دانستنی

۶ اشتباه در بازاریابی اینترنتی که منجر به شکستتان میشود

در این مطلب شما را با  ۶ اشتباه در بازاریابی اینترنتی  آشنا خواهیم کرد , اکثر مدیران کسب و کارهای اینترنتی با رعایت نکردن این ۶ نکته باعث می‌شوند کسب و کار اینترنتی آنها با شکست مواجه شود .

 

خیلی از مدیران با رعایت نکردن این نکات که در ادامه به شما آموزش میدهیم باعث شکست در کسب و کارهای اینترنتی خود می‌شوند .

در ابتدا این ۶ نکته را به شما توضیح می دهیم و سپس راهکارهایی را به شما می‌گوییم که چه کار کنید این ۶ مورد برای تان اتفاق نیفتد و چه کارهایی را باید جایگزین این موارد کنید .

این نکاتی که در ادامه به شما آموزش میدهیم , نکات بسیار ساده ای است که اگر شما آنها را رعایت نکنید ممکن است در کسب و کار اینترنتی خود شکست بخورید و عواقب خوبی برای کارتان ندارد .

من پیشنهاد می کنم حتما تک‌ تک این اشتباهات را بررسی کنید اگر هر کدام از این اشتباه در وب‌سایت شما دیده شد فوران آنها را برطرف کنید .

 

۶ اشتباه در بازاریابی اینترنتی  :

 

۱_ فراهم نبودن بستر مناسب :

 

اولین مورد نبودن بستر مناسب برای افرادی که وارد وب سایت شما می شوند هست , به طور کلی در این بخش توضیح می دهیم که چطور باید یک بستر مناسب را درون سایت تان داشته باشید .

خیلی افراد هزینه های زیادی می کند و خیلی از شرکت ها هستند که یک سیستم ساده با جوملا و یا وردپرس راه اندازی می کند و هزینه میلیونی و یا چند صد میلیونی برای بازاریابی اینترنتی خود انجام می دهند .

تا زمانی که یک بستر مناسب فراهم نباشد , هرچقدر هم هزینه کنید و یک شخص را وارد وب سایتتان کنید بازهم نتیجه مطلوبی را نخواهید گرفت .

 

به عنوان مثال در یک محیط واقعی مانند یک پاساژ یا مغازه که جدیدا راه اندازی شده است تبلیغات داشته باشید , اگر محیط مغازه به گونه ای باشد که اصلاً زیبایی , دکوراسیون و… نداشته باشد تبلیغات کردن برای این مغازه نه تنها باعث ضرر است بلکه هیچ سودی هم ندارد .

 

پس بهتر است ابتدا یک بستر مناسب را در کسب و کار خود ایجاد کنید . این بستر مناسب خیلی موارد را شامل می شود که به یکسری از این موارد در این مطلب پرداخته ایم .

اما به طور کلی یک وب سایت استاندارد باید قابلیت های اولیه و استاندارد را داشته باشد به عنوان مثال : یک هاست خوب , دامنه مناسب , ریسپانسیو بودن , صفحات زیبا , چیدمان مناسب , شلوغ نبودن المان‌ها درون صفحه و …

به جرات میتوان گفت چهره شما برای افرادی که وارد سایت شما می شود همان ظاهر وب سایت شماست . اگر وب سایت شما زیبایی دارد , زیبایی کسب و کار و شرکت شما را نشان می دهد .

 

اگر وب سایت شما کارایی دارد , میزان خدمات و کارایی شما را نشان می دهد . اگر وب سایت شما اصولی و استاندارد طرح شده باشد , استاندارد و اصولی بودن خدمات شما را نشان می دهد . شما باید خیلی دقت کنید که یک بستر مناسب برای کسب و کارتان را ایجاد کنید .

 

قبل از آنکه برای بازاریابی اینترنتی خود بهتر از وب سایت خود را برای ورود این افراد آماده کنید . اولین نگاهی که یک شخص به وبسایت ما دارد همیشه داخل ذهنش میماند . اصول اولیه حتما باید قبل از آن که بازاریابی اینترنتی را رو آغاز کنید در وب سایت تان باید رعایت بشود.

 

۲_ نداشتن صفحه درباره ما مناسب :

 

یکی دیگر از این ۶ اشتباه در بازاریابی اینترنتی , نداشتن صفحه مناسب درباره ما می باشد . یکی از نکات بسیار مهم که باید در وبسایت خود رعایت کنید , داشتن صفحه درباره ما مناسب است .

این صفحه درباره ما , مانند یک شناسنامه برای سایتتان است . خیلی از سایت ها هستند که صفحه درباره ما ندارند و مانند این است شما به مخاطبان خود یک کارت ویزیت بدهید ولی اسم و شماره خود را روی آن ننویسید .

بهتر است یک صفحه درباره ما خیلی دقیق برای سایت خود طراحی کنید و اطلاعات دقیق شرکت خود را از جمله خدمات , محصولات , کارکنان و… قرار دهید .

در کل در صفحه درباره ما سایت تان یک توضیح کلی از خدمات خود بنویسید این در فروش اینترنتی شما تاثیر خیلی مثبت خواهد داشت .

 

 ۳_ نداشتن عضویت و خبرنامه مناسب :

 

یکی دیگر از ۶ اشتباه در بازاریابی اینترنتی که خیلی از وبسایت ها رعایت نمی کنند این است که آن وب سایت ها عضویت در خبرنامه ندارد .

وبسایتی که عضویت ندارد مانند یک مجله است که شما با قرار ندادن عضویت در سایت به یک رسانه یک طرفه تبدیل می‌شوید .

شما هیچ اطلاعاتی از بازدیدکننده و خریدار های خود به دست نمی آورید . شما هیچ ایمیلی نمی‌توانید به شخصی ارسال کنید و هیچ راهی برای ارتباط برقرار کردن با افرادی که به مطالب وب سایت ما علاقه دارند ندارید .

 

اگر سیستم عضویت و خبر نامه در سایت خود راه اندازی کنید درصد موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما افزایش پیدا خواهد کرد . اینها دو مورد مهم و مجزا در سایت هستند که اگر شما در وب سایتتان این دو بخش مهم را راه‌اندازی نکنید و نداشته باشید در اصل می‌توان گفت که اصل وب سایت ندارید .

 

یک وب سایت باید اطلاعات مخاطب خود را جمع آوری کند و بازاریابی هدف را شناسایی کند از این طریق است که می‌تواند بر روی مخاطبان خود بازاریابی کند و آنها را به خریدار تبدیل کند . در بازاریابی اینترنتی وقتی شما لیست مخاطبان و اطلاعات مخاطب خود را داشته باشید می‌توانید خیلی بازدهی پرسودی برای وب سایت تان ایجاد کنید .

۴_ نداشتن صفحه تماس با ما مناسب :

 

یکی دیگر از صفحاتی که یک وب سایت باید داشته باشد صفحه تماس با ما است . داشتن صفحه تماس با ما مناسب یکی از نکات بسیار مهم در راه اندازی وب سایت است .

خیلی از وب سایت ها صفحه تماس با ما مناسبی ندارند یا اگر هم دارند فقط در آن صفحه یک فیلد” نام و نام خانوادگی ” قرار دادند . شما باید اطلاعات دقیق تماس با شرکتتان را در صفحه تماس با ما قرار دهید که مخاطبان بتوانند از راه های مختلف با شما در ارتباط باشند .

 

بهتر است که در صفحه ارتباط با ما اطلاعات تماس , شماره تلفن , آدرس شرکت , کد پستی و اطلاعات دیگر را قرار بدهید که مخاطبانتان از آن را با شما در ارتباط باشند.

برای آنکه یک مشتری به سریع ترین راه ممکن با شما تماس بگیرد باید تا حد ممکن سهولت ایجاد کنید . شما باید کاری کنید که مشتری از هر طریقی با شما در ارتباط باشد به عنوان مثال اگر موبایل دارد شما یک شماره موبایل در صفحه تماس با ما قرار دهید تا با شما تماس بگیرد .

اگر اینترنت دارد با ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی با شما تماس بگیرد . و حتما از یک فرم در صفحه تماس با ما خود استفاده کنید .

 

یک صفحه تماس با ما در دقیقه باید این موارد را داشته باشد که مشتری با ساده ترین شکل ممکن با شما تماس بگیرد در صفحه تماس با ما موارد زیر را حتما قرار دهید .

  • شماره تلفن شرکت
  • شماره موبایل
  • ایمیل
  • آیدی شبکه های اجتماعی مثل تلگرام
  • آدرس و کدپستی شرکت
  • فرم تماس با ما

 

۵_ داشتن درگاه پرداخت آنلاین :

 

یکی دیگر از ۶ اشتباه در بازاریابی اینترنتی نداشتن درگاه پرداخت آنلاین است . باید به این نکته توجه کنید که در کلاس ها , دوره ها و محصولات خود در سایتتان قرار میدهید باید درگاه پرداخت داشته باشید .

اگه درون سایتتون از درگاه پرداخت استفاده نکنید ۸۰ درصد فروش را از دست خواهید داد . وقتی درون وب سایتتان یک محصول ارائه دهید دقیقاً هدف این است که مشتری را قانع کنید که این محصول مناسب آن فرد است و باید این مبلغ را پرداخت کند تا بتواند این محصول را بگیرد چون این مبلغ ارزش محصولات است و ممکن است تا محصول ارزش بیشتری داشته باشد .

 

درگاه پرداخت اینترنتی به شما کمک می کند که همان موقع محصولات آن را به مخاطبان خود بفروشید وهزینه دوره را از مخاطبانتان بگیرید . اگر شما درگاه پرداخت نداشته باشید نه شما میتوانید محصول تان را بفروشید و خیلی از مشتریانتان را از دست میدهید .

 

۶_ تولید محتوای منظم و مناسب در وب سایتتان :

 

یکی دیگر از ۶ اشتباه در بازاریابی اینترنتی عدم تولید محتوای مناسب و منظم در وبسایتتان است . وب سایتی که محتوای آن به روز رسانی نمیشود یک وب سایت کاملاً مرده و غیر فعال است .

شما باید درون وبسایتتان از محتوای منظم استفاده کنید . شما باید یک برنامه تولید محتوای منظم داشته باشید و درون سایتتان مطالب بگذارید .

 

جمع بندی :

  1. در این مطلب شما را با ۶ اشتباه بزرگ در بازاریابی اینترنتی آشنا کردیم که خیلی از مدیران صاحب کسب و کار اینترنتی مرتکب آن  میشوند .
  2. بازاریابی اینترنتی باعث افزایش فروش وبسایتتان میشود و شما باید اصول را کامل رعایت کنید.
  3. اگر شما قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی هستید این ۶ نکته را حتما رعایت کنید تا در آینده کمتر دچار مشکل شوید .
  4. برای آنکه کسب و کار اینترنتی را بدانید باید اصول بازاریابی اینترنتی را رعایت کنید تا بتوانید فروش خود را افزایش بدهید .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *