دانستنی

۹ دلیل قانع‌کننده برای کسب درآمد از اینترنت

۹ دلیل قانع‌کننده برای کسب درآمد از اینترنت

با هر کسی در مورد راه‌اندازی کسب و کار صحبت می‌کنیم، می‌گوید چرا برای خودت یک کسب و کار اینترنتی دست و پا نمی‌کنی؟ چرا یک سایت یا فروشگاه اینترنتی نمیزنی؟ چرا در اینستاگرام محصول خود را عرضه نمی‌کنی؟ و خیلی از پیشنهادات دیگری که در همین زمینه، به ما می‌دهند. به‌راستی، چرا این‌ همه دربارۀ کسب و کار در اینستاگراممی‌شنویم؟!

قطعا کسب درآمد اینترنتی، مزایا و دلایلی دارد که افراد را برای استفاده از این روش ترغیب می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم، این دلایل را بدانیم. اگر شما، هنوز برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی تصمیم خاصی نگرفته‌اید، با ما همراه باشید. شاید شما هم، با دانستن دلایل استفاده از اینترنت برای کسب درآمد، در پایان، تصمیم گرفتید همین مسیر را در پیش بگیرید!

چرا راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی را پیشنهاد می‌کنیم؟

با تجربۀ چندین ساله‌ای که در زمینۀ کسب و کارهای اینترنتی داشته‌ایم، در حال حاضر، به همۀ مزایا و دلایل استفاده از آن آگاه هستیم. در ادامه راجع به این موارد صحبت خواهیم کرد.

۱-با صرف هزینۀ کم، درآمد آنلاین بالا داشته باشید

اگر شما بخواهید یک کسب و کار سنتی راه‌اندازی کنید، هزینۀ زیادی را باید صرف خرید یا اجاره فضا، طراحی، نیروی انسانی، کارهای اداری و کسب مجوز، مالیات و سایر موارد کنید. حالا اگر سرمایۀ کافی برای این موارد را نداشته باشید، باید بیخیال راه‌اندازی کسب و کار شوید؟

خیر! اینطور نیست. خوشبختانه، محدودیت سرمایه درکسب و کارهای اینترنتی حل و بسیاری از این هزینه‌ها حذف شده است. شما با حداقل سرمایه، یا حتی بدون آن هم می‌توانید کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید و کسب درآمد کنید. نمونۀ آن کسب و کارهایی است که با کمک یک سایت، فروشگاه اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به ثروت‌های کلان رسیده‌اند. این کار را حتی در منزل هم می‌توانید انجام دهید؛ مثلا در مقاله راه های کسب درآمد در خانه، کسب و کارهای اینترنتی یکی از بهترین ایده‌هاست.

مثلا اگر بخواهید، یک فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت داشته باشید، باید هزینه‌ای بابت دامنه، هاست، طراحی سایت، پشتیبانی و دیجیتال مارکتینگ (البته اگر بخواهید مسئولیت آن رابه شرکت‌ها یا اشخاص دیگر بسپارید) بپردازید. اگر از سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز پرتال استفاده کنید، همۀ این هزینه‌ها، برای شما، می‌تواند از ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ یا ۳ میلیون تومان تمام شود. این هزینه برای داشتن یک سایت یا فروشگاه اینترنتی، کاملا به‌صرفه است. بد نیست، به تعرفه‌های پرتال، نگاهی بیندازید.

 

۲-خیلی سریع شروع به کسب درآمد کنید

مد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

شما از زمانی که تصمیم می‌گیرید، یک کسب و کار سنتی راه بیندازید، تا زمانی که به درآمدزایی برسید، حداقل چند ماه طول می‌کشد. پیدا کردن فضا، گرفتن مجوزهای کسب و کار، تامین محصول و شناخته شدن‌تان، مراحلی از یک کسب و کار است که همۀ این‌ها، معمولا بیشتر از چند ماه زمان می‌برد.

اگر به شما بگوییم، فقط در طول چند ساعت می‌توانید از کسب و کارتان درآمد داشته باشید، چه؟! اگر باورتان نمی‌شود، طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی پرتال را امتحان کنید. خبر خوب این است که پرتال، یک تست رایگان ۷ روزه هم در نظر گرفته که بتوانید با اطمینان تصمیم بگیرید. از زمان ثبت نام شما تا فعال شدن و راه‌اندازی سایت، فقط چند دقیقه طول می‌کشد. بعد از این، فروشگاه شما آمادۀ فروش محصول است؛ اما برای شناخته شدن آن و بالا آمدن در گوگل، باید زمانی حدود ۲ یا ۳ ماه را صرف سئو و بازاریابی آنکنید.

نگران فروش و بازاریابی محصول‌تان نباشید، ما با مقالات وبلاگ‌مان، در این مسیر همراه شما خواهیم بود. به این ترتیب به بهترین نحو، محصول‌تان رامی‌فروشید! مثلا مقالۀ «۱۰ نکته برای افزایش فروش سایت فروشگاهی»، راهنمای خوبی برای فروش محصول‌تان است.

۳-با کسب و کارهای اینترنتی، درآمد همیشگی داشته باشید!

فرض کنید، یک بوتیک لباس یا فروشگاه صنایع دستی دارید، اگر یک روز، به هر دلیلی نتوانید به سرکار بروید (خدایی نکرده کسالت داشته باشید) ، آن روز هیچ درآمدی نخواهید داشت. اما در کسب و کارهای اینترنتی، داستان چیز دیگری است. شما در ابتدا، زمانی را صرف جان گرفتن و درآمد زایی می‌کنید؛ بعد از آن، درآمدزایی همواره جریان دارد! به این نوع کسب درآمد، غیرفعال یا passive income می‌گویند.

مثلا فرض کنید، یک پکیج آموزشی تهیه کرده و برای فروش در سایت قرار داده‌اید. یک‌ بار برای آن وقت صرف می‌کنید و دیگر نیازی نیست برای هر مشتری زمان بگذارید.

۴-برای کسب درآمد از اینترنت، محدودیت‌ زمانی و مکانی را حذف کنید

در دنیای واقعی وقتی قصد شروع یک کسب‌وکار را دارید، ابتدا باید مکانی را اجاره یا خریداری کنید. البته اگر بخواهید تعداد بیشتری مشتری داشته باشید، باید مغازه یا شرکت‌تان، در خیابان‌ها و مناطق پررفت و آمدباشد، که طبیعتا هزینۀ آن بیشتر می‌شود. خوشبختانه در کسب وکارهای اینترنتی، لزوما به مکان فیزیکی نیاز ندارید. کارتان با یک سیستم لپ تاپ و سرویس اینترنت، راه می‌افتد.

به علاوه اینکه، اگر سفر کنید، یا به‌هر دلیلی در شرکت یا مغازه‌تان حاضر باشید، به‌راحتی، کارتان را همان‌جا انجام می‌دهید. همچنین، هر زمانی از شبانه روز می‌توانید کار کنید و هیچ محدودیتی، برای انجامش ندارید. خلاصه اینکه، می‌توانید، نصف شب در تخت خواب‌تان مشغول به کسب درآمد باشید!!

۵-با کسب و کارهای اینترنتی، بازار بزرگ‌تری را در اختیار بگیرید

فرض کنید، صاحب مغازه‌ای در یکی از شلوغ‌ترین مناطق شهر هستید. به‌نظرتان روزانه چند نفر به شما سر خواهند زد؟ چند نفر از شما خرید می‌کنند؟ ۱۰ نفر؟ ۱۰۰نفر؟ یا اصلا ۵۰۰ نفر.

شما فروشگاه‌تان را در هر موقعیتی از شهر راه‌اندازی کنید، فقط تعداد محدودی از افراد شهر به شما سر می‌زنند ومشتری شما می‌شوند. اما در کسب و کارهای اینترنتی، روزانه چند هزار یا حتی چند میلیون بازدیدکننده داشته باشید، باز هم عجیب نیست.

شبکۀ جهانی اینترنت، این امکان را به‌وجود آورده تا خودتان را در معرض عدۀ فراوانی از افراد قرار دهید. به این ترتیب، به بخش بزرگ‌تری از بازار هدف دسترسی دارید. این یعنی افزایش فروش!

حالا یک وب‌سایت را تصور کنید که رنکی سه رقمی در الکسا دارد. به‌طور قطع می‌‌توان گفت این سایت روزانه چندین هزار نفر را میزبانی می‌کند. حالا به‌نظرتان مشتریان هدف، در کدام مورد بیش‌تر است؟ دنیای واقعی یا اینترنت؟

۶-در کسب و کارهای اینترنتی، اطلاعات را کامل آنالیز کنید

بیایید به سناریوی فروشگاه در دنیای واقعی برگردیم. فرض کنید که صاحب یکی از همین فروشگاه‌ها هستید. آیا دربارۀ تک‌تک مراجعه‌کنندگان اطلاعاتی دارید؟ می‌دانید دقیقا، چند مشتری و مراجعه کننده در روز، هفته و ماه داشته‌اید؟ دقیقا می‌دانید که این ماه چقدر مالیات پرداخت کرده‌اید؟ آیا از گردش مالی خود مانند سود و زیان  مطلع هستید؟

احتمالا، این اطلاعات در اختیارتان نیست و جمع‌آوری آن زمان زیادی از شما می‌گیرد. اما در دنیای اینترنت ماجرا کمی فرق می‌کند. مثلا در مورد وب‌سایت، خیلی راحت، به اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدکنندگان، فروش روزانه ماهانه، سالانه، سود فروشگاه، میزان رشد سایت همواره دسترسی دارید. اطلاعات و آنالیز آن، به شما کمک می‌کند، وضع کسب و کارتان را بررسی کنید، جلوی ضرر و شکست را بگیرید و آن را به رشد تبدیل کنید!

۷-با دیجیتال مارکتینگ، درآمد آنلاین خود را بالا ببرید

تا زمانی که دیگران شما را نشناسند؛ ناب‌ترین ایده و بهترین محصول برای شما، آب و نان نمی‌شود! بعضی از افراد، وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی می‌کنند و بدون هیچ اقدام دیگری، به‌انتطار کسب درآمد می‌نشینند. اما این اتفاق نمی‌افتد؛ چون کسب و کارهای اینترنتی نیز، مانند بیزنس‌‌های سنتی به مارکتینگ نیاز دارند.

در دنیای اینترنت، روش‌های متنوع‌ و قدرتمندی برای بازاریابی وجود دارد که به این فعالیت‌ها، دیجیتال مارکتینگمی‌گویند. مثلا می‌توانید، بنرهای تبلیغاتی جذاب و متحرک خود را در محبو‌ب‌ترین سایت‌ها، قرار بدهید، محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، یا اینکه از روش‌های تبلیغات گوگل مانند گوگل ادز استفاده کنید.

روش‌های مارکتینگ و تبلیغات در فضای اینترنت، قدرت این را دارد که کسب و کار شما را در بازار، به سقف برساند! چیزی که در بازار سنتی، هزینه و زمانی به‌مراتب بیشتری می‌برد.

 

۸-با راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی، انقدر جلو بزنید که رقبا به شما نرسند!

با وجود اینکه اخیرا، کسب و کارهای اینترنتی سر و صدای زیادی به‌پا کرده است، اما هنوز هم کسب و کارهای سنتی زیادی هستند که ترجیح می‌دهند، به همان شکل گذشته فعالیت کنند. واقعیت این است، افراد علاوه بر اینکه، از راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی آگاهی کافی ندارند، با این گونه کسب و کارها ارتباط برقرار نمی‌کنند.

این موضوع فرصتی برای شما به‌وجود آورده است، که از رقبای‌تان جلو بزنید. حتی آن‌هایی که در اینترنت فعال هستند هم زیاد قوی کار نمی‌کنند. مثلا در حوزۀ پزشکی یا زیبایی، با جستجوی هر کلمه کلیدی در گوگل، سایت‌هایی باز می‌شود که کیفیت بالایی ندارند. به این ترتیب، اگر از آن‌ها بهتر کار کنید، راحت در گوگل بالا می‌آیید و سهم بیشتری از بازار می‌گیرید.

۹-از شکست نترسید؛ چون چیز زیادی از دست نمی‌دهید!

آیا شما جرات راه‌اندازی کسب و کار خودتان را ندارید؟ یا می‌ترسید، سرمایه‌ای که صرف کرده‌اید از بین برود؟ اگر از این دسته افراد هستید، کسب و کار اینترنتی، برای شما بهترین گزینه است. انجام کارهای آنلاین، نیاز به سرمایۀ چندان ندارد، حتی گاهی بدون هزینه نیز امکان‌پذیر است؛ بنابراین حتی اگر کارتان به نتیجه نرسد، باز هم چیز خاصی از دست نمی‌دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *