دانستنی

۵ وب سایت برتر فریلنسری در سال ۲۰۲۱

در این مقاله قصد داریم به سایت های فریلنسری بپردازیم. در طول شیوع کووید-۱۹ ویروس کرونا، درصد زیادی از نیرو های کار ، به سمت کارهای فریلنسری پیش رفتند و شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای به استخدام فریلنسرها برای پاسخگویی به نیازهای کاری خود می‌پردازند. از این رو، تعداد مشاغل آزاد فریلنسری در دسترس – از خریداران مواد غذایی گرفته تا حوزه گرافیک، حوزه برنامه نویسی (توسعه دهندگان وب -اپلیکیشن-گیم و… ) اکنون بیشترازهمیشه است.

* قبل از اینکه به بررسی سایت های فریلنسری بپردازیم ابتدا میخواهیم بررسی کنیم به چه کسی فریلنسر گفته میشود ؟ فریلنسینگ (Freelancing) به معنای آزاد کاری در ادبیات فارسی ترجمه شده است و فریلنسر (Freelancer ) به شخصی گفته می‌شود که به اصطلاح خود اشتغال بوده و لزوماً تعهد بلندمدتی به شرکت یا مجموعه‌ای خاص ندارد.

خوب حالا بپردازیم به سایت هایی که میتوان در آن ها به عنوان فریلنسری فعالیت کرد. این وب سایت های فریلنسری برتر را بر اساس ( شرایط و ضوابط/ پشتیبانی مشتری/روش های پرداخت و برداشت) انتخاب کردیم

۱_ سایت فریلنسری Fiver

نوع فریلنسری : بازاریابی دیجیتال، توسعه وب، رسانه های اجتماعی و..
مزایا : دسته بندی متنوع، ثبت نام رایگان
معایب : کارمزد بالا، فرآیند پرداخت طولانی

Fiverr پلتفرمی است که فریلنسرها را با صاحبان مشاغلی که به دنبال خدمات دیجیتالی مختلف از جمله طراحی وب‌سایت، نوشتن محتوا و صداگذاری و…هستند، متصل می‌کند. در این پلتفرم کارفرما به شمای فریلنسر درخواست انجام پروژه می دهد و اگر شما توانایی انجام پروژه رو داشته باشین میتوانید پروژه را پذیرفته و انجام دهید. در این سیستم با پرداخت هزینه توسط کارفرما ۸۰% این دستمزد درحساب پروفایل Fiver شما ثبت میشود و بقیه این دستمزد ۲۰% را خود Fiver به عنوان حق کمیسیون برمیدارد. بسته به سطح هر فریلنسر، ممکن است از ۱۴ تا ۷ روز طول بکشد تا امکان برداشت درآمد پس از انجام پروژه محقق شود. گزینه های متعددی برای برداشت از پرداخت مانند پی پال و… وجود دارد.

۲_ سایت Toptal برای فریلنسرها

نوع فریلنسری: توسعه نرم افزار، مشاوره مالی ,..
مزایا: شرکت ها و استعدادهای برتر، صورتحساب و پرداخت رایگان
معایب: فرآیند غربالگری گسترده و سخت، فقط پروژه های بزرگ

Toptal یک وب سایت فریلنسری است که متخصصان صنعت فریلنسری بسیار ماهر را با شرکت ها مرتبط می کند. Toptal دارای طیف گسترده ای از مترجمان آزاد، توسعه دهندگان وب، طراحان وب تا مشاوران مالی و مدیران محصول ,… است. درخواست برای Toptal به عنوان یک فریلنسر مستلزم گذراندن پنج مرحله از فرآیند غربالگری است، از یک ارزیابی جامع انگلیسی تا یک ارزیابی پروژه. طبق گفته این پلتفرم تنها ۳ درصد برتر فریلنسر دنیا به آن راه پیدا می‌کنند. پس از گذراندن تمام مراحل، به آگهی های شغلی مختلف از مشتریان و شرکت های برتر مانند Airbnb و… دسترسی خواهید داشت. با این حال، عدم موفقیت در آزمون، روند درخواست شما را تا چند ماه متوقف می‌کند. Toptal یک سرویس اختصاصی برای ردیابی زمان و صورتحساب به نام TopTracker دارد. با استفاده از این سرویس، فریلنسرها کل قیمتی را که ارائه می دهند دریافت می کنند و از طریق Payoneer، Paypal یا انتقال مستقیم بانکی محلی، پرداخت ها را انجام میدهند.

۳_ فریلنسری در سایت Upwork

نوع فریلنسری: بازاریابی برند، برنامه نویسی، طراحی سایت,..
مزایا: حفاظت از پرداخت، مشتریان معتبر، پروژه های مبتنی بر بودجه
معایب: فرآیند انتخاب طولانی، هزینه خدمات بالا

پلتفرم Upwork طیف گسترده ای از دسته بندی ها، از طراحی وب و توسعه نرم افزار تا خدمات مشتری و حسابداری را ارائه می دهد. کارفرمایان و فریلنسرها راه‌های متعددی برای ارتباط دارند –  کارفرمایان می‌توانند عنوان شغلی را ارسال کنند و فریلنسرهای مستعد مورد نظر خود را استخدام کنند یا یک سرویس از پیش تعریف‌ شده را از کاتالوگ هر فریلنسر انتخاب کرده و بخرند. به طور مشابه، فریلنسرها می توانند به صفحه نمایش عناوین کاری مختلف دسترسی داشته باشند و خدماتی را برای فروش ارائه دهند. Upwork دارای مقیاس کشویی در پرداخت است، به این معنی که هر چه بیشتر کار کنید، پول کمتری به عنوان کارمزد به سایت پرداخت می کنید. به عنوان مثال، کارمزد کمیسیون از ۲۰٪ برای اولین صورت حساب ۵۰۰ دلاری شروع می شود و با دریافت پول بیشتر به تدریج کاهش می یابد و همینطور چندین گزینه برای برداشت وجود دارد، از جمله انتقال مستقیم، پی پال و…

۴_ بزرگترین سایت فریلنسری Freelancer

نوع فریلنسری : ترجمه محتوا، توسعه وب، بازاریابی رسانه های اجتماعی,..
مزایا : ردیاب پیشرفت، چت زنده، پشتیبانی ۲۴ ساعته از مشتری
معایب : رابط پیچیده، مشتریان جعلی

Freelancer.com وب سایت فریلنسری دیگری است که در آن متخصصان و شرکت هایی از سراسر جهان در پروژه های مختلف با یکدیگر همکاری می کنند. به لطف طیف گسترده ای از دسته بندی های تخصصی در سایت، کارفرماها به راحتی می توانند یک متخصص فریلنسر از هر نوع را پیدا کنند. شما می توانید به عنوان یک فریلنسر یا صاحب کسب و کار در سایت فریلنسر ثبت نام کنید. برای ثبت نام به عنوان فریلنسر، باید فرم ثبت نام کوتاهی را پر کنید. اطلاعات دقیق از جمله مهارت ها، سوابق تحصیلی و تجربه کاری خود را ارائه دهید.علاوه بر پروژه ها، مسابقات زیادی مانند کارهای بصری یا طراحی و.. در این سایت وجود دارد. فریلنسرها می توانند با ارسال کارهای خود در این مسابقات شانس برنده شدن و کسب درآمد همراه با نظرات در پروفایل خود را به دست بیاورند. هر فریلنسر پس از تکمیل یک کار، پرداخت کامل دریافت خواهد کرد. با این حال، این پلتفرم ۱۲٪ از کل درآمد شما را برای مسابقات و پروژه های ثابت می گیرد. مانند بسیاری از سایت های فریلنسری، می توانید از PayPal و.. برای برداشت استفاده کنید.

۵_ سایت فریلنسری انگلیسی People Per Hour

نوع فریلنسری : برنامه نویسی، روزنامه نگاری، برندسازی ,..
مزایا : فاکتور خودکار، لیست های مبتنی بر مکان، پرداخت امن
معایب : پیشنهادات رایگان به ۱۵ در ماه محدود می شود

People Per Hour به کسب و کارها کمک می کند تا فریلنسرهای حرفه ای را برای استخدام هر ساعت یا پروژه پیدا کنند. فریلنسرها می توانند به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنند و شروع به تنظیم نمایه کنند. توجه داشته باشید که ناظران هر درخواست را قبل از تایید آن بررسی خواهند کرد. پس از تأیید، فریلنسرها می توانند جستجوی مشاغل در چندین دسته را آغاز کنند. فریلنسرها می توانند پیشنهادات خود را بر روی هر پروژه ارسال کرده و قیمت خود را تعیین کنند. پس از اتمام کار، می توانند به راحتی فاکتوری را از داشبورد خود تهیه کنند. مانند بسیاری از سایت های فریلنسینگ، به ازای هر ساعت کار فریلنسرها هزینه خدمات به ازای هر مشتری را دریافت می کنند. برای درآمد ۳۵۰ دلاری، وب سایت فریلنسری هزینه خدمات ۲۰ درصدی را دریافت می کند. خوشبختانه با کار بیشتر، کارمزد کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *