دانستنی

۷ مرحله ضروری برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی پولساز

خیلی از دوستان نمی دانند که چطوری باید یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنند و برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی سوالات متداولی را از من می پرسند. در این مقاله می خواهم ۷ مرحله ضروری برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پولساز را به شما آموزش دهم. پس اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

هفت مرحله ضروری برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مرحله ی اول = انتخاب حوزه فعالیت کسب و کار اینترنتی

اولین مرحله برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل انتخاب حوزه فعالیت است. راه و روش های زیادی برای انتخاب حوزه فعالیت وجود دارد. برند که بتوانید برای کسب و کار آنلاین خود یک حوزه فعالیت مناسبی را انتخاب کنید باید ببینید که به چه کارهای علاقه دارید و مهارت و تخصص شما چیست؟ اصلا منظور من این نیست که باید یک تخصص خاصی را بلد باشید.

منظور اصلی من این است حوزه فعالیتی را که انتخاب می کنید باید بر اساس تخصصی باشد که به آن علاقه دارید. باید کسب و کار اینترنتی تان بر اساس علاقه و تخصص تان راه اندازی شود. برای همین باید بررسی کنید که به چه چیزهایی علاقه دارید. اگر مهارت خاصی دارید مثل طراحی و ساخت سایت یا سئو و بهینه سازی میتوانید کسب و کارتان را در آن زمینه راه اندازی کنید.

 

اگر فکر می کنید که در هیچ زمینه ای تخصص و مهارتی ندارید باید یک حوزه فعالیتی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. به عنوان مثال من به دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی خیلی علاقه دارم به کسب و کارم را در این زمینه راه اندازی کردم. شما هم باید ببینید که به چه چیزی علاقه دارید و دوست دارید که چه کاری را انجام دهید.

 

فقط در انتخاب حوزه فعالیت بسیار دقت کنید، انتخاب حوزه فعالیت بسیار بسیار مهم است. حتما حوزه ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و هرگز به دنبال حرف مردم نروید. مثلا اگر کسی به شما می گوید حوزه روابط خیلی حوزه خوبی است اگر به این حوزه علاقه ندارید هرگز به سراغ آن نروید.

بعد از آنکه حوزه فعالیت تان را انتخاب کردید باید آن را در گوگل جستجو کنید و ببینید که چقدر طرفدار دارد. برای آنکه متوجه شوید حوزه فعالیت تان چقدر طرفدار دارد می توانید از ابزار گوگل ترندز برای بررسی آن استفاده کنید.

 

ابزار کیبورد پلنر هم یک ابزار خوبی است. با استفاده از این ابزار میتوانید ببینید کلمه کلیدی تان چقدر در ماه صفر میشود به عنوان مثال اگر من در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنم باید این کلمه را در این ابزار جستجو کنم و ببینم که چقدر در ما سرچ می شود. هر چه این کلمه بیشتر سرچ شود نشانه این است که حوزه فعالیت مناسبی را انتخاب کردید.

قدم بعدی برای آنکه بفهمید حوزه فعالیت تان مناسب است یا نه می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. بهترین شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد و با جستجویی تان در آن می توانید ببینید چقدر حوزه فعالیت تان طرفدار دارد.

مرحله دوم = بررسی و تحلیل رقبا

یکی از مهمترین مراحل ضروری برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی بررسی و تحلیل رقبا می باشد. بعد از آن که حوزه فعالیت تان را انتخاب کردید باید رقبایتان را شناسایی و تحلیل کنید.

تحلیل و بررسی رقبا یکی از اساسی ترین مراحل است. باید سایت رقبایتان را بررسی کنید ببینید که چه محصول و خدماتی را ارائه می‌کنند. باید محصولات آنها را کامل بررسی کنید. باید ببینید که محصولات و محتوای آنها در چه فرمتی ارائه می‌شود و قیمت آنها در چه حدی است.

یکی از مهمترین بخش های تحلیل و بررسی رقبا تحلیل و بررسی صفحه محصول و خدمات شان است. باید صفحه محصول و خدماتشان را کامل بررسی کنید و ببینید که چه پیشنهاداتی به کاربرانشان داده اند.

سئو سایت شان را کامل بررسی کنید، ببینید که درچه سایت های لینک ساختند. برای بررسی سئو سایت شان می توانید از ابزارهای مثل ahrefs و moz استفاده کنید.

تحلیل و بررسی سایت را بسیار جدی بگیرید و رقبایتان را در تمام موارد بررسی کنید. سعی کنید نسبت به آنها بهترین باشید.

مرحله سوم= تولید محتوا و ارائه محصول و خدمات

در مرحله سوم بعد از آن که رقبایتان را بررسی کردید باید به فکر تولید محتوا و محصولات آموزشی باشید.تولید محتوا یکی از مهم ترین کارهایی است که باید با دقت بالایی انجام شود. در ابتدای راه برای جلب اعتماد مخاطبانتان و تبدیل آنها به مشتری از محتوای رایگان و با کیفیت با فرمت های مختلف استفاده کنید.

در تولید محتوا رایگان به این نکته توجه کنید که هرگز محتوای کپی شده از دیگران را داخل سایتتان قرار ندهید. قراردادن محتوای کپی از یک وبسایت دیگر داخل سایتتان تاثیرات به شدت منفی در سئو سایت تان می گذارد. به این نکته توجه کنید که گوگل محتوا های کپی را شناسایی کرده و سایت هایی که محتوای کپی تولید می کنند را جریمه می کند.

تولید محتوای کپی باعث می شود که جایگاه خود را از دست بدهید و در آینده برای سایتتان مشکل ساز میشود. در تولید محتوای رایگان برای سایتتان به این نکته توجه کنید، محتوایی که تولید می کنید باید دارای کیفیت بالایی باشد چرا که همین محتوا ها باعث می شود کاربران از سایت شما خرید کنند.

برای تولید محصولات آموزشی می توانید از نرم افزارهای ضبط صوت و ضبط تصویر از صفحه دکستاپ تان استفاده کنید. نرم افزار های زیادی هستند که این امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهند. بهترین نرم افزار برای فیلمبرداری از صفحه دکستاپ، نرم افزارcamtasia studio می باشد.

مرحله چهارم = راه اندازی و ساخت وب سایت

بعد از آنکه تولید محتوا و محصولات آموزشی سایتتان را آماده کردید نوبت به راه اندازی سایت رسیده است. برای طراحی و ساخت سایت نیاز به هزینه های بسیار زیادی نیست. نیاز نیست که بابت طراحی و ساخت سایت سرمایه چند میلیون تومانی بدهید.
شما با کمترین سرمایه ممکن می توانید یک وب سایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید.

برای آنکه طراح سایت خود باشید می توانید از سایت ساز کاملا رایگان وردپرس استفاده کنید. وردپرس یک سایت ساز کاملا رایگان است که زبان فارسی را پشتیبانی میکند.طراحی سایت با وردپرس مثل آب خوردن می ماند.

سرمایه لازم برای طراحی سایت مبلغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. تنها هزینه‌ای که بابت طراحی سایت باید بپردازید هزینه خرید یک هاست و دامین است. برای خرید هاست از شرکت های معتبر هاستینگ مثل نت افراز استفاده کنید.

در طراحی سایت حتما نکات مهم مثل استفاده از قالب مناسب، ux و ui مناسب، فونت مناسب و… را رعایت کنید.

 

مرحله پنجم = جذب ترافیک هدفمند

پنجمین مرحله کسب درآمد اینترنتی جذب ترافیک هدفمند است. بعد از آن که وب سایتتان را راه اندازی کردید نوبت به جذب ترافیک میرسد. راه و روش های زیادی برای جذب ترافیک هدفمند و کاملا رایگان وجود دارد که در این مطلب به چندین روش آن اشاره میکنه.
یکی از روش های جذب ترافیک هدفمند انتشار مطلب یا مقاله درون انجمن های پربازدید است. راه و روش های زیادی برای جذب ترافیک وجود دارد، میتوانید با ساخت کتاب های الکترونیکی رایگان افراد زیادی را به سمت سایتتان هدایت کنید.

یکی دیگر است روش های جذب ترافیک رایگان برای سایت استفاده از سایت های اشتراک ویدیو مثل آپارات،نماشا، یوتیوب، و… است. با استفاده از این روش ها میتوانید ترافیک زیادی را جذب به سایت تان کنید.

بهتر است در هنگام جذب ترافیک به فکر دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان تا نباشید. برای این کار می توانید از صفحه فرود استفاده کنید.

مرحله ششم = فروش محصول و خدمات

ششمین مرحله ضروری در راه اندازی کسب و کار اینترنتی فروش محصول و خدمات تان است. در این مرحله باید تمام فرآیند خرید را برای کاربران تان کاملاً اتوماتیک سازی کنید. به عنوان مثال می توانید از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده کنید. برای تبدیل سایت به یک فروشگاه اینترنتی نیاز نیست کد نویسی و برنامه نویسی بلد باشید.

خیلی ساده با نصب افزونه ووکامرس می توانید سایتتان را به یک سایت فروشگاهی تبدیل کنید. بهتر است برای افزایش فروش محصول و خدمات تان از سیستم ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

مرحله هفتم = تبدیل مشتری به مشتری همیشگی

هفتمین مرحله ضروری در راه اندازی کسب و کار اینترنتی تبدیل مشتری به یک مشتری همیشگی است. شما باید مشتریانتان را یک مشتری همیشگی تبدیل کنید. برای اینکار راه و روش های زیادی وجود دارد و نکات زیادی را باید رعایت کنید.

اولین نکته در جهت تبدیل مشتری به مشتری همیشگی ارائه کیفیت بالای محصول و خدمات تان. محصول و خدمات تان باید کیفیت بالایی داشته باشد. باید سعی کنید بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه کنید.

محصولات تان باید کیفیت بالایی داشته باشد یعنی هم کیفیت محتوای خوبی داشته باشند و هم از نظر کیفیت دارای صدا و تصویر مناسبی باشند.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای تبدیل مشتری به مشتری وفادار تبلیغ نویسی حرفه ای صفحه محصول است. باید صفحه محصولتان را با بهترین روش ممکن تبلیغ نویسی کنید به عنوان مثال تضمین ۱۰۰% بازگشت وجه بدون هیچ قید و شرط به مشتری بدهید.

یا اینکه برای افرادی که محصولات شما را خریداری می کنند به ازای هر خرید یک هدیه ویژه به آنها بدهید. تخفیف های مناسبتی را هرگز فراموش نکنید که این راه یکی از موثرترین و بهترین روش ها برای تبدیل مشتری به مشتری وفادار می باشد.

 

جمع بندی:

راه اندازی کسب و کار اینترنتی یکی از دغدغه بسیار بزرگ خیلی از افراد می باشد. ما در این مقاله شما را با ۷ مرحله ضروری راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا کردیم. اگر قصد دارید که یک کسب و کار اینترنتی با دوام و همیشگی با درآمد بالا راه اندازی کنید پیشنهاد می کنم این هفت مرحله ضروری در راه اندازی کسب و کار اینترنتی را جدی بگیرید و پشت سر بگذارید. برای راه اندازی کسب و کار آنلاین نیاز به سرمایه بسیار زیادی نیست و شما می توانید با کمترین سرمایه ممکن یک کسب و کار اینترنتی پولساز راه اندازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *