دانستنی

۷ راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

۷ راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

7 راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

اگر از ما بپرسید که مردم جهان به چند دسته تقسیم می‌شوند بی بروبرگرد پاسخ خواهیم داد: تنها دو دسته! ۱) افرادی که وارد عرصه رمزارزها شده‌اند و۲)کسانی که هنوز تعلل می‌کنند، نگرانند و هربار از خود می‌پرسند که اصلا چگونه می‌شود از این بازار کسب درآمد کرد؟

فرقی نمی‌کند در دسته اول قرار دارید و یا هنوز خود را برای ورود به دنیای کریپتو آماده نکرده‌اید! در این مقاله به سراغ راه‌های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال رفته‌ایم تا ببینیم چگونه می‌شود از این ترند سالانه پول درآورد و به قولی سود کرد.

۱- کسب درآمد از ایردراپ(airdrop)

اگر یک روز صبح پس از چک کردن کیف پول دیجیتال خود متوجه مقداری توکن جدید و یا حتی افزایش اتریوم‌های خود شدید تعجب نکنید. هیچ کسی به اشتباه این ارزها را به والت شما منتقل نکرده است.

پروژه‌های جدید کریپتوکارنسی گاهی برای تبلیغ رمز ارز تازه وارد خود از روش‌هایی نظیر ایردراپ استفاده می‌کنند تا هرکدام از کاربرانی که این پاداش‌ها به حسابشان واریز شده به نوعی تبلیغ کننده آن‌ها باشند. البته بعضی از همین پروژه‌ها، گاهی در ازای دادن رمز ارزهای رایگان، از شما درخواست‌های کوچکی همچون عضویت در گروه تلگرامی و یا تبلیغ آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را دارند.

اما چطور از ایردراپ‌های آتی مطلع شویم و در آن‌ها شرکت کنیم؟ یکی از سایت‌هایی که می‌توانید اخبار airdrop را از آنجا دنبال کنید کوین مارکت کپ (coinmarketcap) است. کافیست پس از ورود به سایت بر روی calendars کلیک و گزینه Free airdrop را انتخاب کنید. در صفحه موجود لیست پروژه‌های airdrop فعلی و آتی را مشاهده خواهید کرد.

کوین مارکت-ایردراپ

۲- سرمایه‌گذاری(Investing)

سرمایه‌گذاری، استراتژی بلند مدتی است که بیشتر برای خرید و نگهداری (Buy & Hold) رمزارزهایی با آینده درخشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. رمز ارزهایی مثل بیت‌کوین، اتریوم و غیره که با گذشت زمان ارزش آن‌ها در بازار نیز افزایش می‌یابد.

برای اینکه بتوانید از این روش خروجی بهتری بگیرید بهتر است کمی بیشتر درباره بازار رمز ارزها مطالعه کنید، نگاهی به سایت‌هایی نظیر coinmarketcap بیاندازید و نمودار بیت‌کوین و آلت‌کوین را در سال‌های اخیر بررسی کنید تا بتوانید یک ارز دیجیتال مناسب را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

رمز ارزهایی که در مدت زمان کوتاه ناپایدارند اما پس از گذشت زمان پتانسیل بالایی برای رشد از خود نشان می‌دهند!

۳- درآمد ترید ارز دیجیتال(Trading)

فردی را می‌شناختم که تعریف می‌کرد در سال‌های گذشته مقداری رمز ارز بیت‌کوین خریداری و با سودی ناچیز آن‌ها را فروخته و یک یخچال خریده بود! در صورتی که با همان میزان بیت‌کوین امروز می‌توانست یک باب منزل در بهترین منطقه شهر برای خود بخرد.

همان‌قدر که در روش سرمایه‌گذاری باید کمی صبور باشید، و ارز خریداری شده‌تان را برای مدتی نگهدای کنید، در ترید بایستی مهارت پیش‌بینی خود را بالا ببرید. شاید کمی همپوشانی معنایی، ما را در مفهوم ترید گیج کند.

ترید یا معامله با هدف خرید یک ارز دیجیتال به قیمت پایین و فروش آن به قیمت بالا انجام می‌شود.

بنابراین فردی که معامله می‌کند و در اصطلاح به او تریدر می‌گوییم در بازه زمانی مانند یک ماه، چندین معامله انجام می‌دهد. مثلا اتریوم خود را با بیت‌کوین خرید و فروش می‌کند و یا ارز دیجیتال نوظهوری را خریداری می‌کند.

بنابراین افرادی که به سمت این راه می‌روند باید به خوبی با تحلیل‌های تکنیکال(Technical) و فاندامنتال(Fundamental) آشنایی داشته باشند تا بتوانند زمان درست را شناسایی کنند. در حالی که افراد سرمایه‌گذار با هدف نگهداری یک یا چند رمز ارز برای مدت طولانی در کیف پول دیجیتال خود هستند تا زمان رشد حداکثری از آن سود ببرند.

۴- کسب درآمد از برنامه‌نویسی در حوزه بلاکچین

دنیای ارزهای دیجیتال برای علاقه‌مندان به بلاکچین و برنامه‌نویسان نیز مزایایی داشته است. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به صورت فریلنسر در ان حوزه مشغول به کارید پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت www.freelancer.com بزنید و از بین پروژه‌هایی با قیمت‌های قابل توجه براساس میزان مهارتتان یکی را انتخاب کنید.

کسب درآمد از بلاکچین

۵- استیکینگ یا سهام گذاری در ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد، استیکینگ یا سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال است. به بیانی دقیق‌تر شما برای مشارکت در حفظ امنیت شبکه مورد نظر خود، ارز دیجیتال خود را در کیف پول مخصوصی قفل می‌کنید و به ازای آن پاداش دریافت می‌کنید. البته نه هر شبکه‌ای!

پیش نیاز استفاده از این روش، شبکه‌ای است که براساس الگوریتم اجماع(گواه اثبات سهام) یا Proof of Stake کار می‌کند و میزان پاداش هم بستگی به مواردی همچون مقدار و حجم ارز قفل شده و زمان دارد.

اتریوم، نئو، تزوس و غیره از جمله رمزارزهایی هستند که قابلیت استیکینگ دارند و می‌توانید با استیک کردن آن‌ها درآمدزایی بی‌دردسری داشته باشید.

۶- کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه

شاید بعد از خواندن عناوین قبلی از خود بپرسید یعنی می‌توان بدون داشتن هیچ سرمایه‌ای از ارزهای دیجیتال کسب درآمد کرد؟ پاسخ مثبت است. فاست‌ها(faucet) گزینه مناسبی برای افرادی هستند که در حال حاضر کیف پولشان از ارز دیجیتال خالیست و به دنبال راهی برای کسب بیت‌کوین یا ارز دیجیتال دیگری می‌گردند.

فاست که در برگردان فارسی به معنای شیر آبی است که چکه می‌کند؛ در حقیقت سایت‌هایی هستند که به ازای بازدید و کلیک‌، هرچند ثانیه و یا دقیقه، به شما ارز دیجیتال ناچیزی تقدیم می‌کنند. با توجه به قیمت و ارزش بالای ارزهایی مثل بیت‌کوین، باید توجه داشته باشید، فاست‌هایی که ادعای پاداش در قالب بیت‌کوین را به شما می‌دهند ۸۰ درصد احتمال دارد کلاهبرداری باشند.

تقریبا تمامی فاست‌ها محدودیت زمان و میزان پاداشی را مشخص می‌کنند تا یک کاربر به صورت آنی ارز دیجیتال کسب کرده را خارج نکند. برای مثال هر ۲۴ ساعت به شما اجازه برداشت پاداش دریافتی را می‌دهند و یا اگر پاداش‌های شما به ۲۰ دلار نرسیده باشد، باز هم اجازه برداشت نخواهید داشت.

۷- درآمد از وام دهی در ارز دیجیتال

ایجاد وام‌دهی در ارزهای دیجیتال را مدیون صنعت مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای(DeFi) هستیم. سیستمی که باعث شد محدودیت‌های احراز هویت در بانکداری سنتی و کاغذبازی‌های همیشگی و محدودیت در سن وام گیرنده از بین برود و تنها با استفاده از یک کیف پول دیجیتال کارتان راه بیافتد.

وام‌دهی یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال است که اجازه می‌دهد کاربران با استفاده از وام دادن کوین‌های خود به دیگران در پلتفرم‌هایی مشخص، با پایین‌ترین ریسک ممکن سود کسب کنند.

برای کسب درآمد از طریق وام‌دهی، کافیست ارز دیجیتال خود را در یکی از پلتفرم‌های ارائه دهنده این خدمت همچون یونی سواپ (UniSwap) سپرده‌گذاری کنید و در نهایت پاداش بگیرید. پلتفرم‌هایی نظیر Aave، Compound، Curve Finance و غیره نیز از دیگر پلتفرم‌های برتر وام‌دهی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌روند.

درآمدزایی از بیت کوین

چگونه از بیت‌کوین کسب درآمد کنیم؟

اگر مقاله بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند را مطالعه کرده باشید نصف راه را تا درآمدزایی از این رمز ارز محبوب رفته‌اید. شناخت ارز دیجیتالی که قرار است با آن درآمدزایی کنید تاثیر بسزایی در افزایش درآمدزایی شما خواهد داشت.

در ادامه، روش‌هایی که می‌توانید از بیت‌کوین پول دربیاورید را به طور خلاصه لیست کرده‌ایم:

استخراج(Mining)

با افزایش قیمت بیت‌کوین در سال‌های اخیر، یکی از روش‌های محبوب طرفداران این ارز دیجیتال، ماینینگ یا استخراج بیت‌کوین است. استخراج به صورت انفرادی و با کمک دستگاه‌های ASIC و یا استفاده از استخرهای استخراج بیت‌کوین دو روش متداول ماینینگ بیت‌کوین به شمار می‌روند که البته با توجه به بالا بودن مصرف برق در روش انفرادی، این روزها کمتر کسی از این راه برای استخراج استفاده می‌کند!

محصولاتتان را با بیت‌کوین به فروش برسانید!

اگر علاقه‌مند به کسب بیت‌کوین و در نهایت درآمد از این رمز ارز هستید و از قضا یک فروشگاه اینترنتی هم دارید؛ می‌توانید با ایجاد زیرساخت‌های لازم در فروشگاه خود، به کاربرانتان اجازه دهید با استفاده از کیف پول دیجیتال خود و بیت‌کوین نیز، امکان خرید داشته باشند.

دست به کیبورد شوید!

برخی از سایت‌هایی که در خصوص ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، در خصوص قیمت و پیش‌بینی بیت‌کوین و دیگر رمز ارزها یادداشت می‌نویسند، حقوق نویسندگان را به بیت‌کوین تبدیل می‌کنند. (البته باید گفت اکثر این سایت‌ها مربوط به سازمان‌هایی غیر ایرانی هستند.)

بنابراین در صورتی که زبان انگلیسیتان قوی است و اطلاعات خوبی هم از بیت‌کوین دارید می‌توانید شانس خود را برای دریافت حقوق به بیت‌کوین امتحان کنید و در این بلاگ‌ها قلم بزنید.

کسب در آمد از اتریوم

همه راه‌هایی که در مقاله به آن اشاره شد نظیر سرمایه‌گذاری، بلاگ نویسی و غیره، نیز برای ارز اتریوم و دیگر رمز ارزها قابل پیاده‌سازی است با این تفاوت که استخراج اتریوم نسبت به بیت‌کوین آسان‌تر بوده و حتی با کمک سخت‌افزارهایی نظیر CPU و GPU نیز امکان‌پذیر است.

در کنار تمام این‌ها اگر در حوزه برنامه‌نویسی هم دستی دارید می‌توانید به واسطه اتریوم، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خود را نیز در قالب قراردادهای هوشمند توسعه و پیاده‌سازی کنید و راه جدیدی برای کسب درآمد خود ایجاد نمایید.

محاسبه درآمد از ارز دیجیتال

فرض کنید با کمک روش‌های بیان شده، مقداری ارز دیجیتال کسب کرده‌اید و یا اصلا جفت رمز ارزی را به یکدیگر تبدیل کرده‌اید، و یا با استفاده از دستگاه ماینینگتان ارز استخراج کرده‌اید. حال با توجه به قیمت‌های در حال نوسان ارزهای دیجیتال چگونه می‌توانیم درآمد حاصل از معاملاتی را که انجام گرفته محاسبه کنیم؟

ماشین حساب‌های سود معاملات ارز دیجیتال، یکی از ابزارهایی هستند که می‌توانند کمک بزرگی برای حل این اعداد و ارقام باشند.

بهترین ماشین حساب‌های محاسبه سود و زیان در رمزارزها

  • ماشین حسابSabe
  • ماشین حساب Easy Bitcoin

بهترین مبدل‌های تبدیل رمزارزها به یکدیگر

  • ماشین حساب CoinMarketCap
  • Currexy
  • Coinmama

بهترین محاسبه‌کننده‌های میزان سودآوری از استخراج

  • ماشین حساب CryptoCompare
  • ماشین حساب BTC.com

جمع بندی

در این مقاله به روش‌های کسب درآمد از رمز ارزها پرداختیم. اما سوالی که شاید برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که چطور برخی با ورود به این بازار، سود پیش‌بینی شده را کسب نمی‌کنند؟

پاسخ این است که احتمالا آن‌ها استراتژی مناسب خود را انتخاب نکرده‌اند. برای مثال اگر شما اطلاعات زیادی از بازار ارزهای دیجیتال ندارید و نمی‌توانید زمان درست برای خرید و فروش و یا معاوضه رمز ارزها را پیش‌بینی کنید، استفاده از استراتژی ترید کاری کاملا اشتباه است.

بنابراین اولین کار قبل از هرچیز، انتخاب روشی متناسب با میزان تجربه، دانش و مهارت شماست تا بتوانید به سود مورد نظر خود دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *