دانستنی

۶ سایت برتر فریلنسر (دورکاری) ایرانی

فریلنسر یا آزاد کار به فردی گفته می شود که کاری را تحویل می گیرد و در ازای مبلغ مشخصی طبق زمانی که کارفرما تعیین کرده کار را تحویل می دهد. فریلنسرها واژه های دیگری به آن ها نسبت می دهد از جمله حق الزحمه ای,قراردادی و ……

 

فریلنسرها چند سال پیش به سختی کاری به آن ها پیشنهاد می شد چون یا در دسترس کارفرماها نبودند و یا این که قیمت و کیفیت کار هر یک از آن ها مشخص نبود همین باعث می شد اعتماد بین فریلنسرها و کارفرماها کم باشد از این رو سایت هایی با هدف رونق دادن به کسب و کار ایجاد شدند که هدفشان اتصال فریلنسرها به کارفرماها بود.

 

نحوه کار به این صورت است که فریلنسرها و کارفرماها در این گونه سایت ها عضو می شوند کارفرماها سفارش کار می دهند و  فریلنسرها گوناگونی پیشنهاد همکاری می دهند که در آخر به کسی که بتواند در سریع ترین زمان و کم ترین قیمت سفارش کارفرما را انجام دهد کار به او تعلق می گیرد.

 

البته این گونه سایت ها نقاط ضعفی هم دارند . از نقاط ضعف آن ها می توان به قیمت پایین فریلنسرها دیگر اشاره کرد که در ازای مبلغ کمی حاضر هستند کار پیشنهاد شده را انجام دهد همین باعث می شود ارزش کار پایین بیاید و یا این که کیفیت کار انقدر پایین باشد که کارفرما به فضای اینترنت اعتماد نداشته باشد. اما مزایای دیگری هم از جمله همیشه در دسترس بودن فریلنسر و تنوع کاری اشاره کرد.

 

 

به طور کلی بگذارید با یک مثال واژه فریلنسر را توضیح دهم : کارفرمایی برای طراحی یک سایت وردپرس با بودجه ۱.۵ میلیون تومان درخواست می کند. فریلنسر اول می گوید من می توانم در ۳۰ روز و با قیمت ۱.۵ میلیون تومان کار را تحویل دهم. فریلنسر دوم می گوید من می توانم در ۱۰ روز و با قیمت ۱ میلیون کار را تحویل دهم و فریلنسر سوم می گوید من می توانم در ۷ روز و با قیمت ۸۰۰ هزار تومان کار را تحویل دهم. کارفرما با توجه به قیمت و زمان تحویل معمولا سومین فریلنسر را استخدام می کند.

 

حال می خواهیم چند سایت معرفی کنیم که در این چند سال اخیر خود را ثابت کرده اند اگر تخصصی دارید مخصوصا در بستر اینترنت می توانید در آن عضو شوید و سفارش دریافت کنید تا از این را بتوانید کسب درآمد کنید.

سایت اول : فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

 

سایت دوم :  پونیشا = فریلنسر استخدام کنید یا آنلاین پروژه بگیرید.

 

در این سایت می توانید با توجه به تخصصی که در دسته بندی مشخص کرده عضو شوید و اقدام به انتشار نمونه کار خود کنید. این سایت یکی از برترین سایت های فریلنسری است که در دسته بندی طراحی گرافیک,برنامه نویس وب,برنامه نویس موبایل,ترجمه,نویسندگی,حسابداری,کارشناس فروش و …… می توانید اقدام به فعالیت کنید. برای مشاهده سایت این جا را کلیک کنید.

 

 

 

سایت سوم : پارس کدرز = اولین بازار کار آنلاین ایران

 

نمی توان به یقین گفت آیا این عنوانی که برای خود این سایت تعیین کرده تا چه حد درست باشد اما این سایت هم مانند دو سایتی که معرفی کردیم یکی از بهترین هاست این سایت که در دسته بندی های متنوع تری فعالیت می کند به طوری که هر تخصصی با کامپیوتر داشته باشید که مربوط به دورکاری باشد و از دور بتوانید کار تحویل بگیرید برای شما کار دارد. کارفرماهای متعددی هم در این سایت عضو هستند که درخواست همکاری با بهترین فریلنسرها را دارند. این سایت حتی در برنامه بروز شبکه سه معرفی شده است. برای مشاهده سایت این جا را کلیک کنید.

 

 

سایت چهارم : ورکفا = استخدام افراد ماهر به صورت آنلاین

 

این سایت هم چند وقتی است فعالیت خود را شروع کرده و مورد اطمینان می باشد. این سایت هم مانند سایت ها دیگر این لیست در دسته بندی های تبلیغات و بازاریابی,برنامه نویسی موبایل و وب,ترجمه و ……. اقدام به خدمات رسانی به کارفرماها و فریلنسرها می کند.برای مشاهده سایت این جا را کلیک کنید.

 

 

سایت پنجم : من می تونم = درخواست و انجام خدمات اینترنتی

 

سایت پنجم یک تفاوت عمده با سایت هایی که معرفی کردیم هست در این سایت کارفرماها دیگر نمی توانند درخواست کار دهند و فقط فریلنسرها می توانند در این سایت عضو شوند و اقدام به تبلیغ خدمات و فایل های خود را کنند به عنوان مثال فریلنسری در حوزه گرفیک فعالیت می کنند و نمونه کارها و قیمت خود را در این سایت قرار می دهد و سفارش تحویل می گیرد و در صورت تحویل و رضایت کارفرما مبلغی که تعیین شده سایت به حساب فریلنسر پرداخت می کند. برای مشاهده سایت این جا را کلیک کنید.

 

 

سایت ششم : انجام می دم = کارت رو بسپار به کاردون

 

این سایت هم مانند سایت بالا که معرفی کردیم فقط می توانند فریلنسرها در آن به معرفی خدمات خود بپردازند و کارفرماها می توانند در سایت عضو شوند و به عنوان کاربر سفارش ثبت کنند و مبلغ آن را پرداخت کنند. توجه داشته باشید که در سایت انجام می دم فریلنسرها با توجه به بازدید زیاد تر این سایت کار بیشتری تحویل بگیرند. برای مشاهده سایت این جا را کلیک کنید

 

 

سایت های زیادی هم هستند که هدف خدمت رسانی به فریلنسرها و کارفرماها دارند اما اعتماد به آن ها کمی سخت می باشد لطفا قبل از عضویت در سایت هایی فریلنسری تحقیق جامعی از فعالیت و رضایت کاربران کنید تا بلکه متضرر نشوید موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *