دانستنی

۱۵ کاری که می‌توانید به صورت فریلنس انجام دهید!

۱۵ کاری که می‌توانید به صورت فریلنس انجام دهید!

فریلنسر شوید؛ 15 کاری که می‌توانید به صورت فریلنس انجام دهید!

امروز کسب درآمد شبیه یک جنگ شده است و هر کسی با سلاحی متفاوت در این کشمکش حضور پیدا می کند. یک نفر کارمندی می کند، دیگری فروشگاه می زند، برخی به دنبال کار آفرینی و ایجاد یک استارت آپ هستند و در نهایت عده ای، دورکاری و سایر شیوه ها را برای گذران زندگی انتخاب می کنند.

در بین همه روش هایی که برای کسب درآمد وجود دارد، روش فریلنسر که برخی آن را آزادکاری یا حق الزحمه ای‌ می نامند بیشتر از سایرین مورد توجه قرار گرفته است و روزبه روز بر تعداد کسانی که این شیوه کسب و کار را بر‌ می گزینند اضافه می شود.

فریلنسر کیست؟ به چه کسی فریلنسر یا آزادکار می گویند؟

ساده ترین تعریف فریلنسر (Freelancer) این است که: یک نفر، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه های مختلف انجام می دهد و بسته به نیاز و پروژه های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می دهد. این روش با دورکاری تفاوت‌ بنیادین دارد و بر اساس آن، فرد بدون تعهد درازمدت قول انجام کاری مشخص را در قبال کارمزدی تعیین شده به یک متقاضی خدمات می دهد.

فریلنسری یا آزادکاری نه فقط مسیر شغلی، بلکه زندگی شما را هم می تواند تغییر دهد و به دست آوردن پول بیشتر، رئیس خود بودن، برنامه زمانی عالی و کار‌کردن در مکانی که دوست دارید منجر شود.

آزادکاری، جاده‌ای برای موفقیت

طبق گزارشی از نشریه Financial Times که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، تعداد افراد فریلنسر‌ موجود در بریتانیا از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده است. این رشد در سال های اخیر بسیار بیشتر شده است و در ایالات متحده آمریکا در حال حاضر ۳۵ درصد از نیروی کار (یعنی بیش از ۵۳ میلیون نفر) را آزادکارها یا فریلنسر ها به خود اختصاص داده اند. جالب تر اینجاست که درصد بسیار بالایی از فریلنسرها از سبک زندگی و کاری خود ابراز رضایت کرده اند و بیش از نصف آن ها تاثیر مشکلات اقتصادی بر کسب و کارشان را رد می کنند.

چرا فریلنسرها از نوع کار خود رضایت دارند؟

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

  • افراد فریلنسر رئیس خودشان هستند. هرچند که همه شان با مشتریان حوزه تخصصی خود سروکار دارند اما چون تعهدی به سازمان خاصی ندارند در فعالیت های خود احساس آزادی بیشتری می کنند. ضمن اینکه پیش از آنکه مشتری تعیین کند چه می خواهد، فریلسنر ها هرکدام به طور شخصی اصول و ضوابطی تعیین می کنند تا با مشکلات و سختی های کمتری مواجه شوند.
  • کسب درآمد می کند.
  • برای همه مناسب است. برخی با وجود توانایی بسیار مشکلاتی دارند که کار شرکتی و تمام وقت برای شان ممکن نیست. بعضی دچار ناراحتی های روانی هستند یا معلولیتی دارند که کار به صورت معمول را برای شان ناممکن می کند. اصلا بعضی‌ها دوست ندارند شش روز هفته را هشت ساعت برای یک شرکت کار کنند. ضمن اینکه برخی نیز با وجود اینکه به کار تمام وقت مشغولند دوست دارند تا درآمدهای جانبی داشته باشند. برای همه این افراد، فریلنسینگ یک مسیر خوب است.

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

رئیس خودتان باشید

کدام کسب و کارها؟

در ادامه چند کسب و کار معرفی کرده ایم که برای انجام آنها به مهارت نیاز دارید نه مدرک دانشگاهی، با ما همراه باشید.

۱. مترجم

این مورد یکی از محبوب ترین کارهایی است که آزادکارها انتخاب می کنند. در عین حال، در صورتی که به دو زبان یا بیشتر تسلط داشته باشید، یکی از راحت ترین کار‌ها نیز خواهد بود. البته ممکن است در مواردی خاص به مدرک معتبر در مورد این زبان ها نیاز باشد.

۲. مشاور املاک

بسیاری از مشاوران املاک، پس از داشتن مجوز خود، کسب و کار خود را برای فروش خانه، ملک و فروشگاه های تجاری، آغاز می کنند. در این شغل که بر اساس کمیسیون درآمد دارد، هر چه بیشتر بفروشید درآمد بالاتری خواهید داشت. درآمد شما، مقدار کار شما در فروش را نشان می دهد.

با وجود سایت های مختلف ثبت آگهی مثل شیپور، دیوار و… می توانید به صورت آنلاین ملک ها و زمین ها را منتشر کنید تا مشتریان بیشتری پیدا کنید.

۳. معلم خصوصی

شما برای اینکه به دیگران برای یادگرفتن کمک کنید، نیازی به مجوز آموزگاری ندارید. فرقی ندارد که ریاضی، موسیقی یا زبان فرانسه یاد می دهید، اگر شما در موضوعی که دانش آموزان در آن به کمک احتیاج دارند توانمند هستید، می توانید خدمات معلم خصوصی ارائه دهید یا به صورت آنلاین دوره برگزار کنید.

۴. زیبایی

بیشتر افراد در صنعت زیبایی (طراح مو، زیبایی شناسان و متخصصین ناخن) خوداشتغال هستند و به طور قراردادی و مستقل کار می کنند. یک متخصص می تواند غرفه ای در یک سالن اجاره کند، ساعات کاری خود را انتخاب کرده و قیمت های مربوط به خود را تنظیم کند و همچنین مشتریان خود را مدیریت کند. همچنین موقعیت های فریلنسینگ برای این افراد در فیلم، تئاتر، تبلیغات وجود دارد.

کپی رایتر

۵. کپی رایترها

کپی رایترها (Copy Writer) از بازاریاب ها و نویسندگان محتوا جدا هستند. این افراد در زمینه نوشتن محتوا و توضیحات برای محصولات و خدمات شرکت ها در سایت های اینترنتی، تخصص دارند. میزان درآمد هر کپی رایتر بستگی به تجربه و مهارت هر فرد دارد.

۶. مربی آنلاین

از راهنمای گرفته تا مشاوره تغذیه، مردم برای گرفتن اطلاعات و مشاوره همیشه مشتاق هستند. مربی آنلاین شدن به شما اجازه می دهد که به دیگران کمک کنید و آنها را راهنمایی کنید.

۷. مشاور

آیا شما مهارت های IT دارید؟ تجربه راه اندازی استارتاپ دارید؟ تجربه مدیریت شبکه های اجتماعی دارید؟ دانش حسابداری مالی دارید؟ شما با ارائه خدمات مشاوره، می توانید هر نوع مهارت و یا تجربه قابل اعتماد شغلی که دارید را به کسب و کار خودتان تبدیل کنید.

هرچه که سطح تخصص ارائه شده توسط شما عمیق تر باشد، موفق تر خواهید بود. مشاوران مدیریت، کسب و کار و فناوری می توانند سالیانه درآمد خوبی داشته باشند.

۸. نویسنده بلاگ و مقاله

اگر نویسنده بامهارتی هستید و از اینکه رئیس خودتان باشید، لذت می برید، می‌توانید برای سایت های دیگر بنویسید یا حتی بلاگ مخصوص خود را راه اندازی کنید. در اکثر سایت هایی که برای آزادکاری طراحی شده اند همیشه فرصت های شغلی برای نویسندگان وجود دارد.

۹. مربی شخصی

شما ممکن است برای تبدیل شدن به یک معلم یا مربی بدنسازی، به مجوز و گواهینامه احتیاج داشته باشید اما برای کسانی که عاشق ورزش هستند، این مسیر شغلی بسیار عالی است. با ظهور شبکه های اجتماعی، اکنون برای متخصصان بدنسازی، توانایی و سلامت بهترین زمان است که با مشتریان ارتباط برقرار کنند و کسب و کار مربیگری شخصی آنلاین بسازند.

مدیریت شبکه اجتماعی

۱۰. مدیریت شبکه اجتماعی

همه میدانند که چطور از فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام استفاده کنند، درست است؟ نه لزوما و مطمئنا نه به عنوان کسب و کار. برطبق یک تحقیق کسب و کارهای کوچک، تقریبا ۲۵ درصد افراد از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند. این مورد شاید در سال های قبل تعجب برانگیز به نظر می رسید ولی اکنون که دنیای آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار شده است، نباید تعجب کرد.

بسیاری از کسب و کارها نیاز به شخصی دارند که کنترل شبکه های اجتماعی آن ها را به دست بگیرد. اگر شما از جمله کسانی هستید که مدت زیادی در شبکه های اجتماعی سپری می کند، می توانید از این راه کسب درآمد کنید. از دانش خود در مورد شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا رئیس خود باشید.

۱۱. طراح گرافیک

طراحی گرافیکی رتبه دوم مهارت های مورد تقاضای سایت «آپ‌ورک» (UpWork) را به خود اختصاص داده است. شما در این کار پروژه های طراحی ظاهر سایت های اینترنتی، اینفوگرافیک ها یا طراحی های مناسب پرینت کردن را اجرا خواهید کرد. داشتن نمونه کار‌ در این مورد نیز بسیار کلیدی است.

۱۲. متخصص بهینه‌سازی موتورهای جستجو

متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو یا به اختصار «سئو» (SEO) در دنیای آزادکاری از جمله شغل های محبوب و با تقاضای بالا هستند. زیرا همه می خواهند در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو در رتبه های بالاتر قرار بگیرند. اگر می خواهید وارد این حوزه شوید باید حتما نمونه کار اثبات شده داشته باشید تا مشتریان به شما اعتماد کنند.

۱۳. توسعه‌دهنده وب

اگر طراحی و کدنویسی وب سایت‌های اینترنتی را بلد هستید باید بگوییم که نان تان در روغن است! امروزه همه به دنبال داشتن یک وب سایت شخصی، شرکتی یا خدماتی برای خود هستند اما مهارت و زمان کافی برای طراحی آن را ندارند. اینجا جایی است که شما وارد می شوید و از مهارت خود برای کسب حقوق خوب استفاده می کنید.

مشاور بازاریابی

۱۴. مشاور بازاریابی

ممکن است در چندین پروژه از کمپین های گوگل گرفته تا شبکه های اجتماعی و تولید محتوا، شرکت کرده باشید. وقتی بتوانید در این زمینه برای خود نامی دست و پا کنید، خواهید دید که سیلی از پروژه ها به سمت تان خواهند آمد. همانند مشاوران روابط عمومی، بهتر است برای خود نمونه کارهای قوی جهت نشان دادن کارهای خود آماده کنید.

۱۵. برنامه نویس اندروید

پیداکردن کار به عنوان برنامه نویس اندروید و کسب درآمد به عنوان برنامه نویس اندروید شاید کمی سخت به نظر آید اما استفاده رو به رشد از تکنولوژی های نو و گسترش نیاز های جامعه خبر خوبی برای برنامه نویسان اندروید می تواند باشد چرا که امروزه جایگاه اپلیکیشن های موبایلی در بین مردم به عنوان یک ابزار مورد علاقه و محبوب برای دریافت و عرضه خدمات است حتی شاید بیشتر از وب سایت ها.

به عنوان یک راه برای کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید این است که شما اپلیکیشن خود را بسازید و در گوگل پلی و یا مارکت های غیرسمی و محلی اندروید منتشر کنید و با فروش آیتم های مجازی در قالب پرداخت درون برنامه ای و یا اضافه نمودن تبلیغات ( بنر و.. ) درون اپلیکیشن به فکر درآمد زایی باشید البته یک راه تقریبا منسوخ شده هم وجود دارد آنهم فروش مستقیم اپلیکیشن است که کاربر در ازای پرداخت مبلغی اپلیکیشن را نصب می کند.

همیشه باید نمونه کار های قابل قبول و باکیفیت داشته باشید تا در صورت درخواست کارفرما بتوانید به آنها نمونه کار های خود را ارائه دهید این نکته مهمی است تا کارفرما بداند شما لایق آن شغل هستید.

سایت فریلسنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *