دانستنی

۱۴ ایده‌ پولساز برای راه‌اندازی کسب و کار

۱۴ ایده‌ پولساز برای راه‌اندازی کسب و کار

احتمالا یادتان هست که آن قدیم‌ها از ما می‌پرسیدند: “دوست داری در آینده چه کاره شوی؟” ما هم می‌گفتیم دوست داریم دکتر، خلبان، مهندس و خیلی چیزهای دیگر شویم. اما الان که سن‌مان بالاتر رفته چطور؟ آیا همچنان دوست داریم همین کارها را انجام دهیم؟

در دوران فعلی الگوی خیلی از مردم کسانی مثل بیل گیتس، جف بزوس و استیو جابز هستند. این افراد کسب و کار خود را ایجاد و به هرچه که فکرش را می‌کنید دست پیدا کردند. به همین دلیل همه ما دوست داریم کسب و کار خودمان را داشته باشیم و به جایی برسیم که مثل آب خوردن پول در بیاوریم. اما سوال اینجاست که چطور می‌توان یک کسب و کار بزرگ داشت؟ شروع یک کسب و کار مراحل مختلفی دارد و اولین قدم در این مسیر، داشتن ایده خلاقانه و پولساز است.

چند ایده خلاقانه و پولساز برای راه اندازی کسب و کار

تا اینجا اطلاعاتی در زمینه راه‌اندازی و پیدا کردن ایده برای کسب و کار را به شما گفتیم. اما اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، حتما به دنبال ایده‌ای خوب برای کسب و کارتان می‌گردید. نمی‌توان گفت که فقط چند ایده محدود برای کسب و کار وجود دارد. صدها و یا هزاران ایده خوب برای راه‌اندازی کسب و کار پیدا می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ایده‌های پولسازی در ایران اصلا محدود نیستند. به همین دلیل در ادامه چند دسته از ایده‌های خوب را برای شروع کسب و کار به شما معرفی کرده‌ایم.

۱. مهارت‌های خود را به دیگران یاد دهید

هرکسی حداقل در یک زمینه استعداد و مهارت دارد. شاید خط خوبی دارید، نقاش حرفه‌ای هستید و یا در آواز و موسیقی مهارت دارید. شاید هم در طراحی سایت، برنامه‌نویسی یا ساخت وسایل تزیینی ماهر هستید. پس می‌توانید مهارت خود را به دیگران آموزش دهید و از این طریق کسب درآمد کنید. یکی از راه‌هایی که امروزه خیلی هم از آن استقبال می‌شود آموزش و یاد دادن به دیگران است.

می‌توانید به عنوان معلم خصوصی فعالیت کنید و در منزل خود یا حتی منزل دیگران مهارت خود را تدریس کنید. البته یک راه بهتر هم هست. می‌توانید ویدیوهای آموزشی ضبط کنید و آن‌ها را در اینترنت بفروشید. ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها فرصتی مناسب برای پررنگ شدن آموزش مجازی ایجاد کرده است. پس شما هم از این فرصت استفاده کنید و هرچیزی را که در آن مهارت دارید به دیگران یاد بدهید. همچنین می‌توانید از طریق برگزاری وبینار و دوره‌های آموزشی هم درآمد داشته باشید.

۲. به افراد و شرکت‌ها مشاوره بدهید

یکی از ایده‌های خوب برای کسب و کار تاسیس دفاتر مشاوره است. بعضی موارد آن‌قدر تخصصی و حرفه‌ای هستند که مردم عادی برای انجام آن‌ها حتما به مشاوره و مشورت با یک متخصص نیاز دارند. پس اگر مهارت و دانشی دارید که می‌توانید به وسیله آن به مردم مشاوره بدهید، حتما وارد این کار شوید.

مثلا اگر یک مکانیک خوب هستید و در زمینه ماشین تخصص دارید، می‌توانید به کسانی که قصد خرید خودرو دارند مشاوره بدهید. اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو تخصص دارید، می‌توانید به کسب و کارهای دیگر مشاوره سئو و بازاریابی دیجیتال ارائه کنید. اگر در رشته حقوق تحصیل کرده‌اید هم می‌توانید به شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی مردم عادی مشاوره حقوق و قضایی بدهید. این روزها هم که بحث بورس داغ است اگر در مورد بورس اطلاعات دارید می‌توانید در این مورد به مردم مشاوره بدهید.

۳. از طریق طراحی کسب درآمد کنید

احتمالا افرادی را دیده‌اید که خلاقیت و هنر خیلی زیادی دارند و آثار زیبایی را طراحی می‌کنند. اگر خود شما جزو همین دسته از افراد هستید می‌توانید کسب و کاری در زمینه طراحی راه‌اندازی کنید. شاید سوال کنید که طراحی چه چیزی؟ جواب این است که طراحی هرچیزی. مثلا اگر با نرم‌افزارهای طراحی مثل فتوشاپ آشنایی دارید می‌توانید بنر، پوستر، رابط کاربری، لوگو، کارت ویزیت و هر چیز دیگری را طراحی کنید.

اگر از معماری سررشته دارید، می‌توانید به طراحی ساختمان و بنا مشغول شوید. و حتی در صورت آشنایی با طراحی صنعتی می‌توانید ابزار و وسایل گوناگونی را طراحی کنید. اگر هم کار با نرم افزارها را بلد نیستید مایوس نشوید. می‌توانید تابلو نقاشی بکشید و آن‌ها را بفروشید و یا در زمینه طراحی دکوراسیون و یا چیدمان اماکن فعالیت کنید و طرحی را ارئه بدهید.

۴. نوشتن و ترجمه مقاله یا کتاب را شروع کنید

درست است که در ایران مردم خیلی اهل مطالعه نیستند. اما همچنان کتاب عضوی جدا نشدنی از زندگی مردم است. اگر دست به قلم هستید و یا به زبان‌های دیگر تسلط دارید، بهتر است کسب و کاری در زمینه تالیف یا ترجمه کتاب، مجله یا مقالات راه‌اندازی کنید.

یکی از بخش‌هایی که خلا زیادی در آن وجود دارد، کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. در جاهای مختلف جهان کتاب‌های مصور یا کمیک بوک‌ها طرفداران زیادی بین قشر کودک و نوجوان دارند. اما در ایران شاهد کتاب‌های این چنینی نیستیم. پس می‌توانید کمیک‌های خارجی را ترجمه کنید و یا حتی خودتان کتاب‌های کمیک بنویسید و آن‌ها بفروشید.

اما شاید فکر کنید که چگونه کتاب‌های خود را بفروشید؟ خب برای این کار هم راه‌‎حل‌های زیادی وجود دارد. مثلا می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و از آن طریق کتاب‌های خود را بفروشید. حتی اگر هزینه چاپ کتاب را ندارید می‌توانید نسخه‌های مجازی را بفروشید.

اگر هم با زبان انگلیسی آشنا باشید می‌توانید کتابی به زبان انگلیسی بنویسید و در سایت آمازون بفروشید. از این راه می‌توانید درآمد دلاری هم داشته باشید. به عنوان مثال آماندا هاوکینگ نویسنده‌ای بود که هیچ ناشری کتاب‌هایش را منتشر نمی‌کرد. اما با قرار دادن نسخه الکترونیکی کتابش در آمازون میلیون‌ها دلار پول درآورد. پس شما هم می‌توانید با کمی تلاش پول زیادی از این راه درآورید.

۵. با تولید محتوای جذاب درآمد داشته باشید

در دورانی که اکثر کسب و کارها مجازی و اینترنتی شده‌اند می‌دانید چه چیزی حرف اول را می‌زند؟ بله محتوا. بدون شک محتوا برای هر کسب و کار اینترنتی از همه چیز مهم‌تر است. یک کسب و کار مجازی بدون داشتن محتوا محکوم به نابودی است. پس از فرصت استفاده کنید و کسب و کار خود را به منظور پاسخگویی به این نیاز ایجاد کنید.

اما محتوا چیست؟ به بیان ساده هر چیزی که در اینترنت می‌بینیم یک محتوا است. یک عکس، جمله، ویدیو و یا پادکستی که در فضای مجازی منتشر می‌کنید یک محتوا محسوب می‌شود. فرقی هم نمی‌کند که در سایت اینترنتی باشد یا شبکه اجتماعی، محتوا همه‌جا محتواست و پادشاهی می‌کند. پس اگر می‌توانید تولید محتوا کنید بهتر است فعالیت در این زمینه را شروع کنید و برای سایر کسب و کارها محتوای باکیفیت تولید کنید.

۶. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را شروع کنید

فکر نمی‌کنم نیازی باشد در مورد محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام صبحت کنم. چون همه می‌دانیم که اکثر مردم حداقل روزی یک ساعت از وقت خود را در این شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند. خیلی از این افراد هدف اصلی‌شان کسب درآمد از این راه است. اگر گشت و گذاری کوتاه در اینستاگرام داشته باشید، می‌بینید که اکثر پیج‌های بزرگ و محبوب تبلیغات زیادی را منتشر می‌کنند. اما شاید ندانید که گرداننده این پیج‌ها در ماه چندین میلیون تومان از این راه درآمد دارند.

سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده هم که نیازی به گفتن نیست که در ماه چقدر درآمد از طریق تبلیغات اینستاگرامی دارند. پس شما هم می‌توانید با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یک کار نان و آب دار برای خودتان دست و پا کنید. برای آشنایی با راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام می‌توانید مقاله «رمز و رازهای پول درآوردن از اینستاگرام» را مطالعه کنید. یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی که خیلی‌ها از آن پول در می‌آورند، یوتیوب است. شما می‌توانید با ساخت ویدیوهای گوناگون و انتشار آن‌ها در یوتیوب و آپارات درآمد زیادی داشته باشید.

۷. سایت و اپلیکیشن راه‌اندازی کنید

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که تقریبا اکثر مردم به اینترنت پرسرعت و دستگاه‌های هوشمند مثل موبایل و لپ‌تاپ دسترسی دارند. به همین دلیل تمام کسب و کارها به تدریج به فضای مجازی منتقل می‌شوند. اگر در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل مهارت و تخصص دارید، بهتر است کسب و کاری را در این زمینه راه‌اندازی کنید. خیلی از شرکت‌ها و برندهای بزرگ میلیون‌ها تومان خرج سایت و اپلیکیشن می‌کنند. پس شما هم به راحتی می‌توانید سهمی از این بازار پرسود داشته باشید.

البته در کنار این کار می‌توانید برای خودتان سایت و اپلیکیشن بسازید و آن را مدیریت کنید. مثلا می‌توانید یک شبکه اجتماعی مثل تیک‌تاک بسازید و یا سرویسی مثل اسنپ اما برای کامیون‌ها ایجاد کنید. به این صورت که کامیون‌داران در اپ شما ثبت کنند و شرکت‌ها و کارخانه‌ها هم سفارش کامیون برای حمل بار بدهند. سپس همانند اسنپ، راننده نزدیک برای حمل بار پیدا می‌شود.

یا مثلا یک ایده خوب دیگر که مشابهش در ایران نیست ایجاد سرویسی مثل Turo است. در این سرویس صاحبان خودرو وسیله نقلیه خود را برای اجاره ثبت می‌کنند. کسانی هم که به دنبال اجاره ماشین هستند از این طریق ماشین شما را به صورت ساعتی، روزانه و یا ماهانه اجاره می‌کنند.

این ایده در ایران احتمالا خیلی سودآور خواهد بود. چون خیلی از مردم هستند که قصد مسافرت دارند اما ماشین شخصی ندارند. یا مثلا برخی که به دنبال جلب توجه هستند ماشین‌های گران قیمت اجاره می‌کنند. دامادها هم که مشتریان ثابت کسب و کار شما خواهند بود. خیلی‌ها هم عاشق این کسب و کار می‌شوند. چون در خانه می‌خوابند و ماشین‌شان برای آن‌ها کار می‌کند و پول در می‌آورد.

۸. یک کسب و کار خدماتی راه بیاندازید

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در کارهای فنی مهارت دارید و یا اصطلاحا دست به آچار هستید، بهتر است به فکر ایجاد کسب و کاری خدماتی باشید. مثلا می‌توانید وسایل و لوازم برقی و الکتریکی مثل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و غیره را تعمیر کنید. همچنین می‌توانید خدماتی مثل سرویس کولر یا پکیج، گل‌کاری، زیباسازی فضا، نظافت منازل و آپارتمان‌ها، خدمات مجالس، تهیه و فروش غذا (کترینگ) و غیره را به مردم ارائه کنید.

۹. از طریق فروشگاه اینترنتی خرید و فروش کنید

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید

مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

یکی از راه‌های ایجاد کسب و کاری پرسود و موفق، فروش اینترنتی کالا است. برای این کار می‌توانید هر کالایی که دوست دارید را تهیه کنید و آن‌ها را به صورت اینترنتی بفروشید. البته موفقیت در این کار به استراتژی درستی نیاز دارد. یعنی به جای این که تعداد زیادی محصول از گوشه و کنار جمع کنید و آن‌ها را در اینترنت بفروشید، بهتر است روی قسمت کوچکی از بازار تمرکز کنید که رقابت در آن کمتر است. به این کار بازاریابی گوشه‌ای یا نیچ مارکتینگ گفته می‌شود.

نکته مهم در زمینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی این است که محصولاتی را بفروشید که با آن آشنایی دارید. دلیلش هم این است که اگر شناخت کافی از محصولات فروشگاه‌تان داشته باشید بهتر می‌تواندی به مشتریان مشاوره یا خدمات پس از فروش و آموزش اراده کنید. همچنین بیشتر با بازار محصول آشنا هستید و نحوه تامین محصول فروشگاه اینترنتی را هم تا حدودی می‌دانید.

یکی از ایده‌های خوب در این زمینه راه‌اندازی سایتی برای فروش سیسمونی و وسایل نوزاد است. همچنین بازار فروش اینترنتی لباس عروس، زیورآلات، وسایل تزئینی، لوازم خانگی، فرش، مبل و سایر موارد این چنینی هم می‌تواند سود خوبی داشته باشد.

البته خیلی از افراد هستند که می‌گویند ما که دانش کافی برای ایجاد سایت فروشگاهی را نداریم. به همین ترتیب به راحتی از کنار این ایده پولساز می‌گذرند و فرصت کسب درآمد را از دست می‌دهند. باید خدمت‌تان عرض کنم که بدون داشتن دانش و مهارت در طراحی سایت یا استخدام یک متخصص هم می‌توانید سایت داشته باشید. سایتی مثل فروشگاه سرکالا این امکان را فراهم کرده‌اند که به راحتی و بدون دانش خاصی فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرد و از این طریق به کسب درآمد پرداخت.

۱۰. راه‌اندازی کسب و کار در زمینه تولید بازی‌های ویدیویی

بازار بازی‌های ویدیویی هم یکی از بازارهای بسیار پرسود و پررونق است. احتمالا در مترو، اتوبوس و یا در جمع دوستان خود افراد زیادی را دیده‌اید که مدام مشغول بازی با موبایل یا کامپیوتر خود هستند. جالب است بدانید برخی از بازی‌های محبوب و پرطرفدار درآمدهای میلیارد دلاری دارند. در ایران هم نمونه‌های زیادی از بازی‌های ویدیویی هستند که درآمد بسیار زیادی به دست آورده‌اند. شما هم می‌توانید کسب و کاری پرسود در زمینه تولید بازی‌های موبایلی یا کامپیوتری ایجاد کنید.

۱۱. آثار هنری و تولیدی خود را بفروشید

اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کاری پرسود هستید پیشنهاد می‌کنم خودتان چیزی تولید کنید و آن را بفروشید. خیلی‌ها هستند که از این طریق به درآمد بسیار بالایی رسیده‌اند. مثلا می‌توانید زیورآلات دست‌ساز، آثار هنری، پوشاک و صنایع دستی تولید کنید و آن‌ها را در سایت سرکالا بفروشید.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چطور کالاهایی که تولید کرده‌ام را بفروشم؟ جواب بسیار ساده است. از طریق اینترنت کالاهای تولیدی خود را بفروشید. می‌توانید وسایل و کارهای تولیدی را از طریق مارکت پلیس‌هایی مثل دیجیکالا، سایت‌های آگهی مثل دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به راحتی بفروشید.

۱۲. روی کسب و کارهای دیگران سرمایه‌گذاری کنید

اگر فکر می‌کنید که هیچ ایده خوبی ندارید و یا به هر دلیل دوست ندارید کسب و کار خودتان را داشته باشید، می‌توانید روی کار دیگران سرمایه‌گذاری کنید. در ایران هم شرکت‌های مختلفی به نام شتابدهنده هستند که روی استارت‌آپ‌های کوچک و متوسط سرمایه‌گذاری می‌کنند.

روش کار شرکت‌های سرمایه‌گذار به این صورت است که ایده و طرح‌های اولیه استارت‌آپ‌ها را دریافت می‌کنند و روی هر کدام از آن‌ها که به نظرشان سودآور است سرمایه‌گذاری می‌کنند. به این ترتیب بعد از مدتی، استارت‌آپی که روی آن سرمایه‌گذاری شده است رشد می‌کند و سرمایه‌گذاران هم سود خوبی به دست می‌آورند.

۱۳. کالاهای معیوب را بخرید و بعد از تعمیر بفروشید

یکی دیگر از ایده‌های خوب برای شروع کسب و کار این است که کالاهای خراب، معیوب و آسیب دیده را بخرید. بعد آن‌ها را تعمیر کنید و با قیمتی بیشتر بفروشید. مثلا اگر در زمینه تعمیرات موبایل مهارت دارید از طریق دیوار یا سایت‌های مشابه گوشی‌های خراب را با قیمت پایین بخرید. سپس آن‌ها را تعمیر کنید و دستی بر سر و روی‌شان بکشید. بعد همان گوشی‌ها را با قیمتی بیشتر از طریق دیوار یا سایت‌های دیگر بفروشید.

۱۴. کسب و کاری سیار درست کنید

اگر از خیابان سی تیر تهران عبور کرده باشید حتما ون‌های فروش غذا را دیده‌اید. البته به جز این خیابان در جاهای دیگر هم می‌توان کافه‌ها و رستوران‌های سیار را به فور دید. خیلی از مردم کسب و کارهای سیار مثل این را برای شروع کار خود انتخاب می‌کنند. فقط کافیست یک ون بخرید و آن را به مغازه و محل کسب درآمدتان تبدیل کنید.

به عنوان نمونه می‌توانید یک ون بگیرید و پشت آن را به فروشگاه عطر و ادکلن تبدیل کنید. بعد به نقاط مختلف شهر بروید و محصولات خود را بفروشید. بزرگ‌ترین مزیت کسب و کارهای سیار این است که محدود به محل خاصی نیستید. مثلا ممکن است مکان مغازه خیلی پرتردد نباشد و مشتری زیادی به مغازه نیاید یا اصطلاحا آن محل پاخور خوبی نداشته باشد. در این صورت هیچ کاری نمی‌توانید بکنید اما کسب و کار سیار محدود به محل خاصی نیست. هر وقت که خواستید می‌توانید به یک محل جدید بروید و مشتریان تازه‌ای پیدا کنید.

چرا باید کسب و کار خودم را داشته باشم؟

یکی از سوالاتی که زیاد در مورد راه‌اندازی کسب و کار می‌شنوم این است که اصلا چرا باید کسب و کار خود را ایجاد کنیم؟ من هم جواب‌های خیلی زیاد و قانع کننده‌ای برای آن‌ها دارم. اولین جواب من این است که چرا وقتی می‌توان به راحتی پول درآورد، باید برای کسب درآمد زحمت زیادی کشید؟ وقتی برای دیگران کار کنید مجبورید هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید و در شلوغی و ترافیک به محل کار بروید. از آن طرف هم موقع برگشت بازهم در ترافیک و شلوغی باید خسته و کوفته به خانه برگردید.

اما وقتی کسب و کار خود را داشته باشید لازم نیست که هر روز در ساعتی مشخص وارد محل کار شوید. فکر می‌کنید جف بزوس هر روز ۸ صبح در آمازون انگشت می‌زند و تا ۴ و ۵ بعد از ظهر باید کار کند؟ درست است که ما و شما جف بزوس نیستیم اما وقتی کار خودتان را داشته باشید ساعت کاری‌تان هم دست خودتان است.

همچنین برای داشتن یک کسب و کار نیازی نیست سال‌ها درس بخوانید و مدرک بگیرید. فقط باید مهارت مدیریت و ایده‌ای ناب و پولساز داشته باشید. به این ترتیب شما شرایط راه‌اندازی یک کسب و کار را دارید. مثلا مارک زاکربرگ، بیل گیتس، جف بزوس، استیو جابز و خیلی از چهره‌های سرشناس دنیا هیچگونه تحصیلات دانشگاهی نداشتند. اما با تلاش و کوشش توانستند شرکت‌هایی بزرگ تاسیس کنند و به ثروت و قدرت زیادی برسند.

کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار سنتی؟

بعد از این که تصمیم گرفتیم کسب و کار خود را راه‌اندازی کنیم نوبت به انتخاب نوع فعالیت‌مان می‌رسد. یعنی اینکه می‌خواهیم یک کسب و کار مجازی در اینترنت داشته باشیم یا یک کسب و کار سنتی تاسیس کنیم. باید قبول کنیم که در دورانی زندگی می‌کنیم که مردم بیشتر وقت‌شان را در فضای مجازی و اینترنت سپری می‌کنند. یعنی واقعیت این است که ما بیشتر از آن که در دنیای واقعی باشیم، در دنیای مجازی زندگی می‌کنیم.

 

پس با این حساب اگر کمی آینده‌نگر باشیم متوجه می‌شویم که کسب و کارهای مجازی آینده بهتری دارند. چون با این رویه احتمالا تا چند سال آینده همه نیازهای مردم از طریق فضای مجازی تامین می‌شود. پس حتی اگر بخواهید کسب و کاری سنتی تاسیس کنید، احتمالا تا چند سال دیگر مجبورید که کار و کاسبی خود را به فضای مجازی منتقل کنید. در نتیجه بهتر نیست که از همین اول، کسب و کار خود را در اینترنت راه بیاندازید؟ علاوه بر این هزینه راه‌اندازی کسب و کار مجازی به مراتب کمتر از کسب و کار سنتی و فیزیکی است.

البته ناگفته نماند که کسب و کار سنتی به دانش و تخصص کمتری نیاز دارد. برای داشتن کسب و کار اینترنتی باید حداقل در کار با اینترنت و اصطلاحات فضای مجازی آشنایی داشته باشید. همچنین اصول بازاریابی در کسب و کارهای سنتی راحت‌تر است و سریع‌تر می‌توانید رشد کنید. در نهایت باید بگوییم که ایده‌های کسب و کار اینترنتی بیشتر هستند و دست‌تان برای راه‌اندازی یک کسب و کار پردرآمد بازتر است.

چطور کسب و کاری سودآور ایجاد کنم؟

وقتی تصمیم گرفتیم کسب و کار خودمان را ایجاد کنیم، اولین سوالی که در ذهن‌مان ایجاد می‌شود این است که چه کسب و کاری راه‌اندازی کنم؟ باید گفت که این قسمت مهم‌ترین مرحله ایجاد یک کسب و کار موفق و پولساز است. پس باید با تحقیق و جستجوی فراوان یک ایده مناسب برای کسب و کارتان پیدا کنید.

اما چطور؟ در ابتدا باید علایق، توانایی‌ها و سلیقه خود را بشناسید. چرا؟ چون باید عاشق و شیفته کاری باشید که قصد راه‌اندازی آن را دارید. در غیر این صورت نمی‌توانید به راحتی از مشکلات و موانع احتمالی که ممکن است پیش روی شما قرار بگیرد، با موفقیت عبور کنید. اگر زندگی افراد موفق و خودساخته را مطالعه کنید، می‌بینید که اکثر آن‌ها با موانع زیادی در کار خود مواجه شده‌اند. اما آن‌ها برخلاف اکثر افراد، سخت تلاش کردند و این موانع را کنار زدند تا در نهایت به موفقیت بزرگی رسیدند.

بعد از شناخت علایق و توانایی‌های خود، باید نیازهای مردم و جامعه را نیز شناسایی کنید. بعد باید ببینید که چطور می‌توانید با توانایی‌ها و مهارت‌تان این نیازها را برطرف کنید. در واقع ایده شما برای کسب و کار باید خدمتی به مردم ارائه دهد و یا مشکلی را رفع کند.

مثلا شاید شما در حرفه کشاورزی مهارت دارید. این حرفه در شهرها و جوامع امروزی احتمالا زیاد کارایی ندارد. اما می‌توانید نیاز مردم به گل‌ها و گیاهان آپارتمانی را شناسایی کنید. به این ترتیب با راه‌اندازی کسب و کاری در زمینه گیاهان آپارتمانی ضمن رفع نیاز مردم به گل و گیاه، از این راه کسب درآمد می‌کنید.

آیا داشتن ایده پولساز برای موفقیت کسب و کار ما کافیست؟

همانطور که گفتیم اولین قدم برای این که کسب و کار موفق و پولساز داشته باشید، پیدا کردن یک ایده پولساز و خوب است. درست است که شرط لازم برای رسیدن به موفقیت، داشتن ایده خلاقانه و پولساز است اما به تنهایی کافی نیست. برای موفقیت در کسب و کارتان باید تلاش کنید و سختی بکشید. تقریبا محال است که بتوانید بدون حل مشکلات و چالش‌های خاصی که سر راه‌تان قرار می‌گیرد به موفقیت بزرگی برسید. تمام کسب و کارهای بزرگ و موفق هم زمانی در بحران فرو رفتند اما توانستند با مدیریت درست و بی‌نقص، به خوبی از این بحران‌ها عبور کنند.

ایده های پولساز دارید؟ پس کسب و کار خود را شروع کنید

پیدا کردن ایده‌ای خوب و پولساز که قابلیت‌های زیادی برای رشد و پیشرفت داشته باشد خیلی مهم است. در این مقاله به شما چندین ایده مختلف برای راه‌اندازی کسب و کار معرفی کردیم. هر کدام از این ایده‌ها می‌تواند برای شما درآمد زیادی داشته باشد. کاربران اینترنت هر روز بیشتر می‌شود و در این میان هم تعداد افرادی که از خدمات اینترنتی استفاده می‌کنند افزایش می‌یابد. به همین دلیل کسب و کارهای اینترنتی سود خوبی دارند و درآمدشان هم مدام بیشتر می‌شود.

پس نتیجه می‌گیریم که راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی گزینه مناسبی است و زودتر می‌توانید پیشرفت کنید. سایت ساز پرتال دروازه ورود کسب و کار شما به اینترنت است. پرتال به شما یک سایت اینترنتی می‌دهد؛ آن هم بدون این که به کدنویسی و دانش فنی خاصی نیاز باشد. کار با پرتال بسیار راحت است و اگر هم مشکلی داشته باشید تیم پشتیبانی پرتال در کمترین زمان آن را رفع می‌کند. پیشنهاد می‌کنم از ۷ روز تست رایگان پرتال استفاده کنید و سایت‌تان را بسازید. اگر سایت رضایت داشتید، آن وقت هزینه فعال کردن آن را پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *