دانستنی

۸ سایت منتخب برای فریلنسر ها

۸ سایت منتخب برای فریلنسر ها

 

8 سایت منتخب برای فریلنسر ها

سلام دوستان، امروز قرار است درباره سایت های فریلنسری باهم صحبت کنیم و ببینیم چه سایت هایی برای کسانی که قرار است فریلنسر شوند مناسب‌تر است و یک شناسایی جزئی از هزینه‌های آن داشته باشیم و به ویژگی های و معایب سایت ها را مورد بررسی قرار دهیم و ۸ سایت منتخب برای فریلنسرها معرفی کنیم. اگر تا آخر مقاله همراه ما باشید می توانید به راحتی سایت مناسب برای خودتان پیدا کنید و فعالیتشان را در حوزه فریلنسری شروع کنید.

ساختار سایت های فریلنسری

همانطور که می دانید سایت های فریلنسری افراد دورکار و فریلنسرها را به شرکت‌ها و کارفرما متصل می کند. اگر کمی دقت کنید، افرادی که درخواست پروژه دارند در این سایت ثبت نام میکنند و پروژه خود را تعریف می‌کنند. فریلنسرها برای کارفرمایان پروژه یک درخواست همکاری ارسال می کنند که علاوه بر درخواست همکاری یک پیشنهاد قیمت برای آنها می فرستند تا کارفرما بر اساس بودجه مورد نظر و رزومه کاری فریلنسرها یکی از کسانی که درخواست همکاری را ارسال کرده به عنوان کارمند خود انتخاب ‌کند تا در زمان قید شده فریلنسر بتواند پروژه را تحویل دهد.

در سایت های فریلنسری پروژه‌های بزرگ و کوچک تعریف می‌شود که بعضی از این پروژه ها می توانند خیلی کار سبک مثل تایپ و یا خیلی هم کارهای تخصصی مثل برنامه نویسی و طراحی سایت باشند. همانطور که می‌دانید سیستم درآمدزایی سایت های فریلنسری بر اساس کمیسیونی است که از فریلنسرها دریافت می‌کنند.

به عنوان مثال، کارفرما یک پروژه یک میلیون تومانی تعریف می‌کند و فریلنسر درخواست همکاری را به علاوه پیشنهاد قیمت که معمولاً بایستی کمتر از ۱ میلیون تومان باشد را برای کارفرما ارسال می کند. زمانی که کار تمام شد و فریلنسر پروژه را به کارفرما تحویل داد، سایت پول را از کارفرما تحویل گرفته و درصدی را برای خود به عنوان کمیسیون و بقیه را به فریلنسر واگذار می‌کند، که این کمیسیون در سایت ها متفاوت است.

بهترین سایت های ایرانی فریلنسری

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

پارسکدرز

سایت پارسکدرز اصلی‌ترین مدعی سایت های فریلنسری است که در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده است و دفتر مرکزی آن هم در شیراز وجود دارد. این سایت حدود ۲۰۰ هزار فریلنسر در این سایت وجود دارند که بیش از ۶۰ هزار پروژه در این سایت انجام شده است که آمار بسیار قابل توجهی محسوب می‌شود. چیزهایی که من در گوگل سرچ کردم و در بین دوستان خود از این سایت می شنوم، این است که پروژه های زیادی در این سایت تعریف می‌شوند که تعرفه کمتری نسبت به رقبای خود دارند.

درآمدزایی برای فریلنسرها در این سایت به دو صورت امکان پذیر است. اولین راه که مرسوم ترین راه است، این است که در سایت پارسکدرز ثبت نام کرده و درخواست همکاری را برای پروژه مورد نظر ارسال کنیم و دیگری این است که کارفرما اضافه کنیم. اگر ما بتوانیم کارفرماها را به این سایت معرفی کنیم و یا این سایت را به شرکت ها و کسب و کار را معرفی کنیم و آنها در این سایت فعالیت داشته باشند و پروژه‌ها را تعریف کنند، از مبلغی که در آن پروژه تعریف می‌شود ما یک درآمدی به عنوان کمیسیون از سایت دریافت می‌کنیم.

پارسکدرز

 

پونیشا

اگر شما این سایت را در گوگل سرچ کنید، به شما بهترین افراد را در هر حوزه‌ای اعم از برنامه نویسی وب و یا تولید محتوا را نشان می دهد. در سایت پونیشا علاوه بر تعریف کردن پروژه یک سری مسابقات هم برگزار می شود. برای مثال سایت پونیشا قرار است برای سایت خود یک لوگو جدید انتخاب کند. برای همین یک مسابقه، بین فریلنسرها در حوزه دیزاین تعریف می‌کند که بهترین دیزاین، لوگو پونیشا انتخاب می‌شود.

فعالیت کردن در این سایت رایگان است و فریلنسر با عضویت رایگانی که در اختیار دارد می‌تواند برای پنج پروژه در یک ماه ارسال رایگان داشته باشد. در این سایت کمیسیونی که پونیشا دریافت کند ۱۰ درصد درآمدی است که از یک فریلنسر کم میشود.

اما اگر قرار است به صورت حرفه‌ای در این سایت فعالیت کنید و از امکانات و ویژگی های این سایت استفاده کنید، بایستی عضویت خود را در این سایت ارتقا بدهید.  پلن ها و برنامه های متفاوتی در این سایت تعریف می شود که مبلغی بین ۳۵هزار تومان تا ۷۰هزار تومان در ماه است که شما می توانید ماهانه این پول را پرداخت کنید تا از امکانات و ویژگی های این سایت بهره مند شوید تا درخواست های همکاری بیشتری را برای پروژه ها ارسال کنید.

پونیشا

انجام میدم

چهارمین سایت ایرانی که قرار است برای شما معرفی کنم، سایت انجام میدم است که ساز و کار این سایت شبیه سایت خارجی Fivver است. از این جهت که شما منتظر تعریف کردن پروژه کارفرما نیستید، بلکه این شما هستید که مهارت و تخصص خود را به صورت یک بسته در می‌آورید و قیمت گذاری می کنید و در پروفایل در سایت انجام میدم قرار می دهید تا کارفرما به دنبال شما باشد.

برای مثال یک پکیج برای خود درست کرده که که بایستی حاوی یک عکس و پیشنهاد قیمت باشد، همینطور یک سری توضیحات اضافی از کاریست که قرار است انجام دهید را در درون پکیج خود قرار می دهید تا کارفرما بتواند به راحتی شما را انتخاب کند. این سایت در سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرده و بیشتر از ۲۰۰ هزار پروژه درون این سایت ثبت شده است. عضویت و همین طور ارسال درخواست در این سایت تا حدودی رایگان است.

انجام میدم

کارلنسر

پنجمین سایت ایرانی که قرار است برای شما معرفی کنم، سایت کارلنسر است که می توان یکی از مهمترین ارکان های موفقیت این سایت را تجربه کاربری آن نسبت به رقبای خود دانست و بیشتر فریلنسرها از این سایت که دارای گرافیکی بسیار مناسب و کاربر پسند است، راضی هستند. شما می‌توانید به ساده ترین صورت در این سایت ثبت نام کنید و برای خود درآمد کسب کنید. پس از بررسی هایی که من انجام دادم، سایت کارلنسر مشابه سایت خارجی آپ ورک است. پروژه های مختلفی در این سایت ثبت می‌شوند که بسیاری از آنها بازه کمتری برخوردار هستند.

کمیسیونی که این سایت دریافت می کند، مانند سایت پونیشا ۱۰ درصد از درآمد یک فعلاً کسر می کند و به عنوان یک کمیسیون به حساب سایت واریز می شود. به عقیده من خالی از لطف نیست که شما بتوانید در این سایت ثبت نام کنید و پروژه‌هایی که کارفرما تعریف کرده اند را مشاهده کنید تا در صورتی که به پروژه مناسب برخورد کردید، آن را به راحتی انتخاب کنید.

کارلنسر

بهترین سایت های خارجی فریلنسری

شما می توانید در صورت دانستن زبان انگلیسی در سایت های خارجی به فعالیت خود ادامه دهید. سایت های خارجی به دلیل اینکه درآمد ارزی آن به دلار بوده برای ایرانیان در این بازه زمانی بسیار مناسب است و می تواند با یه پروژه ۱۰۰ دلاری، یک درآمد میلیونی داشته باشند. اگر سعی دارید که در سایت های خارجی فریلنسری درآمد کسب کنید، قبل از هر چیز ابتدا یک پرسونال برند برای خود در شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاورید تا کارفرما راحت تر شما را انتخاب کنند.

Freelancer

این شرکت در سال ۲۰۰۹ در استرالیا بنیان گذاشته شد که بنیانگذار این شرکت مت بری نام دارد. یکی از جرقه های ذهنی مت بری، این بود که یک سایتی بسازد، تا کارفرما با مشتری با هم در تعامل باشند که پس از این ایده، سایت freelancer ساخته شد. این سایت به ازای هر کار انجام شده ۱۰ درصد کمیسیون برای سایت در نظر گرفته می‌شود که عضویت ماهانه در این سایت حداقل ۵ دلار است.

در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون کاربر از ۲۵۰ کشور در این سایت در حال فعالیت هستند که بیشتر کاربران این سایت هندی، آمریکایی، فیلیپینی و انگلیسی هستند. همینطور بیشتر کارها مربوط به آی تی و نرم افزار، طراحی و دیزاین و تولید محتوا محسوب می شود. سایت های خارجی برای فریلنسرهای ایرانی تحریم هستند و درآمدی که فریلنسرهای ایرانی به دست می آورند بایستی با حساب‌های PayPal نقد شوند که ایران جزو کشور های تحریم قرار دارد و فریلنسر ها بایستی از دوستان خود در خارج از کشور کمک بگیرند و یا باید از واسطه‌ها استفاده کنند تا پول خود را دریافت به صورت ریالی دریافت کنند.

Freelancer

Upwork

دومین سایت خارجی که می خواهم به شما معرفی کنم سایت آپ ورک نام دارد. اگر قرار است فرد این سایت به کسب درآمد بپردازید سعی کنید یک پروفایل کاربری قوی و صادقانه برای خود ایجاد کنید تا کارفرماها در انتخاب کردن شما هیچ شکی نداشته باشند اگر در پروفایل خود از تخصصی و مهارتی که ندارید نام ببرید سایت آب ورد بر اساس گزارشی که کارفرما به سایت می‌دهد شما را بلاک میکند و نمی توانید در این سایت فعالیت خود ادامه دهید.

وقتی برای اولین بار در سایت Upwork ثبت نام کنید طرحی که در اختیار شما قرار میگیرد، Basic است و شما می توانید کار خود را به صورت رایگان انجام دهید که در یک سری از امکانات این سایت برای شما  شامل نمی‌شود؛ اما اگر شما از طرح پلاس استفاده کنید، این سایت یک سری فیلترها و ویژگی‌های جدیدی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید کسب درآمد خود را ارتقا دهید و برای پروژه‌های بیشتری درخواست همکاری ارسال کنید.

Upwork

Fivver

Fivver یک پلتفرم و کسب و کار آنلاین برای افراد دورکار و فریلنسر است، که می توانند با ثبت نام کردن خود در این سایت و با پرداخت ماهانه ۵ دلار کار خود را به صورت فریلنسر شروع کنند. سایت فایور در سال ۲۰۱۰ میلادی شروع به کار کرد که بعد از چند سال بعد دفترش به آمریکا منتقل شد. این سایت در هر زمینه‌ای می‌تواند برای افراد کار پیدا کند و کسانی که فریلسنر هستند می‌توانند پروژه‌های زیادی در این سایت را بررسی کرده و درخواست همکاری خود را برای آنها ارسال کنند.

اگر قرار است به صورت حرفه‌ای در این سایت فعالیت کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید، بهتر است از پلان های دیگر این سایت استفاده کنید که مشمول به هزینه می‌شود اما در عوض امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد، شما را به کسب درآمد بیشتری سوق می دهد.

Fivver

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *