبکه‌ اجتماعی دیگران شوید

اگر یکی از سایت‌های کاریابی را باز کنید، عنوان شغلی مدیریت یا کارشناس شبکه‌های اجتماعی را زیاد می‌بینید. درآمدی که برای این کار در نظر گرفته می‌شود، بین ۱ میلیون تومان تا ۳ یا ۴ میلیون تومان است. بعضی از شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد، زمان و مهارت زیادی برای فعالیت در این شبکه‌ها ندارند. بنابراین، ترجیح می‌دهند مدیریت و مسئولیت آن را به عهدۀ شخص دیگری بسپارند.

کاری که شما باید انجام دهید این است که جواب کامنت‌ها، دایرکت و هر نوع پیامی را بدهید؛ در بازه های زمانی که برای‌تان مشخص شده پست و استوری بگذارید و در مرحله پیشرفته باید خودتان مشخص کنید که در چه زمانی، چه پست و محتوایی را منتشر کنید. این کار از ادمین شبکه تخصصی تر است؛ چون همه مسؤلیت های صفحه با شماست. البته درآمد آن بیشتر است. (معمولا بین ۳ تا ۵ میلیون است.)

این‌کار را می‌توانید به‌عنوان شغل دوم خود داشته باشید، یا اینکه همزمان چند پروژه بگیرید و در نهایت درآمد خوبی به دست آورید.

۷. تولید محتوا، یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد اینترنتی است

چند وقت پیش، در دوره‌ای با عنوان پرکاری و پولسازی در خانه شرکت کردم. تقریبا ۸۰ درصد آموزش های دوره مربوط به محتوا بود! بله درست است، با کمک محتوا تقریبا از هر کاری می توانید کسب درآمد کنید. همه مواردی که گفتم و در ادامه هم می‌گویم به محتوا ختم می‌شود.

سایت شخصی قطعا نیاز به تولید محتوا دارد، فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بدون تولید محتوا شدنی نیست. اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید باید در آن محتوا تولید کنید. محتوا چیز پیچیده ای نیست؛ همان عکسی که از محصول می‌گذارید، نوشته‌ای که راجع به آن می‌نویسید؛ استوری یا پستی که در اینستاگرام منتشر می کنید.

اجازه دهید چند مورد از راه هایی که می‌تواند با کمک محتوا درآمد داشته باشید را توضیح دهم:

اگر یک وبلاگ شخصی هم داشته باشید و در آن محتوای باکیفیت قرار دهید. مثلا می‌توانید یک وب‌سایت تخصصی در زمینه آموزش فروش بیمه یا آموزش برندینگ داشته باشید. بعد از مدتی، که دیده شدید، دیگران به سراغتان می‌آیند.

البته روش های دیگری هم برای کسب درآمد از سایت شخصی وجود دارد، که مقاله «راه های کسب درآمد از وبلاگ» آن را کامل به شما یاد می دهد.

راه دیگر برای کسب درآمد از تولید محتوا، نوشتن کتاب الکترونیکی یا ایبوک است. این کتاب‌ها را هم می‌توانید در سایت خودتان یا دیگران بفروشید. راه دیگر، کار کردن به‌عنوان فریلنسر است که در بخش قبل مفصل در مورد آن صحبت کردیم (پروژه محتوایی دیگران را انجام می‌دهید و دستمزد می‌گیرید.) یا اینکه در اینستاگرام محتوای آموزشی و مفید در یک موضوع خاص منتشر می‌کنید.

۸. با کمک طراحی سایت، درآمد آنلاین خوبی کسب کنید

بعضی افراد هستند که همیشه در ذهنشان این بوده که یک طراح سایت باشند و از آن درآمد خوبی کسب داشته باشند. اما احتمالا به این دو دلیل قیدش را زده‌اند:

  1. سرمایه راه اندازی یک شرکت طراحی سایت را نداشته اند
  2. آشنایی زیادی با کدنویسی نداشته اند

اما الان دیگر روش‌هایی برای طراحی سایت بدون کدنویسی وجود دارد که نیازی نیست کدنویسی بلد باشید. مانند سیستم وردپرس که طراحی سایت با استفاده از آن، بدون کدنویسی هم امکان‌پذیر است. علاوه بر آن، روش ساده‌تری هم وجود دارد که نمایندگی پرتال است، که با کمک آن می‌توانید شرکت طراحی سایت خود را راه بیندازید.

میزان درآمد شما به‌عنوان یک طراح سایت، اصلا مقدار مشخصی ندارد. معمولا از زیر ۱۰میلیون تومان شروع شده و تا بالای ۵۰ میلیون تومان می رسد. مثلا نمایندگان پرتال گاهی ماهانه تا ۵۰ میلیون می‌رسد!  چیزهای که گفتم بخشی از مقالۀ “بازار کار و درآمد طراحی سایت چگونه است؟” بود که اگر به این کار علاقه دارید، مطالعه آن را از دست ندهید.

۹. آموزش راهی عالی برای کسب درآمد است

اگر به تدریس و آموزش علاقه دارید و از پس هزینه‌های خرید یا اجاره مکان آن بر نمی‌آیید، با کمک اینترنت، این کار شدنی است. یک موضوع که روی آن تسلط دارید یا اینکه به آن علاقه دارید، را انتخاب دارید. حتی می توانید رشته دانشگاهی تان که تاکنون هیچ استفاده ای از آن نکرده اید را انتخاب کنید. سپس یک رسانه برای آموزش و انتقال اطلاعات مشخص کنید. مثلا یکی ممکن است بخواهد در اینستاگرام این کار را انجام دهد، یا اینکه تصمیم بگیرد در وب سایت شخصی‌اش آموزش دهد.

خوشبختانه الان دیگر بدون کلاس و در خانه، با پیژامه هم می توانید این کار را انجام دهید. چگونه؟

  • مثلا می توانید ویدیوی آموزشی تهیه کنید و آن را در سایت بگذارید.
  • یا اینکه در وبینار آموزش دهید.

وبینار، کلاس، دوره یا سمینار آنلاین است، که با استفاده از اینترنت آن را برگزار می‌کنید و به‌صورت آنلاین با مخاطبان در ارتباط هستید.

۱۰. چطور از طریق ویدئو می‌توانید کسب درآمد کنید؟

همه شما احتمالا یوتیوب را می‌شناسید. این را هم می‌دانید که در ایران، جایگزین‌هایی مانند آپارات، نماشا، تماشا و جعبه برای یوتیوب داریم. خبر خوب، این است که از طریق ویدئو هم می‌توانید درآمد داشته باشید! چطور؟

روش اول: متخصص شوید!

اگر شما تخصصی دارید، می‌توانید آن را با ایجاد ویدئوهای جالب و مفید در زمینه‌های مختلف، به اشتراک بگذارید. اگر تعداد بازدید ویدئوهای شما زیاد شود، کم کم سر و کله شرکت‌ها و برند‌های بزرگ پیدا می‌شود، تا با شما همکاری کنند.

روش دوم: شناخته شوید!

در این روش، شما نیازی به تخصص و مهارت خاصی ندارید. فقط باید بتوانید با تولید ویدئوهای جالب و عامه‌پسند (مثلا ویدئوهای خنده‌دار یا داب‌اسمش) بازدید ویدئوهای‌تان را بالا ببرید. اگر تعداد بازدیدکننده‌های آن زیاد شد، می‌توانید در ابتدای ویدئوهای‌تان برای برندها تبلیغ گذاشته و درآمد کسب کنید.

روش سوم: دیده شوید!

این روش به‌جز در یوتیوب، فقط در آپارات قابل اجرا است. به این شکل که، این سایت ها بابت هر ۱۰۰۰ بازدیدی که از ویدئوی شما می‌شود، مبلغ ۵ هزار تومان به شما می‌دهند. در این روش حتی از ویدئوی دیگران هم برای به‌اشتراک گذاری، می‌توانید استفاده کنید.

البته راه های دیگری هم برای کسب درآمد از ویدیو وجود دارد: مثلا اینکه ویدیوهای خوب و کاربردی در اینستا بگذارید. (اگر یک پیج فروش گل و گیاه دارید، ویدیوی آموزشی قلمه زدن و مراقبت از گیاهان را درست کنید و بگذارید.) یا اینکه ویدیوهای آموزشی خودتان را در وب سایت خودتان منتشر کنید.

۱۱. از تلگرام کسب درآمد کنید

تا قبل از اینکه این پیام رسان محبوب فیلتر شود خیلی از افراد کسب و کارشان را روی آن ساخته بودند. فروشگاه های زیادی از طریق تلگرام ماهانه درآمدهای زیادی داشتند. یا افرادی با آموزش کسب درآمد می کردند. هنوز هم می توانید این کارها را انجام دهید و از تلگرام درآمد داشته باشید، اما باید بپذیرید که افراد مثل سابق از آن استفاده می کنند.

بهترین کار این است که در کنار تلگرام، رسانه دیگری هم برای کارتان داشته باشید. مثلا یک سایت راه بیندازید و در کنارش از طریق تلگرام با کاربران در ارتباط باشید. یا یک پیج در اینستا راه بیندازید و یک کانال تلگرام هم کنارش داشته باشید. اگر این کار را انجام دهید، بیشتر دیده می شوید و بقیه مشتریان را از دست نمی دهید؛ چون هنوز هم افراد زیادی از این پیام رسان استفاده می کنند.

۱۲. با تخصص در حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ، کسب درآمد کنید

شما بعد از اینکه محصول یا خدمات خود را در یک رسانه، مانند سایت یا شبکه اجتماعی عرضه کردید، برای معرفی و جذب مشتری، به فعالیت‌ها و ابزارهایی برای بازاریابی و مارکتینگ نیاز دارید. همۀ این فعالیت‌ها که شامل بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (سئو)، تبلیغات گوگل، ایمیل مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ و موارد دیگر است، همان بازاریابی اینترنتی است.

شرکت‌های زیادی در این حوزه‌ها مشغول به فعالیت هستند. شما نیز برای کسب درآمد می‌توانید در یکی از این شرکت‌ها مشغول شوید. یا اینکه به‌صورت پروژه‌ای برای اشخاص یا شرکت‌ها کار کنید. با کسب تخصص در یکی از این شاخه‌ها و نشان دادن مهارت‌های خود، می‌بینید که دیگران خودشان، به‌سراغ شما می‌آیند.

۱۳. کسب درآمد دلاری از اینترنت

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از اینترنت این است که درآمد دلاری داشته باشید. کسب درآمد دلاری از اینترنت آن قدر که فکر می‌کنید سخت نیست. مثلا می‌توانید از سایت‌های فریلنسری خارجی پروژه بگیرید و با انجام آن‌ها پول دلاری دریافت کنید. برای این کار باید به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بتوانید با کارفرما ارتباط برقرار کنید و خواسته‌های او را انجام دهید.

یک روش دیگر برای کسب درآمد دلاری از اینترنت تبلیغات است. سرویس تبلیغاتی گوگل اد سنس بابت نمایش تبلیغات به شما پول می‌دهد. می‌توانید بنر یا ویدیو تبلیغاتی در سایت خودتان قرار دهید و از این طریق هم درآمدی داشته باشید. یک روش دیگر هم تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب است که این روزها طرفداران زیادی دارد. وقتی کانال یوتیوب شما به ۲۰۰۰ دنبال کننده برسد، سیستم کسب درآمد یوتیوب برای شما فعال می‌شود. از این مرحله به بعد می‌توانید بابت دیده شدن تبلیغات در ویدیوهای‌تان درآمد دلاری داشته باشید.

از آن‌جا که ایران تحریم است و مستقیما نمی‌توانید درآمدهای دلاری خودتان را دریافت کنید، باید از شرکت‌های واسط کمک بگیرید. این شرکت‌ها درآمدهای دلاری شما را از سایت‌های خارجی دریافت می‌کنند و آن را به صورت ریالی به حساب بانکی شما می‌ریزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *