دانستنی

۲۱ شغل دورکاری و فریلنسینگ پردرآمد

افراد زیادی امروزه علاقه مند به بررسی و انتخاب شغل هایی هستند که قابلیت انجام، بصورت دورکاری داشته باشند. اگر شما هم به مشاغل دورکاری علاقه دارید حتما با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات کافی را در این مورد بدست آورید. همچنین در ادامه ۲۱ شغل دورکاری و فریلنسینگ پردرآمد را به شما معرفی می کنیم تا انتخاب درستی برای شغل آینده خود داشته باشید.

بهترین شغل های دورکاری

از زمانی که کاربرد تخصصی اینترنت در جامعه تبدیل به یک کاربرد عمومی شد و در دسترس همه قرار گرفت، اینترنت تبدیل به یک نیاز اساسی برای همه اقشار جامعه شد. با استفاده از ویژگی مجازی بودن آن، عده ای سعی کردند بهترین شغل های دورکاری را پیدا کنند و به آن مسلط شوند.

تا اینکه حدود یک سال و نیم قبل که کووید ۱۹ کل دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث شد سرعت اتفاقاتی که قرار بود در چندین سال آینده با پیشرفت تکنولوژی برای بسیاری از مشاغل بیفتد، چند برابر شود.

دورکاری ها در اداره ها برای کارمندان جدی تر شد و باعث شد اکثر افراد پی به قابلیت های بی نظیر اینترنت برای ادامه دادن کسب و کار خود ببرند. اینجا بود که اکثر مردم متوجه شدند که چه زمان زیادی را در رفت و آمد برای کسب درآمد بودند و می توانند این زمان های تلف شده را بهینه استفاده کنند.

بسیاری از مردم توانستند بدون نگرانی از دیر رسیدن به محل کار و  به دور از خطرات جاده یا هزینه های رفت و آمد، کار خود را را با کیفیت بالا به صورت آنلاین انجام دهند.

 

چه شغل هایی به صورت دورکاری قابل انجام هستند؟

انتخاب شغل می تواند یکی از مهمترین انتخاب ها در زندگی هر فردی باشد. شما قرار است سال ها در این شغل کسب درآمد کنید و در واقع با آن زندگی کنید. از آنجایی که تغییر شغل همیشه آسیب های روحی و اقتصادی برای افراد دارد، همیشه در انتخاب شغل خود باید به چند نکته مهم توجه کنید:

  •  درآمد حاصل از  آن کار، اولویت اولتان باشد. زیرا میزان درآمد شما می تواند بخشی از علاقه شما به آن شغل را تامین کند.
  • نکته دوم  میزان علاقه، استعداد و توانایی شما در آن کار است که موفقیت شغلی شما در تضمین خواهد کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین شغل های دورکاری که درآمد بالایی دارند را به شما معرفی کنیم:

فرصت های شغلی دورکاری

۱. شغل مترجم آنلاین

یکی از انواع شغل های دورکاری، مترجمی آنلاین است. چنانچه تخصصی در زبان انگلیسی یا سایر زبان های رایج غیر فارسی را داشته باشید و بتوانید کار ترجمه متون به زبان فارسی را انجام دهید، با داشتن یک رایانه یا یک گوشی تلفن هوشمند، شغل های متعددی به صورت آنلاین برای شما قابل انجام هستند.

داشتن این مهارت به شما اجازه می دهد که در کارهایی مانند محتوا نویسی با مراجعه به سایت های خارجی، ترجمه به صورت آنلاین، ساخت زیرنویس برای فیلم های غیر فارسی و … وارد شوید.

با مراجعه به سایت پونیشا، می توانید شغل مربوط به حوزه کاریتان را پیدا کرده و بصورت دورکار مشغول به کار شوید.

 

۲. شغل طراح گرافیک

یکی دیگر از پردرآمدترین شغل های ایران، طراحی گرافیک است. داشتن مهارت در این شغل می تواند درآمد خوبی را برایتان به ارمغان بیاورد. همانطور که میدانید طراحان سایت و نرم افزارها شدیدا به مهارت طراحی گرافیک نیاز دارند تا بتوانند تصاویر گرافیکی و ویدئوهای مورد نیاز خود را آماده کنند.

همچنین شما می توانید در حوزه های تبلیغاتی مانند طراحی کارت ویزیت، طراحی بنر و … موقعیت های خوبی را برای خود بدست آورید. اگر قصد ورود به این حرفه را دارید، تنها نیاز به یک کامپیوتر با امکانات گرافیکی نسبتا بالا برای نصب نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، کورل دراو و …  دارید.

 

۳. فروش محصولات در سایت فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل دورکاری در ایران، ارائه خدمات و محصولات در سایت و فروشگاه اینترنتی است. چنانچه شما محصولی برای فروش داشته باشید و بخواهید هزینه های سرسام آور برای راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی را حذف کنید، می توانید با طراحی یک سایت فروشگاه اینترنتی، هزینه های خود را به شکل قابل توجهی کاهش دید. برای آشنایی با این شیوه فروش، لازم است یک فروشگاه ساز تهیه کنید تا به سادگی بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را در چند دقیقه بسازید.

اگر از روش دراپ شیپینگ ( دراپ شیپینگ چیست؟) برای تامین کالای خود استفاده کنید، با کمترین هزینه صاحب کسب و کار اینترنتی خود شده اید.

در این زمان است که متوجه می شوید گرفتن یک عکس رویایی در چمنزار یا کنار رودخانه حین کار با لپ تاپ، نمی تواند دور از ذهن باشد. شما به راحتی در مسافرت یا در فضای مورد علاقه خود می توانید کسب و کارتان را مدیریت کنید و محصولات خود را اینترنتی بفروشید.

 

۴. شغل برنامه نویسی

شغل برنامه نویسی هم قابلیت انجام از راه دور را دارد. البته این کار نیاز به علاقه و استعداد ذاتی هم دارد؛ زیرا شما برای ساخت یک نرم افزار یا کدنویسی یک وب سایت، مجبور هستید ساعات طولانی به کدنویسی و برطرف کردن باگ بپردازید.

باید بدانید که برنامه نویسی شغل نسبتا پر استرسی است، چون خیلی وقت ها کارها آن طوری که انتظار دارید پیش نمی رود. اگرچه برنامه نویسی در ایران و کشورهای دیگر، درآمد بالایی دارد و این قابلیت می تواند انگیزه شما را تقویت کند تا در این زمینه وارد شوید.

برنامه نویسی در حوزه های وب، اپلیکیشن  و نرم افزار های کامپیوتری می باشد و شما با تحقیق در مورد هر کدام، انتخاب می کنید که در کدام زمینه قدم بگذارید. با گذراندن دوره های مختلف مهارت لازم را بدست می آورید و شروع به کسب تجربه از طریق انجام کارآموزی در یک شرکت می کنید.

بعد از یک دوره کارآموزی، کم کم شما آماده نوشتن نرم افزارهای سفارش داده شده به شرکت، به صورت راه دور هستید. فقط کافی است که به یک کامپیوتر و اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید.

بهترین شغل های دورکاری

۵. کسب درآمد از تولید محتوا برای اینستاگرام

یکی دیگر از انواع شغل های دورکاری، تولید محتوا در اینستاگرام است. این شغل خیلی مشابه تولید محتوا برای یک سایت است با کمی تفاوت در جزئیات. در این کار شما می توانید به عنوان ادمین یک پیج، با تولید محتوا، گذاشتن پست و جذب کردن فالوور کسب درآمد کنید. البته نوع نوشتار و فن بیان در تولید محتوا اینستاگرام محاوره ای است و از هشتگ ها به جای کلمات کلیدی برای سئو پیج استفاده می شود. کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام از راه دور امکان پذیر است. شما فقط نیاز به یک گوشی هوشمند و اینترنت پر سرعت دارید.

 

۶. کسب درآمد از تولید محتوای برای سایت

کسب درآمد از تولید محتوا در سایت ها، کار عجیب و غریبی نیست. همین مقاله، حاصل نویسندگی بوده است که به شما در زمینه پیدا کردن یک شغل اینترنتی به صورت دورکاری، کمک می کند.

پس شما با دانستن نکات مربوط به تولید محتوا (چگونه تولید محتوا کنیم؟ ) و سئو می توانید در این شغل، با آگاهی کافی وارد شوید و کسب درآمد کنید. تنها تجهیزات لازم، داشتن کامپیوتر، اینترنت و یک فضای آرام برای حفظ تمرکز برای نویسندگی است.

 

۷. شغل دورکاری سئو سایت

سئو و بهینه سازی سایت یکی از بهترین فرصت های شغلی دورکاری در ایران می باشد. بهینه کردن یک محتوا در ارتقاء یک سایت اهمیت بسیاری دارد؛ چراکه در گوگل رتبه مطلوبی بدست می آورد. در واقع شما اگر نکات لازم در زمینه سئو و بهینه سازی سایت را مطالعه کنید، به راحتی می توانید یک شغل دورکار با درآمد بالا داشته باشید.

 

۸. شغل دورکاری با بازاریاب تلفنی در منزل

شخص بازاریاب تلفنی می تواند برای جذب مشتری و فروش کالای مورد نظر، به راحتی در منزل به بازاریابی بپردازد. شما برای شروع به کار نیاز به یک تلفن و محیطی آرام برای صحبت کردن دارید.

البته داشتن مهارت فن بیان برای جذب مشتری و ترغیب او به خرید از لازمه های مهارت بازاریابی تلفنی است و می تواند در موفقیت شغلی شما بسیار موثر باشد. کتاب های بسیار خوبی در این زمینه از آقای برایان تریسی هست که پیشنهاد میکنیم، مطالعه نمایید.

بهترین شغل های دورکاری

۹. شغل دورکاری نویسندگی در خانه

شغل نویسندگی هم از آن دسته کارها است که بدون نیاز به حضور در محل کار، بصورت دورکاری قابل انجام است. اگر در این زمینه علاقه و استعداد لازم را دارید، می توانید مشغول به کار در دفتر روزنامه و مجله ها شوید و یا سفارش نوشتن کتاب به نام افراد دیگر را قبول کنید

 

۱۰. شغل دورکاری تبلیغ نویسی

یکی دیگر از بهترین شغل های دورکاری، برنامه نویسی است. این کار یکی دیگر از فرصت های شغلی دورکاری است که آینده بسیار خوبی در فضای مجازی دارد. یکی از فاکتورهای مهمی که در گرفتن رتبه بالا در سرچ گوگل تاثیر می گذارد، استفاده از تکنیک هایی است که باعث می شود کاربر زمان بیشتری در سایت شما باقی بماند. همچنین نرخ بازدید را به فروش تبدیل میکند و کاربر را در اقدام به خرید ترغیب می کند.

متخصص تبلیغ نویسی، دانش کافی در این زمینه را دارد و در پیشرفت درآمد صاحب سایت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. یک نوع از تبلیغ نویسی نوشتن رپورتاژ آگهی برای وب سایت ها است.

 

۱۱. شغل متخصص منابع انسانی

شغل متخصص منابع انسانی هم یکی از مشاغلی است که قابلیت دورکاری را دارد. در شرایط کرونا این شغل به صورت دورکاری با انتشار آگهی استخدام، بررسی مدارک و سوابق متقاضیان، انجام مصاحبه های شغلی و … از راه دور انجام می شود.

 

۱۲. شغل متخصص تبلیغات مجازی

کسی که در زمینه تبلیغات در اینترنت متخصص است، نسبت به روش های مختلف تبلیغات کارآمد، برای جذب مشتری آگاهی دارد و از آن ها برای جذب مشتری استفاده می کند. این شغل با پیشرفت وب سایت ها و شبکه های مجازی بیش از پیش در بین مشاغل دورکاری جای خود را باز کرده است. برای این شغل کافیست بازار هدف هر شغل را شناسایی کنید و بهترین روش تبلیغات را برای آن انتخاب کنید.

بهترین شغل های دورکاری

۱۳. شغل ادیت فیلم آنلاین

شغل ادیت فیلم، یکی از کارهایی است که به شکل آنلاین هم قابل انجام است. فیلم هایی که شما در شبکه های اجتماعی می بینید یا تیزرهای تبلیغاتی آماده شده، توسط متخصص همین شغل انجام می شود.

در حوزه ویرایش فیلم و ادیت ویدیو  شما نیاز به گذراندن دوره های مربوطه برای بدست آوردن تخصص در این زمینه را دارید. سپس نیاز به یک کامپیوتر با امکانات سخت افزاری بروز و کارت گرافیکی بالا دارید. با وجود اینستاگرام و اهمیت ویدیو در وب سایت ها این شغل احتمالا یکی از مشاغل پردرآمد سال های آینده خواهد بود.

 

۱۴. تدریس به صورت آنلاین

در این کار، شما می توانید با توجه به زمینه کاری خود به ضبط دوره های آموزشی بپردازید و آن ها را به متقاضیان آن بفروشید. همچنین می توانید در آن زمینه کاری، به صورت آنلاین به تدریس عمومی و خصوصی بپردازید و درآمد خوبی به دست آورید.

 

۱۵. شغل پشتیبانی سایت

یکی از بهترین شغل های دورکاری، پشتیبانی از وب سایت های است. پشتیبانی سایت یکی از مشاغلی است که بسیار پرکاربرد و مورد نیاز جامعه است. زیرا سایت های موفق متوجه شده اند که برای حمایت و فالو شدن از طرف مشتریان، نیاز دارند که سایت خود را پشتیبانی کنند.

به همین دلیل، افرادی را استخدام می کنند که بصورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات مخاطبان باشند و به انتقادات و پیشنهادات آن ها گوش کنند و پاسخ بدهند. همچنین متخصص پشتیبانی سایت مطالب آماده شده توسط تولید کننده محتوا را در سایت وارد میکند که به این کار دیتا اینتری هم می گویند.

 

۱۶. کسب درآمد از ساخت انیمیشن به صورت دورکار

همانطور که دیده اید در برنامه های تلویزیونی و صفحات مجازی، از انیمیشن در فیلم های آموزشی و تبلیغاتی استفاده می شود. برای کسب درآمد از ساخت انیمیشن، نیاز به کسب مهارت در این شاخه و کامپیوتر نسبتا قوی نیاز دارید. به متخصص در این زمینه موشن گراف میگویند..

پردرآمدترین مشاغل دورکاری

۱۷. شغل مدیریت کیفی محصول

شرکت هایی که محصولات با کیفیت تولید می کنند مدام در حال بهبود کار خود هستند. آن ها با بکارگیری نظرات و انتقادات مشتریان، اقدام به بهتر کردن کیفیت کالا می کنند.

این جمع بندی و به نتیجه رسیدن پیشنهادات، توسط شغل مدیریت کیفی محصول انجام می شود. او با گرفتن اطلاعات از پشتیبان و بازاریاب و بررسی نظرات و رفتار مشتریان به این ارتقاء کیفی کمک می کند.

 

۱۸. انواع مشاوره های دورکاری

اگر شما در زمینه انواع مشاوره شامل مشاوره تحصیلی، شغلی، اقتصادی یا خانواده کار می کنید، نیازی به گرفتن مکان و پرداخت هزینه اجاره، مالیات و … ندارید. به راحتی می توانید در فضای مجازی مخاطبین خود را پیدا کنید و با آنها به صورت ویدیوئی یا تلفنی در ارتباط باشید و به آنها مشاوره بدهید.

 

۱۹. شغل حسابداری دورکار

به لطف پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان به اینترنت، افرادی که در شغل حسابداری فعالیت می کنند به راحتی می توانند با گرفتن پروژه از شرکت های مختلف، کار خود را به صورت دورکاری انجام دهند و پول خوبی به جیب بزنند.

پردرآمدترین مشاغل دورکاری

۲۰. دوبلوری یا وادیتور صدا

یکی از انواع شغل های دورکاری، دوبلوری یا ادیت صدا است. اگر شما در حوزه ویرایش صدا تخصص داشته باشید، می توانید سفارش در این زمینه قبول کنید و به صورت دورکاری و با سیستم خود این کار را انجام دهید. همچنین اگر صدای خوبی دارید میتوانید پادکست تولید کنید یا فیلم های آموزشی انگلیسی حوزه های مختلف را برای کارفرما دوبله فارسی کنید.

 

۲۱. کار طراحی وب سایت در منزل

شغل طراحی سایت از طرفی جزو مشاغلی است که بسیار مورد نیاز جامعه است و از طرف دیگر، رقابت در آن بسیار زیاد است. پس اگر به این شغل علاقه دارید باید سعی کنید تجربه لازم را در این زمینه به دست آورید. برای کسب درآمد در این شغل باید صبور باشید چون گوگل به راحتی به شما به عنوان تازه کار اعتماد نمیکند و مدتی زمان میبرد تا مطالب و خدمات شما را در رقابت با دیگران نمایش دهد.

 

لیست پرسودترین مشاغل خانگی

در هر کاری که هستید اگر تخصص و تجربه کافی داشته باشید جزو بهترین ها خواهید بود و بالاترین درآمد را بین همکاران خود خواهید داشت. اما اگر بخواهیم از میان مشاغل خانگی پردرآمد ترین ها را نام ببریم به ترتیب عبارتند از:

  • راه اندازی  فروشگاه آنلاین و فروش اینترنتی
  • کد نویسی با نرم افزارها مختلف
  • تخصص سئو و بهینه  سایت
  • ویراستار و ادیتور ویدیو
  • تولید محتوا برای پیج های اینستاگرام
  • تولید محتوا در وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *