اخبار اقتصادی

۳ مشکلی که سایت فروشگاهی شما نباید داشته باشد

۳ مشکلی که سایت فروشگاهی شما نباید داشته باشد

همانطور که قطعا می دانید، وب سایت ها انواع مختلفی دارند. برخی به فعالیت های خبری می پردازند. برخی به صورت وبلاگی کار می کنند. تعداد زیادی از وب سایت ها نیز سایت های شخصی و رزومه ای هستند. با این وجود محبوبیت سایت های فروشگاهی نسبت به باقی همنوعان خود بسیار بسیار بیشتر است. با رشد فروشگاه های اینترنتی، خرید نیز با تکنولوژی همسو شد. بدین ترتیب دیگر لازم نیست برای خریدهای ریز و درشت به خیابان ها برویم. اما اگر بخواهیم سایتی بی نقص و اشکال داشته باشیم، باید موارد بسیاری را در هنگام راه اندازی آن رعایت کنیم. در این مقاله قصد معرفی مشکلاتی که نباید در سایت فروشگاهی شما وجود داشته باشد صحبت خواهیم کرد. پس با تهران سرور همراه باشید.

چرا سایت فروشگاهی محبوب است؟

پیش از آن که به سراغ معرفی مشکلات مورد نظر برویم، بهتر است کمی درباره سایت فروشگاهی و دلایل محبوبیت آن صحبت کنیم. رشد وب سایت های فروشگاهی باعث شد تا خرید برای مردم در تمام دنیا راحت شود. با وجود چنین سایت هایی دیگر لازم در ترافیک بمانیم تا به مغازه مورد نظر خود برسیم و در نهایت بفهمیم کالای مورد نظر ما موجود نیست. شما در لحظه موجودی، قیمت، تصاویر و حتی مقدار تخفیف را در سایت مشاهده می کنید. تنها با چند کلیک ساده می توانید سفارش خود را ثبت کنید و در موعد مقرر آن را تحویل بگیرید. این مسئله به طرز چشمگیری در کاهش آلودگی و ترافیک کمک کرد.

دلیل دیگر محبوبیت این سایت ها به خصوص در ایران، عدم دسترسی شهرستان ها و شهرهای کوچک به امکانات کلان شهرها است. قاعدتا در شهرهای توسعه نیافته فروشگاه هایی برای عرضه برخی کالاها وجود ندارد. از طرفی آمدن به شهرهای بزرگ برای خرید، هزینه و وقت زیادی از افراد می گیرد. اما با ظهور و رشد فروشگاه های اینترنتی شما در هر جایی که باشید می توانید محصول خود را بخرید. این مسئله به نفع فروشندگان نیز می باشد چرا که دیگر وابسته به مشتریان محلی و شهر خود نیستند. با سایت فروشگاهی از هر جایی در ایران و حتی جهان می توانید مشتری جذب کنید. اما برای داشتن سایت فروشگاهی خوب باید از چه مشکلاتی دوری کرد؟

۱- عدم استفاده از تصاویر با حجم و کیفیت بالا

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که باید فروشگاه های اینترنتی داشته باشند، داشتن تصاویر کالاهای موجود است. در حقیقت خریدار باید تصاویر واقعی کالاهای موجود سایت شما را مشاهده کند تا کار ساده تری برای خرید داشته باشد. اما اشتباه بزرگی که بسیاری از سایت ها در این خصوص دارند، استفاده از تصاویر با حجم، ابعاد و کیفیت بسیار بالا است. این کار باعث کند شدن و عدم بارگذاری پر سرعت سایت شما می شود. علاوه بر این ممکن است باعث بروز مشکل Serve scaled images نیز بشود. این خطا زمانی رخ می دهد که تصاویر سایت شما در اندازه و سایزی که باید نمایش داده شوند، روی سایت قرار نمی گیرند.

بسیاری از افراد دلیل انجام این اشتباه را با کاهش کیفیت تصاویر و عدم علاقه مشتری به خرید توجیه می کنند. اما هر مشکلی راه حلی دارد. اگر فروشگاه شما با وردپرس و ووکامرس راه اندازی شود، می توانید با افزونه های وردپرسی مخصوص حجم عکس را متناسب با سایت خود کاهش دهید و کیفیت آن را در بالاترین سطح نگه دارید. بدین صورت هم مشتریان خود را راضی نگه می دارید و هم به حفظ کیفیت وب سایت خود می پردازید.

۲- ریسپانسیو نبودن دسته بندی محصولات

این روزها استفاده از ابزارهای مختلف برای وب گردی باعث شده تا ریسپانسیو یا همان واکنشگرا بودن سایت ها اهمیت زیادی داشته باشد. سایت های فروشگاهی به دلیل وجود کالاها و تصاویر بسیار زیاد شلوغ هستند. این شلوغ بودن ممکن است در تبدیل سایت به سایتی واکنشگرا دشوار باشد. از این رو بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی قید واکنشگرایی سایت را میزنند. این مسئله به خصوص در بخش دسته بندی محصولات به ضرر سایت شما تمام می شود. سعی کنید اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید این مسئله را مد نظر قرار دهید. در صورت بی توجهی به آن، هم کاربران خود را از دست می دهید و هم گوگل شما را جریمه سختی خواهد کرد.

۳- جستجوی ضعیف

متاسفانه بسیاری از سایت های فروشگاهی ایرانی معروف هم به این مسئله اهمیتی نمی دهند. در حقیقت شما وقتی به دنبال محصولی خاص در برخی از سایت ها هستید و نام آن را در نوار جستجوی سایت تایپ می کنید، نتیجه دلخواه شما نمایش داده نمی شود. نتایج جستجو در چنین سایت هایی اغلب اوقات هیچ ربطی به محصول مورد نظر شما ندارد. باید سعی کنید بر روی این ویژگی سایت های فروشگاهی خود کار کنید و به تقویت آن بپردازید. بسیاری از مردم حوصله گشت و گذار در سایت شما را ندارند. اگر با جستجو به نتیجه دلخواه و مورد نظر خود نرسند، به سادگی سایت شما را ترک می کنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *