دانستنی

Ad اد یا تبلیغ

Ad اد یا تبلیغ

Ad اد یا تبلیغ یکی از شیوه های کسب درامد می باشد . تبلیغات به صورت های اینترنتی و غیر اینترنتی می باشد تبلیغات غیر اینترنتی شامل تبلیغات دیواری، بیلبوردی، تبلیغ در نشریات ، چاپ بروشور، تبلیغات رادیو و تلویزیونی و… می زباشد . تبلیغات اینترنتی هم تنوع زیادی داشته و شامل تبلیغات کلیکی، تبلیغات پاپ آپ ، مشارکتی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات متنی، تبلیغات ویدیوئی، تبلیغات شبکه ای و… می باشد.

 مفهوم Ad اد یا تبلیغ

ad برگرفته از واژه انگلیسی advertisement ، به معنای آگهی یا تبلیغ می‌باشد . در اینترنت این نوع آگهی ها به اشکال و عناوین مختلف همچون floating ad, banner ad, pop-up ad و غیره به نمایش درمی‌آید . استفاده از ad رایج‌ترین و ساده‌ترین روش کسب درآمد از اینترنت می‌باشد ، آنچنانکه امروزه در اغلب صفحات وب این نوع آگهی ها وجود دارند .

تبلیغات بنری

banner ad نوعی از آگهی های اینترنتی است که به اشکال مشخص در مکانهایی ثابت در صفحات وب قرار می‌گیرند . ساختار این بنرها معمولا از نوع عکس (Gif, Jpeg, Png) و یا Java و Flash می‌باشد و امکان کلیک کردن بر روی آنها و مراجعه به صفحه مرتبط با آگهی وجود دارد . اندازه و شکل این بنرها دارای استانداردی می‌باشد که به IAB standard شهرت دارد .

تفاوت Ad اد یا تبلیغ با Add تلگرام

ad اد به معنی تبلیغات یا گرفتن تبلیغ و آگهی است و نباید آن را با اد کردن در تلگرام که به معنی اضافه کردن دوست و آشنا هست اشتباه گرفت. اد کردن در تلگرام  Add to telegram  یک امکان در پیام رسان تلگرام است و هرگز در مفهوم تبلیغاتی ان ملاک نیست.

 انواع Ad اد یا تبیلغات در ایران

تبلیغات آگاهی دهنده : که این نوع تبلیغات برای اطلاع رسانی مشتریان و خریداران در جهت محصولی جدید می باشد.

تبلیغات ترغیب کننده: در این جا تبلیغات برای ترغیب مشتری در مورد بهترین کیفیت و قیمت کالاست.

تبلیغات یادآوری کننده : این گونه تبلیغات برای یادآوری و حفظ مشتریان و خریداران برای کالای مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *