دانستنی

۴ ویژگی اصلی یک کسب و کار اینترنتی موفق

برای اینکه بتوانید یک کسب و کار اینترنتی موفق راه‌اندازی کنید باید اصول و مقررات آن را رعایت کنید. در این مقاله شما را با چهار ویژگی اصلی یک کسب و کار اینترنتی موفق آشنا می‌کنیم.

رعایت کردن این چهار ویژگی برای آن که بتوانید از اینترنت کسب درآمد کنید بسیار مهم است. خیلی از افراد اصلا به این ویژگی‌ها اهمیتی نمی دهند.

رعایت کردن این چهار اصول در کسب و کار آنلاین باعث موفقیت های چشمگیری می شود. در واقع اگر این چهار اصول و ویژگی را کسب و کار اینترنتی خود رعایت نکنید بعید است که موفق شوید.

اگر هنوز کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی نکردید و یا به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی کردید پیشنهاد می کنم این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید و اصول و مواردی که در این مقاله آورده شده است را جدی بگیرید.

با رعایت کردن این چهار ویژگی موفقیت شما در کسب و کارتان تضمینی است. پس حالا همراه ما باشید تا به ویژگی های یک کسب و کار اینترنتی موفق بپردازیم.

ویژگی‌های اصلی یک کسب و کار اینترنتی موفق:‌

 

در ادامه شما را با ویژگی های اصلی یک کسب و کار اینترنتی موفق آشنا خواهیم کرد. پیشنهاد می کنم تمام اصول و نکاتی را که گفته شده است به درستی در کسب و کارتان اجرا کنید. باز هم تکرار می کنم که تمام موارد را مو به مو در کسب و کارتان پیاده‌سازی کنید و پس از مدتی نتایج را با قبل بررسی کنید.

 

۱*بستر مناسب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی:

 

اگر واقعا میخواهید کسب و کارتان را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید و در آن موفق شوید باید از ابتدا مسیر مناسب و درستی را انتخاب کنید.

بستر مناسب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشتن یک وب سایت می باشد.  شما با کمترین هزینه ممکن و حتی بدون یک خط کدنویسی و داشتن علم برنامه نویسی می‌توانید یک وبسایت کاملا حرفه ای طراحی و راه اندازی کنید.

 

یکی از موارد مهم در کسب و کارهای اینترنتی داشتن یک وب سایت می باشد. البته خیلی از کسب و کارها در اینستاگرام و تلگرام راه اندازی شده اند و به درآمدهای بالایی رسیدند،  دلیل بر آن نمی شود که شما وب سایت تان را راه اندازی نکنید.

اگر به فکر این هستید که کسب و کارتان را از ابتدا در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید سخت در اشتباهید. این کار غلط ترین کار ممکن است.

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی فقط یک ابزار برای گسترش کسب و کارتان است. بهتر است بعد از آنکه وبسایتتان را راه اندازی کردید در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام کسب و کارتان را  گسترش دهید.

 

کسب و کار اینترنتی که راه اندازی میکنید حتما باید دارای یک سایت باشد. همانطور که گفتم برای راه اندازی یک وب سایت نیاز نیست که هزینه های چند میلیونی و چند ده میلیونی به شرکت های طراحی سایت بپردازید.

 

شما خودتان میتوانید طراح وب سایت خود باشید. میزان سرمایه لازم برای راه اندازی یک وب سایت مبلغی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، اما اگر بخواهید که کار طراحی وب سایت تان را یک شرکت طراحی سایت انجام دهد باید مبلغ بالای چند میلیون تومان سرمایه کنید.

 

برای اینکه بتوانید یک وب سایت کاملا حرفه ای راه اندازی کنید در قدم اول باید یک هاست از یک شرکت معتبر هاستینگ تهیه کنید. برای انتخاب یک هاست مناسب زمان بگذارید و حتماً از شرکت های هاستینگ معتبر یک هاست با کیفیت بگیرید.

 

بعد از آنکه هاست خود را تهیه کردید باید به فکر خرید یک دامین باشید. برای انتخاب یک نام مناسب زمان بگذارید و نامی را انتخاب کنید که قبلا توسط هیچ کسی ثبت نشده باشد.

بعد از این که هاست و دامین خود را خریدید باید به فکر راه اندازی وب سایت تان باشید. برای راه اندازی و طراحی سایت می توانید از سایت ساز کاملا رایگان وردپرس استفاده کنید.

 

وردپرس یک سایت ساز کاملا حرفه ای با تمام امکانات است هر وبسایت با هر شکل و شمایلی که دوست دارید طراحی کنید. البته این را هم بگویم که هرگز برای طراحی سایت تان وسواس نداشته باشید. خیلی از دوستان فکر می کنند که تنها دلیل موفقیت کسب و کار اینترنتی شان داشتن یک سایت زیبا است. ولی اصلا اینطور نیست.

 

خیلی خوب است که وب سایت جذاب و زیبایی داشته باشید. در وب سایتی که راه اندازی می کنید باید اصول رابط کاربری را رعایت کنید. برای راه‌اندازی سایت تان بهتر است از وردپرس استفاده کنید. البته به جز وردپرس سایت ساز های رایگان دیگری هم وجود دارد، اما در کشور ما محبوب ترین سایت ساز رایگان وردپرس است. با استفاده از این سایت ساز رایگان می توانید وب سایت های با کیفیت طراحی کنید.

 

۲* تولید محتوای هدفمند برای وب سایت:

 

یکی از مهمترین کارهایی که باید در کسب و کار اینترنتی خود رعایت کنید تولید محتوای هدفمند است. تولید محتوا در کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است.

اگر کسب و کار آنلاین را راه اندازی می کنید تا برای آن محتوای هدفمند تولید نکنید هرگز کسی وارد وب سایت تان نخواهد شد.

البته فقط تولید محتوا کارساز نیست، شما باید محتوای هدفمند تولید کنید. محتوای هدفمند یعنی محتوایی که نیاز کاربرانتان را حل کند. در کل باید محتوای تولید کنید که مناسب مخاطبان تان باشد. محتوای که تولید می کنید باید نیاز کاربران را رفع کند.

 

تولید محتوا در کسب و کار اینترنتی را جدی بگیرید و برای آن زمان بگذارید. محتوای که تولید می کنید باعث اعتماد سازی در بین مخاطبان تان میشود، یعنی باعث می شود که افرادی که وارد سایت تان می شوند به شما و کسب و کارتان اعتماد کننده.

این را بدانید که تا اعتمادی صورت نگیرد هرگز کسب و کار اینترنتی موفق نخواهید داشت. در محتوایی که تولید میکنید باید به بهترین شکل ممکن محصولات و خدماتتان را به مخاطبان تان معرفی کنید.

 

خیلی از افراد فکر می کنند که تولید محتوا فقط نوشتن مقاله است. محتوا انواع گوناگونی دارد مثل فیلم یا ویدیو، تصویر و یا اینفوگرافی، صوت و پادکست.

فقط در تولید محتوا به این نکته دقت کنید که محتوای کسی را کپی نکنید چون گوگل محتوای کپی را تشخیص میدهد و تاثیر به شدت منفی بر سئو سایت تان می گذارد.

 

برای تولید محتوا از فرمتهای گوناگون استفاده کنید. اگر می خواهید از رقیبان جلو بزنید بهتر است خودتان را به دیگران نشان بدهید، برای همین بهترین راه برای این کار تولید محتوای ویدیویی است.

مهمترین وظیفه شما برای جذب مخاطب تولید محتوای ارزشمند و رایگان است. باید محتوایی که در اختیار کاربران قرار می دهید با بهترین کیفیت باشد. اگر تولید محتوای سایتتان را به درستی انجام دهید بقیه کارها برای کسب درآمد از اینترنت به راحتی انجام می شود.

۳* بهینه سازی داخلی وب سایت:

 

یکی دیگر از نکات مهم برای این که کسب و کار اینترنتی موفقی داشته باشید،  رعایت کردن اصول بهینه سازی داخلی سایت است.

در بخش اول گفتم که زیبایی سایت چندان مهم نیست،  ولی کاربر پسند بودن وب سایت تان بسیار مهم است. بسیار مهم است که کاربرانی که وارد وب سایت تان می شوند  چه عکس العملی نشان میدهند. اگر تجربه کاربری مناسبی داشته باشید مطمئن باشید کاربرانی که وارد سایت تان می شوند احساس راحتی  می کند.

 

دسترسی به قسمت های مختلف سایت و تبدیل بازدید کننده به کاربران سایت بسیار مهم است و اهمیت زیادی در کسب و کار اینترنتی تان دارد.

منظور از بهینه سازی داخلی سایت، سئوی داخلی نیست،  بلکه منظورم این است که باید داخل وب سایت تان را برای کاربران و مخاطبان تان بهینه سازی کنید.

 

بهینه سازی داخلی سایت برای کاربران شامل یک سری موارد مثل ظاهری مناسب، جایگاه صحیح منوها، سرعت بارگذاری مناسب، فونت جذاب، استفاده از تصاویر، عضویت ساده کاربر و…  می باشد.

بهینه سازی داخلی سایت برای کاربران باعث می شود که آنها را ترغیب به خرید محصول و خدمات تان کنید. باید هر چیزی که باعث بهبود تجربه کاربری در سایت شما می‌شود را رعایت کنید.

۴* جذب ترافیک هدفمند:

 

اگر تمام مواردی را که تا به الان به آنها اشاره کردیم به درستی رعایت کرده باشید نوبت آن رسیده که ترافیک هدفمند را در سایت تان افزایش دهید.

ایجاد ترافیک هدفمند در موفقیت کسب و کار اینترنتی نقش بسیار مهمی را ایجاد می کند. ترافیک هدفمند یعنی مخاطبانی که به کسب و کار اینترنتی شما علاقه دارند و احساس می کنند که محصولات و خدمات شما می تواند نیازشان را برطرف کند.

 

اگر شما تمام اصول را رعایت کنید اما نتوانید ترافیک هدفمندی را درون سایت تان ایجاد کنید نمی توانید درآمد خوبی داشته باشید.

دلیل شکست بیشتر کسب و کارهای اینترنتی ناتوانی در جذب ترافیک هدفمند است. به این نکته توجه کنید باید ترافیکی را وارد وارد سایت تان کنید که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند.

 

برای ایجاد ترافیک راه و روش های زیادی وجود دارد. برای جذب ترافیک هم می توانید از روش های پولی استفاده کنید و هم از روش های رایگان.

روش های رایگان مثل سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی، فعالیت در انجمن ها و شبکه های اشتراک ویدیو و…

روش های پولی مثل تبلیغات گوگل، تبلیغات پولی و تبلیغات بنری است. بنده پیشنهاد می کنم حتما برای جذب ترافیک از روشهای رایگان استفاده کنید.

 

اگر مدیر کسب و کار اینترنتی هستید باید با اصول دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید. اگر بتوانید بازاریابی اینترنتی خود را تقویت کنید میتوانید ترافیک بالا و هدفمندی را وارد سایتتان کنید.

به این نکته توجه کنید که هر ترافیک و بازدید کننده ای وارد سایت تان می شود مناسب نیست. شما باید ترافیک هدفمند را وارد سایت تان کنید تا اثربخشی بیشتری برای شما داشته باشد.

بهترین و موثرترین راه برای ایجاد ترافیک هدفمند بهینه سازی سایت و سئو می باشد. پس اصول سئو و بهینه سازی سایت را یاد بگیرید و برای بهینه سازی وب سایتتان زمان بگذارید.

۵* بررسی رقبا:

 

یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید بررسی رقبا می باشد. شما باید رقیبانتان را به طور کامل تحلیل و تجزیه کنید. باید ببینید که رقبایتان چه محصول و خدماتی دارند. تبلیغات صفحه محصول آنها را کامل بررسی کنید. سعی کنید محتوایی که تولید میکنید کامل تر و جامع تر از آنها باشد.

با استفاده از بررسی رقیبانتان می‌توانید برای خودتان مزیت رقابتی ایجاد کنید. داشتن مزیت رقابتی در هر کسب و کار اینترنتی مهم است. البته یک مقاله کامل و جامع برای بررسی و تحلیل رقبا برایتان قرار خواهیم داد.

 

جمع بندی:

 

همان طور که گفتیم تمام موارد بالا ویژگی های یک کسب و کار اینترنتی موفق هستند. شما هم اگر قصد دارید که از طریق اینترنت یک کسب و کار راه اندازی کنید تا بتواند شما را به حاشیه سود بالا برساند باید این موارد را به درستی در کسب و کارتان پیاده‌سازی کنید.

 

برای راه اندازی سایت حتما از شرکت های معتبر هاستینگ هاست با کیفیت و مطمئن بگیرید. به جای هزینه‌های بالای طراحی سایت خودتان وب سایت تان را طراحی و راه اندازی کنید. برای طراحی سایت می توانید از سایت ساز وردپرس که کاملاً رایگان است و زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند استفاده کنید. شما با استفاده از این سایت ساز قادر خواهید بود وب سایت های با کیفیت با تمام امکانات راه اندازی کنید.

 

یکی از مهم ترین کارهایی که در راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق نقش مهم را ایفا می‌کند تولید محتوا ارزشمند و هدفمند است. شما باید برای علاقه مندان در حوزه کاری خود محتوای هدفمندی تولید کنید.

 

یادگیری اصول دیجیتال مارکتینگ برای جذب ترافیک بسیار مهم است. برای جذب ترافیک هدفمند حتما از بازاریابی محتوا استفاده کنید. کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا بهترین ابزار برای جذب مخاطب افزایش ترافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *