دانستنی

۲۳ شغل پردرآمد برای دورکاری | با یک رایانه شاغل شوید!

۲۳ شغل پردرآمد برای دورکاری | با یک رایانه شاغل شوید!

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

دوست دارید شغلی داشته باشید که لازم نباشد صبح زود از خواب بیدار شوید و در ترافیک و شلوغی به محل کار بروید؟ کامپیوتر و اینترنت تغییرات زیادی در بسیاری از مشاغل ایجاد کرده‌اند. خیلی از کارها فقط با این دو وسیله انجام می‌شوند. به همین دلیل لازم نیست حتما به محل کار برویم و حتی از خانه هم می‌توانیم با یک لپ تاپ و از طریق اینترنت وظایف شغلی خودمان را انجام دهیم.

شاید تا قبل از این فکر می‌کردیم چنین چیزی شدنی نیست، اما ویروس کرونا و دورکار شدن اکثر کارمندان همه چیز را تغییر داد. همین الان خیلی از مردم به دنبال شغلی هستند که بتوانند آن را به صورت دروکاری انجام دهند. اگر شما هم مثل من از علاقه‌مندان شدید به کارهای غیر حضوری و دورکاری هستید، در این مقاله همراه من باشید چون می‌خواهم کمک‌تان کنم یک شغل مناسب برای خودتان انتخاب کنید.

چه شغل‌ هایی را می‌توانیم به صورت دورکاری انجام دهیم؟

درست است که انجام کار در منزل خیلی رویایی و ایده‌آل به نظر می‌رسد، اما طبق تجربه می‌گویم که بعد از مدتی حتی این شرایط هم برای‌تان عادی می‌شود!

با توجه به این، ۲ فاکتور بسیار مهم را در انتخاب شغل در نظر بگیرید، فاکتور اول علاقه و فاکتور دوم درآمد. این دو همان چیزهایی هستند که هیچ وقت اجازه نمی‌دهند از شغل‌تان خسته شده و دوباره به فکر تغییرش بیوفتید.

۱_ برنامه نویس

طبق آخرین آمار، درآمد یک برنامه نویس در خارج از کشور سالانه چیزی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار بوده و خب درآمد برنامه نویسان داخل کشور هم در سطح حرفه‌ای، بیشتر از ۱۰ میلیون تومان است. به‌طور کلی همه برنامه نویسان می‌توانند به‌شکل دورکاری فعالیت کنند. چون تنها چیزی که آنها برای شغل‌شان نیاز دارند، یک رایانه و در ادامه یک خط اینترنت است.

اگر قصد تبدیل شدن به یک برنامه نویس را دارید، باید ابتدا مطمئن شوید که از این شغل خوش‌تان می‌آید چون در این کار قرار است با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده و عملا اگر اهل حل مسئله نیستید، در این زمینه به مشکل می‌خورید. البته با توجه به درآمد بالایی که برنامه نویسان دارند، برخورد با این مشکلات کاملا توجیه شده است.

برای شروع یادگیری آن‌هم باید ابتدا انتخاب کنید که قرار است برنامه نویس کدام حوزه شوید؟ سایت، اندروید، رایانه و… . بعد از آن‌ به کمک منابع رایگان کمی دانش‌ عمومی‌تان را بالا ببرید، سپس با شرکت در یک دوره آموزشی یا کارآموزی، تخصصی وارد حوزه شوید.

۲_ راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

احتمالا بارها در سطح وب عکس‌هایی را دیده‌اید که یک نفر لب ساحل نشسته و با لپ تاپی که روی پایش گذاشته، در حال کار کردن است. در واقع به نظر من این عکسِ یک فروشگاه‌دار اینترنتی موفق است!

زمانی که کسب و کار اینترنتی شما راه‌اندازی شد و چند ماهی هم از فعالتیش گذشت، دیگر اجباری برای حضور در محل کار ندارید و می‌توانید صرفا با یک رایانه، آن را مدیریت کنید. مخصوصا که اگر یک کسب و کار اینترنتی از نوع دراپ شیپینگ باشید زحمات‌تان برای مدیریت بیزینس بسیار کم است و صرفا باید به بهبود وضعیت سایت برسید که خب این‌هم به‌شکل غیر حضوری قابل انجام است.

ایجاد یک کسب و کار فروش اینترنتی اصلا سخت نیست. برای شروع این بیزینس، همین حالا وارد صفحه فروشگاه ساز پرتال شوید، در کم‌تر از ۵ دقیقه یک فروشگاه اینترنتی رایگان (تا ۷ روز) بسازید. بعد از آن با دیدن ویدیوهای آموزشی پرتال و مطالعه بقیه مقالات آموزشی سایت، به مرور کسب و کارتان را رشد بدهید تا به درآمد برسید.

۳_ تولید کننده محتوای سایت

همین مقاله‌ای که الان در حال خواندنش هستید، نتیجه کار یک محتوانویس سایت (من) است. انجام این کار هم دقیقا مثل کارهای قبلی صرفا یک رایانه و اینترنت می‌خواهد. راستش الان هم که من در حال نوشتن این مقاله هستم، نه در شرکت بلکه در اتاق خواب خودم کار می‌کنم.

برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای سایت، در ابتدا نیاز به کمی آشنایی با نویسندگی دارید که البته می‌توانید آن را با تمرین هم به دست بیاورید. بعد از آن‌هم باید بدانید که «تولید محتوا چیست» و سئو محتوا را یاد بگیرید.

۴_ مترجم

اگر توانایی ترجمه از انگلیسی به فارسی یا در حالت بهتر از فارسی به انگلیسی را داشته باشید، عملا دیگر نیاز به هیچ نگرانی ندارید! کافی است صرفا یک رایانه دست و پا کنید تا دریایی از شغل‌های دورکاری به روی‌تان باز شود.

در واقع این مهارت به شما اجازه می‌دهد به شغل‌های دورکاری مثل تولید محتوای سایت، مترجمی آنلاین، ساخت زیرنویس ویدیو و… دسترسی داشته باشید. برای شروع و انتخاب شغل دقیق، پیشنهاد می‌کنم به وب سایت “انجام میدم” یا “پونیشا” رفته و با مشاهده انواع مشاغل، یکی را انتخاب کرده و در همان حوزه فعالیت‌تان را شروع کنید.

۵_ تولید محتوای اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی این روزها فرصت‌های شغلی بسیار زیادی به وجود آورده‌اند. مثلا همین اینستاگرام چندین هزار فرصت شغلی صرفا برای تولید کنندگان محتوا ایجاد کرده. در این شغل، شما صفحه اینستاگرام یک کسب و کار یا فرد را مدیریت می‌کنید و در ازای تولید پست و استوری و افزایش فالوور، به‌شکل ماهانه هزینه‌ای را دریافت می‌کنید. این هزینه با توجه به جزئیات کاری که انجام می‌دهید، از ماهی ۵۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان و گاها بیشتر هم هست.

اگر به این شغل یا شغل تولید محتوای سایت علاقه دارید، حتما مقاله «چک لیست تولید محتوا» را بخوانید. در این مقاله در مورد هر دو این شغل‌ها توضیح داده‌ام.

۶_ طراح گرافیک

همه این تصاویر گرافیکی که در سطح وب مشاهده می‌کنید و حتی ترکیب رنگ همین سایت پرتال خودمان، همه نتیجه کار متخصصان طراح گرافیک است!

این عزیزان با دانشی که در زمینه شناخت و ترکیب رنگ‌ها دارند و البته به کمک مهارت‌شان در کار با نرم افزارهایی مثل ایلاستریتور و فتوشاپ، تصاویر مختلف را طراحی کرده و آنها را به مشتریان‌شان در زمینه طراحی سایت و دیگر کارهای گرافیکی می‌فروشند. اگر قصد فعالیت در این حیطه را دارید، نیازمند یک رایانه قدرتمند هستید که بتواند به راحتی نرم افزارهای گرافیکی را اجرا کند.

۷_ نویسنده

فارغ از شغل تولید محتوا، افرادی که توانایی و مهارت نویسندگی داشته باشند می‌توانند به شغل‌های دورکاری دیگری هم وارد شوند.

مثلا می‌توانند به عنوان نویسنده دورکار در یک روزنامه فعالیت کنند، می‌توانند به عنوان نویسنده سایه برای دیگران کتاب نوشته و به نام آنها چاپ کنند، می‌توانند برای کپشن پست‌های اینستاگرام متن بنویسند، می‌توانند خدمات تایپ ارائه کنند و… . البته پیشنهاد من این است که اگر مهارت نویسندگی دارید، صرفا در یکی از حوزه‌های بالا فعالیت کنید.

۸_ متخصص منابع انسانی

در شرایط کرونا، معلوم شد خیلی از متخصصان منابع انسانی می‌توانند بدون مشکل و به راحتی شغل‌شان را از راه دور مدیریت کنند، اما خب به‌طور کلی این یک شغل حضوری است.

در هر حال، یک متخصص منابع انسانی باید آگهی استخدام منتشر کرده، رزومه نیروهای جدیدی که برای استخدام در شرکت ارسال شده را بررسی کند، با آنها مصاحبه کرده، بهترین‌ها را به استخدام در آورده و نهایتا آنها را برای شروع به کار راهنمایی کند.

۹_ سئوکار

(چه شغل‌‌هایی را می‌توانیم به صورت دورکاری انجام دهیم؟) احتمالا شما این عبارت یا عبارتی مشابه را در گوگل جستجو کرده‌اید و به این مقاله از سایت پرتال رسیده‌اید. اما چه چیزی باعث شده این مقاله از سایت ما در گوگل رتبه بالایی داشته و خیلی از رقبای‌مان رتبه‌شان کم‌تر از ما باشد؟ خب اینها همه به سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو برمی‌گردد. چیزی که در مقاله «سئو چیست» به زبان ساده توضیحش دادم.

در واقع کسی که مهارت سئو کردن سایت را داشته و می‌تواند با اجرا کردن فاکتورهای مختلف، وب سایت را برای نمایش در نتایج جستجو بهینه کند، سئوکار است. این شغل هم کاملا به‌شکل دورکاری قابل انجام بوده و البته درآمد بسیار زیادی هم دارد.

۱۰_ متخصص تبلیغات آنلاین

متخصص تبلیغات آنلاین کسی است که برای افزایش مشتریان و برندسازی بیزینس شما، از انواع روش‌های تبلیغ اینترنتی کمک می‌گیرد. روش‌هایی مثل ایمیل مارکتینگ، تبلیغات گوگل، تبلیغ بنری، حتی سئو و… .

اصولا متخصصان تبلیغات با توجه به اینکه یک بودجه مالی در اختیارشان قرار می‌گیرد، در شرکت‌ها به‌شکل حضوری فعالیت می‌کنند. اما در عین حال خیلی از آنها به صورت دورکاری با برندها همکاری کرده و وظایف‌شان را انجام می‌دهند.

۱۱_ تبلیغ نویس

اگر سری به صفحه سایت ساز پرتال بزنید، متوجه می‌شوید که در این صفحه نویسنده سعی کرده مخاطب را با کمک انواع راهکارهای مختلف، به کلیک روی دکمه ساخت سایت ترغیب کند. در واقع این صفحه، محصولِ دست یک تبلیغ نویس است! تبلیغ نویسان افرادی هستند که متن و تصویر را با توجه به تخصصی که دارند، به نوعی به کار می‌گیرند تا مخاطبان را به انجام یک کار خاص ترغیب کنند.

برای یادگیری این شغل می‌توانید ابتدا از مقالات رایگانی که در سطح وب وجود دارد استفاده کنید و سپس به سراغ دوره‌های غیر رایگان بروید. البته تبلیغ نویسی با توجه به اینکه هنوز خیلی در ایران جا نیوفتاده، خیلی هم بازار داغی ندارد اما قطعا در آینده بازار پرمشتری‌تری خواهد داشت.

۱۲_ پشتیبانی مشتریان

خیلی از شرکت‌های بزرگی که امروز در سطح وب فارسی و انگلیسی فعالند، تعداد زیادی نیروی پشتیبانی مشتریان غیر حضوری دارند. این نیروها از منزل یا هر محل دیگری که به کمک رایانه خودشان به مشکلات مشتریان پاسخ می‌دهند، آنها را راهنمایی کرده و به‌طور کلی مخاطبان سایت را پشتیبانی می‌کنند.

۱۳_ مدیر محصول

مدیر محصول کسی است که سعی می‌کند در مورد نیاز مشتریان، خود محصول، نقاط ضعف و قوت و… اش اطلاعاتی به دست آورده و با این اطلاعات محصول را بهبود بدهد. با توجه به این توضیحات، عملا باید برای فعالیت در این شغل دائما با بخش بازاریابی و پشتیبانی ارتباط داشته باشید. اما خب خیلی از مدیران محصول این ارتباط را به‌شکل آنلاین مدیریت کرده و در شرکت حضور پیدا نمی‌کنند.

۱۴_ بازاریاب تلفنی

شاید جالب باشد بدانید خیلی از بازاریاب‌هایی که روی تلفن همراه شما زنگ زده و می‌خواهند محصولی را بفروشند، نه در شرکت بلکه در منزل خودشان مشغول به کار هستند!

شغل بازاریابی تلفنی یکی از آن مشاغلی است که می‌توانید بدون نیاز به حضور و در هر مکانی انجامش بدهید. برای این شغل هم ابتدا نیاز به کمی قدرت بیان و سپس یک خط تلفن دارید. اگر می‌خواهید در این شغل فعالیت کنید باید نحوه ارتباط و صحبت با مشتری را بلد باشید. نگران نباشید چون با خواندن مقاله «فوت و فن‌های صحبت با مشتریان فروشگاه» دستتان می‌آید که چطور با مشتری صحبت کنید.

۱۵_ ویرایشگر ویدیو

همه ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های سطح وب و حتی تلویزیون مشاهده می‌کنید، نتیجه کار یک یا چند ویرایشگر ویدیو است.

این متخصصان با کمک نرم افزارهایی مثل پریمیر و افترافکت اقدام به ویرایش و ساخت ویدیوها برای تیزرهای تبلیغاتی و دیگر موارد می‌کنند. دقت کنید؛ رایانه‌ای که برای این کار نیاز دارید باید یک رایانه قدرتمند با سخت افزار قوی باشد.

۱۶_ سازنده انیمیشن

یکی از زیرشاخه کارهای ویدیویی، ساخت انیمیشن است. در این شغل فرد با یک‌سری ابزار مخصوص رایانه‌ای اقدام به ساخت انیمیشن‌های ۲ بعدی، ۳ بعدی و دیگر انواع انیمیشن‌ها می‌کند. این انیمیشن‌ها ممکن است برای برنامه‌های تلویزیونی یا تبلیغات به کار گرفته شوند.

۱۷_ تدریس آنلاین

همین حالا اگر وارد سایت‌هایی مثل ایسمینار شوید، مشاهده می‌کنید که تعداد زیادی دوره و وبینار در آنها ثبت شده. نکته جالب اینجاست که مدرسان این سایت، دوره‌های‌شان را به‌شکل غیر حضوری و از خانه برگزار کرده و کسب درآمد می‌کنند. یک راه برای کسب درآمد از تدریس اینترنتی این است که یک دوره آموزشی ضبط کنید و آن را در اینترنت بفروشید. روش انجام این کار را به صورت کامل در مقاله «راهنمای کامل ساخت فروشگاه اینترنتی فایل» توضیح داده‌ایم.

۱۸_ مشاور

اغلب مشاوران برای ارائه خدمات به مشتریان‌شان حتی نیاز به اجاره دفتر هم ندارند. بلکه کافی است از طریق سایت، خدمات‌شان را بازاریابی کرده و در خانه و با تلفن به مخاطبان مشاوره بدهند.

۱۹_ دستیار مجازی

اصولا افراد پرمشغله، مخصوصا آنهایی که در دنیای وب فعالند، برای کاهش حجم کارهای‌شان از یک دستیار مجازی کمک می‌گیرند. دستیارهای مجازی بدون نیاز به حضور در شرکت، می‌توانند از خانه فعالیت‌های مورد نظر کارفرما را انجام بدهند. این فعالیت‌ها چیزهایی مثل برنامه‌ریزی، هماهنگی با دیگر نیروها، مدیریت سایت و… است.

۲۰_ گویندگی و ویرایش صدا

در حال حاضر که بازار تولید محتوا خیلی داغ است، بسیاری از برندها برای بازاریابی نیاز به صدای گویندگان دارد. در ادامه گوینده‌ها برای کار الزامی به حضور در شرکت نداشته اما اصولا باید به استودیوها رفته و آنجا صدای‌شان را ضبط کنند. علاوه بر این اگر در حوزه ویرایش صدا و صوت فعالیت کنید، می‌توانید این شغل را به‌شکل غیر حضوری انجام بدهید.

۲۱_ حسابداری

حسابداری هم یکی دیگر از مشاغلی است که به تازگی بین شغل‌های غیر حضوری دسته‌بندی می‌شود. در حال حاضر خیلی از حسابدارها به‌شکل پروژه‌ای و در انتهای هر ماه اقدام به بررسی حساب مشتریان خودشان بدون نیاز به حضور در شرکت می‌کنند.

۲۲_ ویراستاری

شرکت در یک کلاس ویراستاری نیاز به نهایتا ۳۰ تا ۵۰ ساعت زمان دارد و بعد از آن و با کمی تمرین، می‌توانید به یک ویراستار تبدیل شوید که در منزل و بدون نیاز به حضور در شرکت، خدمات ویراستاری ارائه می‌کند. البته این شغل هم برای همه مناسب نیست و چون کمی حوصله‌سربر است، صرفا به افرادی که به آن علاقه دارند توصیه می‌کنم به سراغش بروند.

۲۳_ طراحی سایت

بازار طراحی سایت الان به‌شدت شلوغ است و شما هم می‌توانید با گذراندن حدود ۵۰ تا ۱۰۰ ساعت کلاس و البته تمرین، به این بازار وارد شوید. دقت کنید، با توجه به اینکه دست در این بازار زیاد است، ممکن است جا افتادن‌تان در آن کمی زمان‌بر باشد بنابراین اگر صبر کافی دارید، این شغل را انتخاب کنید.

پردرآمدترین مشاغل غیر حضوری کدامند؟

طبق تجربه می‌گویم همیشه در هر بازاری متخصصان واقعا خِبره، درآمد بسیار بالایی دارند. اما اگر باز هم اصرار دارید که نام چند شغل پر درآمد را بنویسم، می‌توانم بگویم که “به ترتیب” این مشاغل بیشترین درآمد را برای صاحبان‌شان دارند:

  1. فروشگاه اینترنتی،
  2. برنامه نویسی،
  3. سئو سایت،
  4. ویرایشگر ویدیو،
  5. تولید محتوای اینستاگرام،
  6. تولید محتوای سایت.

در این بین بیزینس فروشگاه اینترنتی به دلیل قابلیت گسترش بالا، درآمد نامحدودی داشته و عملا شرایط مالی‌اش بسیار بهتر از دیگر شغل‌ها محسوب می‌شود.

دورکاری در هر شرایطی قابل انجام است

خدا را چه دیدید شاید تا چند سال آینده همه مشاغل به صورت دورکاری شدند و دیگر هیچ کس لازم نبود وقت خود را در راه محل کار هدر بدهد. شاید زمانی برسد که سوال (چه شغل‌‌هایی را می‌توانیم به صورت دورکاری انجام دهیم؟) خیلی بی معنی و خنده‌دار باشد، چون هر کاری را بتوان به صورت دورکاری انجام داد. به هرحال تا آن زمان با مشاغلی که در همین مقاله گفتیم شروع کنید تا به دورکاری و کار در خانه عادت کنید.

در بین کارهایی که معرفی کردیم ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی از بقیه پول‌سازتر است. چون خودتان صاحب یک کسب و کار می‌شوید و یک حقوق‌بگیر ساده نیستید. اگر قصد دارید با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی یک کسب و کار غیر حضوری پرپول بسازید، پرتال به شما کمک می‌کند به راحتی سایت فروشگاهی خودتان را بسازید. در این صفحه می‌توانید در کم‌تر از ۵ دقیقه سایت‌تان با ظاهر دلخواه را ساخته و بعد از ۷ روز در صورت رضایت، هزینه سالانه‌اش را پرداخت کنید.

راستی اگر به جز مشاغل بالا شما هم شغل غیر حضوری دیگری سراغ دارید، در بخش نظرات آن را بنویسید تا در آینده به مقاله اضافه‌اش کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *