دانستنی

۵ دلیل ریزش فالوورهای اینستاگرام

قطعا هر آمدنی رفتنی دارد، فالوور های اینستاگرام نیز نیامده اند که تا آخر بمانند، اما یک نکته وجود دارد آن هم این است که مدت زمان ماندگاری فالوورها به نحوه عملکرد شما بستگی دارد.

اگر میخواهید فالوورهای شما ماندگاری بیشتری داشته باشند به شما توصیه میکنیم فالوور واقعی اینستاگرام خریداری کنید.

ریزش فالوورها به معنای آنفالو کردن پیج شما توسط کاربران اینستاگرام  است.

آنفالو شدن از سمت کاربران دو وجه دارد یا دلیلش مدیریت نامناسب شماست یا نه، کاربر دیگر نیازی به پیج شما ندارد.

ما در این مقاله به نکته های می پردازیم که به مدیریت شما ربط دارد یا بهتر است بگوییم که چه کار ها و فعالیت هایی باید انجام دهید که از ریزش فالوورها جلوگیری کنید.

به طور طبیعی بعضی از فالوورهای شما نیامده اند که بمانند، یعنی این که احتمالا در یک مقطع زمانی نیاز به محصول، خدمت یا اطلاعات پیج شما داشته اند، مانند کسی که پیج های فروش ساعت مچی را فالو می کند بعد چند روز مقایسه، ساعت مورد نظر خود را خریداری می کند و بعد از خرید دیگر نیازی به پیج  ندارد و ان را آنفالو می کند.

وقت آن رسیده به مواردی که باعث می شوند فالوورها ریزش کنند بپردازیم، با ما همراه باشید:

دلایل آنفالو شدن از سمت کاربران

۱- تبلیغات

همانطور که توضیح دادیم در بیشتر مواقع آنفالو شدن از مدیریت بد ما سرچشمه می گیرد.

یکی از کارهایی که باعث ریزش فالوور های ما می شود این است که در پست های خود فقط تبلیغ انجام می دهیم، تبلیغات خشک و خالی باعث زدگی کابران می شود.

شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که پست های شما باید باعث جذب مخاطب شوند.

جذب مخاطب امکان پذیر نیست مگر این که در پست های شما مطالب آموزنده نیز گنجانده شود، مطالبی که در آن به صورت مستقیم تبلیغ صورت نگرفته باشد.

بهتر است اینگونه بگوییم که شما قبل از این که در مورد کرم آبرسان توضیح دهید، عوارض خشکی پوست و دلیل آن را بیان کنید تا مخاطب از پست شما چیزی را یاد بگیرد بعد به معرفی محصول بپردازید.

به طور خلاصه باد بگوییم تولید محتوای مفید بسیار جذاب تر از محتوای تبلیغاتی است.

این نکته را هرگز فراموش نکنید محتوای شما باید مفید، ارزشمند و قابل استفاده باشد.

۲- تعدد پست ها

در بعضی مواقع تعداد زیاد پست ها باعث خستگی فالوور ها می شود. متاسفانه تولید محتوای زیاد و بدون کیفیت یکی از معضلات پیج ها شده است، این نکته را باید در نظر داشته باشید که فالوور شما برای دیدن پست های شما باید زمان کافی را داشته باشد، در نتیجه شما باید از تعداد پست های خود بکاهید.

به جای ان که تعداد تولید محتوای خود را بیشتر کنید، سعی کنید به کیفیت ان بیافزایید.

مطمئن باشید کیفیت از کمیت بسیار مهم تر است و ارجحیت دارد.

با این کار شما می توانید با گرفتن زمان کمتری از فالوور مطالب بیشتر و بهتری به او انتقال دهید و از زدگی و خستگی او جلوگیری کنید.

۳- الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم یا همان هوش مصنوعی که اینستاگرام از آن برخوردار است، با تحلیل داده ها، فالوور هایی که پست های شما را نمی بینند و لایک نمی کنند را آنفالو می کند.

الگوریتم اینستاگرام رفتار فالوور شما را بررسی می کنید و اگر تشخیص دهد که فالوور شما از پیج شما استفاده نمی کند، به صورت اتوماتیک فرایند آنفالوی پیج شما را از طریق پیج فالوور انجام می دهد.

که این مورد نیز از عملکرد ضعیف ما است که نتوانسته ایم با تولید محتوای با ارزش مخاطب خود را جذب کنیم به طوری که از پیج ما دیدن کند و از مطالب آن استفاده لازم را ببرد.

 

۴- مطالب غیر مرتبط با موضوع پیج

اگر شما پیج اینستاگرامی را نگاه کنید، معمولا با نگاه اول موضوع مورد پوشش آن پیج را متوجه خواهید شد.

این موضوع یعنی اینکه هر پیجی یک موضوع خاص را منتشر می کند و در صورتی کاربر آن را فالو می کند که به آن علاقه یا نیاز داشته باشد.

اگر کاربر بعد از فالوی پیج شما  مطالبی غیر از موضوع و عنوان اصلی پیج را در بین پست ها ببیند مطمئنا پیج را آنفالو خواهد کرد.

مانند این است که در داروخانه حلیم هم بفروشند!؟! آیا شما به آن داروخانه می روید؟

بنابراین شما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که محتوای پست های شما در ارتباط با موضوع و سر فصل پیج شما باشد.

نکته ی دیگری که از این مطلب می آموزیم این است، پیج های که در چند شاخه و موضوع فعالیت می کنند به اندازه ی دیگر پیج های تک موضوعی موفق نخواهند بود. بنابراین سعی کنید روی یک موضوع خاص تمرکز کنید.

۵- پاسخگویی به موقع و بر قراری ارتباط

دوستان عزیز ارتباط گرفتن و بر قراری رابطه چه در دنیای مجازی چه در دنیای حقیقی یک اصل مهم در موفقیت است.

اصلی که با رعایت آن می توانید ارتباطات خود را گسترش دهید.

در دنیای حقیقی و مغازه داری سنتی، شما به مغازه ای خواهید رفت که فروشنده آن از لحاظ رفتار، اخلاق و… توانمند باشد این یعنی فروشنده در بر قراری ارتباط بسیار موفق عمل کرده است.

پاسخگویی به موقع در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است کابرانی که در اینستاگرام قصد برقراری ارتباط با شما را دارند نباید بیش از حد معطل شوند، بهترین زمان پاسخگویی به فالوور های که به شما پیام داده اند، کمتر از ۲ ساعت است.

اگر فالوور شما در زمان مناسب پاسخ خود را نگیر به پیج دیگر خواهد رفت و شما را آنفالو می کند.

مغازه ای که فروشنده نداشته باشد، خریدار نیز نخواهد داشت، پیج اینستاگرام شما مغازه ای شماست هرگز آن را خالی نگذارید و پاسخگوی مشتریان و فالوور های خود باشید.

کلام پایانی

در پایان لازم این نکته را متذکر شوم که دلایل دیگری نیز مانند گرفتن فالوور های فیک، فالو کردن دیگران(فالویینگ) به تعداد زیاد، مارک یا لوگوی نا مناسب و… می توانند در ریزش فالوور های شما تاثیر گذار باشد.

خلاصه در مدیریت یک پیج برای این که تعداد فالوور ها زیاد و زیرش ها کم شود، رعایت نکاتی که در مقاله گفتیم لازم و ضروری است. امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *