دانستنی

۲۸ کسب و کاری که در ایران سود خوبی دارند

۲۸ کسب و کاری که در ایران سود خوبی دارند

همه ما به دنبال یک شغل نون و آب دار هستیم که درآمد بالایی داشته باشد، اما کمتر کسی می‌تواند واقعا چنین شغلی را پیدا کند. اولین قدم برای داشتن یک کار پردرآمد این است که بدانیم کدام مشاغل در ایران روی بورس هستند و می‌توانیم از آن‌ها درآمد بالایی به دست آوریم. به طور کلی اگر در یک زمینه مهارت زیادی داشته باشید، می‌توانید از آن کار درآمد زیادی کسب کنید. در این میان بعضی از حرفه‌ها و کارها هستند که تقاضای بیشتری برای آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل اگر در این زمینه‌ها فعالیت کنید، درآمد و سودتان هم بیشتر می‌شود.

در ادامه این مقاله قصد داریم تعدادی از فرصت‌های شغلی با سود بالا را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید در آینده یک شغل پردرآمد داشته باشید یا این که همین الان هم شاغلید اما از درآمدتان راضی نیستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا کارهای سودآور و درآمدزا را پیدا کنید. شاید با مطالعه این مقاله بتوانید شغل مورد نظرتان را انتخاب کرده و آینده کاری خود را رقم بزنید، اما فراموش نکنید که همه چیز به اراده و تلاش شما بستگی دارد.

معرفی فرصت های شغلی با سود بالا در ایران

همانطور که گفته شد، در این مقاله شما را با بهترین و پول‌سازترین مشاغلی که می‌توان در کشور ایران راه‌اندازی کرد، آشنا خواهیم کرد. قبل از معرفی مشاغل پولساز در ایران پیشنهاد می‌کنم مقاله «ایده‌های پولساز برای راه‌اندازی کسب و کار» را بادقت مطالعه کنید.

 

قدم صفر: راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا سایت

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید

مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

از دیدن شماره صفر تعجب کردید؟! این شماره‌گذاری صفر به این دلیل بوده که قدم صفر تا صد کسب و کارهای پر درآمد با یک عدد که موجودیت و شمارشی ندارد، بیشترین تاثیرگذاری را دارد.

با توجه به رشد اینترنت و به وجود آمدن کسب و کارهای مختلف در این زمینه، راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا سایت به صورت وحشتناکی در حال بیشتر شدن است. مزیت این روش این است که شما دیگر بر خلاف کسب وکارهای سنتی محدود به یک محله مانند شهر یا روستای خود نیستید؛ بلکه کل ایران و بسته به نوع فعالیتی که دارید می‌توانید فعالیت جهانی با مشتریانی از سرتاسر دنیا داشته باشید.

برخی از مزیت‌های استفاده از فروشگاه اینترنتی به عنوان کسب و کارهای پر سود در ایران شامل موارد زیر است:

  • محدودیت مکانی و جغرافیایی بی معنی است: فروشگاه‌های سنتی نیاز به مکان و قرارگیری در بهترین نقطه از شهر را دارند که هزینه بالایی از نظر اجاره مکان باید برای آن بپردازید. اما در فروشگاه اینترنتی موقعیت مکانی بی معنی است، شما می‌توانید با ایجاد اعتماد در مشتریان خود حتی در اتاق خواب خود یک کسب و کار بسیار بزرگ را مدیریت کرده و فروش بالایی داشته باشید.
  • محدودیت زمان برای شما اهمیتی ندارد: این که صبح کرکره محل کسب و کارتان را بالا بکشید و تا پاسی از شب مجددا آن را پایین بکشید وجود ندارد. سایت شما به صورت آنلاین در دسترس هزاران و حتی میلیون‌ها فرد قرار دارد و بدون اینکه مشتریان نیاز باشد به بحث و گفتگو با شما بپردازند فرآیند خرید را طی کرده و پرداخت هزینه‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود. سایت شما در طول ۳۶۵ روز سال و حتی در سال‌های کبیسه?، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت روز پذیرای مشتریان و مخاطبان خواهد بود.
  • هزینه‌هایتان کاهش پیدا می‌کند: در فروشگاه اینترنتی نیازی به هزینه کردن‌های بی مورد مثل اجاره مکان، خرید لوازم ویترینی، دکوراسیون، استخدام چندین فروشنده و… ندارید. به جای این هزینه‌ها می‌توانید روی سایت‌تان سرمایه‌گذاری کنید، تبلیغات انجام دهید و در نتیجه فروش‌تان را چند برابر کنید.

 

  • با توجه به ابزار آنلاینی که در اختیار دارید، اطلاع رسانی و ارائه خدمات بهتر به مشتری بیشتر است: با توجه به ابزارهای مختلف ایمیل، شماره تلفن، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و آنالیزور که در سایت قرار دارد، می‌توانید بر روی رفتار ذره بینی مشتریان تحقیق کنید و بدانید که به دنبال چه چیزی هستند و نیازهایشان را برطرف کنید. حتی وقتی مشتری به سایت شما مراجعه می‌کند، می‌توانید بخش‌هایی از سایت که کلیک می‌کند و تمرکز بیشتری روی آنها دارد را به دست آورید تا از آنها برای ارائه خدمات بهتر و افزایش فروش استفاده کنید.
  • سایت شما به عنوان یک کاتالوگ و از آن مهم‌تر فروشگاه خواهد بود: سایت شما نه تنها فرآیند فروش آنلاین را فراهم می‌کند، بلکه به عنوان یک کاتالوگ کامل نیز در دسترس است که برای توضیحات محصولات و ارائه اطلاعات هر محصول نیازی ندارید که با مشتری صحبت کرده یا کاتالوگ‌های گوناگون و رنگین را با هزینه‌های بالا چاپ کنید. همه چیز در صفحه وب در دسترس است.
  • روش‌های تبلیغاتی متنوع و پرتاثیر در اختیار دارید: چه چیزی بهتر از تبلیغات و دریافت ورودی از طریق گوگل می‌تواند باشد؟ یا اینکه تبلیغات در سایت‌های پربازدید که فروش شما را بالاتر می‌برد؟ آیا وقت آن نرسیده که جارچی‌های کنار مغازه را به خاطرات بسپاریم که با رفتن روی چهارپایه و داد زدن، پوشیدن لباسی عروسکی و… در تلاش هستند تا رهگذران را به مشتری تبدیل کنند؟ روش‌های تبلیغاتی در اینترنت بسیار متنوع بوده و حتی اگر منجر به این نشود که فرد را به مشتری تبدیل کنید، برند شما در ذهنش می‌ماند و بعدا از شما خرید می‌کند.
  • با همکاری سایر شرکت‌ها به درآمد فوق العاده بالاتر می‌رسید: حتما از همکاری بین کسب وکارهای مختلف اطلاع دارید. به عنوان نمونه دیجی کالا را در نظر بگیرید که در برنامه‌های مختلفی مثل ایرانسل من، انواع بازی‌های موبایل و حتی سایت‌های فعال در زمینه بورس و… کاری کرده که بتوانید امتیازی که می‌گیرید را به کد تخفیف یا کارت خرید تبدیل کنید. کدام کسب و کار سنتی می‌تواند به این شیوه و با این تاثیر عمل کند؟
  • به یک برند معتبر و مرجع تبدیل می‌شوید: وقتی از طریق اینترنت و در سطح وسیع یک کار پرسود را آغاز می‌کنید و بعد از مدت‌ها بر سر زبان‌ها می‌افتید، به عنوان مرجع شناخته شده و همه افراد یک جامعه به منظور به دست آوردن اطلاعات در زمینه محصول یا خدمات مورد نظر به سایت شما مراجعه خواهند کرد. درست مانند دیجی کالا که حتی اگر خریدی از آن نداشته باشیم، برای انتخاب بهترین نوع محصول مورد نیاز از اطلاعات آن استفاده می‌کنیم؛ اما باز هم نمی‌توان جلوی خود را گرفت، چرا که کدهای تخفیف و روش‌های مختلف جذب مشتری باعث خرید اینترنتی ما خواهند شد.?

این مورد بهترین و پر سودترین روش کسب درآمد در ایران است که اگر به درستی آن را فرا بگیرید، می‌توانید بیشترین درآمدزایی را به صورت تضمین شده برای خود داشته و به یک کسب و کار بسیار بزرگ تبدیل شوید. حالا در ادامه به معرفی سایر کسب وکارها می‌پردازیم که با فکر کردن روی چنین کسب و کارهایی هم می‌توانید همین شیوه را دنبال کنید.

برای اینکه بتوانید فروش بیشتری را در سطح وسیع کشوری و جهانی تجربه کنید، نیاز به راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی دارید که به صورت تضمین شده به اهداف‌تان می‌رسید. حالا بیایید با هم برخی از شغل‌های پولساز در ایران را بررسی کنیم.

۱:درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید

۲: آموزش کامپیوتر

یکی از فرصت‌های شغلی با سود بالا در ایران را می‌توان آموزش کامپیوتر معرفی کرد. همواره موضوعات آموزشی توانسته‌اند درآمدزایی خوبی داشته باشند و از آن جایی که امروزه کامپیوتر و دنیای تکنولوژی نقش زیادی در زندگی ما دارند، می‌توان گفت که یادگیری آن، اهمیت زیادی دارد.

در صورتی که اطلاعات کافی در زمینه کامپیوتر دارید یا رشته تحصیلی شما به آن ارتباطی دارد، می‌توانید به صورت حضوری یا غیرحضوری به علاقه‌مندان و کسانی  که تصمیم به یادگیری دارند، آموزش دهید. اگر سرمایه و وقت کافی برای دریافت مجوزهای لازم را داشته باشید، می‌توانید آموزشگاه معتبری راه‌اندازی کنید.

کسانی که سرمایه اولیه ندارند، می‌توانند به سراغ افرادی بروند که حاضر هستند برای یادگیری هزینه کنند. شما می‌توانید با تلاش و کوشش، سرمایه موردنیازتان برای راه‌اندازی یک مرکز آموزشی کوچک را به مرور زمان، تهیه کنید.

۳: سرمایه‌گذاری در سهام

یکی از مشاغل مهمی که می‌تواند درآمد بسیار خوبی داشته باشد، سرمایه‌گذاری در سهام است. اینطور که پیداست، سرمایه‌گذاری در سهام علاقه‌مندان زیادی در ایران دارد، اما کسانی که نسبت به این بازار اطلاعاتی ندارند، بهتر است از  ورود به آن خودداری کرده یا سعی کنند اطلاعات موردنیاز را به دست آورند.

کوچک‌ترین اشتباه در سرمایه‌گذاری و خرید سهام می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به شما و آینده‌ای که دارید، وارد کند. سعی کنید از ریسک کردن‌های بی مورد پرهیز کنید و گام‌های خود را معقولانه بردارید.

در صورتی که تصمیم خود برای ورود به بورس و خرید سهام را گرفته‌اید، بهتر است ابتدا با افرادی که در این رابطه اطلاعات کافی دارند، مشورت‌های لازم را به عمل آورید.

۴: خرید و فروش کالای دست دوم

یکی دیگر از فرصت‌های شغلی با سود بالا در ایران را می‌توان خرید و فروش کالای دست دوم عنوان کرد. افراد زیادی در سراسر کشور مشغول خرید و فروش کالا هستند و توانسته‌اند درآمدهای کلانی هم به دست آورند. همانطور که می‌دانید، برنامه‌هایی همانند دیوار و شیپور نیز به همین منظور طراحی شده‌اند و کار خرید و فروش کالا را برای کاربران، راحت‌تر از گذشته کرده‌اند.

در حال حاضر می‌توانید با نصب یکی از برنامه‌ها، کار خود را آغاز کرده و درخواست‌هایتان مبنی بر خرید یا فروش محصولات را ثبت کنید. بد نیست بدانید شرایط فعلی کشور هم توانسته باعث رونق کسب و کار خرید و فروش کالاهای دست دوم شود.

۵: کارواش

دوستان عزیز، یکی از شغل‌هایی که توانسته در ایران مطرح شود و افراد زیادی را هم مشغول کند، افتتاح مرکز شستشوی ماشین یا همان کارواش است. نظافت و زیبایی ماشین را می‌توان یکی از اولویت‌های دارندگان خودرو در ایران عنوان کرد، حتی برخی از آن‌ها دچار وسواس هستند و همواره ماشین خود را برای شستشو به مراکز معتبر خواهند برد.

شما می‌توانید با افتتاح یک مرکز تخصصی شستشوی ماشین و با ارائه برخی از آپشن‌ها، نظرات زیادی را به سوی خود جلب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید مکانی برای استراحت مالکان خودرو در نظر بگیرید یا وسیله نقلیه را از محل کار مالک خودرو تحویل گرفته و مجددا پس از شستشو، تحویل دهید.

در صورتی که بتوانید عملکرد موفقی در کارتان داشته باشید، قطعا موفقیت‌های زیادی به دست خواهید آورد و درآمد قابل توجهی کسب خواهید کرد.

۶: انجام پروژه‌های تایپ به صورت دورکاری

دنیای اینترنت توانسته به عنوان بستری برای افراد جویای کار تبدیل شود. اگر دارای کامپیوتر شخصی هستید و در زمینه تایپ کردن، تسلط دارید، بد نیست بدانید مراکز زیادی وجود دارند که نیازمند تایپیست‌های حرفه‌ای هستند و حتی حاضرند به صورت دورکاری هم همکاری داشته باشند.

 

شما می‌توانید پروژه‌های خود را با عضویت در یکی از مراکز تایپ آنلاین، تحویل  گرفته و به کسب درآمد مشغول شوید. توجه داشته باشید که کاربران پس از دریافت کار، می‌توانند نظراتشان را اعلام کنند و در صورتی که بتوانید کار بهتری تحویل دهید، قطعا امتیاز شما بالا رفته و پروژه‌های بیشتری تحویل خواهید گرفت.

به خاطر داشته باشید که با داشتن سرمایه اولیه، می‌توانید پس از مدتی اقدام به راه‌اندازی مرکز تایپ آنلاین کنید و سفارش‌های خود را تحویل بگیرید.

۷: مترجمی

همانطور که مستحضرید، افراد زیادی در جامعه زندگی می‌کنند که اطلاعاتی درباره زبان‌های خارجی ندارند و قادر به صحبت کردن یا مطالعه مقالات با زبان‌های زنده دنیا همانند انگلیسی نیستند. این یک فرصت شغلی‌ست که نصیب شما شده است، البته به شرط آن که توانایی درک مطلب و ترجمه متون خارجی را داشته باشید.

اکثر شرکت‌هایی که با کشورهای خارجی روابط دارند، باید یک مترجم را در مجموعه خود استخدام کنند تا بتوانند نامه‌نگاری و موارد مربوط به فروش را انجام دهند. اگر تاکنون فرصت یادگیری زبان خارجه را نداشته‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر اقدام کرده و آینده شغلی خود را تضمین کنید.

توجه داشته باشید که استخدام به عنوان مترجم، تنها یک فرصت شغلی‌ست و شما می‌توانید پروژه‌های مهمی را به صورت دورکاری تحویل بگیرید و کسب درآمد کنید، همچنین می‌توانید در آینده یک مرکز آموزش زبان‌های خارجی هم تاسیس کنید.

 ۸: تعمیرکار وسایل نقلیه (موتور و ماشین)

یکی دیگر از فرصت‌های شغلی با سود بالا را می‌توان مکانیکی خودرو دانست که البته نیازمند کسب دانش و اطلاعات کافی‌ست. در صورتی که شما در زمینه تعمیرات خودرو تجربه دارید و توانسته‌اید دوره‌های مهارت را به خوبی و با موفقیت پشت سر بگذارید، دیگر وقت آن رسیده تا مکانیکی خود را افتتاح کنید.

با اطمینان می‌توان گفت که داشتن مهارت در تعمیر خودرو باعث جذب مشتری خواهد شد، بنابراین اگر بتوانید خودروهای مشتریان‌تان را به خوبی تعمیر کرده و در زمینه دستمزد هم انصاف را رعایت کنید، مشتریان زیادی به دست خواهید آورد. جذب مشتری کار آسانی خواهد بود، اما حفظ مشتریان به مراتب مهم‌تر بوده و این مسئله به حقیقت تبدیل نخواهد شد، مگر آن که بتوانید با کار، رفتار و ایده‌های نو، نظر مشتریان را به خود جلب کنید.

 

بد نیست در این بخش به بررسی سرگذشت یکی از ثروتمندترین مکانیک‌های ایران بپردازیم که از صفر توانست به سود بالایی برسد؛ او در ابتدا با خودروی خود و به صورت سیار اقدام به ارائه خدمات می‌کرد و این روند را تا جایی ادامه داد که مشتریانش به مشتری‌های ثابت تبدیل شدند و خدمات در منزل یا در راه،  دریافت می‌کردند. با گذشت زمان، او تصمیم گرفت تا اولین تعمیرگاه خود را  افتتاح کند و با ارائه سرویس‌های جدید، موفق شد مشتریان جدیدی هم به دست آورد و هم اکنون درآمد زیادی کسب می‌کند.

یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه در ایران را می‌توان موتورسیکلت معرفی کرد. بسیاری از هموطنانمان به دلیل گران شدن خودرو به سراغ خرید موتور می‌روند. همانطور که می‌دانید، افزایش تعداد موتورسیکلت به معنای افزایش میزان خرابی موتور بوده و می‌توان گفت که فرصت شغلی بسیار خوبی به وجود آمده است.

اگر شما در زمینه تعمیرات موتورسیکلت توانایی و مهارت دارید، می‌توانید تعمیرگاه خود را با حداقل امکانات افتتاح کرده و مشغول به کار شوید. برخی  افراد به دلیل نداشتن سرمایه کافی از افتتاح مغازه بیم دارند، اما توجه داشته باشید که ابزارهای اضافی نمی‌توانند برای شما مشتری جذب کنند، بلکه مهارت شما باعث جذب مشتری خواهد شد.

یکی از ایرادهایی که به حرفه تعمیر موتورسیکلت وارد می‌باشد، فصلی بودن آن است؛ شما می‌توانید در فصل‌های پاییز و زمستان با ارائه پیشنهاد سرویس موتورسیکلت، کسب درآمد کنید. روش‌های زیادی برای کسب درآمد دائمی از طریق تعمیر موتورسیکلت وجود دارد، اما نیازمند صبر و ارائه ایده‌های نو بوده که می‌توان با کمی تفکر، مشکل را حل کرد.

۹: صافکاری و نقاشی خودرو

متاسفانه آمار تصادفات و مرگ و میر در کشور ما شباهت زیادی به میدان جنگ دارد، با این تفاوت که در میدان جنگ هم چنین آمار مرگ و میری ثبت نمی‌شود. در کنار  خسارت‌های جانی، خسارت‌های مادی که همان وارد آمدن آسیب به وسایل نقلیه است هم وجود دارد. مالکان خودرو برای تعمیر اتومبیل به سراغ صافکاران باتجربه خواهند رفت.

در صورتی که توانایی خوبی در زمینه صافکاری ماشین دارید، می‌توانید درآمد خوبی به دست آورید. بد نیست بدانید اتومبیل‌های سانحه‌دیده پس از صافکاری باید به یک نقاش باتجربه ماشین سپرده شود و این بخش از کار را می‌توان بسیار مهم ارزیابی کرد، زیرا داشتن رنگ و نداشتن مهارت کافی در رنگ‌آمیزی خودرو می‌تواند باعث کاهش قیمت خودرو شود.

در هر صورت، صافکاری و نقاشی را می‌توان دو فرصت شغلی با سود بالا عنوان کرد؛ باز هم تاکید می‌شود، برای ورود به این دو حرفه باید تجربه و مهارت کافی داشته باشید و در غیر این صورت، موفقیتی در کار نخواهد بود و شکست خواهید خورد، اما ناامید نشوید و تلاش خود را برای انجام بهترین کارتان انجام دهید.

۱۰: پرورش ماهی قزل آلا و قارچ

همانطور که می‌دانید قزل آلا دارای ویتامین و پروتئین‌های زیادی‌ست که می‌تواند نیازهای انسان برای سلامتی را تامین کند. در صورتی که به حرفه پرورش ماهی علاقه‌مند هستید و توانایی مدیریت یک مرکز پرورش ماهی را در خود می‌بینید، بهتر است وقت را تلف نکرده و به دنبال دریافت مجوزهای لازم باشید.

بد نیست بدانید مدیریت یک مرکز پرورش ماهی می‌تواند سختی‌های خاص خود را داشته باشد، بنابراین شما باید خودتان را برای مقابله با سختی‌ها آماده کنید و سعی داشته باشید بازاریابان حرفه‌ای برای بازاریابی استخدام کنید؛ البته نباید کیفیت محصولات را از یاد ببرید، زیرا توانایی پرورش ماهیان قزل آلا باکیفیت می‌تواند نظرات زیادی را به خود جلب کند.

پرورش قارچ را می‌توان یکی از پرسودترین مشاغل در کنار پرورش ماهی قزل آلا معرفی کرد. پرورش قارچ نیازمند داشتن مکان مناسب و همچنین دانش کافی‌ست، بنابراین اگر فکر می‌کنید که توانایی و اطلاعات مربوط به پرورش قارچ را دارید، بهتر است کار خود را شروع کرده و بازاریابی را آغاز کنید؛ رستوران،  فست فودها و فروشگاه‌ها را می‌توان از مشتریان همیشگی قارچ‌های باکیفیت عنوان کرد. در صورتی که بتوانید کیفیت قارچ‌های تولیدی خود را افزایش دهید یا در حد مطلوب حفظ کنید، قطعا بیشترین سهم را در بازار فروش به خود اختصاص خواهید داد.

۱۱: تعمیرکار لوازم برقی

به طور کلی می‌توان کلیه شغل‌هایی که با تعمیرات همراه هستند را پر سود معرفی کرد. کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود که دارای لوازم برقی همانند تلویزیون، گوشی موبایل یا تلفن نباشد و تاکنون وسایل برقی موردنظر، دچار خرابی هم نشده باشند. در صورتی که توانایی تعمیرات لوازم خانگی را دارید، وقت را تلف نکرده و مغازه خود را افتتاح کنید.

افراد زیادی هستند که به حرفه تعمیرات لوازم برقی علاقه‌مندند، اما توانایی انجام آن را ندارند؛ ناامید نشوید، شما هم می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی که برای یادگیری تعمیرات لوازم خانگی برگزار می‌شود، مهارت‌های لازم را به دست آورید و کسب درآمد کنید.

بد نیست بدانید شغل تعمیرات لوازم برقی خانگی در چنین شرایطی که کالاهای دیجیتال و برقی دارای قیمت‌های بالایی هستند، در بورس قرار دارد، زیرا درخواست تعمیر به نسبت خرید کالا، بیشتر بوده و همین مسئله در میزان درآمد، تاثیرگذار است.

۱۲: خدمات کامپیوتری

با گسترش علم و تکنولوژی در کنار آنلاین شدن تمامی شبکه‌های ارتباطی، نیاز  افراد جامعه به خدمات کامپیوتر به مراتب بیشتر از گذشته شده است. افرادی که توانایی کار با کامپیوتر دارند و با انواع خدمات اینترنتی آنلاین همانند  ثبت نام‌های اینترنتی آشنا هستند، می‌توانند به کسب درآمد بپردازند. شما برای راه‌اندازی خدمات کامپیوتری باید حداقل یک سیستم رومیزی، پرینتر و دستگاه فتوکپی داشته باشید.

دوستان عزیز، ابزارهای موردنیاز برای راه‌اندازی خدمات کامپیوتری در شرایط فعلی گران قیمت هستند، اما امکان تهیه هر کدام از آن‌ها در بازار دست دوم و با مبالغ مناسب‌تر، وجود دارد.

۱۳: باشگاه بدنسازی

فعالیت‌های ورزشی، علی‌الخصوص پرورش اندام در میان جوانان ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. اکثر نوجوانان و جوانان تمایل دارند تا اوقات فراغت خود را صرف فعالیت‌های ورزشی و رشته پرورش اندام کنند.

مربیان زیادی در سراسر کشور، توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی در این زمینه و پرورش شاگردان مستعد به دست آورند. در صورتی که شما در زمینه پرورش اندام فعالیت دارید و می‌توانید برنامه‌های لازم جهت بدنسازی ارائه دهید، بهتر است کار خود را شروع کرده و به جذب شاگرد بپردازید.

اینطور که پیداست، مربیان پرورش اندام مبالغی را به صورت ماهیانه و در ازای ارائه برنامه و داشتن نظارت بر شیوه عملکرد شاگردانشان، دریافت می‌کنند. در صورتی که تصمیم به بازگشایی باشگاه بدنسازی دارید، باید سرمایه مناسبی به  منظور خرید دستگاه‌های ورزشی تهیه کنید.

۱۴: تولید ویدیو و تیزرهای تبلیغاتی

تبلیغات را می‌توان به عنوان مهم‌ترین اقدامات در زمینه پیشرفت کسب و کار، معرفی کرد. شرکت‌های زیادی هستند که عملکرد خوبی در زمینه تبلیغات ندارند و به همین علت، نمی‌توانند موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورند.

در صورتی که شما توانایی تولید تیزرهای تبلیغاتی دارید، می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های مختلف و واحدهای مختلف تولیدی، رزومه کاریتان را در زمینه تولید ویدیوهای باکیفیت و انجام تبلیغات، ارائه دهید؛ اگر بتوانید مشتری خود را به دست آورید، قطعا درآمد خوبی کسب خواهید کرد.

سایت‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که در ازای تولید ویدیو، مبالغ خوبی پرداخت می‌کنند. در کشور ما هم ویدیو سایت آپارات می‌تواند منبع فعالیت و درآمد خوبی برای کسانی باشند که ایده‌های جذاب و نو در تولید ویدیو دارند؛ شما می‌توانید با عضویت در ویدیو سایت آپارات و تولید ویدیو  کلیپ‌های باکیفیت، درآمد خوبی کسب کنید.

در صورتی که تمایل به راه‌اندازی حساب کاربری در ویدیو سایت‌های خارجی داشته باشید، می‌توانیم وب سایت یوتیوب را به شما معرفی کنیم که توانسته نظر کاربران ایرانی زیادی را هم جلب کند.

۱۵: چاپ پنر

یکی از مشاغلی که دارای حاشیه سود خوبی‌ست، چاپ بنر و خدمات مربوط به خوشنویسی است. همانطور که می‌دانید، بازار درخواست چاپ بنر و پرده‌نویسی در ایران به دلیل برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی و تفریحی داغ بوده و همین مسئله می‌تواند باعث ایجاد فرصت‌های شغلی زیادی شود.

اگر در زمینه خوشنویسی و پرده‌نویسی تجربه و توانایی دارید، می‌توانید مغازه خود را افتتاح کرده و کسب درآمد کنید، اما اگر سرمایه کافی در اختیار دارید، می‌توانید با خرید یک دستگاه چاپ بنر و اجاره مغازه نسبتا بزرگ، سفارش‌های زیادی دریافت کنید.

لازم به ذکر است که دستگاه چاپ بنر قیمت بالایی دارد، اما می‌توان تسهیلاتی هم برای خرید دستگاه دریافت کرد. در صورتی که افراد سرشناس و قابل اطمینانی در کنار خود دارید که سرمایه لازم را دارند، می‌توانید دستگاه را به صورت مشترک خریداری کرده و کسب درآمد کنید.

۱۶: خیاطی و طراحی لباس

نسل جوان جامعه امروزی به دنبال مد و پوشش‌های جدید است. برندهای مختلفی در تلاش هستند تا بتوانند با ارائه مد و طراحی لباس‌های جدید، مشتریان زیادی  به دست آورند. در صورتی که ذهن خلاقی دارید و می‌توانید ایده‌های نو در زمینه لباس و پوشاک ارائه دهید، قطعا طراح لباس خوب و مشهوری خواهید شد.

طراحی لباس را می‌توان به عنوان مشاغل و فرصت‌های شغلی با سود بالا در ایران  عنوان کرد که هیچگاه از بین نخواهد رفت و از رده خارج نخواهد شد. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری بالا و ارائه طرح‌های جدید لباس، وضعیت بازار را به سود خود تغییر دهید.

متاسفانه بازار پوشاک ایران به دلیل واردات کالای قاچاق در وضعیت بدی قرار دارد و این در حالی‌ست که طرح‌ها و پوشاک ایرانی در مقایسه با نمونه‌های خارجی، باکیفیت‌تر هستند. در صورتی که قصد دارید وارد عرصه طراحی لباس و تولید پوشاک شوید، بهتر است با قدرت این کار را انجام دهید تا بتوانید درآمد خوبی کسب کنید و در برابر نمونه‌های خارجی، عملکرد بهتری داشته باشید.

۱۷: طراحی و دکوراسیون داخلی منزل

هر سال خانه‌های شخصی زیادی ساخته یا خرید و فروش می‌شوند و مالکان تصمیم به تغییر دکوراسیون خواهند گرفت؛ این یک فرصت شغلی به حساب می‌آید که می‌تواند سود بسیار خوبی داشته باشد.

اگر شما ایده‌های جدید و ذوق هنری بالایی دارید، می‌توانید فعالیت خود را در قالب طراحی دکوراسیون داخلی منزل آغاز کنید. همانطور که می‌دانید، کار خوب  می‌تواند معرف شما باشد؛ اگر بتوانید در پروژه‌هایی که دریافت می‌کنید، فعالیت خود را به خوبی و با رضایت مشتریان پایان دهید، قطعا آینده درخشانی خواهید داشت.

 

یکی دیگر از روش‌های تبلیغ شغل طراحی دکوراسیون منزل را می‌توان مراجعه به مشاورین املاک معرفی کرد؛ همانطور که مستحضرید، مشاورین املاک به مشتریان و کسانی  که در حال خرید و فروش خانه هستند، دسترسی بهتری دارند و می‌توانند تبلیغ کار شما را انجام دهند.

۱۸: راه‌اندازی مرکز تاکسی بیسیم

افراد زیادی در جامعه به حرفه رانندگی علاقه‌مند هستند و مشغول حمل و نقل مسافرین در شهرها می‌باشند. در حال حاضر شیوه‌های جدیدی همانند تاکسی بیسیم و اسنپ برای کرایه ماشین به وجود آمده که طرفداران زیادی در میان مردم، علی‌الخصوص قشر جوان جامعه پیدا کرده‌اند.

در صورتی که به راه‌اندازی تاکسی بیسیم علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طریق  نهادهای مربوطه اقدام به دریافت مجوز کنید، همچنین در صورتی که تمایل دارید به عنوان راننده مشغول به کار شوید، باید هزینه‌های اولیه همانند تهیه بیسیم و حق اشتراک را پرداخت کنید.

۱۹: پرستاری

دوستان عزیز، افراد زیادی نیازمند پرستار برای مراقبت از فرزندان یا افراد سالمندی که در منزل دارند، هستند و این مسئله می‌تواند به عنوان یک فرصت شغلی مناسب و با سود بالا شناخته شود. در صورتی که توانایی مراقبت از فرزندان یا افراد سالمند را دارید، می‌توانید با دریافت مجوزهای لازم از  مراکز معتبر، کار خود را آغاز کنید.

بد نیست بدانید مراکز زیادی برای ساماندهی نیروهای کار و پرستاران ایجاد شده است، تنها کافی‌ست از مسیر قانونی حرکت کنید و کارتان را به خوبی انجام دهید. اکثر افرادی که درخواست پرستار می‌کنند، وضعیت مالی خوبی دارند و تنها انجام دقیق وظایف پرستاری را خواستار هستند.

۲۰: رستوران

کشور ما ایران دارای تنوع فرهنگ و آداب غذایی زیادی بوده و همین مسئله باعث شده  تا خانواده‌های ایرانی به تنوع غذا علاقه زیادی داشته باشند. یکی از  مشاغلی که در ایران مطرح بوده و طرفداران زیادی دارد، رستوران است. اگر در زمینه آشپزی مهارت دارید و دارای سرمایه کافی هستید، می‌توانید رستوران خود را بازگشایی کنید.

همراهان گرامی، نیازی نیست از ابتدای کار به فکر تجملات باشید، در صورتی که بتوانید غذاهای باکیفیت ارائه دهید، کافی بوده و به مرور زمان مشتریانتان را به دست خواهید آورد.

۲۱: راه‌اندازی بوتیک

پوشاک را می‌توان در زمره فرصت های شغلی با سود بالا در ایران معرفی کرد که بسیار رایج هم است. اینطور که پیداست، افراد زیادی علاقه‌مند به پوشاک و  مدهای روز هستند و این مسائل را به خوبی دنبال می‌کنند. یکی از مشکلاتی که در زمینه تهیه و تولید پوشاک وجود دارد، قاچاق کالا بوده و این در حالی‌ست که تولیدی‌های بسیار خوبی در ایران فعالیت دارند.

شاید باورکردنی نباشد، اما متاسفانه پوشاک‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند با برچسب‌های مربوط به برندهای خارجی به فروش می‌رسند و همین مسئله می‌تواند باعث شکست بسیاری از تولیدکنندگان شود. مدت زمان اندکی‌ست که مردم ایران با راه‌اندازی کمپین‌های حمایت از تولید داخل، سعی دارند تا این رویه غلط را تغییر دهند، بنابراین می‌توان به آینده امیدوار بود.

شما می‌توانید با راه‌اندازی یک فروشگاه پوشاک و ارائه ایده‌های نو در جذب مشتری، درآمد قابل توجه زیادی به دست آورید.

۲۲: تاسیس آموزشگاه موسیقی

یکی از پرطرفدارترین هنرها در کشور ایران که توانسته مخاطبین جوان بسیار زیادی را به سوی خود جذب کند، موسیقی است. بر اساس اطلاعات موجود، افراد زیادی در سراسر ایران به طور حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای سعی می‌کنند تا نام خود را بر سر زبان‌ها بیاورند.

اینطور که پیداست، گروهی از افراد هم سعی می‌کنند با پرداخت مبالغ کلان و تهیه استودیوهای اختصاصی بتوانند در این زمینه به موفقیت برسند، اما باید در نظر  داشته باشید که بدون داشتن استعداد، قطعا موفقیتی هم وجود نخواهد داشت.

اگر توانایی خوبی در زمینه موسیقی و سازهای گوناگون همانند گیتار دارید، می‌تواند به فکر تاسیس یک آموزشگاه موسیقی باشید. شما می‌توانید هنر خود در زمینه موسیقی را از طریق شبکه های اجتماعی به مخاطبین و علاقه‌مندان نشان دهید؛ این کار می‌تواند مهارت‌های شما را به کسانی که علاقه‌مند یادگیری موسیقی هستند، نشان دهد.

۲۳: تعمیرات و شارژ دستگاه‌های کپی

یکی از فرصت های شغلی با سود بالا در ایران را می‌توان انجام تعمیرات و شارژ دستگاه‌های زیراکس و کپی دانست که نیازمند داشتن مهارت است. مطبوعاتی‌های زیادی در ایران مشغول فعالیت هستند که مهم‌ترین کار روزانه آن‌ها، ارائه خدمات فتوکپی‌ست و هر کدام دارای یک یا چند دستگاه کپی هستند.

همانطور که می‌دانید، انواع دستگاه‌های کپی و زیراکس با گذشت زمان همانند سایر دستگاه‌های مکانیکی فرسوده می‌شوند و نیازمند تعمیرات هستند. با این که  یادگیری تعمیرات دستگاه کپی می‌تواند سخت و پیچیده باشد، اما درآمد خوبی خواهد داشت و در صورتی که از مهارت کافی در انجام کار برخوردار باشید، مشتریان دائمی زیادی پیدا خواهید کرد.

در شرایط کنونی وضعیت قیمت ارز و دستگاه‌های کپی که تا حد زیادی باورنکردنی شده است، شاهد رشد بازار تعمیرات دستگاه‌های کپی هستیم. شما می‌توانید با  کمی جستجو و یافتن مراکز آموزشی، مهارت‌های لازم در زمینه تعمیرات دستگاه‌های کپی را بیاموزید و کسب درآمد کنید، همچنین بسیاری از دستگاه‌ها هم نیازمند شارژ هستند که این کار به مراتب نسبت به تعمیرات ساده‌تر است، اما درآمد خوبی دارد.

۲۴: تاسیس مهد کودک خصوصی

یکی از مشاغلی که توانسته در ایران اشتغال‌زایی کند و درآمد خوبی هم داشته  باشد، تاسیس مهد کودک خصوصی‌ست، اما مسئولیت زیادی دارد و به همین دلیل می‌توان آن را در زمره مشاغل سخت به حساب آورد.

در صورتی که شما می‌توانید از کودکان مراقبت کنید و علاقه‌مند به فعالیت هستید، باید از مراکز و نهادهای مربوطه اقدام به دریافت مجوز کنید. همانطور  که می‌دانید، والدین بسیار زیادی در شهرهای مختلف کشور مشغول به کار هستند و به همین علت، نمی‌توانند رسیدگی لازم را از فرزندانشان به عمل آورند.

شما به عنوان مدیر مهد کودک باید افراد علاقه‌مند به این کار را استخدام کنید؛ توجه داشته باشید که کوچک‌ترین سهل‌انگاری در گزینش مربیان مهد کودک می‌تواند خسارت‌های زیاد و جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.

شما می‌توانید کلاس‌های آموزشی همانند یاگیری مفاهیم زبان‌های خارجی را به عنوان ویژگی‌های خاص مهد کودکتان به والدین معرفی کنید؛ این کار می‌تواند تاثیرات زیادی در جلب نظر والدین داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است در مهد کودک‌ها دیده شود، عصبانیت مربیان و استفاده از الفاظ ناپسند بوده که در این صورت می‌تواند تاثیرات بدی بر روی کودکان داشته باشد، البته این موضوع می‌تواند از محیط خانه و توسط  کودکان هم وارد مهد کودک شود که باید نسبت به آن‌ها حساسیت نشان دهید.

۲۵: تاسیس موسسه زبان‌های خارجه

آیا شما در زمینه مدیریت کلاس‌های آموزشی مهارت دارید؟ در زمینه زبان خارجه  چطور؟ در صورتی که علاقه‌مند به زبان‌های خارجه همانند زبان انگلیسی هستید و  سرمایه کافی برای راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی دارید، می‌توانید از طریق  نهادهای مربوطه اقدام به دریافت مجوز کرده و فعالیت خود را آغاز کنید.

دوستان عزیز، تبلیغات را در زمینه جذب زبان‌آموز جدی بگیرید، البته بهتر است  بدانید که شاگردان شما و مهارت‌هایی که یاد می‌گیرند، مهم‌ترین زمینه  تبلیغات شما خواهند بود و می‌توانند شاگردان جدیدی برای موسسه شما جذب  کنند.

بر اساس اطلاعات موجود، برخی از موسسه‌های زبان خارجه فقط به مسئله کسب درآمد توجه  دارند و آموزش‌های لازم را به خوبی ارائه نمی‌دهند. در صورتی که شما  بتوانید عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشید و دبیران حرفه‌ای استخدام کنید، قطعا نتیجه کار برای شما بسیار خوب بوده و درآمد بالایی کسب خواهید کرد.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای موفقیت و ارتقای سطح موسسه آموزشی خود به کار بگیرید، تولید اپلیکیشن آموزش زبان خارجه است. اگر بتوانید در زمینه آموزشی موفق شوید، راه‌اندازی اپلیکیشن انحصاری موسسه زبان و انتشار آن در اینترنت می‌تواند شما را به یک برند در زمینه آموزش زبان تبدیل کند.

۲۶: حسابداری

شرکت‌های زیادی در سراسر ایران مشغول فعالیت هستند و برای مدیریت مسائل مالی، نیازمند استخدام حسابدار و مشاور مالی باتجربه می‌باشند. رشته حسابداری در کشور ایران طرفداران زیادی دارد و دوره‌های خاصی هم بدین منظور، توسط موسسات آموزشی گوناگون برگزار می‌شود.

اگر در زمینه حسابداری مهارت دارید یا حتی علاقه‌مند به یادگیری هستید، می‌توانید با کسب مدارک تحصیلی موردنظر، درخواست استخدام خود را به شرکت‌های معتبر ارائه دهید.

حسابداری را می‌توان به عنوان یکی از حساس‌ترین شغل‌ها به حساب آورد که مسئولیت  زیادی دارد؛ توجه داشته باشید که در صورت ایجاد کوچک‌ترین مشکل مالی برای  شرکت یا موسساتی که مشغول فعالیت هستید، شما هم به عنوان مدیر بخش حسابداری با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد.

اگر توانایی بالایی در زمینه حسابداری داشته باشید، می‌توانید نظر افراد زیادی را به خود جلب کنید؛ بد نیست بدانید که برخی از شرکت‌های بزرگ حاضر هستند برای جذب حسابداران حرفه‌ای، مبالغ بسیار خوبی پرداخت کنند.

۲۷: تولید محتوا

یکی دیگر از حرفه‌هایی که طرفداران زیادی دارد، اما نیازمند داشتن اطلاعات  کافی و تخصص در زمینه نگارش است، تولید محتوا نام دارد. در صورتی که شما علاقه‌مند به دنیای دیجیتال، موضوعات مرتبط با پزشکی یا سایر علوم هستید، می‌توانید وارد وب سایت‌های معتبر شده و درخواست کار خود را ارائه دهید.

داشتن تجربه و آشنایی با علم سئو را می‌توان دو عامل مهم در زمینه تولید محتوا به حساب آورد که می‌توانند سکوی پرتاب شما به حساب آیند. در صورتی که بتوانید توانایی خود در یادگیری موضوعات مختلف را نشان دهید، قطعا می‌توانید موفقیت‌های زیادی کسب کنید و آینده شغلی خوبی داشته باشید.

۲۸: کسب درآمد از تلگرام و اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند محل کسب درآمد بسیار خوبی باشند. افراد زیادی به صورت روزانه در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و از آن به عنوان سرگرمی استفاده  می‌کنند، اما تعداد افرادی که سعی دارند از این شبکه‌ها کسب درآمد داشته باشند، کم به نظر نمی‌رسد.

اینطور که پیداست، شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام توانسته‌اند نظرات تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی را به خود جلب کنند و همین مسئله توانسته اهمیت این دو شبکه اجتماعی در کسب درآمد را تا حد زیادی ارتقاء دهد. بر اساس اطلاعات موجود، کسب درآمد از تلگرام و اینستاگرام می‌تواند از طریق انجام تبلیغات یا فروش محصولات باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *